frissítve: Kiderült, hogy az időpontot édesanyám elnézte, délelött volt, nem éjjel.. és hát bevállalta bátyám, de az biztos, hogy én nem voltam, mert nem keltem fel délelött akkoriban:p
De köszönöm azoknak, akik azt feltételezték, hogy ittam/szívtam/szúrtam magam, ez így nagyon jó, hogy embertársaitokról ilyen a véleményetek.. én elismerem, hogy biztos van ilyen.. csak én még például nem láttam rá példát..
- Boobek blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 11861 megtekintés
Hozzászólások
Tanulóviszonyra, anyagi helyzetre hivatkozva talán lehet kérni részletfizetést, vagy méltányosságot. Volt akinek sikerült, de változhatott a helyzet.
Jogosítványt nem vették el?
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Meg arra is lehet, hogy első eset volt.
(50 helyett 90 és nem emlékszel rá? LULZ, jó lehetett a party :D)
@@
"You can hide a semi truck in 300 lines of C."
OpenSolaris 2008.11
Debian Lenny 2.6.27.6
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem kell emlékeznie, hiszen OTT MINDIG annyival megy.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A jogosítványt meg sem említették... Ennek most lehet örülnöm kéne, de annyira nem tudok..
Méltányossági az mindenképpen lesz, ha nincs más megoldás.. az is érdekelne, hogy a szigorítások után valakinek volt-e ezzel kapcsolatban valami tapasztalata.
Egyébként, ha vezetek nem iszok, mert az tényleg felesleges kockázat vállalás már.. de erre a bemérésre nem nagyon számítottam..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tapasztalat nincs, városban nem szoktam túllépni a megengedett sebesség (50 helyett 55-60, még a trafiba is belefér, meg az autókban alul mér a sebesség kijelző), de ismerős ment 50 helyett 70-el, ő jajjgatott, hogy első eset, megbánta, tobbé nem fordul elő, etc. és mérsékelték a büntetést.
@@
"You can hide a semi truck in 300 lines of C."
OpenSolaris 2008.11
Debian Lenny 2.6.27.6
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ebben ne bízz, annyira, van amelyikben pontos, érdemes kimérni (stopperelni a kilóméterkövek között). Ja és van hogy offset hiba van (permanens 10km/h-val többet mutat), de van, hogy erősítéshiba (sebesség*1.1 a valódi sebesség. Tesómék régi Vectrája konkrétan ilyen volt)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az 1km/stopperrel mért idő nem biztos, hogy az autó sebességmérőjének a pontosságánál jobbat tud (sőt, biztos, hogy nem...), sokkal pontosabb mérést lehet csinálni GPS-sel, bár az is igaz, hogy egy GPS "picit" drágább, mint egy stopper :-P
Az is a mérés pontossága ellen hat, ha mutatós műszer van az autóba, hiszen a leolvasási hiba 2-3 km/ó körül alakul, ami egy 30-as táblánál a megengedett sebesség 10%-ára rúg -- és még nem számoltunk azzal, hogy a mért érték is bizonyosan hibával terhelt. (A trafi az más tészta, ott 2% álló, 3% mozgó felhasználásra vonatkozó pontosságot adnak meg, a leolvasás pedig minimum egy tizedesjegyre történik.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jogsit nem veszik el, hiszen továbbra sem lehet bizonyítani ki vezetett,
üres a kincstár kell a a bevétel, így az üzembentartó fizet.
Fellebbezésnek helye nincs, zéró tolerancia rulez :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha az 50-es táblánál 90-nel száguldozók (gyk.: a sebességhatár duplája) ártatlan gyalogosokat vasalnak ki, akkor mi van? Ezért van a KRESZ.
"no video codec le a win32vel", de "Gentoohoz lehet meg tul fiatal vagy"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
mé', ha 50 vasalja az frankó? :-|
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Még ha csak 50 helyett 60 lenne...
Így csak a méltányossági könyörgés marad, hátha. Hivatkozz a tiszta előéletedre (ha van olyanod)!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
http://www.das.hu/jogvedelem-index
Kérdezd meg hogy segítenének e neked?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Részletfizetési kérelem nyolc napon belül.
Következő alkalommal, meg tessék betartani a sebességhatárokat éjjel 11kor is.Ismerős így lett gyilkos. Annyi mázlija volt, hogy az útra kiforduló biciklista vérében volt némi alkohol. Csak utána annak az öreg néni szemébe volt kicsit szar néznie, akinek az urát kivasalta.
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igy van bekene tartani a szabalyokat. Vannak olyan emberek akik meg 140 felett is mennek varosban, mert ugysincs senki sehol, aztan csodalkoznak, mikor elutnek valakit, es az a kovetkezo pillanatban mar bontott csirkekent fekszik az uttest minden reszen.
-------------------------------
“The 0 in Raid 0 stands for how many files you’re going to get back if something goes wrong” :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
2 sávos út, kivilágítva, és oldalra is 6-10 métert belátni.. ilyen utakon, ha tehetem a belső sávban haladok.. Én tényleg figyelek erre, kis mellékutcákon sem megyek ötvennel, ha nem látom, hogy az út mellett fél méterrel mi van..
Ha meg valami folytán nem tudnék figyelni, akkor 50-el is elég ha elütök valakit..
Sajnálom az ismerősöd.. Egy ilyet börtönbüntetés ide vagy oda, nem lehet kipihenni.. De ez tényleg egy jól belátható út volt..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"belső sávban haladok.."
KRESZ vizsgát tessék megismételni. Jobbra tartási kötelezettség? :p Jobb helyeken ezért büntetnek is. :-)
@@
"You can hide a semi truck in 300 lines of C."
