( mash | 2012. 08. 29., sze – 19:12 )

Na, jól összekutyulsz dolgokta a Unity-vel kapcsolatban, úgyhogy rakjuk rendbe! :)

"Az Unity ezzel szemben egy fejlesztokornyezet jatekokhoz."

Játékokhoz is.

"Mindenfele mutyurt tamogat, mittomen, gravitacio, fenyviszonyok, amit akarsz, biztos vannak benne jateksablonok is, amiket testreszabhatsz."

A Unity alapvetően egy 3D engine, editorral, nem egy game maker, ahol összekattintgatod a játékot, bár vannak visual dev. pluginek ehhez is, de alapból nincsenek sablonok, mivel általános engine. Ettől még elérhetőek tutorial és template projektek, amik nagyon jó kiindulási alapot jelentenek.

"meg jelenleg valami nagyon elb.ott flashre, amihez plugin kell. "

Semmi köze a Flashhez. Ez egy natív formátumot futtani képes webes plugin, ami tartalmazza az engine-t is, így azt nem kell letölteni minden egyes játékkal, csak az adatfájlokat, nem úgy, mint mondjuk a Flash verzió esetén. Lásd lejjebb!

Allitolag dolgoznak az adobeval hogy ne kelljen.

Valóban dolgoznak az Adobe-val közösen egy Flash build funkción, ami már elérhető, de ennek semmi köze nincs a feljebb tárgyalt webes pluginhez. Itt az engine az swf-be kerül és Flash 11-et (Stage 3D) igényel, a 3D miatt.

A unity alapvetoen csinal egy baszottnagy XML-t, amit o maga le tud forditani mindenfele kornyezetekre."

Ugyan lehet XML-t használni az engine-nel az adatok betöltéséhez, de semmi köze nincs az XML-nek a Unity adattárolásához, vagy fordítási mechanizmusához. Programozási nyelvként Javascript (UnityScript), C#, vagy Boo alkalmazható, amikből natív kódot fordít az adott platformra, illetve tartalmaz egy bytecode=>actionscript konvertert a Flash buildhez.

Remélem sikerült kicsit eloszlatni a ködöt a Unity 3D körül! További kérdésekre szívesen válaszolok a témával kapcsolatban.