( Arbiter | 2012. 01. 11., sze – 12:43 )

persze, pontosan brand gépet feltételezve mondtam, amit mondtam.

sajnos dolgoztam már olyan helyen, ahol az IBM mérnöke a hiperszuper-minden-redundáns-sosem-kell-leállni-vele-hardver-hiba-miatt BladeCenter-t szerelt darabjaira, mert azt hitték, hogy a midplane pukkant el.
Ami pedig a marketingjük szerint csak passzív elemeket tartalmaz és duplán van minden áramkör, tehát soha nem romolhat el. Ezután vicces volt a mérnököt egy tartalék midplane-nel a kezében látni...

persze mint kiderült, az egyik psu vezérlése szállt el, de ezt 9x5-ös garral úgy derítették csak ki, hogy először küldtek egy AMM-et cserébe, mert azt hitték az szállt el, utána, mivel nem azzal volt a gond, a végén csak kijött a mérnök. Mindez két hetet vett igénybe.

végül, ha ne adj' Isten a topicnyitó kolléga gépében elpukkan egy VRM, RAID vezérlő, vagy bármi ami nem redundáns, és tartalék alkatrész nincs sem a hosting cégnél, sem a gyártónál, sem a disztrinél raktáron, akkor lehet rá várni, míg megjön...

commited service esetében félre van téve alkatrész és nincsen ilyen p*csölés a hiba behatárolásval, mint amit fent írtam.

EDIT: egyébként sem egy nagy összeg a commited service, pár száz dollár 3 évre, meg kell kérdezni a gyártót, szerintem ennyit simán megér.

de ez csak az én kötekedésem, kívánom, hogy sose legyen baja a vassal... :)