OpenSolaris 2008.11
Debian Lenny 2.6.27.6
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha én sem a megengedett maximummal megyek, akkor engem ne akarjanak jobbról előzni..:) Aki merész, az maradjon szélen..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jobbra tartási kötelezettség?
Szerintem lakott teruleten nincs.
==
`Have some wine,' the March Hare said in an encouraging tone.
Alice looked all round the table, but there was nothing on it but tea.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem, mégsincs.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mi nincs? Lakott területen jobbra tartás??
Szerintem meg van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
36. §
"(1) Olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két vagy több forgalmi sáv van (párhuzamos közlekedésre alkalmas úttest) - a (2)-(4) bekezdésben említett eseteket kivéve - a külső (jobb szélső) forgalmi sávban kell közlekedni. ..."
"(4) Lakott területen lévő, párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen a forgalmi sávok útburkolati jelekkel vannak megjelölve, a belső forgalmi sávban (sávokban) 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival és motorkerékpárral folyamatosan is szabad haladni feltéve, hogy ezzel a jármű a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza. Az ilyen módon haladó jármű mellett - a (6) bekezdés c) pontjában foglaltak megtartásával - fokozott figyelemmel jobbról el szabad haladni, a forgalmi sávokat azonban - a gyorsabb előrehaladás érdekében - kis távolságon belül ismételten változtatni, és ezzel a közlekedés résztvevőit zavarni tilos."
Lakotton kívül viszont kötelező a jobbratartás.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, még nem büntetik. De lásd Ausztria már büntet a rendőr.
@@
"You can hide a semi truck in 300 lines of C."
OpenSolaris 2008.11
Debian Lenny 2.6.27.6
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az is, jól belátható útszakasz volt. Látta is a öreget messziről.
Csak épp a csatornafedelet nem látta, amit az öreg látott és ki akart kerülni...
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát ha amiatt ment le az útra, akkor az tényleg elég szerencsétlen :/ De ott akkor tényleg nem számít, hogy 50/90. És én is ilyen miatt mentem volna belsőbe.. De most kiderült, hogy a kedves édesanyám baromira benézte.. csak én vagyok a feketebárány, így megsem fordult senkinek a fejében, hogy este 10 és 11 között egyikünk sem mehetett arra!:) A dátum reggel 10-11... én is hülye voltam, de engem már tények elé állítottak, nem olvastam el figyelmesen az indoklás minden részét.. végülis tegnap este kiderült, hogy reggel 10-11 és, hogy bátyám jött éppen haza szíve hölgyétől..Én örülök, ő dühöng..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az üzembentartó nyelje le a békát, így senkinek nem nyúlják le a jogsiját. Bár én szívem szerint igenis ráverném a balhét, és járjon gyalog egy darabig.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
én nem.. bár igazából engem is meglepett, hogy délelött ment annyival, bár ünnepek között volt, és vasárnap. Az meg hozzájátszik, hogy barátnőjével szakítottak 24-én és 27-én jöttek talán össze, és ezért csak vasárnap hozta a kocsit.. De anélkül is megérteném, mivel, ha mindent látok már messziről, akkor több időm van reagálni.. bár a rendőrt is észrevette volna!:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nyilván azért kérnek 90 000 forintot, hogy az ember gondolkodjon. Szerintem fizesd ki.
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
----------------------------------------------------------
Sebeink emlékeztetnek arra, hogy a múlt valóban megtörtént
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lehet, hogy már leírták, de ezeket mind tedd meg:
- tanuló vagy (akkor is ha nem :)), rossz anyagi helyzet.
- a pénzösszeg a te és családod megélhetését veszélyezteti.
- első alkalom, hogy szabálysértettél.
- részletfizetni szeretnél.
- nem burzsoá jókedvből közlekedtél gépkocsival, hanem mert a diákmunkád/szakmai gyakorlatod helyszíne csak azzal megközelíthető abban az időpontban.
Az ilyesmi 4-5 levélváltás is szokott lenni. A vége az, hogy megegyeztek, hogy ők elengedik a büntetés 20-30%-át, és három összegben kell befizetned. Mivel az előadó nem fog makulátlanul emlékezni a levélváltások során arra, hogy ki is vagy, mindegyikben írd le, hogy ez most neked miért is nagyon rossz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- nem burzsoá jókedvből közlekedtél gépkocsival, hanem mert a diákmunkád/szakmai gyakorlatod helyszíne csak azzal megközelíthető abban az időpontban.
dec. 28án este 10-11 között. Khmm. Akinek nincs pénze, ne játszon/autókázzon_gyorshajtson.
Amúgy egy állástalan, állami támogatásból élő egyetemista, hogy tart fel egy autót. Ez azért nekem nagyon érdekes. Még nekem se volna egyszerű fenntartani egy autót, pedig nem keresek olyan rosszul magyar viszonylatban.
------------------
r=1 vagyok, de ugatok...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amit a pénz és kocsikázás kapcsolatáról írtál, abban abszolút igazad van. Amúgy gondolom a család kocsija volt. Bár az állítás szempontjából ez teljesen irreleváns.
Olyan nincs, hogy egy büntetést nem kell befizetni. El lehet tűnni persze, és várni, még elévül, meg ilyenek, csak a jelen kontextusban gyanítom az egész nem éri meg. Azt viszont el lehet érni, hogy a 90e helyett mondjuk 70e-t kelljen "csak". Nevezheted ügyeskedésnek vagy cigánykodásnak, de ha az emberek ~30-40%-a ezt teszi, akkor ez inkább ilyen "balek -e vagy" kérdés.
