Jelenleg általános iskola harmadik osztályos csoportnak tartok robotika szakkört ezzel, a hozzá adott szoftver elég intuitív, jó alapozásnak szerintem. Ugyan elsőre kezdetlegesnek tűnik, mert mégiscsak gyerekjáték, de nem 1-2 éves beruházás a cucc. Például C nyelven is programozható, ezért tapasztalataim szerint még a középiskolás korosztály is tök jól elvan vele. De még mennyire! Hogy valami rosszat is mondjak: ami nekünk van (pár éves példány), az gyalázatosan eszi az elemet, remélem, azóta ezt kicsit jobban átgondolták.
Egyébként, ahogyan ezt többen is mondták, a hivatalos álláspont, hogy Logoval kezdünk, ez így volt, amióta a pályán vagyok, nem tudom mi okból kezdene bárki is kicsikkel más nyelven, mint a Logo. Még felsőben is kell a gyereknek a hókuszpókusz, a látvány, a sikerélmény. Mindig is a grafika vonzotta ezt a korosztályt, legalább is én még sosem láttam önkívületben őrjöngeni gyereket attól, hogy az általa írt program kirakott egy OK gonbot a képernyőre, vagy megjelenítette egy ablakban a fibonacci-sorozatot. Amelyik nyelvben könnyű (helyesbítek: extrakönnyű) grafikázni, azzal a nyelvvel mindig is szimpatizálni fog az oktatás. Ez jön be ennek a korosztálynak, ebben hatékony az oktatás. Én (hacsak nem a totális megutáltatás a cél), grafikával kezdenék, bármely nyelv legyen is az.
A Logo kicsit csapda egyébként, mert nem vezet át olyan zökkenőmentesen egy másik nyelvbe, mint ahogyan az elvárható lenne, de az a meglátásom, hogy akinél ez túl nagy döccenő, annak a gyereknek egyből egy másik nyelv majdhogynem megugorhatatlan lenne. Mondjuk felnőttként, különösen programozóként már nehéz átérezni, mi nehéz egy gyereknek, és mi nem. Ezt bizony rá kell bízni a gyerekekre.
Egyébként az assembly nekem kicsit fáj, hogy kiesett a palettáról. Ha lenne normális tool hozzá, meg speciális hardver, baromi hasznos lenne. Hú, talán hördül itt most fel mindenki, de _játékosan_ egy hardverközeli nyelv eléggé hiányzik szerintem. Valamennyire pótolja a Logo (itt ugye tulajdonképpen azt játszuk, hogy egy robotot irányítunk), de nem az igazi. Egy biztos: mindegy mivel kezdi, csak élvezze. Olyan eszközt kell hozzá választani, amit van esélye élvezni. Általános iskolában szerintem messze ez a legfontosabb szempont. Ezt mint tanítónéni mondom.