( Chain-Q | 2011. 02. 10., cs – 15:20 )

Ez a "nem tudom lefordítani" szabvány devsupportos válasz. Sajnos a nagyobb cégeknél a developer supportos szekció (akár azok, akik a developereknek veszik fel a bugreportokat) többnyire segghülyékből áll, azaz olyan fejlesztőnek indult félmajmokból, akikről kiderült, hogy alkalmatlanok fejlesztőnek, márpedig egy-egy bazi cég sokszáz fős csapataiban azért a fejlesztői szakmai szint sem verdesi az eget, ráadásul a policy amivel dolgoznak olyan, hogy csak azt tolhatják tovább a fejesztőcsapatnak, amit házon belül is reprodukálnak.

Én a RIM (BlackBerry) TCP/IP implementációjában találtam bugot (data trashing) kb. két éve, reportoltuk.

1., először elhajtottak, hogy mivel csak szimulátorban reprodukálható, ezért nem érdekes
2., miután kijöttek a frissítések igazi device-okhoz is, ott is előjött, de csak közvetlen TCP kapcsolattal, vagyis ha nem használtad a RIM saját proxy rendszerét (BIS), emiatt közölték, hogy ez low priority bug.
3., küldünk nekik proof of concept kódot, visszaírták, hogy nem látnak semmi hibát ebben a kódban.
4., megírtuk, hogyha méltóztatnának lefordítani és futtatni, akkor előjönne a hiba
5., visszaírt a supportos, hogy futtatta a kódunkat, de az elhasználta az összes adatforgalmi korlátot a telefonján(!), miközben nem jött elő a hiba, ezért továbbiakban nem tud foglalkozni a problémával
6., írtam egy példa szerver-kliens párost, amely átküldte az angol ABC-t telefonról szerverre, előhozva a bugot igen kis adatmennyiséggel is. a két kódot, logokat, binárisokat szénné kommentezve átküldtem a supportnak.
7., mivel a logok textfájlban voltak, a support visszaírt, hogy ő nem tudja hogy kell két textfájlt összehasonlítani, ezért nem tudja elfogadni a bugreportot
8., na itt elszakadt a cérna, végül manageri úton, céges megkereséssel reklamáltunk. gondolom ezután felső nyomásra a developer support szerzett magának egy fejleszőt, amelyik náluk átírta az én kódom úgy, hogy ne az angol ABC-t, hanem egy .JPG képet küldjön át. miután látták, hogy az átküldött kép tényleg hibás lesz, elfogadták a kódot, és felvettek bugreportot, aztán kb. fél évvel később megjöttek a javított OS verziók is az eszközökre.

A RIM-es developer supportos csókának egyébként indiai neve volt, ránézésre... Valószínűleg tehát a ZDI által küldött bugreportok, főleg az IBM esetében (lásd: hogy kell lefordítani) el sem jutott hozzáértő emberig, hanem elakadt valami mailbox-nézegető félidiótában, aki elhajtotta őket mint a sz*rt és felvette a fizetését érte. Céges bürokrácia at its best.

-=- Mire a programozó: "Na és szerintetek ki csinálta a káoszt?" -=-