Ha csinálsz több partíciót a rendszernek egy adott disken, akkor is rángatja a fejet.
Tehát ha már jártál úgy, hogy a szinkron alatt lett hibás még egy disk, és megállt az egész, akkor elgondolkozol, hogyan tudtál volna időt spórolni.
Ha már sw raid, akkor lehet játszani.
nézzünk egy klasszikus raid1-et 2 disk-el 1 partíció. Mi van, ha az egyik disk IO hibás lesz? Akkor az hibássá válik, és olvas a másikról. Ezután a másik disk is IO hibás lesz. Ez a totál szívás. Nézzük ugyan ezt 4 partíció esetén. Ha a több partíció van akkor kisebb adat repül a kukába, ha a másik disk másik partíciós helyes lesz IO hiba, akkor még mindig nincs adatvesztés.
Fejrángatást meg a cache méretével lehet kulturálttá tenni, így csak nagy adatokat ír ki.
Persze mindig a felhasználási körülmény határozza meg a választott felépítést. Olyan rendszer ami sok statikus adatot tárol, ott nincsen sok fejrángatás, de fontos az adat biztonság. Ahol sok IO művelet van, ott nem lesz több T disk, mert csak lassítja az egészet, így ott teljesen más felépítést választanék.