( kisg | 2011. 04. 28., cs – 12:15 )

Ha 2 processzoros dzsunka vs. brand szervereket nézünk, akkor valószínűleg igazad van, legalábbis én is hasonló következtetésre jutottam.

Ha viszont az 1 processzoros, desktop / workstation (jó minőségű) alkatrészekből összerakott gépet hasonlítunk az 1 processzoros brand géphez, akkor már nem ennyire egyértelmű a helyzet szerintem, főleg, ha a relatíve nyomott árú alapkiépítésbe elkezd az ember RAM-ot meg HDD-t pakolni. (Természetesen feltételezve, hogy az elérhető teljesítmény elegendő.)

Példa: mi történik, ha megáll a táp a brand szerverben vagy a dzsunka gépben. A gépen fut a könyvelőszoftver, APEH határidők aznap este ... stb. Ha nem vettél a brand géphez extra supportot, akkor általában next business day-re vállalják, hogy kijönnek megnézni. De nem biztos, hogy még aznap meg is javítják.

Dzsunka gépnél szinte biztos lesz "raktáron" (kevésbé fontos gépben) kompatibilis alkatrész (ha megfelelően tervezte a rendszergazda a beszerzéseket), ha pedig nem, akkor kb. évi 3 napot kivéve lesz nyitva bolt, ahol be tud szerezni.

Nyilván ez erőteljesen a "szegény ember vízzel főz" eset, de ha jól át van gondolva, akkor működik.

Üdv,
Gergely