( royal | 2011. 09. 15., cs – 17:48 )

Az nem igaz, hogy semmit nem lehet kezdeni az autóval. A biztosítónak be kell jelenteni az eseményt, a (szívességi) kárfelvétel meg fog történni, valamint meg fogod kapni a biztosítótól írásban, hogy mennyit szeretnének neked fizetni. Ezt lehet megtámadni, ha nem értesz egyet vele, de akár előre is be lehet adni a kárügyintézőnek a közelmúltban történt felújításokat igazoló számlákat. Ha elfogadod a biztosító ajánlatát, akkor ez az a pont, amire figyelni kell, mert kizárólag eddig a napig tudod elszámolni pl. a bérautó költségét. Nagyon sok múlik a kárfelvevőn és a kárügyintézőn, akik legtöbbször normális hozzáállásúak, de a biztosítótól kapják a fizetésüket, azaz a biztosító magától nem fog rád tukmálni semmit, minden egyes követelésedet és apró károdat neked kell a tudomásukra hoznod (pl. autómentő költsége a baleset helyszínétől a szerelőig, a baleset alkalmával az ülésről leesett és összetört telefon, kiszakadt nadrág, stb, stb. Ezeket a tárgyakat le is kell majd adni biztosítónak és célszerű az eredetét bizonyítani számlával vagy adásvételi szerződéssel.) A folyósítás feltétele viszont már a jogerőre emelkedett határozat. Ez azért fontos, mert ha az ellenfél nem található, fellebbez, stb. akkor akár tényleg sok hónapig tudják húzni, és a biztosító erre az időszakra már nem fizeti a bérautódat... Nekem tavaly pechem volt, mert egy görög nevű emberke jött belém hátulról, így májustól decemberig húzták a jogerőre emelkedést, amiről ugyan megmondták, hogy törvénytelen, de ennek következményét csak polgári per keretén belül lehetne érvényesíteni a rendőrséggel szemben.
Szerintem akkor jársz a legjobban, ha fogsz egy jó szakjogászt és már eleve a segítségével fogsz neki az ügyintézésnek. Nem véletlenül olyan népszerű a DAS, mert ilyenkor tényleg minimalizálni tudja a kárt és maximalizálni a biztosító által kifizetendő összeget...

--
http://demo.royalcomputer.hu
eSystem, a web alapú ügyviteli rendszer