A bing webmester eszközében van link explorer, ott meg tudod nézni, hogy a konkurencia, aki az első helyen van, milyen linkcenterekben van jelen. Ez alapján látni fogod, mik az értékes linkek (ha már előre került).
Nem feltétlen gond, ha van link feléd, csak arra kell figyelni, hova teszed. A szabályt sértő oldalakon lévő linkek hátra sorolnak, a releváns bejegyzések előre.
Azt is érdemes figyelembe venni, hogy a Google (bár ez még vitatott) alkalmaz sandbox időszakot, nem mindig fogsz ebben az intervallumban jó pozícióban szerepelni.
A keresők ezen felül lehet, hogy adott földrajzi helyről indított keresésre más pozícióba teszi az oldalad. Ez tényleg van, 3 utcával arrébb, másik szolgáltatótól adott oldalt 3-6 hellyel hátrébb láttunk.
A másik:
lehet, hogy első helyen vagy, ha a szolgáltatás nem érdekes a user számára, ergo a visszafordulások aránya erősen rossz irányba fog fordulni. Mindenképpen érdemes felülvizsgálni, mint ahogy fentebb is írták a fogászati példával. Nem csak az optimalizálandó aloldal tartalma számít, hanem az egész maga. Ha a teljes kép nem releváns, az aloldalt is hátrébb sorolja, csökkentve ezzel a látogatottságot. A Google keywords tools adhat némi képet arról, hogy adott kulcsszavakra mennyi lekérdezés indul egy hónapban globálisa és lokálisan. Nem egy százas piackutatás, de valamennyi érdeklődési információt már kapsz belőle.
Szerintem többet tudna segíteni a közösség, ha megosztanád a linket (gyanítom, lesznek benne szubjektív vélemények erősen).