( bambano | 2010. 07. 10., szo – 14:20 )

A nevesebb autógyárak például csinálnak olyan hibrideket, hogy egy nagy benzinmotor mellé beraknak egy apró villanymotort. Ennek még véletlenül sem az az értelme a gyár számára, hogy az akkor egy korrekt hibrid, hanem az, hogy a villanymotor miatt másik kategóriába kerül a környezetvédelmi besorolásnál és így nem okoz gondot a nagy motor.

A motor leállításával nem csak az a gond, hogy hűl-e a motor (lehet, hogy nem hűl érdemi módon), de a katalizátor is hűl és azzal már bajok vannak. Emellett a motorleállítónak oda kellene figyelni a turbóra is, meg arra is, hogy nehogy éppen katalizátor tisztítás közepén állítsa le a motort, mert abból baj van.

Emellett még nem csak azt kellene nézni, hogy van-e benzinmegtakarítás, hanem azt is, hogy akkor jön ki több piszok a kocsiból, ha folyamatosan jár a motor vagy akkor, ha leállítod.