( dap | 2011. 05. 29., v – 13:24 )

Tehát, konrétan: egy olyan szoftvernél, ahol nincs semmiféle jótállás, nincs (jogi értelemben) felelős sem. Egy harmadik féltől vehetsz supportot, akik pénzért kijavítják neked a hibát, aztán ideális esetben commitolják upstream (szerintem akár itt a hupon is találnál rá vállalkozót). Az OSS ereje, hogy meghaggya a választás szabadságát, azzal javíttatod ki akivel akarod, akár saját magad is megcsinálhatod vagy benyújtod a panaszt az eredeti fejlesztőnek és vársz amíg nem akad jobb dolga.

Ezzel szemben ott a zárt modell, ahol benyújthatod a panaszt, amire valamikor reagálnak, te pedig kivárod. AFAIK a zárt szoftverek licensze a legritkább esetben vállal garanciát a hibamentes működésért, illetve a hibák határidős javításáért. Én, személy szerint, nem látom a követendő példát ezen a területen.

A kód minősége -ami itt felmerülhet mint gondolat-, megint egy újabb témakör lenne.