( Joejszaka | 2012. 05. 02., sze – 14:20 )

Van aki eskuszik ra, van aki nem szereti.

C++-ban altalaban az a jo megkozelites, ha IDE fuggetlenre van megcsinalva a build system. A legtobb C++ project multi-platformos. Legalabbis amikkel en dolgoztam :)

Pl. CMake, mint meta build rendszer, csinal neked Visual Studio solution file-t, de csinalhat linuxos Makefile-okat is. Termeszetesen lesznek file-ok, amik csak az egyikben, vagy csak a masik leteznek.

Ebbol aztan az kovetkezik, hogy egyetlen IDE sem lesz a teljes project birtokaban. Tehat az IDE altal vegzett automatikus refaktort sajnos teljesen kizarhatjuk.

Java-ban, .NET-ben egy platform van, ezert lehet jo IDE-t csinalni.

Amugy Visual Studio intellisense-e C++-ra sokkal gyengebb, mint a C#-os. Az Eclipse ilyen jellegu megoldasa nekem hasznalhatatlanul lassu volt (ket eve probaltam egy nagy bloated projecten). Netbeans-rol nincs tapasztalatom, QtCreator mondjuk ugy egyszeru.