"néhol új módszerekkel."
Megboldogult lánykoromban, amikor még itt szombathelyen képeztük ki a magyar királyi hadsereg dicsőséges sorkatonáit, akkor Uralt vezetni úgy tanítottam a rám bízott sofőrnépséget, miszerint:
-attól hogy orosz, nem szar cucc
-a 45 liter dízelt 100 km-en szippantó motor 19ezer cm3, 280 lóerő
-a jármű 2,4 méter széles, 5 méter hosszú, 8.5 tonna üresen, szóval nem vigéckedünk, mert itt hamar halál a vége
Majd a félig töltött kávéspoharat felpakoltam a házilag felmonyákolt pohártartóra -mert a műszerfal keskeny volt és erősen lejtett lefelé-, s közöltem, ha vezetése közben ez itt kiborul, akkor én is.
Már akkor nehéz volt velük megértetni a jobbra tartási kötelezettséget -meg egy rahedli más kresz szabályt is-, pláne úgy, hogy a kabin szűkebb volt mint maga a jármű, szóval optikai csalódással egyik sem számolt.
Ezt úgy kell érteni, hogy amikor úgy érezted, hogy a sávod közepén "ülsz", akkor volt a jármű az út jobb szélén.
Egy balfék ezt elfelejtette mire másodidőszakos lett, aztán csinált egy balesetet Tanakajdnál, amikor érintőlegesen ütközött egy konténerszállító kamionnal, ami meg végigszántotta a platót, ponyvát, kabátokat, meg a benne lévő katonák egy részét is.
A másik rigojám, amikor platóra ültettem fel a lövésznépeket, előtte szokás szerint "kezeket vizsgára", merthogy se óra, se karlánc, se gyűrű, valamint "hátizsák a pad alá, fegyver a láb közé, nem karolja át az oldalvasakat, semmi nem lóghat kifelé a platóról.
Többen nem értették/hallották/fogták fel, így a berakodás után egy gépkarabélyt a csőszájféknél megfogva -mint baseball ütőt- csapkodtam végig a ponyvát ahol púpos volt. Utána a púpok eltűntek.
Soha nem jelentettek fel, és csak egyszer kérdezte drágajó parancsnokom, hogy ezt miért kell....
Elújságoltam neki, hogy amíg _én_ cipelem őket, addig bizony nem lesz olyan baleset ami ezekre vezethető vissza.
Kint egervölgyön a lövészeten már volt idő mesélgetni nekik, hogy milyen baromságból mekkora baleset és/vagy halál lett, meg arra is felhívtam szíves figyelmüket, hogy én képtelen vagyok a szülő elé odaállni azzal, hogy a kezem alatt veszett oda a gyermek, akár én vagyok a hibás, akár nem.
Szóval ha utólagos-oktatót keres bárki is, akkor nem feltétlen az autósiskolákban kellene keresgélni.
Olyat kell találni aki hivatásos pilóta, csurig jogosítvánnyal, aktív buszos vagy kamionos, valamint keresztbe hosszába vágja a kreszt, szitu szerint pedig alkalmazza is.
--
compaq n610c
"...és micsoda zajt csapott!"