Autó fenntartás? Nem arról van szó, hogy derogál a tömköz, de ha nem tudok fenntartani egy kisebb autót alkalomszerű használatra úgy, mellette fizetek mondjuk egy egyszobás garzont (rezsi+törlesztés+felmerülő egyebek), élek, és heti egyszer partizok, akkor szerintem egyértelműen szarul keresek. Magyar (pesti) viszonylatban is. Más kérdés, hogy ez zavar -e. (Egy tanár ismerősöm mondta egyszer, hogy ő évi 10 milliót keres, csak ebből évi 8,8 millió forinton fizetés nélküli szabadságon van :))
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kedves Oscon! Nem azt mondtam, hogy nem kérhetnék otthonról.. csak tudod, én sem vagyok már 13 és nem is szeretek, stb... az, hogy mit csináltam? valóban nem tudom, mert tanulnom kellett volna.. De éjjel 11kor biztos, hogy nem buliba/buliból mentem... Meg amúgyis.. Ha még így is megtehetem, akkor miért ne? A kocsit, meg örülök, hogy elkérhetem, néha élvezem a kényelmet, bocsánat érte!:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"- tanuló vagy (akkor is ha nem :)), rossz anyagi helyzet."
Ha rossz az anyagi helyzete, akkor meg főleg be kellene tartania a szabályzatokat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez úgy mégis hogy függ össze?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Úgy, hogy ha tudja, hogy tanuló és azt is tudja, hogy rossz az anyagi helyzete, akkor miért hajt gyorsan egy útszakaszon (és főleg miért 80%-al lépi túl a megengedett határt?), ha tudja, hogy utána büntetést kell fizetnie?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akinek van pénze, az inkább megengedheti magának a szabályszegést, mint akinek nincs pénze?
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mikor volt ez másképp?
Ave, Saabi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Most sincs így.
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hidd ezt, nekem mindegy.
Ave, Saabi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Te nem várod el, hogy egy átlagos keresetű ember és pl. egy havi több millió forintot kereső ember ugyanúgy betartsa a szabályokat? Elnézőbb vagy, amikor egy gazdag ember szabálytalankodik, mint akkor, amikor egy szegény teszi? Szerintem sokszor hülyeség a tapasztalatok alapján hinni valamit. Például, ha jártál tíz boltban és mindben bunkók voltak az eladók, az nem jelenti azt, hogy az összes boltban bunkó eladókkal találkozol majd, és azt semmiképpen nem jelenti, hogy az eladóknak szabadna bunkónak lenniük.
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Te nem várod el, hogy egy átlagos keresetű ember és pl. egy havi több millió forintot kereső ember ugyanúgy betartsa a szabályokat?
Dehogynem. Csak ez egy gazdag és szabálytalanul vezető embert se fog visszatartani. Akinek a büntetés pénzügyi része nem okoz fejfájást, el tudja érni a nem túl jól fizetett rendőrnél - tisztelet a kivételnek - hogy ne kapjon büntetőpontot.
Ha majd a mérő és fényképező rendőrnek nem lesz lehetősége "kiemelni" a fényképek közül a jól fizető gyorshajtó képét, akkor majd elhiszem, hogy pénzzel nem lehet megúszni a büntetést. Ma ebben a kérdésben elég szkeptikus vagyok. (Bár ez sem garancia semmire, hallottam én már olyan esetről is, amikor egy későbbi feldolgozási szakaszban tűnt el vagy módosult a fénykép vagy annak tartalma)
Ave, Saabi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ühüm... én 30 helyett 40-el (!!!) mentem. Tudod mennyi volt a számlán?
30000 azaz harmincezer. Olcsón megúsztad...
>>: sys-admin.hu :<<
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Látod, pedig te tényleg próbáltad betartani azt a 30-at.. (mint én is a biztonságos közlekedést:) ) Itt csak az államnak csörög az aprópénz.. Lassan tényleg fel kéne robbantani ezt az országot.. ilyenekkel szivatják a népet, ezen felül meg még a szent koronára is jelzáloghitelünk van... felbecsülték a felbecsülhetetlent..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát ja. :( Egy kicsit később fékez valaki és perkálhat mint a katonatiszt, mint ahogy én is. :(
Figyeljél oda a táblákra! :)
>>: sys-admin.hu :<<
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az 50-es határt városon bellül nem gyakran jelzik külön táblákkal;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, de azért, mert mindenki tudja, mennyi az annyi. Vagy a boltban is kéne írni a péterpálszeszesitalra, hogy "ellopni tilos"? :-P
"no video codec le a win32vel", de "Gentoohoz lehet meg tul fiatal vagy"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mert default. Csak az exceptionöket jelzik.
Ave, Saabi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Lassan tényleg fel kéne robbantani ezt az országot.. ilyenekkel szivatják a népet,..."
Szerintem azért ne essünk túlzásokba. Tudtad, hogy 50 a megengedett? Tudtad. Tudtad, hogy büntetik, ha túlléped és lekapnak? Tudtad. Mégis túllépted? Igen.
Be kell tartani a szabályokat. Akkor is, ha az adott pillanatban úgy gondolod, hogy rád nem vonatkozik, mert nincs ott senki, mert jól vezetsz, mert sietsz, mert akármi.
Sajnálom a 90 ropis büntit a helyzetedben, nekem se esne jól, de ha már elkapnak miközben 80%-kal túllépem a megengedett sebességet (nem szoktam), inkább csendben maradnék.
