Ez azért nem ennyire egyszerű: Jobs abban nagy géniusz, hogy képes volt "meglátni" a jövőt és új dolgokat kitalálni, olyanokat, amelyekről tudta (érezte), hogy az embereknek kelleni fog. És utána ennek megvalósításába hihetetlen energiákat volt képes beleölni. Gyakorlatilag ő találta ki a személyi számítógépet és azt, hogy azt hogy lehet az embereknek eladni. Aztán ő érezte meg, hogy a grafikus felületé a jövő. Mikor kicsapták az almától, akkor az cég azonnal leszálló ágba került, mivel gyakorlatilag átment egy PC klón gyártóba. Mikor Jobs visszatért azonnal kitalálta, hogy mi kell: új design, új marketing, olyan, amilyen még nem volt. Míg a többi PC gyártó csak egymást másolgatja, addig az Apple meg meri lépni azt, hogy teljesen új, eddig szinte nem lévő dolgokat hozzon létre. Ehhez sok pénz, lelemény, bátorság kell. Előre nem igazán lehet megtervezni, hogy ebből mekkora bevétel lesz. Lehet, hogy az emberek imádni fogják, és minden pénzt megadnak érte, de lehet csúfos bukás is. Mivel nincs konkurencia, lévén, hogy ők az elsők és az egyetlenek akik az adott terméket készítik (egészen addig, amíg el nem kezdi valaki (valakik) koppintani), ezért az árat teljesen maguk határozhatják meg. Ha bejön a dolog, és gyorsan megtérül a befektetés akkor adhatnák (jelentősen) olcsóbban is, de minek, ha nem muszáj. Ráadásul a magas árral még egyfajta exkluzivitás érzés is járul, hasonlóan pl. mint egy gyémánt, aminek semmi haszna ugyan, az előállítása is viszonylag olcsó (az árához képest), ráadásul gyakran eléggé elítélhető módon jutnak hozzá, mégis szinte minden pénzt megadnak érte egyesek.
Szóval a marketing csak egy része ennek a dolognak, amely arra kell, hogy az emberek (potenciális vásárlók) rájöjjenek, hogy erre nekik szükségük van. :)
Lehetne még hasonló példákat hozni. Pl. Dietrich Mateschitz a Red Bull kiagyalója direkt drágán adta a cukros vizét, hogy valami nagyon extra dolognak tűnjön.