Egyetértek veled abban, hogy biztonságos sebességet választasz. Ellenben mi a biztonságos? Elég "vicces" helyzeteket produkált az, amikor mondjuk havas 8-ason 70-nel ment a sor és egyszer csak felbukkant valaki a két sáv közt 25-tel. Nem kérdés, hogy ő így érezte magát biztonságban. Az egy másik, hogy hogy reagált a háta mögött felbukkanó 50km/h-s sebességkülönbséggel érkezőre és hogy ki mit művelt lassítás címén. Én a sornak kb 4-5ik autóját vezettem, de bevallom már azon gondolkoztam, mit is fogok tenni, ha baleset történik. Aztán az angyalok megint túlóráztak...
Az pedig szépen hangzik, hogy kinyomod a kuplungot és egyenesbe állítod a kormányt és vársz, de ez nem véd meg vészhelyzeti elkerülő manővernél.
Vagy egy bukkanó utáni kanyarban levő jégfolt esetében. S ezeken kívül van még eset, ahol a nem teszel semmit a legrosszabb választás. Lásd hátulról a kamionba esni, ha annak olyan túlnyúló kocsiszekrénye van, hogy először a szélvédő és az A oszlopok csattannak vele.
Annak idején, mikor megvettem a kocsit, egy elhagyott úton lemértem féktávját. Az új garnitúra gumival szintúgy.
A vezetéstechnikai tréning pedig hasznos, ha megfelelő helyre mész. Ha másért nem, azért, hogy tudd, ha megindul a kocsi hátulja a kanyarban, mi mást is tehetsz, azon kívül, hogy az egyenesbe állított kormánnyal, kinyomott kuplunggal, s gondolom fékezve nézed a közeledő szalagkorlátot. (Rossz esetben a szembejövő kamiont.)
Ezen kívül segít megismerni az autódat, hogy mik azok a jelek, amik a tapadás elvesztésére, vagy annak közeli állapotára utalnak.
A végére pedig két provokatív kérdés:
Hányan szokták gumicsere után leellenőrizni a légnyomást a gumikban? (Én rendszeresen, s cseréltem is gumist emiatt.)
Hányan tetetnek alufelnire téli gumit?
Hányan vannak akik nem vesznek még egy garnitúra felnit, hanem csak a gumikat cseréltetik?