Az észosztás mellett azért adnék egy linket is, ha ez még az aktuális (szerintem az), és valóban 90-nel mentél (és nem 91-92-vel), akkor az pont 80% túllépés, ami még a 60 ezres bünti kategória és nem 90 ezres:
http://www.magyarorszag.hu/hirkozpont/hatteranyagok/birsagok20080108
Ezen el lehetne indulni egy reklamációval :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ő én nem azt mondom, hogy ne büntessenek! Hanem azt, hogy olyan szakaszon büntessenek, ahol tényleg indokolt az az 50 még éjjel 11kor is.. és ott sem ilyen barominagy összegben, bár ez azért lehet nem mindnekinek olyan húzós.. Végülis így van komolysága a büntetés nagyságának, csak a miért.. Miért baj az, hogyha egy főuton, amin tényleg ellátok minden irányba jó sokáig, gyorsabban megyek, mint 50.. gondolkoztam ilyenen, hogy a lakókat zavarja, az tényleg így van.. De nem azért büntettek meg..
A linket meg köszi!:) A 90-es tempót lefelé kerekítettem, mert az a +-5 kmph - úgy hogy ezt a táblázatot nem láttam - mindegy..
Bár azt hiszem rám a 2. táblázat érvényes, 51-100 kmph között, ami azt jelenti, hogy 70-100%-ig van ez a határ!:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Miért? Mert ha nem mondják, hogy 50, akkor mindenki ezerrel tolná neki. Meg mert 50-ről meg tudsz állni ha bármi van, 100-ról meg nem (osztrákiában van olyan város -asszem Graz-, ahol egy ideje 30 a max megengedett, állítólag azóta nulla baleset történt). A büntit meg azért emelték ennyire, mert ennek van visszatartó ereje. Ha egy helyszíni 5-össel vagy 10-essel el lehetne intézni a 80% sebesség túllépést, akkor kb mindenki szarna rá, mint előtte. A 30K minimum és a nagyobb 60-90K büntetés meg már mindenkinek (a többségnek) elég húzós. Én egyébként úgy veszem észre, hogy mióta szigorítottak, azóta kevesebb az önjelölt Schumacher, legalábbis amerre én járok.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lakott terület? Igen. Van az adott szakaszon külön sebességkorlátozás tábla kihelyezve, esetleg időintervallumot megjelölő kiegészítő táblával kiegészítve? Nincs. Akkor 50 km/ó, heti 168 órában. Ennyi. Mondom, örülj, hogy nem állítottak ott le, ugyanis abban az esetben (omg!) gyalog kéne járnod egy darabig.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ó, ne akarj már ilyen kurva okos lenni páréves jogsiddal. Az a baj a magyar autósok egy jelentős részével - az olyanokkal mint te - hogy azt hiszik, Ők szarták a KRESZ-t, de legalábbis nekik kellett volna.
A magyar szabályok szerint NINCS feltételes sebességkorlátozás. Ezért van fix százas korlát az M7-es egyes szakaszain, mivel nem lehet azt különböző időjárási körülményekhez igazítani. Ezért aztán tökmindegy, hogy éjjel egy útszakasz forgalmas-e vagy sem, belátható-e vagy sem. Ha ötvenes a korlát, akkor az éjjel-nappal, derült időben vagy szakadó esőben egyaránt ötven.
Idővel te is megtanulod, hogy a sebességkorlátozás nem azért van, mert afelett nem lehet az autóddal haladni. Hanem mert mondjuk olyan helyzeteknek is van esélye, amelyeket a gyenge és lassú emberi agy nem képes kellő sebességgel feldolgozni, ráadásul ott van az a fránya fizika, ami egy egy-másfél tonnás járművet nem enged pikk-pakk megállni.
Azért van egy ötvenes default, hogy szabályzás hiánya esetén se legyen a helyzet vitatható. Ismersz egy útszakaszt, ahol hetvennel szabad menni, de egyik reggel nem látod a táblát? Akkor bizony csak ötvennel mehetsz ifjú barátom, hiába a megszokás. Tessék megvárni míg pótolják.
Azért olyan ez az ország, meg sokan a szabályok felett állónak tekintik magukat.
Ave, Saabi.
ps: az igazsághoz persze az is hozzá tartozik, hogy a te korodban én még nem vezettem, és miután megszereztem a jogsit én is nyomtam mint az állat, hiszen "nálam jobban senki nem vezetett". Aztán idővel én is megtanultam vezetni és jobban értem, mikor, miért van sebességkorlátozás. Úgyhogy a fenti, kissé nyers okoskodást az elmúlt kilenc év napi rendszerességű gépkocsihasználata támasztja úgy-ahogy alá.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha ötvenes a korlát, akkor az éjjel-nappal, derült időben vagy szakadó esőben egyaránt ötven.
Csak erre reagalnek. Mindig az idojarasi viszonyoknak megfeleloen kell megvalasztani a haladasi sebesseget (ertelemszeruen fenti peldanal maradva max. 50), tehat szakado esoben biztonsagosabb lehet a 40 km/h. Ha rossz idoben elcsapsz valakit 50-nel, meg mindig huzhatod a rovidebbet, mert a szabalyok szerint pl. nem voltak eleg jok a latasi viszonyok az 50 km/h-hoz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Természetesen, a táblák abszolút felső határt jelölnek.
Ave, Saabi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kedves válaszolók, elösször is azt hiszem raktam mosolyjelet, de nem biztos, másodszor is a "Figyelj a táblákra!" felszólító mondatra írtam... És azért, mert mivel az 50 a default, ezért nem jelölik, bocsánat, ha megsértettem valakit..
Saabi, én mikor megkaptam a jogsit, nem "nyomtam, mint az állat", mivel valóban éreztem, hogy még nem érzem az autót.. Az viszont tényleg tény, hogy 90-ről nem tudok lefékezni olyan gyorsan mint 50-ről.. de ha 90-el meglátok egy gyalogost jönni az út szélléről, akkor nem a gázt nyomom, hanem a féket.. mire beér a sávomba 50 max.. ez viszont valóban nem biztos, hogy bejön, ha valaki futni megy este, és nem néz körül..
