Első pontatlan: A gyerek a weben hajkurássza a problémái megoldását, ha nem találja, kétségbe esik. Példák:
[item]
[*] Házi dolgozat feladata: Ismertesse röviden a Világegyetem keletkezését! Válaszok között javarészt direkt kinyomtatott wikioldal volt (ez), néhányan legalább kopikrémet használtak ugyanerre, illetve kaptam nyolc példányt a Korán elejéből értelmezéssel. Utóbbi kettő csoportból összesen négy kézzel írva, pedig kötelezően úgy kértem...
[*] Szorgalmi feladat (az értelmesebbjének): Mérje meg a hajszál rugalmassági állandóját! Rögtön kérdés: Hol találja meg? Mondom emlékeim szerint sehol, dolgozni kell vele. Reakció: Jaaaaa, az nehéz... Azóta sem kaptam egyet sem.
[*] Mezei órai gyakorlás: Éppen tömegszázalék-számítást tanítom. Elmagyarázom. Megmutatok egy példát. Megpróbálok egyet frontális munkával, hát... Döcögve, na. Akkor még egy példa. Kiadok egyet (egész számok, egész eredmény, egész részeredmények, egy osztás, egy szorzás az egész, nem szabad nehéznek lennie). Öt perc után 40 főből kettő(!) volt készen, abból egy helyes. Többinek mi volt a gondja: ilyet még nem gyakoroltunk. A négy feladatnak még a szövegét sem változtattam meg, csak a számokat... Gimnáziumban annyival jobb a helyzet, hogy ott az egyes szavak lecseréléséig ment a munka, de utána ott is elakad.
[/item]
Második sorból csak a második állítás igaz, többi nem. Legalábbis a környéken.
Iskolaújság nincs, nincs rá keret, még neten sem... Iskola weblapja... Nézzél egy kicsit körül.
Ez igaz.
Aki intézi...
Van informatikaórájuk, ahol a legkülönfélébb dolgokkal foglalkozna (Ált isk: játékok vagy paint a vegyes összetétel miatt, emiatt a középiskola javarésze a hiányzó tudás pótlásával folyik. Középiskola: facebook vagy pinaponthu, ha nem figyelsz.)
Ennek én is örülök.
Miért kéne megtiltani?
--
Fight / For The Freedom / Fighting With Steel