" de ennek akkor lenne értelme, ha feltételeznéd, hogy az ismert referenciapont és a gps adott pillanatban ugyanazzal a hibával mér. "
Ezt onnan tudod, hogy a referenciapont helyzete 100% pontosan ismert, és többi GPS készülék a műhold adatait tudja pontosítani avval, hogy egymástól is elkérik a pozíciójukat, és viszonyítanak a referenciaponthoz. Kellő számú láncszem esetében ki tudják küszöbölni a műholdas jel pontatlanságát, a referenciapont és az egymástól kapott adatok alapján.
"Mondjuk én nem erre céloztam, hanem arra, hogy pl. mezőgazdasági gépek esetén leszúrnak a tábla sarkába egy gps-t, meg van egy mobil gps, a traktoron, és a kettő rádióval kommunikál egymással. "
A tábla sarkába szúrt GPS az nem úgy működik, mint a fenti, földmérők által használt referenciapontos cucc?
Mert akkor annak is biztos lesz a helyzete, és a traktor GPS-e ahhoz képest már elég pontosan tudja a saját helyzetét.
Meg ne felejtsd el, hogy a traktor nem megy gyorsan a földön, jellemzően 25 km/h alatt közlekedik. Olyan sebességnél a normál GPS is méteres körüli pontosságú, két GPS-szel mérve meg könnyen kijöhet a centiméteres pontosság is, mindenféle referenciapont nélkül is.
"Ha ez utóbbi igaz, akkor kérdés, két, viszonylag közeli időpontban ugyanazon gps-sel végzett mérés esetén tekinthetjük-e egyformának a hibát. Ha igen, a sebességjeled pontos. Ha nem, a sebességed nem pontos. Ezt már nem tudom eldönteni."
Nem tudom, de szerintem nem tekinthetjük a két mérés esetén a hibát egyformának.
Ha így lenne, akkor egy készülékkel is teljesen pontos pozíciót lehetne mérni. (Hisz a hibát csak ki kéne vonni/hozzá kéne adni a méréshez.)