Mellesleg kiderült, hogy bátyám(valószinü) volt és de.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
aha jó. Nézem a táblázatot. Valami 2 km/h-n múlott, hogy kapok -e 30k-s büntit. omg, :((
Azért ez egy kicsit erős...
>>: sys-admin.hu :<<
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tizenkettő az a kettő, az pedig majd 50%.
Ave, Saabi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszönöm a válaszokat, örülök, hogy ezen az oldalon nem csak az informatikával kapcsolatban vannak tisztában az emberek!:)
Hát írok pár könyörgő levelet, legalább húzzuk a dolgot, de ezt nem biztos, hogy annyira meg fogom úszni.. Most beszéltem egy nyomozóhölggyel, még rendőrségen belül sem tudják elintézni (ezt mondjuk sejtettem..) Sőt, a fantasztikus Zero tolerancia miatt szinte biztos, hogy nem kapok semmi engedményt, mégha hajléktalan lennék, akkor is befizettetnék velem a 90-et egy összegben..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"mégha hajléktalan lennék, akkor is befizettetnék velem a 90-et egy összegben.."
Na ezt kétlem.
Vannak ebben az országban olyan emberek akiknek azt sem tudom miből tellett a jogsira. És a kocsiban is annyian ülnek amennyien beférnek mégis nap mint nap mennek vele.
Mondjuk örülnek ha eljutnak A-ból B-be nem virgonckodnak 90-nel ekkora sebességnél már szétesne a kocsi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A járművel, aminek te vagy az üzembentartója, elkövettek egy durva szabálysértést. Ezért az objektív felelősség elve alapján első körben mint üzemben tartót vesznek elő. Ennyi. Ha nem bírod betartani a szabályokat, akkor inkább járj gyalog. Aztán ha valaki 50 helyett 90-nel kivasal, akkor rommá törve gondolkodj el azon, hogy ezt akár te is elkövethetted volna valaki mással.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy dolgot nem ertek: ha saros vagy, akkor miert nem vallalod a kovetkezmenyeket? Az, hogy te 90k penzbol meddig vagy el, az nem enyhito korulmeny. Kivancsi vagyok, hogy egyaltalan jozan voltal-e, ha arra sem emlekeztel, hogy te voltal az. Szoval pengesd csak ki szepen azt a 2 havi penzt, hidd el, javadra fog valni. Ideje megtanulni, hogy mindennek kovetkezmenye van, es hogy a felnotte valas elso lepcsoje az, ha felelosseget vallalsz a tetteidert...
SPAMtelenul - POP3 spamszuro szolgaltatas
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1. De az is megoldás, hogy bemész, és bevallod, hogy te vezettél. akkor a büntetőpontokat is lesz kinek felvésni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát ez bevallom nem esett jól, de persze miért ne gondolnál ilyet, hisz nem ismersz... Nem vezetek ittasan, vizsgaidőszakom volt, és görcsöltem/tanultam.. emlékszek rá, azért sem tudtam elösször elképzelni, hogy én voltam! (már kiderült, hogy nem én voltam..)
Szóval Ezért nem emlékezek rá, hogy karácsony és szilveszter között autóba ültem volna, és elmentem a stadion felé..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na hallod, eloszor kisorsoltad a batyaddal, hogy te voltal, most meg megsem te? Azonban akar ismerlek, akar nem, ez nem befolyasolja, hogy egy adott tetted helyes vagy sem. Ha pedig nem az, es meg sumakolni akarsz, akkor ne varj egyutterzest.
SPAMtelenul - POP3 spamszuro szolgaltatas
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nekem is a mult heten jott: 130 helyett 150 => 30k HUF @ M1
t
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Isten Hozott a klubban....
eleddig engem 2 esetben tudtak megcsípni, az elsőnél fák mögül méricskéltek, amolyan
parkosított részen (na ott a madarakat méricskéljétek...), a második esetben pedig megrakva
érkeztem 110-el, mire észlelve satu fék (elkopott fékbetétek): 69-el mértek be :P, hozzáteszem
mögöttem nem jött senki, ezért satuztam, majd miután adminisztrált a rendőr, közöltem vele,
hogy az itt eltöltött időt sajnos be kell hoznom, így továbbra is marad a 130-140 mindenhol.
reakció: meg ne próbálja !, mondtam neki hogy engem azért fizetnek (fizettek akkor) hogy
időben ott legyek ahol kell, hiszen egy játékterem nem fog leállni azért, mert egy hosszú
bekötő úton 50 a megengedett. felajánlottam neki a "versenyt" amin mindketten röhögtünk,
majd közölte: ne haragudjak, ő a munkáját végzi, mondtam én meg az enyémet.
az nekem egy 20-asba került, az első meg egy 10-esbe.
de hogy a rendőr kér elnézést, az fura volt.
--
Sony Vaio &
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azert remelem, ha majd egyszer megint kopott fekbetetekkel, 140-el kozlekedsz, akkor nem en jovok szembe... hanem egy soderes kamaz.
--
Fontos feladatot soha ne bizz olyan gepre, amit egyedul is fel tudsz emelni!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
++ :-)))
SPAMtelenul - POP3 spamszuro szolgaltatas
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
tűrés határon belüli volt a kopás, a "hivatalos" csereidőpont még
odébb volt, tehát NEM veszélyeztettem senkit sem.
