( bocs | 2010. 08. 25., sze – 00:26 )

sztem a legfontosabb, hogy milyen úton akarsz hajtani, milyen stílusban.

Ha például Budapest, és 90 kilós vagy, akkor nem javaslom a vékony kereket, amivel lehet, hogy gyorsan lehet haladni, de az első alattomos gödörnél olyan nyolcasod lesz, hogy le is szállhatsz, vagy nagyot perecelsz egy villamossínen.

Ha pl. pesten keményen, sportosan, férfiasan akarsz hajtani, tehát felugratok-leugratok a járdaszigetre, akkor már a trekking is necces, akkor montit javasolnék, azzal nem lesz bajod, kicombosodsz (van most már jó gördülő tulajdonságú monti külső, amivel városban is elég jól lehet menni).
Ha vidéki város, normális utakkal / jól bejáratott gödörmentes országúttal, akkor a trekking is jó lesz. A virsligumi kerekű versenybicajt neked már nem ajánlanám.

sebességből kell a 18, nem rossz az, ha finom fokozatokban tudsz visszavenni a domb meredekségétől, széltől stb függően.

legfontosabb: ne erőből tekerj, mert kinyírod az ízületeidet.

ár: köss kompromisszumot. 12-15 kilós acélvázas bicajt olcsón kapsz, minden mást sokkal drágábban és nem annyira strapabíróban. Ez a mindennapok során jól beválik. ehhez a magassághoz sztem már 28-as dukál. szerintem nem szabad bedőlni azoknak, akik rögtön a szuper minőségi alkatrészekre akarnak rábeszélni. Harmad annyiért noname alkatrészekből egy baratságáos boltban összerakják neked.