Átirányítás szívás

Tegnap egy véletlen folytán vettük észre, hogy a feleségem telefonjában lévő SIM (nem elérhetőség esetére) kapott egy nem kért átirányítást az 5-6 éve eldobott számára - ami kb. fél éve lett kiosztva az új tulajdonosához. 6 éve én állítottam neki a forwardingot, majd egy hónap átszokás után töröltem. Nem is volt eddig semmi gond, csak tegnap jelezte anyám, hogy az asszony hangja meglepően férfias lett :D

 

Aztán kíváncsiságból lekérdeztem mi van az én számommal, és voálá.. egy 9-10 éve eldobott számomra van élő átirányítás, nem elérhetőség esetére szintén. Tiszta időutazás.
A szokásos "kért telefonszám nem elérhető" jellegű üzenetet felváltotta a hívás kicsengése.. immár egy idegennél.

Mindketten Yettelesek vagyunk. Nem akarok levonni semmilyen következtetést összesen két telefonszámról, csak tényként írom - de azért nézzétek meg legalább a *#62#-t. Nem értjük miképpen történhetett, ezeket a kéréseket évekkel ezelőtt töröltük, s pár hete még úgy működött, ahogyan működnie kellett (sehogy).

Hozzászólások

azért nézzétek meg legalább a *#62#-t.

Szintén Pannon GSM Pannon Telenor Yettel. Ez az eredeti számom, számhordozás nem volt, szüneteltetés vagy ilyesmi sem. Megnéztem, hát azt írja, át van irányítva egy huszas számra. :D (Én ilyet soha, sehol nem kértem.) Megnéztem a Yettel tudakozóban, nincs találat a számra. Vajon rejtett szám lehet, vagy valami "üzemi" (mindenféle SMS-értesítések kiküldésére használt) szám? (9400-zal kezdődik, szóval utóbbi is lehetne, de akkor meg miért nem írja ki, hogy az?)

Az lehet szolgáltatóhoz tartozó üzenetrögzítő is akár - nekem az bajom, hogy idegen embereknek kiadott számokra állította magát.

Szerintem valami régen kért és törölt átirányítás megint aktív lett. Vagy el sem tudom képzelni mi ez a szar.

Vortex Rikers NC114-85EKLS

Lassan húsz éve enyém a szám, ha "emberi" átirányítás van rajta, akkor az még az őskorból, esetleges előző tulajtól maradhatott ott, ami szarvashiba lenne. Nem tudom, ez az infó mennyit ér, de megnéztem, és egyesek a kihivott.hu-n is valami szolgáltatói számra gyanakszanak. De ha tényleg az, akkor továbbra is adja magát a kérdés, hogy miért akkora gyökér a szolgáltató, hogy ezt nem közli egyértelműen?

Ez azért tényleges átirányítás, mert bármire átirányíthatod. Rám is. Az extra az, hogy van ez a szám a szolgáltatódnál amire átirányítva egy hívásértesítő sms-t kapsz, ha t ideig nem veszed fel. De ehhez t ideig ki kell csörögnie. Ezért az az adott átirányítás neve, hogy "Nem válaszol".

"A fejlesztők és a Jóisten versenyben vannak. Az előbbiek egyre hülyebiztosabb szerkezeteket csinálnak, a Jóisten meg egyre hülyébb embereket. És hát a Jóisten áll nyerésre." By:nalaca001 valahol máshol

Yettel rendszerén belül lehetnek bajok. Mai sztori:

- XY áthordozta a 30-1234567 számot a Yettelhez (nyilván a Telekomtól)

- random bejövő hívásai nem nála csöngenek ki, hanem egy vadidegen embernél (?)

- némi kutatás után kiderült, hogy a vadidegen ember prepaid kártyájának száma: 20-12345678

- megoldás annyi lett, hogy az idegen személytől megvásárolta a 20-1234567 SIM-et, és azt is betette a telefonjába (a 30-1234567 SIM mellé).

Tanulság nincs. ¯\_(ツ)_/¯