--
Sony Vaio &
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kívánok neked a kopott fékbetétek mellé egy КРАЗ, vagy egy hasonló aprócska jószágot szembe. Remélem, hogy egyszer belerongyolsz egy 50 helyett 130-ba úgy, hogy megállítanak, aztán mehetsz tovább gyalog.
A beszólásod után, ha a rendőrnek lettem volna, aprórta szétkaptam volna az összes létező dolgot, ami csak elő van írva, az alváz- és motorszám ellenőrzésétől a működőképes izzókészletig, meg a pótkerék profilmélységéig, illetve az eü. csomagban a sterilizáló folyadék szavatossági idejéig. Ezekből még tutira kijött volna egy másik 10-15 ropinyi büntetés. Neki kitelt volna a munkaidejéből az a kb. 40-50 perc, te meg, ha felhúzod magad, és úgy látja, hogy idegállapotod miatt nem vagy járművezetésre alkalmas állapotban, dekkolhattál volna ott addig, ameddig jónak tartja. Ja, és az eljárása teljesen jogszerű lett volna, csak szólok...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
egyszer szülővárosomba (Sárvár) egy taknyos őrmester csávó csak
úgy hobbiból művelt ilyet, átadtam a kulcsokat, mondtam neki ha
végzett, zárja be, a kulcsot meg adja be nekem a kávézóba, mert
nem fogok itt tücskölni vele, megy ez neki nélkülem is.
ha neki ez egy perverz kielégülés, hát csinálja. nem ezen húzom
fel magamat, van nekem ezer más nyűgöm, nem az ő heppjének
kiszolgálása.
hogy ilyen apróságokból még csekk ? na nem verébbel van ám dolga.
ilyenekre mindig is figyeltünk, a gumikat évente cseréltük, ha
elkopott, ha nem. mi megtehettük, a szerencsejáték-iparban erre
mindig van pénz, hiszem autó nélkül a szervizes olyan, mint a rend-
szergazda agy nélkül.
--
Sony Vaio &
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ebben az esetben, mivel eljárás alá vont személy voltál, a helyszín elhagyását nyugodtan megakadályozhatta volna, köcsiöcsi... Ezt jó, ha tudod A szemtelenkedést van, amelyik rendőr jól tűri, és van, amelyik meg ki nem állhatja. Ha az utóbbival futsz össze, akkor 40-50 perc minimum rá fog menni a beszólásodra, az tuti. Nem kielégülés, hanem a munkáját végzi. És ha úgy ítéli meg, hogy nem vagy járművezetésre alkalmas állapotban, akkor elrakja a papírjaidat, és majd akkor adja vissza, ha lenyugodtál. Azt ugye tudod, hogy az eü. dobozban a fertőtlenítőszer hamarabb jár le, mint ami a dobozra ráírt lejárati idő? A motorszámot, az alvázszámot meg tudod találni az autón?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Miért írsz ilyen hangnemben? Hogy jön ide a motorszám és az alvázszám megtalálása? :)
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha hepciáskodik az igazoltató rendőrrel, akkor kérheti azt is. Joga van rá, hogy a jármű tényleges adataival egyeztesse a bemutatott forgalmi engedélyben szereplő adatokat. Mondom, bő fél órát simán el lehet szórakozni egy nagypofájú autóssal, ha olyanja van a járőrnek.
Az egészet arra írtam, hogy "divatos" a vajasfülű autósok részéről elsődlegesen beszólni a munkájukat végző rendőrnek. Nem célszerű, hogy finom legyek. Megpróbálni távozni, az megint csak nem jó ötlet -- elég jó marasztalási módszerek vannak, amik nem biztos, hogy jól esnek a delikvensnek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jelenlegi tudásom szerint a rendőr nem kérhet ilyet. Arra kérhet/utasíthat/mittudomén, hogy a vezető tegye lehetővé bizonyos jelzések ellenőrzését. Milyen törvényben/rendeletben/akármiben van leírva, amit írtál? (Szeretném elolvasni.:)
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A tedd lehetővé, az magával hozza azt, hogy tudod hol van. Ha meg nem tudod, akkor elkezdheti keresni, de az tovább fog tartani...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a második esetben pedig megrakva érkeztem 110-el, mire észlelve satu fék (elkopott fékbetétek): 69-el mértek be
Ezután az írásod után venném el a jogsidat évekre, amíg ki nem fejlődik benned a felelősségérzet.
Ave, Saabi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
édesapa, van felelősség érzetem, mert apja vagyok egy gyereknek,
s csak ott "száguldoztam", ahol azt a körülmények lehetővé tették.
továbbá 12 éves hivatásos jogsimmal eddig nekem kellett kimenekülnöm
mások által előidézett baromságokból: R-GO engem még megtanítottak
a helyzetfelismerésre, kezelésére, nameg a vezetésre.
hogy aztán még tovább fokozzam az izgalmakat: pl egy előzésbe
általában úgy mászok bele, amennyiben 2-3 km hosszan ellátok előre,
szemből nem érkezik senki, illetve az előzendő jármű sebessége nem
haladja meg a 90 km/h sebességet. természetesen ezt is csak akkor,
ha az én járművembe van akkora nyomaték, hogy a műveletet biztonsággal
be is tudom fejezni. Nem, nem vagyok notórius gyorshajtó, soha nem
szerettem száguldozni, de előfordult, hogy m1-esen nem 130-al
libegtem, hanem 150-el, de csak azért, mert éjszaka mikor jöttem
haza, se előttem, se utánam senki, km-eken keresztül.
azt hiszem ezzel még nem idéztem elő balesetveszélyes helyzetet.
szóval én azt mondom, hogy NEM kéne a felező/záróvonalakat tiporni
a közlekedés során, hanem azt a köcsög jobbratartást magunkra nézve
kötelezőnek érezni, meg aztán ott van még a KRESZ 3.§ c pont.
nem azt mondom, hogy én kurvára tökéletes vagyok, de hogy nagyobb
az önfegyelmem a közlekedésben, abba megnyugodhatsz.
