( naszta | 2010. 07. 08., cs – 08:25 )

A Windows továbbra is MS termék, tehát alapvetően ő dönti el, hogy mihez nyúl hozzá. Ha nem nyúl egy hibához 5 évig, az is az ő dolga. Nem tudom, hogy hány hibát küldenek nekik naponta, de valószínű, hogy nem csak 10-et. Valószínűleg van egy (vagy több) projekt vezető, aki semmi mást nem csinál, csak eldönti, hogy melyik hiba az, amit azonnal kell javítani és melyik az, ami még ráér, mert még nem használják ki/kevéssé ismert/kicsi a valószínűsége, hogy kihasználják. Feltételezhetjük, hogy az MS is abban érdekelt, hogy a Windows jobb legyen, de még akár azt is, hogy jobban tudja, hogy mely hibákra repülnek rá többen. Persze ha publikálod az összes általad talált hibát azonnal a helyett, hogy őket értesítenéd, akkor jó eséllyel előre kerül a sorban, de ettől még nem leszel korrektebb szakmailag.

Miért önérzeti kérdés az, hogy egy másik cég mit csinál? Lefutották a kötelező kört az MS-nél és az MS majd eldönti, hogy mikor javítja. Amit ők tesznek az viszont felelőtlenség, mert nem a gyártóval közlik a hibákat, tehát az MS a több 100.000 sorban javítson annyi idő alatt egy vagy több hibát, mint a vér Pistike a 10 soros hexát copy-paste-eli. Ráadásul nem az MS kerül kellemetlen helyzetbe, hanem az üzemeltető. És ha az üzemeltető programozott már egyszer is, akkor tudja, hogy nem az MS a felelőtlen ebben a körben, hiszen minden rendszeren vannak hibák, amiket javítani kell.

A dolog azért válik egyébként kritikán alulivá, mert az alternatív csoportba egy MS alkalmazott sem kerülhet, tehát a minimális párbeszédre sem hajlandóak.

Pl.: biztos hogy a teljes help rendszer átnézésére elég 2 hét? Ha nem publikus a hiba, akkor lehet, hogy meg lehet írni becsülettel egy hónap alatt, a nélkül, hogy gányolás lenne és fel sem törnek semmit (hisz a hiba csak kis körben ismert). Nem minden projektnél olyan 0 és/vagy gány az elvárt kódolási színvonal, mint a nyílt kódok egy jelentős részénél.
--
http://www.naszta.hu