( uid_2783 | 2011. 06. 16., cs – 16:30 )

naja, ez is érthető, csak jelen helyzetben üti egymást a két szabály. először is ki mondta, hogy példának okádék a plafon 130-al _kell_ menni az nagy magyar aftopályán?
másodjára aki ráér, vagy nem akar/nem tud száguldozni, annak ott a külső sáv, felveszi az ott éppen jelen lévő tempót, oszt' halad a sorral, nem feltétlen 130-al, sokkal inkább 90-110 közötti tempót figyeltem meg, bár hónapokkal ezelőtt jártam pályán.
aki pedig sietősebbre veszi, annak ott a 130as plafon (+10% rendőri kedvezmény) és a belső sáv hogy elhagyja a külsőben tütymörgőket.
aki egyébként kellő körültekintés/értelmezés nélkül kiérkezik a tetü tempójával eléd, aki uszkve-kábé 130al érkezel a belső sávban, az egyrészt nagyon ráfarag, mert telibe vered a járművét, mivel felkészületlenül ér, pedig a defenzív vezetési hozzáállás meg azt mondatja: less előbbre, nehogy kilépjen eléd a barom.
eddig még -tudomásom szerint- nem vertek szájba a rendőrök olyat a 26/5 miatt, aki 50 helyett 30-40el haladt és balesetet okozott/szenvedett. viszont a 26/4 miatt pedig rendszeresen osztogatják a csekket.

azt nem mondom, hogy defenzív módon kell közlekedni, de sok esetben én inkább erre hagyatkozom, mert ezek a vidéki úrvezetők itten szombathelyen meg környékén alapvető hiányosságokról tesznek tanubizonyságot, ami a kresz tudásukat és alkalmazását illeti.

azért azt is hozzá tenném, hogy ritkán autóztam pesten (nem is nagyon szeretek), de kivétel nélkül mindig mindenhova beengedtek, átengedtek, segítettek a közlekedésben. igaz ha nem megyek bp-n 70nel a forgalomban mint a többiek, hamar elküldenek a p*csába :)
na itt ha 30-40-50-es tempóval haladnék, akkor bezony én elkövethetem a 26. § (5). definiált szabálysértést.

szóval eléggé gumiszabályok ezek, de mégis az általam példaképpen felhozott a gyakoribb.

--
Aspire_3690 & bP_10.1.1
"amióta esténként kikapcsolom a mobilomat, utolérhetetlen vagyok az ágyban." - ismeretlen szerző