Köszönöm a segítő hozzászólást.
Sj mellett még annyit fűznék hozzá, hogy az rbl check nálam spamassassinban történik küldő cím, ip és levélben található url-ek ellenőrzésével. Így ha jön egy tipikus spam ugyanazzal a hülyeség reklámozásával, az url alapján már meg is kapja az érte járó büntető pontot és a spam mappába kerül. Nagy különbség ez a tiédhez képest, mert a tiédnél vissza is utasítja a levelet. Az ügyfeleket pedig nem érdekli, hogy azért nem kapnak egy partnertről levelet, mert a szolgáltatója spam listára került. Verni fogják az asztalt és joggal. Ezért meg kell adni az esélyt, hogy ezek a levelek is landoljanak a címzettnél, max spamként jelölve/átelyezve.
Postgrey: hetekig teszteltem és úgy vettem észre, hogy nem sokat segít. Ha már a client és a helo ágban hatékonyan kiszűröm a spameket, ami azon túljut az mindig próbálkozik. Most is van 5-10 hibás sender spammer, aki percenként bepróbálkozik vad címekről. Ha a postgreyre bíznám, 5 perc után beengedné.
Ha a sor végére teszem, ott mindet legreylistelné, vissza talán 1000-ból 1-t dobna.
Azt tapasztaltam, hogy a postgrey-t ma már simán kijátszák, sok a türelmes spammer és n+1x rápróbál, az ellen meg nem véd.
"használja az ISP-je smarthost szolgáltatását :D"
Sajnos sok felhasználó ezt nem szereti + laptoppal mászkálnak n+1 szolgáltatót használva, kell nekik egy bárhonnal elérhető smtp.
Amiről a 2. statisztikát írtam, ~1000 e-mail címes pop3/imap, smtp -s szerver. Ezek nagy része aktív felhasználó. Ennél erősebb szabályokat azt hiszem nem viselnének el :)