Elektronika, jelek és rendszerek, szabályozástechnika, digit 1-2 van infón, villamosságtan nincs.
Talán a kérdés nem is az, hogy miért kell tanulni, hanem hogy miért így?
99-ben amikor mi kezdtünk akkor nagyon nem volt jól összerakva a tananyag - kivéve talán a digitet - különösen a tantárgyak nem kapcsolódtak sehogy sem egymáshoz, vagy olyan későn, hogy addigra már mindent elfelejtettünk, és újra kellett tanulni. Az elektronika túl későn volt, és arra épült, hogy szakközépben mi már tanultunk elektronikát, pedig a diákok jó része gimiből jött. Magyarul olyan diákoknak, akik egy soros kapcsolást sem biztos, hogy ki tudnak számolni, tranzisztorokat tanítani? Minek? A digittel kapcsolatban kettős érzéseim vannak, egyrészt a tanár nagyon jó volt, adott egyfajta igazán vagány oldschool mérnökös gondolkodásmódot, viszont sok dolgot outdated-nek éreztem, amire utána az égadta világon nem épült semmi.
Kicsit ezt éreztem egyébként a közgáz oktatásnál is, tanítottak valami alapokat, amik közgazdász képzésen hasznosak lettek volna, viszont nem épült rá semmi, úgyhogy ment a levesbe. Helyette taníthattak volna pénzügyi ismereteket, hasznosabb lett volna.
A villany/elektronikai tantárgyak a villanykarról lettek átemelve nem kellően végiggondolva, tehát míg a villanykarnál az egyes tantárgyak összekapcsolódtak, egymásra épültek, ez teljesen hiányzott az info-n, szolgai módon átvették a villanykaros anyagok egy részét, de ezek nem alkottak rendszert. Ennek az a következménye, hogy amikor elkezdtem hobbiból elektronikával foglalkozni az egyetem után, lényegében mindent teljesen újra kellett tanulnom úgy, hogy most már nagyjából értem is, hogy mit és hogyan kellett volna megtanítani egy informatikusnak. Szóval azért van még hova fejlődni a Műegyetemen is...