Egyrészről nem hiszem, hogy egy ilyen portálon, mint a HUP ez rétegigény. Itt fokozottabban érzékenyek a látogatók a durva reklámokra, ezért is nincsenek - nagyon helyesen - villogó, nagy, flash óriásbannerek és hasonlók. Viszont annak a tervezési hibának a következtében, hogy ugyanazon hoszton (ad.adverticum.net) találhatóak a reklámbannerek és az egyszerű kattintásszámlálók, amely itt is hivatkozva van, kiesnek azok az érdeklődők is, akik ugyan kattintanának a jelenlegi hirdetésre, de az ugyanezen hoszton kiszolgált reklámbannerek miatt nem jutnak tovább az ugróoldalon, mert - akár közvetlenül a vállalati web proxy szerveren - szűrve van az adverticum címe, mint reklám oldal.
Gyakorlatilag az összes valamirevaló anti-ad listában szerepel az ad.adverticum.net cím. Ha a kattintásszámláló ugróoldalukat nem ugyanezen a címen hosztolnák, hanem egy másikon - technikailag mellesleg ezt szinte semmiből se tart kivitelezni -, akkor azok az érdeklődők, akik ugyan a kép és flash alapú reklám bannereket kiszűrik (akár önszántukból, akár azért, mert a céges policy ezt szabályozza), ezeken a hirdetéseket még képesek lennének megtekinteni.
Egy (kizárólag) kattintásszámláló ugróoldalt nem tesznek feketelistára, mert nem zavar senkit, viszont egy ugyanazon címen lévő reklám banner kiszolgálót igen. Ezért célszerű különválasztani a kettőt...