"Azt hiszem a legtöbben egyetértünk abban, hogy nem az a képzés lényege, hogy konkrét, azonnal használható piaci tudást adjon. "
Még véletlen sem értünk ebben egyet. Igenis adjon használható tudást egy iskola. Ez a minimum.
Idézet:
A képzés célja
Programtervező informatikus BSc szak célja olyan informatikai szakemberek képzése, akik képesek szoftver orientált információs technológiai eszközök és rendszerek létrehozási, bevezetési, működtetési, szervizelési, fejlesztési, alkalmazási tevékenységét önállóan és csoportmunkában ellátni,
Úgy látszik az itt is emlegetett egri főiskola is azon a véleményen van, hogy kellene értenie a szakmához annak, aki diplomával a farzsebében kikerül az életbe.
"tudás-/látáskör szélesítő funkciót lát el"
Ez már állandó vélemény a diploma védelmében. De sajnos nem igaz. Szó nincs arról, hogy széles látókörű páciensek hagynák el a főiskolát. Amelyik igen, az már úgy is kezdte meg a tanulmányait. Lehet látni itt huppiában is, hogy a diplomás hozzászólók bizonyos százaléka rohadtul nem rendelkezik széles látókörrel.
Az alapján, amit itt is írtak többen:
- véresszájú, arcra vizsgajegyet adó, helyenként szakmailag hozzá nem értő bikicsunáj díjas tanároktól függ a sorsod.
- sok a matek.
- nem tanulsz meg programozni, pláne nem kapsz széles látókört a programnyelvekről és fejlesztőeszközökről bizonyos főiskolák valamelyest többet adnak ugyan, de szerintetek az is kevés.
"képes vagy valamire: átjutottál, átmentél, túlélted, elvégezted, formáltak,"
Sorkatonai szolgálat erre pont jó volt.
Nem bántani akarom a diplomásokat, nem is flémelni akarok. De valamennyire helyretenni a dolgokat igen.
--
unix -- több, mint kód. filozófia.
Life is feudal