MVM - megáll az ész és ácsorog

Migráció folyik!

Szeptember elején a diktálási időszakhoz képest jó fél hónappal törént meg az éves leolvasás, amely nem került be a rendszerbe.

Egészen odáig, amíg a következő havi diktálást sem engedte meg a rendszer. Természetesen számla sem jött. Kiderült, hogy a szomszéd már rég megkapta a számláját, pedig hozzá egy nappal később engedtem be a leolvasót.

Párom a tulajdonos és nem akart telefonálgatni, ezért beslattyogtunk az üsz-ra. Kiderült a turpisság: Migráció zajlik! (Az IT dolgozik.) Pontosabban a szept. 19-21 közti migráció nem fejeződött be - amit az üsz sem ért, mert hasonló júliusban 2 nap alatt lezajlott. Így azt a tanácsot adta, ha december 30-ig nem kapnánk számlát, akkor fáradjunk be mégegyszer. Szerintem kérünk 12 havi részletfizetést. :-DD

Érti ezt valaki?

Hozzászólások

Itt most mi a probléma? Majd később kapsz számlát... 

Egy ilyen szerződés aról szokott szólni, hogy fogyasztok -> valaki leolvassa -> kiszámlázzák.  Ebben az esetben a folyamatosság megszakadni látszik. ;) A szóbeli tájékoztatás elszáll, utána semmi akadálya a villany kikapcsolásának. Egyszerűen be sem tudom bizonyítani, hogy nem kaptam számlát.

Jelen pillanatban nem állapíható meg a hivatalos fogyasztás, ezért akár el sem lehet adni a lakást. Közel egy hónapja a szolgáltató leolvasta az órát, de az érték nem jutot el a rendszerig és a tájékoztatás szerint mostanában nem is fog. Az utolsó fogyaszási adat 07.20 keletű.

És igen! Itt a boomer, mert írásos igazolást kellett volna kérni, miszerint ők nem számláztak.

Az a része érdekelne, hogy miért ne lehetne eladni a lakást. Ha van működő hiteles mérőóra (*), akkor írtok egy birtokbavételi jegyzőkönyvet és az új tulajdonos birtokba veszi a lakást. A birtokbavételi jegyzőkönyvben szereplő értékkel a szolgáltató záró számlát készít a régi tulajdonosnak és onnan indul a számlázás az új tulajdonos esetében.

(*) Egy igazán szürreál történet volt ismerősi körben, olyan helyen venne lakást, ahol épp mérőórát cseréltek, de az EON elrontott valamit. Azután nyár közepén nagy migráció indult az EON-nál és a migráció alatt adminisztrációs okokból  (!) nem tudtak új mérőórát felszerelni. Emiatt szeptember elejéig húzódott a dolog, mivel hiteles lakásvásárlás feltétele az értékbecslés, az értékbecslő nem találja a mérőórát, megköszöni a lehetőséget és hazamegy. Ő így ki is futott a határidőből, a hitelkérelmet elutasították, mert az EON túl sokáig ült rajta. Szeptember eleje, EON migráció befejeződött, új hitelkérelem. Nocsak, elindul a Földhivatal migráció :D és azóta nem bírnak iktatni egy - a fentiekhez kapcsolódó - szerződésmódosítást, hogy a második hitelkérelme végre végigmenjen...

Párom a tulajdonos és nem akart telefonálgatni, ezért beslattyogtunk az üsz-ra

Az igen :)

Érdekes, ahogy az az idők során változott. Ma már a telefon a legritkább estben jó ügyintésére. Vagy hallgatod 20 percig a semmit, vagy teljesen idétlen kérdések után közli az AI, hogy nem érti és kapcsolja az ügyintézőt, azaz "hallgatod 20 percig a semmit,". Utóbbi hónapokban egy azaz egyszer fordult elő, hogy gyorsan felvette, és gyorsan megoldotta a dolgot egy élő ember.

A telefon régen volt jó. Amikor még ritkaság volt. Emlékszem mikor fiatal voltam (vagy 40-45 éve), s a mozipénztár előtt hosszú sor állt, elmentünk a legközelebbi telefonfülkébe, felhívtuk a pénztárost, és voila, volt jegyünk.

Azóta se sor a mozipénztár előtt, se telefonfülke. :) Se én nem vagyok már jóképű fiatal egyetemista. :(

Azért ennek is volt előnye: Nulla várakozási idő és még zenét sem kellett hallgatni. ;)

Vannak esetek, amikor az ügyintéző szemében is érdemes figyelni az értelem csillogását. :-D Az ELMŰ mindig is a nem egyszerű eseteket biztosította. Pl. a szomszéd utcába költözött az óránk (mert SAP-re álltak át és vettek utcatörzset is, csak elfelejtették alkalmazni a Fővárosi Közgyűlés 20 éve kelt határozatát). Pedig megkérdeztem a telefonon a helyes ügymenetet: Az órát leüssem és átvigyem a szomszéd utcába, vagy ugyanezt szakemberrel végeztessem el? Aztán néhány év múlva (két ügyfélszolgálatról elhajtva) személyesen sikerült elintézni az ügyet - a negyedik ügyintézővel. Síma ügy!

- Csókolom, mi járatban?

- Jöttem villanyórát leolvasni.

- Milyen címre?

- Höhö, meg van mind a három.

A másik leolvasó sopánkodott: - Akkor harmadszor is én fogok jönni?

Valaki hitelben fogyasztja a villanyáramot, kamat nélkül, és még panaszkodik ;-)

Tényleg lehet valami gond, mert nekem most hátralékról küldtek ki csekket, pedig évek óta csoportos beszedéssel fizetek. Most valamiért nem vonták le.

Debian - The "What?!" starts not!
http://nyizsa.blogspot.com

Velem anno azt csinálták, mikor az e-ON-tól átvettek, hogy postán visszaküldték az utolsó 2 havi befizetésemet, majd másnap jött a felszólító levél, hogy fizessem be azonnal, mert lekapcsolják az áramot.

Utána az éves diktálással játszották el, hogy habár a mészároséknak kell fizetni, és a havi diktálás is nekik megy, de az éveset az eON-nál. Csakhogy oda nem tudtam online acc-ot regisztrálni, mondván hogy már van oda júzerem. Amikor jelszóváltoztatást kértem, akkor meg azt, hogy nincs ilyen júzer. Egy jó hosszú telefonálás és némi ügyintéző kapcsolgatás után végre olyasvalakit kaptam, aki tudta, hogy fos volt a migrálás, és megjavította.

A földgáz-számla-átverésről most ne is beszéljünk (habár vicces volt, amikor bementem az ügyfélszolgálatra és az orruk alá dörgöltem a saját kalkulációjukat, akkor hirtelen kijavították az esedékes havi számlám, és máris nem kellett "bünti" áron fizetnem)

Ma kaptam egy 127000 HUF-os gázszámlát, 278 köbméteres fogyasztásról,  8 köbméter valós gázfogyasztásra. Mivel nem először játszák el, ezért pillanatnyilag cca. 50000 forintos túlfizetésben vagyok. Az online felületen már 127000-es számlához 67000 HUF-os fizetési kötelezettség tartozik.
Szerintem, hétfőn lesz megint egy telefonbeszélgetésem velük...

"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

No, meg a jelleggörbe. A legkevésbé sem érdekel, hogy ki mennyit szokott fogyasztani. A megoldás általány (bocsánat:egyenletes résszámlázás) - így augusztusban is felár nélkül tudunk melegvízben fürödni, ha megvadulunk még főzni is. Az augusztusi fogyasztás jelleggörbe*1,5..2, a hideg januári pedig jelleggörbe*0,3..0,6.

Igen-igen, de mondjuk hogy ez még az "MVM praktikák és számlaértelmezés for dummyes" könyv első fejezete:)  Nekem viszont a napokban jött szembe az az új infó, hogy a rezsicsökis időszak egy fix ablak, ami nem biztos, hogy egybeesik az éves számlázási ciklussal. Az előbbi mindig július 31 -től következő év augusztus 1-ig tart, a másik meg bármikor lehet. Így aztán egymásra lógnak az ablakok, ebből tudnak még jó bonyolult számlák keletkezni :) Mondjuk nálam csak 1 hónap benne a difi, ezért nem tűnt fel eddig.

MVM praktikák és számlaértelmezés for dummyes

Itt van egy az éves elszámolási ciklussal kapcsolatban: https://hup.hu/comment/3225848#comment-3225848 (ezen az oldalon a másik kommentem)

Tényleg úgy van, ahogy írtad: 

A gázszámla értelmezése az elcseszett rezsicsökis megoldás miatt külön tudományág lett mára.

Problémám ezzel csak az, hogy amíg általányban voltam, addig sem tudták rendesen kiszámolni a az általányt, és elszámolásnál mindig jött a 80-300k-s számla. Mikor áttértem a fogyasztással korrigált általányra, akkor kevesebb lett a "ráfizetés". Viszont, mióta szigorúan a fogyasztott mennyiséget fizetem, érdekes módon 50-60k-t spórolok évente. 

"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

Elvileg jó az átalány is, be kell állítani a küszöb maximumára (~144m3/hó, de tegyük hozzá, hogy ez is csak egy közelítő szám, mert fűtőérték alapján kapod a csökkentett mennyiséget, de e mellett most nagyvonalúan menjünk el). Ebből túl nagy baj nem lehet, mert ha kevesebbet fogyasztasz mint a keret, akkor ~110Ft/m3 áron tettél bele csak pluszban, amit jóváírnak majd. Ha a keret felett fogyasztasz, akkor nyilván sokat kell fizetned elszámoláskor (~800Ft/m3), ami lehet, hogy akkor ott egyben fáj, de még mindig ez a legjobb módja annak, hogy ne ők legyenek a bank, akiknél a pénzed tárolod előre megvett, de fel nem használt gázért cserébe.

Szerkesztve: 2025. 10. 05., v – 21:02

Évente van egy hónap, az éves elszámoló zárásuk van, vagy mi, amikor a szükséges időpontokban bejelentem a villanyórát (10-e környékén), és gázórát (15-e környékén) a webes felületen, és a programjuk úgy veszi fel az óraállást, mintha elsején csináltam volna a bejelentést.

Tehát a szemrebbenés nélkül beírják, hogy az adott fogyasztás elsejéig történt, az óra leolvasás elsején történt. Persze így a havi kedvezményes részen túl próbálják elszámolni teljes áron a maradékot (a többletet, amit áthoztak következő hónapról).

Ilyenkor - ha észreveszem, a franc se tudja, hogy mindig feltűnt-e - hívom őket telefonon, ahol arra hivatkozva nem állnak velem szóba, hogy a feleségem nevén van a szerződés. Amikor a feleségemmel közösen hívjuk fel őket, akkor az első 5-10 percben megpróbálják megmagyarázni majd utána lesztornózzák a számlát, kiszámolják elsejéig arányosan a fogyasztást, és kapunk egy kisebb számlát.

Ez többször megtörtént, email-ben is elküldtem már minden egyes alkalommal a panaszt emiatt, és itt sorakoznak a fiókomban.

Szóval aki weben jelenti be az óraállást, annak érdemes leellenőriznie, hogy milyen dátummal rögzítették azt.
(nem használom a mobil alkalmazást, vagy nem telefonon diktálok, ott fogalmam sincs, hogy ez egyáltalán kiderülne-e)

A visszatáplálást (szaldót!) kivéve minden órával mért elfogyasztott energiamennyiséget diktálni érdemes. Na.., ebbe szól bele az MVM-es "adatmigráció", - melynek én is, áprilistól-szeptemberig "ittam a levét", - mert nem értesítettek róla, hogy a diktálási időablak időpontját is megváltoztatták. Számlát sem küldtek ez idő alatt. 

Én meg rohangáltam be minden hónapban az "üszire", hogy nem működik a mobilapp, nem tudok diktálni. - Erre minden alkalommal türelemre intettek, a migrációval magyarázva. Az ügyfelesek egy szóval nem említették ezt a lehetőséget. Hozzáteszem a mobilapp-ban is, - ahol ez ki van írva, - csak a régi, "diktálás"-szöveg szerepelt. Szó nem esett változásról.

Minden hónapban e-mailt küldtem a diktálás javítását kérve, amire jött szabvány tájékoztató levél. Benne semmi érdemleges a problémámról. Viszont 4 hónap múlva megjelent a szöveg a mobilapp-ban, hogy "becsült fogyasztó" vagyok. Újabb levelek, mire kiderült, hogy a diktálási időablak változott, az eredeti szerződés szerint általam tudotthoz képest.

Végül szeptemberi levelemre visszaállították a diktálást, most új időponttal végre tehetem, és megérkezett április után az első fizetendő számla is.

Következtetés.., aki diktálna, - és nem lehet, - figyelemmel kell lennie az egyoldalúan, a szolgáltató által (esetlegesen!) megváltoztatott diktálási "időablakra" is.

Utóbbi évek tapasztalata alapján ezek a projektek rosszul vannak előkészítve, nincs megfelelő folyamatismeret és még csak motiváció sincs arra hogy legalább nagyjából jól csinálják.

Sem az ügyfél szempontjából de még a cég szempontjából sem. (uis. ha nincs számlázás akkor nincs bevétel se és az a cégnek se jó).

zászló, zászló, szív