( _Franko_ | 2011. 05. 04., sze – 10:47 )

Akkor nézzük a rögvalóságot! Itt vannak a 2011 Q1 negyedéves jelentésekből kivett számok, forrásokkal [...] A Samsung 12m-jában benne van a Bada és WP7 is, nem tett közzé csak Android számokat a Samsung. Hivatalos közlésük szerint eddig összesen 14 millió SGS-t adtak el a készülék teljes életciklusa alatt.

Akkor most tedd mellé a comScore számokat, amire hivatkoztál egy másik témában, nem gyanús? HTC 9,7M, Samsung 12M, összesen 20M felett, a HTC gyárt WM6.x, WP7 és Android telefont, a Samsung Bada, WP7 és Android telefont, a WM6.x, a WP7 és a Bada eladások 10 százalék körül járhatnak erős túlzással... kettő gyártó ad annyi Android telefont, mint az Apple iP4-et, és ott van még jópár Androidos telefon, amelyek szintén hasítanak a tortából... a 14 millió SGS 8-12% közötti (1.5+ esetén 8%, 2.1+ esetén 12%) arányt jelent az appbrain.com statisztikái szerint, ebből pedig eléggé nagy Android számok jönnek ki.

Én ennyit írtam, és saját magad is alátámasztod, amiről írtam. Érdekes. :)

Bevételi oldalon többszörös Android túlsúlynál fog meglátszani ez, mert homlokegyenest más a két piac összetétele, lásd lejjebb.

Több, viszont nem az számít, hogy mennyi idő valamit megírni, hanem az, hogy az egy órányi munkára levetítve mennyi a bevétel. Esetedben ez $125/h. Egy hasonló kaliberű Flash játékért $2500-$3000-t megkapsz, ami $180/h.

A 125$ és a 180$ között nincs akkora eget verő különbség... pláne úgy, hogy a 125$ jövőre már 250$ lesz, mert semmit nem fogok fejleszteni a játékon, csak időnként kiadok egy újabb verziót a "Just in" miatt, s emellett nyílt forrású is volt...

Az Android verzió pár napos, úgyhogy arról majd egy fél év múlva írok egy cikket, amiben összehasonlítom a két platform eredményeit. [...] Ha a reklám bevételeket és az eCPM-et nézem az Androidra és az iOS-re levetítve, akkor még elkeserítőbb a helyzet. Ennek egy oka van. Az AdMob alacsony eCPM értéke.

Ez jön ki a piaci arányokból. Az Android 30-70 fizetős-ingyenes arányához az Apple 70-30 fizetős-ingyenes aránya ezt eredményezi. Ha ingyenes a program, akkor sok jó és használható ingyenes konkurens. Ha reklámmal ingyenes, akkor sok a reklámból megélni kívánó fejlesztő és kevés a reklámért fizetni kívánó, ez leveri a kattintás árait. Ha fizetős a program, akkor ott a sok jó és használható ingyenes konkurens... csak a fenti arányból következően az Android akkor jelent azonos bevételt a fejlesztőknek, amikor 1,5-2x annyi készülék lesz, mint iOS. Tavaly év végén és idén év elején látszik az, hogy az Android eszközök gyártása elérte ezt az arányt az iOS gyártással szemben: 18M iP4, 9M iPod, 4M iPad =~ 31M iOS vs HTC + Samsung =~ 20M, és még ott van a többi gyártó... és persze Kína a "gagyi" tabletekkel.
--
http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor/Home