No akkor adok egy öszefoglaló tippet.
Órabér Bp 6-12Eft/óra. Vidéki nagyváros 4-max8Eft/órabért minimum számolhatsz. Ez függ attól, hogy mit kell csinálni persze.
Mit fizetsz meg ebben? Azt a kb 1000 órát amit tanult és azt a 2000 órát amit eltöltött a gyakorlati ismeretek felhalmozásával. Mert kezdőként 4 óra alatt csináltad meg Te is 10 évvel ezelőtt az első DNS rekordodat a rendelkezésre álló manualokból. Ma 5 perc alatt megcsinálod a teljes rendszer konfigot egy domainhez! A munka ugyan annyit ér mert csak ugyan annyit tud ellátni mindkét esetben. De most már van 10 év előnyöd, és ezért kevesebb idő alatt el tudod végezni. Csak klimpírozott valamit és már ment is tovább esete. Nem is dolgozott semmit mondja az ügyfél. Tévedés. 4 óra munkát elvégzett 5 perc alatt. Egyrészt ezt fizeted meg. Nem álltál 4 órát, csak 5 percet.
Másrészt. Általány díjat fizetsz ugye. Téged nem érdekel, hogy mikor és hogyan oldja meg, vagy mennyi haját tépi ki amíg megoldja a problémádat, mert ez az Ő gondja. Neked a megrendelőnek meg az a gondod, hogy kifizesd időben. Valójában mindketten jól jártok. Mert Te tudod mint megrendelő, hogy akkor is csak annyit fizetsz ha Ő megdöglik a melótól, és nyugodtan hárítasz, h apafej de hát ebben állapodtunk meg, azért csak ennyi a pénz akkor is amikor sok a munkája. De amikor meg minden rendben megy, és neki nem kell semmihez sem nyúlnia, akkor ő mondja jogosan, hogy kérem a havi apanázst, mert nekem ebben sok munkám van, és így is csak havi részletekben kapom meg azt! Az, hogy néha torlódik a munka az meg az én problémám. Mert ha egyszerre nyújtanám be a számlát, akkor hanyatt esnél a végösszegtől. De így darabokban nem fáj a megrendelőnek.
Saját példa. Volt ügyfelem aki felmondta az általány díjast szerződést, mert úgy sincs annyi bibi. Majd kifizeti akkor amikor épp kell a nagyobb összeget.
Jahh. Amikor megkapta az első számlát az nem volt sok, örült. Aztán egy komolyabb tétel következett úgy 3 hónapra rá, mert összeszakadt majd minden. Akkor meg hápogott. Összeszámoltam mennyi órába került mire rendbe szedtem, felszoroztuk és meg volt sértődve, pedig az Ő saját kezű írásából/jegyzetéből néztük össze a számokat.
Valaki okosan említette egy hasonló topicban. Amikor az ügyfél azt mondja, h hónapok óta nem volt probléma akkor máris emelést kér mert ez azt jelzi, h nagyon jól végzi a munkáját, mert miatta nem volt fennakadás! :) Tehát megérdemli! :) Ehhem vicces, de igaz. Ui akkor tudod, és szenveded és tanulod meg de nagyon, mit ér a munkája, ha probléma adódik és, pl az egység sugarú juzernak kell eltöltenie időt hogy helyrehozza, ahelyett, hogy érdemi munkát végezett volna, amiből a cég él! No és amikor 'n' juzer áll a probléma miatt?
A fenti számokat is figyelembe véve szerintem rendben van a dolog, ha nem tetszik inkább alkudj, mert ez üzlet, és ez erről is szól.
Vagy ha lehet -mert olyan amit végez-, akkor számoljon el a végzett munkájával. Lehet az fog kiderülni, hogy még keveset is kért! Akkor viszont már nincs helye alkunak részedről!
Én a cserét csak komoly problémák esetén venném számításba!
Más valakinek fentebb. Nem, nem magyar szokás másokat, mindent és mindenkit lehúzni, fikázni. Csak bizonyos embereknek, a trolloknak szokása. Trollok nem csak itt a neten vannak, hanem a mindennapjainkban is de nem mindenki ismeri fel. Azért mert nem a fórumon szól be, hanem egy üzleti megbeszélésen, attól még lehet troll az egyén! Ez nem általános dolog. Nem általánosítható, csak az, hogy sokan rossz emberismerők.
Még egy okos gondolat zárásnak. Nekem főleg az utolsó mondat jön be!
"Adj Uram erőt, hogy amit nem tudok megváltoztatni,
azzal együtt tudjak élni!
Adj Uram bátorságot,
hogy amit meg tudok változtatni, azt megtegyem!
Adj Uram bölcsességet,
hogy meg tudjam különböztetni egyiket a másiktól!"
Szép napot mindenkinek! :)