( lgb | 2012. 02. 04., szo – 11:25 )

Hat itt sem huzhato eles hatarvonal, imho. Ilyen elven minden ceget szet lehetne darabolni, pl Microsoft ne keressen az office/OS bevetelbol azzal megfinanszirozva az esetleg egy darabig veszteseges masik uzletagakat, stb. Vagy extrem esetben: ha neked van egy piros termeked, es az fogy, akkor abbol ne merd a keket nyomatni, mert az mas termek, es az egyeb kek gyartoira ez karos hatassal van.

Ha a google-t nezzuk mondhatja azt, hogy itt nem a terkep szolgaltatasrol van szo, hanem neki az a profilja, hogy mindenrol tarol adatot, es azt gyorsan kereshetove teszi, ebbol indult ki a keresoje, aztan mas is, gmail-tol kezdve a google maps-ig stb. Az innovacio ugyanugy mogotte van, ami infrastukturat ki kell alakitani, hogy ilyen mennyisegu adatot hatekonyan kezelni lehesen.

Kozben a reklamalo terkepeszeti ceges esetleg szinte nulla toket fektetnek a bizniszbe, kiadtak valami szar, online modon nem is (vagy korlatozottan) hasznalhato dolgot, aztan reklamalnak, hogy nekik karuk van a google piacra lepese miatt. Ha meg nem jott volna a google maps, ok ugyanugy nem jonnek ki valami nagyobb fejlesztessel, jobban hasznalhato megoldassal stb, szoval google csak az igenyeket elegitette ki, teljesen egyetertek, es orulok neki. Vagy akkor lassam a konkurenciat a reklamalo cegek reszerol, amit szinten ilyen jol tudok hasznalni, szinten ingyenes, van street view, stb, amit szeretek.