Egy motorkerékpár és egy autó közötti gázolásnál figyelembe kell venni, hogy hol és milyen formában kerül az erő átadásra. Egy motor esetében a direkt frontális gázolás igen ritka, sokkal gyakoribb a gyalogos "elsodrása", mert a motor oldalirányba dobja meg a gyalogost.
A motor esetében súlyosabbak lehetnek a sérülések, mert az ütközés ereje kisebb felületre koncentrálódik.
Egy autó esetében a gázoláskor a gyalogos először felkenődik a motorháztetőre (elsődleges sérülések), majd a kocsi fékezése miatt le a földre (másodlagos sérülések).
Ha alacsony az ütközés sebessége, akkor kapnak szerepet az gyalogosvédelmi gyűrődőzónák, mert a gyalog nem fog eljutni a motorháztetőig, hanem a lökhárító és a hűtőrács majdnem merőlegesen találja telibe. Viszont ezen eszközök nem egységesek és egy védőeszköz sohasem válthatja ki a helyesen megválasztott sebességet.
Nem tudom mitől érzel rasszizmust. Nem lehet, hogy kisebbségi komplexusod van és az sugallja?
Az viszont tény, hogy az újságok nincsenek tele, olyan agyatlan gyalogos állatokkal, akik naponta gázolnak halálra más gyalogosokat. Sajnálatos módon a legtöbb ember amikor a volán mögé ül, akkor nem látja át a felelősségét. Sokan az autót komplexusaik kiélésére használják, és amikor a volán mögé kerülnek akkor megszűnnek gondolkodó lényként viselkedni. A jogalkotók is tisztában vannak ezzel. Pl. egészen a 90-es évekig 60km/h volt a lakott területen belül megengedett sebesség. Nem véletlenül csökkentették le 50 km/h-ra.
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "