( uid_228 | 2011. 12. 06., k – 09:54 )

Focusszal óvatosan, nagyon sok cégautó van belőle, már följebb is írták. Az első generációson az izzócsere horror az egyik első lámpában (nem emlékszem, hogy melyik oldalon), apámnak az van. Amúgy megbízható kocsi, de az újabb generációkról nincs infóm. Ja, és a Focus 1 kategóriával nagyobb, mint a Fabia, vagy a Swift!

Fábiát ne vegyél, mert egy fostartály. Céges kocsinak nálunk használunk az előző generációból kb. 8-10-et, LB*, LC* rendszámokkal, olyan 3-4 éve. Kombik, 1,4-es, 16 szelepes benzinmotorral. Gyenge, de legalább fogyaszt, mint az ökör, persze más motorral is veheted. Ezzel a motorral egy tankkal olyan 7-800 km-t tudsz menni legföljebb, de 90-100 km/h fölé ne nagyon vidd, mert a városi fogyasztásra hasonlító értékeket kezd mutatni a fedélzeti komputer. :))

Ami viszont közös probléma a Fabiákban, hogy az ülése elképesztően kényelmetlen, ha ezzel akarnál Svájc-Magyarország között ingázni, akkor meg fogsz nyomorodni. :))) Volt szerencsém egyszer egy Bp-Debrecen-Bp útvonalat megtenni benne egy nap, félúton egyet-egyet kávézva benzinkúton, úgy kellett kihajtogatnom magamat belőle. És nem az alkatom a problémás, a nálam sokkal vékonyabb és kicsit alacsonyabb feleségem is utálja, úgy összenyomja az embert az ülés, mint a BKV narancssárga kapaszkodós, apró, billenőablakos buszain. Ez olyan szinten szar, hogy az 1 hétnyi ügyelet után, amikor nálam van az ügyeleti autó, szinte megváltás visszaülni a saját francia kocsimba, annyira kényelmes a Fóbiához képest. :)

Persze ez is lehet egyedi probléma, találhatja más kényelmesnek, de nem hiszem.

Ami viszont objektíven rossz benne, hogy több példánynak is a flottában katasztrófa a motorvezérlő elektronikája. A flottakezelő már többször elvitte őket a márkaszervízbe, frissítették szoftvert, de tudomásom szerint nem tudták véglegesen megoldani. A tünetek: egyszer csak leáll a motor magától. Ha elveszed a gyújtást, utána újraindul, megy tovább. Ha mindez egy zöldre váltó lámpánál történik, akkor legföljebb ciki, föltartod a sort; de volt kollégám, akinek ezt autópályán 130-nál adta elő - ilyenkor vidáman lefejeli a műszerfalat az ember, majd az autó lendülete "betolja" a motort és megy a kocsi tovább. Ugye milyen vicces? "Simply clever." :D

A váltója könnyen jár, de néha szereti nem bevenni a fokozatokat. Persze lehet, hogy ez csak ennek a rövid áttételezésűnek a baja, amit az 1,4-es varrógépmotorhoz raktak hozzá.

Én az ABS-ét sem szeretem, mert nagyon hamar elveszi a fékerőt és messze nem fog annyira, mint a Citroenemé. Persze lehet, hogy ez a fillérbaszó flottakezelő hibája és rossz minőségű abroncsokat raktak rá.

Van viszont jó oldala is, ne csak szidjam: kiskategóriás autó létére a kombinak brutál méretű a csomagtere.

A Swifttel nincs tapasztalatom, de több ismerősömtől is, akiknek Suzukijuk van (régi és új Swift, SX4), azt hallom, hogy műszakilag elpusztíthatatlanok, alkatrész gombokért van.

--
Java apps are nothing more than sophisticated XML-to-exception converters.