Azzal egyetértek, hogy lépni kellene az ügyben, mert egyre több a rossz minőségű szoftver. Ami ha anyagi kárt nem is, de elpocsékolt időt és bosszúságot biztos okoz a felhasználójának.
Viszont nem a programozót, hanem a céget kellene felelősségre vonni. A konkrét hibáért felelőst (programozó, tesztelő, rossz céges policy stb.), vagy felelősöket pedig majd házon belül lerendezi a cég.
A biztonsági hibákat már más kalap alá venném, mivel itt nem rendeltetésszerű használat esetén a támadó okozza a kárt. Vagyis a támadót kellene büntetni, hiszen nélküle nem merült volna fel a hiba. Illetve a cég akár önként (plusz pénzért, bizonyos feltételek teljesülése esetén stb.) vállalhatná a felelősséget a biztonsági hibákért is.
Páran írtátok, hogy a szándékosságtól, hanyagságtól meg szakértőktől kéne függővé tenni a felelősségre vonást. Ezt gyorsan el kéne felejteni, mert akkor az egész szubjektív véleményen alapulna és a lassú jogrendszernek és a bírók ítélőképességének lenne kitéve. Én nem szeretnék éveket várni egy-egy ítéletre. Meg a szakértők sem tudnak abszolút igazságot képviselni, hiszen egy problémának több megoldása is lehet és ezek elemzése messzire tud vezetni. A kártérítés megállapítását se bíznám a bíróságra. Inkább úgy tudnám elképzelni, mint egy biztosítást: tételesen fel van sorolva, hogy milyen esetben mennyi jár. Te mint felhasználó mondhatod azt, hogy akkor én az X helyett Y szoftvert veszem meg, mert az többet fizet kár esetén.
-=ElveteMedve=-