( sj | 2012. 02. 04., szo – 21:06 )

szerintem elveti. Egyreszt amikor Peter nemely csufolodok ellen ir, kiderul, hogy az Urnal is ketyeg az ora, noha mas leptekkel, mint amihez a mi tiszavirag eletunk szokva van:

"Mindenekelõtt azt tudjátok meg, hogy az utolsó napokban játékûzõ gúnyolódók fognak jönni, kik csak vágyaik után járnak, és így beszélnek: "Hol van a beteljesülése annak az ígéretnek, hogy megjelenik? Hiszen attól a naptól fogva, melyen atyáink elaludtak, minden marad úgy, ahogy a világ kezdete óta volt." Rejtve van tudniillik elõlük, míg ilyen akarat él bennük, hogy az egek régebbi idõ óta megvoltak, s hogy a földet vízbõl s vízen át Isten szava tartotta össze, hogy ezek múltával az akkori világ víztõl elárasztva elveszett, a mostani egeket és földet ellenben ugyanaz a beszéd a tûz számára tartotta fenn, s hogy az ítéletnek és az istentelen emberek elveszésének napjára õrzi õket. Ez az egy azonban ne legyen rejtve elõletek szeretteim, hogy az Úrnál egy nap annyi, mint ezer esztendõ, és ezer esztendõ annyi, mint egy nap." (2Pt 3,3-8)

Tovabba az idofogalom (meddig?) az egi oltar elott is megjelenik:

"Mikor az ötödik pecsétet felnyitotta, láttam az oltár lábánál azokat a lelkeket, akiket az Isten beszédéért s a náluk lévõ bizonyságtételért megöltek.
10 Nagy szóval kiáltoztak: "Meddig nem ítélsz még mi Parancsolónk, te szent és igaz? Meddig nem hozod el a megtorló igazságszolgáltatást a mi vérünkért a föld lakóira?"
(Jel 6,9-10)

Ha pedig az idot ugy definialjuk, mint az esemenyek egymas utanisagat, akkor nem ketseges, hogy ido az orokkevalosagban is van, legfeljebb azt lehet mondani, hogy Isten idoerzete (ha ez egyaltalan ra vonatkoztatva egy ertelmes fogalom) mas, mint a mienk.

Palgium