és ennek ellenére minden alkalommal megállok segíteni, mikor
valaki az árokba/szántóföldön köt ki. ráadásul nem is baszogatom
érte, mert mindig az jáz az eszembe: egyszer én is járhatok így.
--
Sony Vaio &
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem teljesen igazad van.. én bevallom a 4-5 éves jogsimmal még tényleg kisgyerek vagyok, meg már 3 éve max heti 2-3szor vezetek.. Főuton már én sem merek előzni az esetek többségében, bár ez betudható az alapfelszereltségü autónknak is és, hogy ritkán megyek főuton városon kívűl:P..
Mert a fő a biztonságos közlekedés, és a szabályokat elméletben azért hozták! Csak nem mindig indokoltak.. de ebből nem akarok vitát, aki le akar ezért is hordani, nyugodtan, így gondolom, attól, hogy bárki bármit mond nekem - kivéve, ha az tényleg logikus, és belátom, hogy igaza van- nem fogok mást vallani...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
vezess minél többet, gondolkodj előbbre, mint az előtted lévő, aztán közbe nézd azt is,
hogy ki milyen baromságokat művel az úton.de komolyan.
nem biztos hogy az a paraszt aki a villamosra mezítláb száll fel, hanem az, aki annak
a lábára lép. 4-5 éves jogsival már ideje lenne kissé magabiztosabban közlekedni,
s tudomásul venni: a kresz szerint meg kell bíznod mindenkiben aki közlekedik,
hogy ők is betartják a szabályokat. tudom, nem így néz ez ki általában, de minél többet
vezetsz, s nem csak szemellenzővel mint a lovak, hanem látod mi folyik körülötted,
annál stabilabban állod meg a helyed adott helyzetekben.
lehet előzgetni, de mindig gondold meg 2x is mikor mit teszel.
--
Sony Vaio &
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tudom... csak nekem volt főuton még 3 éve körülbelül egy durva előzésem, amikor tényleg csak egy méterrel sikerült beelőznöm és jöttek szembe (bár egy audis volt, akit előztem, és baromira úgy éreztem, hogy ő is rányomta kicsit..) .. Akkor vettem észre igazán, hogy a kocsink mégsem olyan jól gyorsul, mint amennyire hittem.. Ezért ha nem egyedül ülök benne, akkor mindig úgy érzem, mintha nem menne eléggé.. ill 2 fővel még azért talán, de 3-al már nagyon nem vagyok magabiztos az előzéseket tekintve..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én akkor ünnepeltem a tíz éves jogsimat, amikor zabszem effektussal kivittek téged a forgalomba... A 150-nel már bukta van egyébként, vmax=130km/ó esetén a 143km/ó még elcsusszan (a metrológiai fejtegetést ha megengeded, mellőzném...).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem értem. te tényleg hülyegyereknek nézel a közlekedéssel kapcsolatban ?
mint megfogalmaztam, nem közlekedek állat módjára.
azt a kettőt én is bevállaltam, hiszen nincs kecmec, amikor az
ember hibázik, vállalja a következményét.
azt sem értem, ezen miért vitázunk ? én ugyan nem kérdőjeleztem
meg a te vezetési gyakorlatodat/képességedet. vagy te úgyérzed ?
akkor bocs.
--
Sony Vaio &
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
te tényleg hülyegyereknek nézel a közlekedéssel kapcsolatban ?
lássuk be, te adtál rá okot:
a második esetben pedig megrakva
érkeztem 110-el, mire észlelve satu fék (elkopott fékbetétek): 69-el mértek be :P
Ezt SEMMIVEL nem mentheted. Legjobb ha inkább csendben maradsz!
Ave, Saabi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem áll szándékomba menteni olyat, ami NEM szorul rá.
hogy okot adtam volna ? csak leírtam pár sorban, hogy én hogy is
jártam. de tényleg igazad van, inkább csendben maradok, nem hiányzik
nekem semmiféle konfliktus, pláne hülyeségen vitatkozás.
részemről innéttől - a témában.
de ennek ellenére örülök, hogy körül vagyunk véve ábszolute tökéletes
emberekkel.
--
Sony Vaio &
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem azt szerették volna mondani, hogy nem csak az a lényeg, hogy vállalod-e a felelősséget a tetteidért, hanem az sem ártana, ha nem gondolnád úgy, a tetteid következménye másokra nem hat ki. Magyarul: senkit nem hat meg, hogy te kifizeted a bírságot, bevonulsz a börtönbe, stb., ha esetleg történik valami rossz ami talán nem történt volna meg, ha épp csak ötvennel mész, nem száztízzel. ... (Persze te most azt gondolhatod, nem történt ilyen, de ha még egyszer átgondolod, rájöhetsz, hogy a történeted az olvasók fejében "félelem-nyomokat" hagyott, vagyis rosszat tettél nekik, pedig nem ütöttél el senkit, meg ilyenek. Aztán holnap ezek az emberek autóba ülnek, és lehetséges, hogy az innen-onnan begyűjtött "félelem-nyomok" miatt pl. tötymörögni fognak, mert arra számítanak, hogy jön valahonnan egy őrült. Azt hiszem, ez senkinek nem lenne jó.)
