( tselmeci | 2011. 04. 19., k – 08:38 )

Úgy tudom, a legtöbb "(kis)autónak" (1.4-1.6 literes motorig) rövidek a fokozatai. Városban szépen ugranak, pályán viszont 130 km/h körül már pörögnek 3500-at vagy többet is, ami jelentős fogyasztásnövekedést tud okozni. De miért rövidek a fokozatok? Egy mai (kis)autó is nevetve van már 1100-1200 kg, ahhoz picit harmatos a 80-90 LE (bár közlekedéshez szerintem elég lenne), ezért rövid fokozatokkal kompenzálják a teljesítményhiányt, ami viszont magas sebességnél plusz fogyasztást fog okozni, a magasabb fordulat miatt. Legalábbis én így gondolom, aztán majd ki fogtok javítani. (Tudom, a váltó fokozatait stb. mind illeszteni kell a motor paramétereihez)

Az első generációs magyar Swiftek végáttétele picit hosszabb a szokásosnál, pl. a korabeli B Corsánál, emiatt talán valamivel kevesebbet esznek pályán, kevésbé gyorsulnak, takarékosabbak városban is. Igaz, az 1.4-es B Corsa körbeautózza... Ezért szokták a közepesen hardcore Swift tunerek lecserélni az 1.3-as difijét az 1.0-ásra, mert az rövidebb, jobban ugrik vele a gép. De hát el kell dönteni, hogy a dinamika vagy az alacsony fogyasztás számít-e.

A kis motorok erőlködnek már 130-140 körül, a nagyobbak viszont nem, kényelmesen adják le az erejüket, és tudnak ugyanannyit, vagy akár kevesebbet is fogyasztani, mint egy kisebb motor, nagy sebességnél.

Amúgy az említett szondák mellett még a légszűrő, gyertyák cseréje, gumi felfújása stb. is tud okozni komoly meglepetéseket a fogyasztásban :) Sőt, akár a megfelelő üzemanyag is, ezt is tapasztalom.
--
http://www.open-st.eu