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
teljes mértékben igazad van. igaz, nem is írtam le ebben a szálban,
hogy hányszor elgondolkodtam: nem autózom többet.
amíg katona voltam, több olyan baleset történt a szolgálati időm
alatt a laktanyához köthetően, ami teljes mértékben elrettentett.
aztán amíg mobilizált szervizes voltam, addig is láttam ezt-azt,
amitől sok esetben félre kellett állni egy fél órára, meg néhány
cigire: s itt döbben rá az ember, hogy a böszmesége mit okozhat.
na ezért nem száguldozom azóta sem.
--
Sony Vaio &
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha nem fizeted be és nincs önálló jövedelmed, akkor legfeljebb bírósági eljárást követően, elzárásra vagy közmunkára "ítélnek". Ennek a kifutása: megkapod a csekket (30 nap fiz. hat idő), nem fizetsz, kb. 30-60 nap és eljut a lakhely szerint illetékes jegyzőhöz, felszólít, hogy jelenj meg vagy elővezet, Te mondod, hogy nem ott élsz és jaj-jaj elfelejtettem, majd igyekszem, 30-60 nap újra szól a jegyző, bírósági eljárás, nincs jövedelem, elzárás vagy közmunka, 2-5 rugó/nap.
Én így csinálom. Ált. már az elején kérem az elzárásra változtatást, akkor felháborodak, hogy többe kerül nekik, mintha befizetném. Ekkor én meg széttárom a karom.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nagyon raerhetsz..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Objektív felelősség esete, nincs mérlegelési lehetőség, ezt mindenképp bevasalják az üzembentartón, ergo így jártál. A 80%-os túllépés esetén meg örülj, hogy csak ennyi. Ha ott leintenek, akkor a jogsid is ugrik. Így csak mint üzembentartó felelsz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
OFF
Meg van a forgalmi vizsgám ;-) Kedden megyek a jogsit megcsináltatni.
/OFF
--
Elméletileg nincs különbség elmélet és gyakorlat között. Gyakorlatilag van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
es a magyar nyelv es irodalom erettsegid?
("meg van")
t
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
20 éve meg van csinálva azóta felejtek erősen ;-)
--
Elméletileg nincs különbség elmélet és gyakorlat között. Gyakorlatilag van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pl passzív mondat sincs a magyarban. Pedig sokszor hasznos volna ám.
----
"A hibás logikájú emberek több bűnt követtek el akaratukon kívül, mint a rossz emberek szándékosan."
Bárcsak...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
gz! szerintem hajts maskor is gyorsan. bar lehet a birosagon par aldozattal mar nem tudod azt eloadni, hogy szegeny tanulo vagy... ;>
deutalom amikor tudod hogy hibas vagy, es kiakarsz bujni a kovetkezmenyek alol. talan maskor tartsd be a torvenyt. vagy vallald a kovetkezmenyeket, es fizess.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy kicsit más téma, de akkor miért van az, hogy a vállalkozások feltehetően nem kis százaléka adót csal? fiktív számlák stb... Azért, hogy kevesebb adót kelljen fizetnie.. nos én azért látok hasonlóságot, bár ehhez hozzátartozik, hogy a bírságot el lehet kerülni, az adózást nem:P
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És ha más adót csal Te halálragázolhatsz bárkit? Persze sarkítva van a példa, igaz.
De, ha más adót csal, akkor már Te is? Ha más megpróbál kibújni, akkor már Neked is meg kell próbálni? Vagy mi ebbe a logika? A szart nem szabad szétkenni...
----
"A hibás logikájú emberek több bűnt követtek el akaratukon kívül, mint a rossz emberek szándékosan."
Bárcsak...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha látod a két dolog közt a hasonlóságot, mi értelme a kérdésednek?
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hali!
Ha nem vagy biztos benne, hogy te voltal, akkor mindenkeppen erdemes elkerni (asszem csak szemelyesen lehet...) a fenykepet es 8 napon belul fellebezni, ha mondjuk az auto szine/markaja nem stimmel. (Nem olyan reg olvastam egy ilyen esetrol...)
Minden jot.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ertelmetlen kekeckedni. Ilyen foku gyorshajtasnal siman ugrik a jogossitvany, ha tudjak, ki a sofor. Itt valoszinuleg nem akartak azzal veszodni, hogy ugysem adja meg az uzemben tarto a sofor nevet. Egyebkent pedig aki 90-nel megy lakott teruleten belul, foleg ejszaka, az magara vessen. Reflektor nelkul keptelenseg idoben eszlelni egy gyalogost ekkora temponal.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem is kell azzal vesződni, hogy ki vezetett. Az objektív felelősség elve alapján a jármű üzembentartójaként megjelölt személyt büntetik, illetve kérdezik meg tőle, hogy ki vezette a járművet az adott időben és helyen. Ha hitelt érdemlően tudja bizonyítani (vagy akit megjelöl, az elismeri), hogy ki volt, akkor a büntetést annak kell elszenvednie, aki a járművet vezette (jogsi elvétele, büntetőpont, szabálysértési bírság). Ha nem, akkor marad a közig. bírság, amit az üzembentartó nyel be.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Színe és márkája nem stimmelt, a rendszáma -ami alapján megtalálták a gazdáját- meg igen? :) Az tényleg érdekes eset :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kicsit koszos a rendszam es mar kesz is a baj valaki masnak...
Javitsatok ki, de ugy tudom, szamitogep olvassa le a rendszamot a kepen, akkor meg siman van hibaszazalek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
én úgy tudom, hogy egy külön bizottság vizsgálja az összes felvételt, majd egyöntetűen
kell egyetérteniük minden betűben és számban ami a képen látható rendszámtáblán vagyon.
amennyiben nincs egyetértés, vagy olvashatatlan a képen a tábla, úgy jön a következő fotó....
--
Sony Vaio &
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni