[flame? :D] T7 15 honap utan - hogy is van ez az "EV jobban megeri"? :)

47926 km, amibol ~65-75% hosszu ut (zurich -> bp 2k km odavissza). legyen 48k az egyszerubb szamolasert.

kattints es vegre megmondhatod nekem hogy miert tevedek, es miert valtsak EV-re! :-D (a szamok nekem nem ugy tunnek, hogy kiadjak).

atlag 7.7-8.2-es fogyasztassal*, jo, egy reszet elektromosan teszem meg (napi ide-oda), de ha tegyukfel a 75-a hosszutavu benzin, es 1.7 CHF-fel szamolom, akkor 47000/100*8.2*1.7*0.75 = 5018.4 CHF -et raktam bele benzinbol (7.7-es mellett 4712.4 CHF-et), a tobbi ejszakai arambol ment otthoni toltesen, ami 19.35 Rp/kWh, ~29kWh/100 korul fogyaszt arammal, szoval a maradek az 47000/100*29*0.1935*0.25 = 659.4 CHF, azaz
8.2-es mellett 5677.8 CHF
7.7-es mellett 5371.8 CHF

ha az egesz aram lenne, es a hosszu utakon az ionity-vel toltenek, es gyorsan is szeretnek, az 0.79 EUR/kWh (tudom, .hu-ban 0.69 EUR/kWh, de szamolni jo ez).

id.buzz-t nezzuk meg, hivatalos adatok a gyarto szerint: 
WLTP szerinti atlagfogyasztas 20.6 kWh/100-al szamolva 48000/100*0.75*20.6*0.79 = 5858 EUR  (5625 CHF) + 48000/100*0.25*20.6*0.1935 = 478.332 CHF == ~6100 CHF
NEDC szerinti atlagfogyasztas 18.9 kWh/100-al szamolva 48000/100*0.75*18.9*0.70 = 4762.8 EUR (4573.4 CHF) + 48000/100*0.25*18.9*0.1935 = 438.858 CHF == ~5012 CHF

(az internet szerint 26.8 igazabol 130km/h-nal)

szoval nem ugy tunik, hogy csak azert mert "olcsobb" megerne valtanom. arrol ne is beszeljunk hogy a mostani idbuzz nem jo, mert pad van benne, nem kulon szekek, azok majd csak a 2024-ben jovo gtxben lesznek.

Hozzászólások

Azt mondod, hogy más szempont is van, nem csak a "megéri-e"? 🤔

trey @ gépház

ugy tunik! :-D

de a problema az, hogy en meg azt sem latom, hogy megeri-e... a fenti szamolas alapjan nem, vagy eppenhogycsak == nem. ha sajat hazban lennek, sajat napelemmel, hoszivattyuval, kicsi taroloval, v2g-vel, blahblah, akkor a rendszer *osszessegeben* mar lehet megerne, de nem ez a helyzet.

ha sajat hazban lennek, sajat napelemmel, hoszivattyuval, kicsi taroloval, v2g-vel, blahblah, akkor a rendszer *osszessegeben* mar lehet megerne, de nem ez a helyzet.

Abból a pénzből amiből mindezt beszereled és az elektromos autó árából életed végéig autózhatsz egy hagyományos Otto vagy Dízel motorral.

Minden hulla a Mount Everesten valamikor egy nagyon motivált ember volt.

Nekem is tetszik amugy a T6.1. Siman vennek ilyet, mindossze attol felek, hogy travel assist esoben es utfelujitasoknal meg mindig nem megy. (2022 ID3-al probaltam)

Neked meg van veve travel assist? Ha igen akkor a friss verzio mar fasza?

igen, ezeknek a km-eknek a 99%-a travel assisttal toltam le, az elso gomb a kormanyon amit nyomok kanyarodas utan (minden falu kozott van autopalya, meloba is autoplayan megyek, hiaba csak tizenpar km)

az ID-n teljesen mas sw fut valamiert (en is azt gondoltam, hogy lesz atfedes), konnyed esoben, utfelujitassal, felfestessekkel nem volt gondom. durva esoben/egszakadasban kikapcsol szinte minden assist (amikor a ledes matrixszal is csak fel centit latsz elore), de ez ritkan van, 2x volt az elmult 15 honapban.

Ilyen alapvetoen palyazos hasznalatra neked nem EV/plug-in kellene, hanem a jo kis 2.0 tdi, trey is megmondta, hogy a 1.4-es motor meg az a3-ban is vicc.

Az hogy mi mennyire eri meg, nagyon fugg a korulmenyektol. A varosban szaladgalas meg a 2000 km-es autopalyazas nagyon kulonbozo felhasznalasi modok. Plusz a fogyasztason kivul azert vannak meg boven koltsegek (nekem csak a kotelezo szervizek, olajcserekkel, legszurocserekkel (ezekbol kertem a kotelezon felul extrat is) kerultek 4 ev alatt majdnem 600ezer Ft-ba, ezek EV-nel sokkal-sokkal olcsobbak).

Ha meg tudod mondani elore a use case-t eleg nagy pontossaggal, akkor valoszinuleg azt is ki lehet szamolni hogy hosszu tavon mi mennyire eri meg. Van akinek az elektromos, van akinek a benzines, van akinek a dizel :)

nagyon kulonbozo felhasznalasi modok

ket auto meg ennyire se erne meg

nekem csak a kotelezo szervizek, olajcserekkel, legszurocserekkel 

ezek nem plussz koltsegek, ingyen vannak most is a T7hez, es ingyen lennenek a kovetkezo autohoz is.

Ha meg tudod mondani elore a use case-t eleg nagy pontossaggal

use case: elet :), erre irtam, hogy tartsak ket autot? szamolgattam venni egy model3-at varosi ide-odahoz, de nem eri meg...

Hogy jon ide a ket auto? :S

"ingyen vannak most is a T7hez" - vagyis mar elore kifizetted a vetelarral :)

"use case: elet :)" - na jo, de megis :D Bar ha nagyon vegyes, akkor arra nyilvan nem nagyon lehet optimalis megoldast talalni, de ha sokat mesz hosszutavra meg bent a varosban is kicsit, arra valoszinuleg egy benzines auto a jo megoldas, amibe belefer a csalad. En is ezt csinaltam, meg ahogy latom, Te is :D

Hogy jon ide a ket auto? :S

te irtad, hogy ezek mas felhasznalasok. nekem ez az elet, munkanapokon altalaban melo/gyerekhurci, amikor meg iskolaszunet van (6 hetente 2 het) akkor barangolunk europaban.

vagyis mar elore kifizetted a vetelarral :)

persze, *valaki* mindig fizet erte. ha BMW/Audi/etc-t veszel ott 5 evig ingyen van az osszes szerviz svajcban, es teli tankkal adjak oda, amikor megveszed. teljesen sokkolt hogy Mo-n par korty uzemanyaggal meg egy helloval elkuldenek es te fizeted a szervizt (egyik haverom vett 0kmes autot). gyasz.
most a T7nel olyan a lizingkonstrukciom, hogy a szervizt is hozzaraktam, mert kurvara nem akartam baszakodni vele. az elozo BMW-n meg az arban benne volt, ahogy irtad. de *e nelkul* nem is lehet venni mondjuk BMW-t, mert egyszeruen benne van, nem opcio.

auto a jo megoldas, amibe belefer a csalad. En is ezt csinaltam, meg ahogy latom, Te is :D

a T7 jo :), a benzin v dizel tema engem hidegen hagyott, ezt egyetlen egy modellben arultak amikor vettem, benzines PHEV-kent

"par korty uzemanyaggal meg egy helloval elkuldenek es te fizeted a szervizt"

Ez szerintem nem (csak) orszagfuggo, Magyarorszagon is van ahol elore kifizeted a kotelezo szervizeket (pl. Mercinel talan igy van most is, legalabbis volt kolleganal ez volt). En ugy hoztam el a szalonbol az autot ahogy irtad is, ures tankkal (meg kaptam hozza egy uveg bort :D). Motornal ugyanez, ures tankkal, bar ott egy bogre volt hozza az extra ajandek :D

Ez engem nem zavar, olyan uzemanyagot rakok bele amilyet en akarok, a szervizben olyan extrat kerek amilyet akarok (anno extra olajcseret kertem pl az autoban az elejen, legszurocseret tobbszor is szoktam), nekem az az otlet tunik gaznak hogy az autohoz elore ki kell fizetni az elso X ev szervizeit mikor megveszed.

Nem feltétlen, nekem azt mondták tűzvédelmi okból nem állhatnak tele tankkal a kereskedésekben a kocsik, max 1-2 liter benzin van bennük. Nem tudom igaz-e, de nem tűnik feltétlen hülyeségnek. Mondjuk a kárpit és a műanyag is elég jól ég, de 50-70 liter benzin az jobban :D

Amikor a kocsim vettem, mondja a kereskedő, hogy mennyi a vége. Mondom neki - ok. Erre azt mondja, nem is akarok alkudozni? Mondom - nem. Csodálkozott, hogy van ilyen hülye és ezután hozzátett önszorgalomból 1 misi ajándék mindenfélét :D
Nem hinném, hogy az üres tank fillérbaszás lenne.

De talán van itt tűzoltó, majd ő megmondja :)

A tömegek sohasem szomjúhozták az igazságot. A nekik nem tetsző bizonyságok elől elfordulnak és inkább a tévedést istenítik, ha ez őket elkápráztatja. Aki illúzióba ringatja őket, úr lesz fölöttük, de áldozatuk az, aki megpróbálja őket kiábrándítani.

...vagy szivjak le, mert nalam pl. olyan volt, hogy a csavo kihozta a ceghez Obudara ugy, hogy amikor en beleultem, 0 km-es range-et mutatott a szamlalo. Ugyhogy a srac vagy baromi bator volt es kicentizte, vagy fogalmam sincs, mi tortent. Annak kicsi az eselye, hogy trailerrel vitte le a melygarazsban a -3-ra.

"Aztán, mégse sikerül mindenkinek." - aki meg sem probalja, annak nyilvan nem fog :D

En anno mikor eldontottem hogy milyen tipust, milyen felszereltseggel akarok venni, korbeemaileztem vagy harom szalont a kornyekbeli megyekben hogy mennyiert adjak ha toluk veszem, aztan kivalasztottam a legolcsobb ajanlatot. Aki bemegy ugy a szalonba mint a MediaMarktba TV-t venni, es elhozza a cetlin levo arert, az igy jart :)

 

Annyiban igazad van (a lentebbi kommentedre reagalva) hogy manapsag amikor a gyartasi problemak miatt a kereslet nagyobb mint a kinalat, akkor ez nehezebb, de motornal pl igy is siman kaptam nagyjabol 200ezer kedvezmenyt, pedig varni is kellett ra, meg nem is erolkodtem hogy alkudozzak.

Ebben semmi gatyaletolas nincs. Pontosan ugyanazt az autot kapod pontosan ugyanugy (amugy is a kozponti importortol kapjak, vagyis tenyleg ugyanonnan), tokmindegy hogy melyik szalonbol hozod ki, akkor miert fizessek tobbet? (Az mas kerdes hogy szervizbe nem oda hordom)

Most akkor elővenném a sztorit a pont ugyanarról az autóról, ami újan érkezett, de a gondatlan szállítás miatt 3 héttel később került átadásra, mert fényezni kellett rajta kettő ajtót az ötből ... de minek? Nem, szalon és szalon közütt is van különbség, még új autó átadáskor is. Ugyanis, az autót míg a telephelyre szállítják, ott üzembe helyezik, folyadékokkal feltöltik, felrendszámozzák stb. sok-sok kézen megy át. Nem mindegy, hogy az kinél kerül üzembe helyezésre.

Honnan tudom ezt? Onnan, hogy dolgoztam ipari tanuló koromban kókler által üzemeltetett hivatalos (Citroen) márkakereskedésben több hónapot, ötödmagammal hordtam be a kereskedésbe a vámudvarból a fóliás autókat és vannak sztorijaim első kézből ...

Kalló Tóni bácsi győri Citroen kereskedése a Fehérvári úton nem véletlen veszítette el a hivatalos dealer-i minősítését annak idején 1 év alatt, majd ment tönkre és zárt be. Szerencsére, csak 3-4 hónapot kellett lehúznom abban a pöcegödörben, de egy életre szóló élménygyűjteménnyel gyarapodtam arról, hogy mi a kóklerség. Messze igyekszem elkerülni.

NE a legolcsóbb legyen feltétlen a szempont. Csak akkor, ha feltétlen megbízol bennük.

trey @ gépház

Félreértés ne essék ... a legjobb szalonnal is megeshet, hogy önhibájukon kívül szállítássérült autót kapnak, csak nem mindegy, hogy utána mit kezdenek vele: cserélik a sérült elemet, gyári(hoz közeli) technológiával javítják a fényezést stb. ilyen esetben (nem, nem lesz gyári fényezés, rétegvastagság-mérő ki fogja szúrni) és dokumentáltan ott lesz az autó előéletében a szakszerű javítás ténye, vagy valami haversrác fogja nekik kalapálni/fényezni sutyiban. Csak egy példa.

De, ha te rétegvastagság-mérővel, csápos emelővel stb. mész új autót átvenni, akkor nem szóltam :D

trey @ gépház

Azzal mennék, ha idegen helyre járnék. Mivel én onnan hozom el, ott szervizeltetem és ott is fogom leadni, én ezzel nem foglalkozom. Idegen helyen foglalkoznék, tekintve, hogy ismerek olyat, akinek a 0 km-es autójáról kiderült, több elem is - köztük a teteje - fényezve lett rajta. A traileren biztos felül volt, egy faág meg nem adta ki biztos ... nem tudom.

trey @ gépház

Es mitol olyan tokeletesen biztos hogy ahonnan te hozod, ott semmilyen problema soha nem fordulhat elo? Ez az a 'feltetlen bizalom' amirol irtal feljebb? Miert, mi alapjan? Az hogy "eddig nem volt baj", onmagaban meg keves...

Amit eddig irtal, abbol az jon le nekem hogy ramutattal egy adott cegre, akikben vakon megbizol csak azert, mert mar 20 eve is vakon megbiztal bennuk, mindenki mas meg szerinted igenytelen kokler...

Es mitol olyan tokeletesen biztos hogy ahonnan te hozod, ott semmilyen problema soha nem fordulhat elo?

Nem erről beszéltem. Arról, hogy ők kísérik végig az autót, ott veszem át, csak náluk van szervizelve és ott fogom le-|eladni. Mivel ők végeztek vele minden munkát, vakon elfogadják, ahogy van.  

Neked nem biztos, hogy ez lesz az autó sorsa.

Vagy ugyanarról beszélünk esetedben is?

trey @ gépház

Ezt nem ertem. Tehat ha a fenti peldadban emlegetett modon ujra van fenyezve a fel auto, az nem baj, csak ott csereljenek benne olajat ahol ujrafenyeztek a tudtod nelkul?

 

"vakon elfogadják, ahogy van." - ezt hogy erted? Tolem is "vakon elfogadja" a szerviz ahova viszem, nem csinaltak az elso alkalom elott valami extra atvizsgalast, vagy nem ertem mire gondolsz...

 

"Neked nem biztos, hogy ez lesz az autó sorsa." - egyre kevesbe tudlak kovetni. Le tudnad irni ugy hogy megertsem mit akarsz mondani?

Tehát kezdjük az elejéről.

Van egy márkakereskedő, amivel 20+ éve kapcsolatban vagyok.  A 3. autómat veszem náluk, 20 éve oda hordom az autóimat és a végén ők veszik meg tőlem. Így volt ez az előzővel, így lesz a mostanival is valószínűleg.

Az autóimat ők adják át, ők szervizelik és ők fogják megvenni.

Vagyis, az előéletét ismerik 0. perces korától. Tulajdonképpen ők adják le a rendelését a gyárba, ők szállíttatják el Győrbe, ők adják át, ők veszik meg. Eddig tudsz követni?

Vagyis, amikor eladásra kerül a sor, minden egyes dologgal tisztában vannak. Nem kell bizonygatnom, hogy a szerviz el lett végezve, hogy a leszállítákor ha sérül és ki lett javítva, akkor az jól meg lett csinálva, hiszen minden ujj rájuk mutat.

Ezt érted? Ezért nincs miért küzdenem extra köröket. Ismernek, tisztelnek, örömmel várnak, amikor megyek a 4. autómért. Amikor azt átveszem, örömmel veszik meg azt az autót, amit ismernek.

Ezzel szemben te kiválasztod a legolcsóbb random kereskedést és "utcáról beeső emberként" veszel valamit, amit majd valakivel szervizeltetsz (így vagy úgy), majd a végén eladsz valakinek, aki vagy elhiszi amit állítasz vagy nem.

Szerinted ha vitás helyzetre kerül a sor ki lesz jobb tárgyalási pozícióban? Te vagy én?

Ennél jobban nem fogom neked tudni összefoglalni.

trey @ gépház

"amikor eladásra kerül a sor, minden egyes dologgal tisztában vannak. Nem kell bizonygatnom, hogy a szerviz el lett végezve, hogy a leszállítákor ha sérül és ki lett javítva, akkor az jól meg lett csinálva, hiszen minden ujj rájuk mutat."

- azt hogy a szerviz el lett vegezve, akkor is trivialisan tudod bizonyitani ha mashova viszed, mindenhol vezetik a szervizkonyvet

- az hogy az esetleges szallitasi serules jol meg lett csinalva meg mindig nem tiszta, hogy jon ide. oke, ha a kereskedes ezt feljegyezte, es mondjuk 5-10-20 ev utan, mikor beviszed hozzajuk, tudjak, akkor ok tisztaban vannak vele, es ha maga a kereskedes vasarolja meg toled (nem peldaul bizomanyban adjak masnak), akkor ez az o felelosseguk, ez rendben van, valid scenario. Abban az esetben HA eleve serulten adtak el neked az autot (es errol nem szoltak neked - de akkor meg miert is olyan hudejo feltetlenul megbizhato hely ez?) es pont ugyanolyan allapotban adod el nekik X evvel kesobb. Ha nem serulten adtak el neked az uj autot, akkor ez a szempont eleve kiesik. Ha serulten, es mondjuk egy balesetben kiderul hogy szarul lett megcsinalva es emiatt komoly problema lep fel, akkor ez nem vigasztal. Ha serulten adtak el neked, es te nem nekik adod el X ev utan, hanem mondjuk te keresel ra vevot, aki eszreveszi a serulest, akkor ot nem fogja erdekelni hogy te mar ujkoraban igy vetted. Ha efogadod a 'vendor lockot', vagyis hogy toluk hoztad el es nekik is adod el, akkor OK. Felteve hogy nem kot bele X ev utan az akkori alkalmazott hogy miert serult az auto, hiaba bizonygatod hogy te nem nyultal hozza.

Szoval igen, ezt a scenariot ertem, de azert ez elegge specialis szitu, es az egesz onnan indul, hogy te eleve eldontod egy adott helyrol hogy ok tokeletesen feddhetetlenek, megbizhatoak es joindulatuak.

 

"kiválasztod a legolcsóbb random kereskedést" - nem. Kivalasztom azt a gyarto altal hivatalosan elismert markakereskedest, ahol at akarom venni a kivalasztott autot.

"majd valakivel szervizeltetsz (így vagy úgy)" - nem. Hivatalos markaszervizben szervizeltetem, a gyarto eloirasainak megfeleloen.

 

"A 3. autómat veszem náluk, 20 éve oda hordom az autóimat " - tehat 20 evvel ezelott bementel hozzajuk es "utcáról beeső emberként" vettel valamit?

 

"Szerinted ha vitás helyzetre kerül a sor ki lesz jobb tárgyalási pozícióban? " - milyen helyzetrol van szo? azok kozul valami, amit fent leirtam? Mert akkor ezt megbeszeltuk :)

Amugy egy "vitas helyzet" volt, par honapos volt az auto mikor szolt kollega hogy valami log a hatso rendszamtablanal. Mint kiderult, a vilagitast tarto muanyag keret egyik kis po:cke letort, es kicsit lejjebb csuszott a vilagitast tarto muanyag, kilatszott a sarka. Elvittem a markaszervizbe ahova jarok vele (NEM a kereskedesbe ahol vettem), megmutattam, az elso reakcioja az volt a sracnak hogy szerinte valaki kicserelte es eltort, en meg megmondtam neki hogy senki nem nyult hozza rajtuk kivul, aztan rovid uton garanciaban csereltek. Senkinek eszebe sem jutott azon problemazni hogy nem toluk gurultam ki vele nullkilometeresen...

 

"Ennél jobban nem fogom neked tudni összefoglalni" - igy mar ertem, koszi :)

 

"ők veszik meg" -> valoszinuleg ez a kulcsgondolat. Te eleve ugy allsz neki hogy hozzajuk kapcsolod magad, ok lesznek a lanc eleje es vege. En meg egyelore nem tudom mikor fogom eladni, kinek, hogyan, majd lesz ahogy lesz ha egyszer megunom :)

- azt hogy a szerviz el lett vegezve, akkor is trivialisan tudod bizonyitani ha mashova viszed, mindenhol vezetik a szervizkonyvet

Azt tudod bizonyítani, hogy kitöltötték a szervizkönyvet. Bár, ma már azért lényegesen jobb a helyzet mint régen, kóklerek most is vannak.

Abban az esetben HA eleve serulten adtak el neked az autot (es errol nem szoltak neked - de akkor meg miert is olyan hudejo feltetlenul megbizhato hely ez?) es pont ugyanolyan allapotban adod el nekik X evvel kesobb.

Hibamentesnek és gyárinak adták át, úgy is kell elfogadniuk, amikor visszaveszik. 

nem. Kivalasztom azt a gyarto altal hivatalosan elismert markakereskedest, ahol at akarom venni a kivalasztott autot.

A legolcsóbbat. Ismeretlenül.

nem. Hivatalos markaszervizben szervizeltetem, a gyarto eloirasainak megfeleloen.

Reméljük, mellette is állsz, amikor megcsinálják a szervizt. 

tehat 20 evvel ezelott bementel hozzajuk es "utcáról beeső emberként" vettel valamit?

Nem, a névjegykártyámon egy cégnévvel, ami cég már vett addigra tőlük x mennyiségű autót, nem mellesleg, amíg vállaltunk kis irodai környezet supportot ezen a szinten (kb. 15 évvel ezelőttig) mi tartottuk karban az összes PC-jüket. Amikor bementem, megkérdezték, "Te, a Gyuszi (egyik tulajunk volt) jól van? Felesége? Gyerekek?" 🤷‍♂️

milyen helyzetrol van szo? azok kozul valami, amit fent leirtam? Mert akkor ezt megbeszeltuk :)

A fentiekről vs. a te helyzeted egy ismeretlen céggel.

igy mar ertem, koszi :)

Szuper :)

"ők veszik meg" -> valoszinuleg ez a kulcsgondolat.

Így van.

trey @ gépház

"Azt tudod bizonyítani, hogy kitöltötték a szervizkönyvet. " - ugyanugy, ahogy te.

"Hibamentesnek és gyárinak adták át, úgy is kell elfogadniuk, amikor visszaveszik. " - es ha azt mondja X evvel kesobb hogy "ez serult"? Hogyan bizonyitod hogy X evvel korabban te igy kaptad toluk (mivel a papirok alapjan hibamentes es gyari volt, ezert sehogy), es azota nem tortent vele semmi amirol nem tudnak?

"A legolcsóbbat. Ismeretlenül." - A szoba joheto ISMERETLEN markakereskedesekbol ott veszem at, ahol jobb arat mondanak ra. Miert, szerinted hogyan kene valasztanom? Direkt tobbet fizetni erte, mert "a dragabb biztos jobb"? Autovasarlas elott ugyanugy kuldjem korbe az emaileket a szobajoheto kereskedeseknek, de azt valasszam ahol a legdragabban adjak ugyanazt az autot? :D

"Reméljük, mellette is állsz, amikor megcsinálják a szervizt." - majdhogynem (van uveg). Miert, te mellette allsz? Biztos orulnek neked a muhelyben mikozben kerulgetnek :)

"Nem, a névjegykártyámon egy cégnévvel, ami cég már vett addigra tőlük x mennyiségű autót" - ez tok jo, de ez semmit nem garantal... Szemelyes szimpatia tud esetleg plusz lenni, de ettol meg az adott hely nem lesz megbizhatobb.

"A fentiekről vs. a te helyzetet egy ismeretlen céggel." - nem ertem miert szajkozod ezt az "ismeretlent" folyamatosan. Igen, nyilvan MINDEN autokereskedes "ismeretlen" mielott meg vasarolok toluk. Szamomra az is "ismeretlen" ceg ahol te veszed 20 eve az autokat es vakon, gondolkodas nelkul mindenben megbizol bennuk. Vagy szerinted minden szobajoheto kereskedesnek IT szolgaltatast kellene nyujtanom az autovasarlas elott evekig, hogy elmondhassam hogy most mar "ismeros"?

Tévedtem. Még mindig nem érted :) De, szerintem elmondtam mindent. Már az is valami, ha ezentúl kétszer meggondolod, hogy hova vidd, mert bogarat tettem a füledbe. Rémtörténetekért olvass TC-t. Vagy egyszer elviszlek a 40+ éve autókereskedő dinasztia haveromhoz és majd elmondja a lényeget :)

trey @ gépház

Szerintem de, ertem. Mindenaron azt akarod bizonygatni hogy az egyetlen megbizhato ceg az, ahonnan te vetted az autot, minden mas szar.

"ha ezentúl kétszer meggondolod, hogy hova vidd," - miert gondolnam? Teljesen meg vagyok elegedve azzal ahova viszem, igy 110ezer km utan is tokeletes az auto.

"Rémtörténetekért olvass TC-t." - es ez hogy jon ide? Vagy megint ott tartunk hogy aki mashol veszi az autot mint te, azt UGYIS atbasszak?

" elviszlek a 40+ éve autókereskedő dinasztia haveromhoz" - te miert nem tole vetted az autodat?

Na de a ketto nem egymas ellentete. Attol hogy az egyik markakereskedo olcsobban adja ugyanazt az arut mint a masik, meg nem lesz automatikusan szar, a draga meg jo. Ezt magyaraztam feljebb is. Nyilvan nem arrol van szo hogy "aluljaroban, neppertol" veszem markakereskedes helyett.

"Járj utána, keress megbízhatót. " - ez nyilvan alap.

Na jo, de ez nem ugy mukodik hogy 'A' kereskedesben mindig minden tokeletes, soha semmi baj nem tortenik, ha megis akkor szuzlanyok korusa elott hasraesve konyorognek bocsanatert, 'B' kereskedesben meg mindig minden el van cseszve, az osszes uj auto ajtajat osszerugdaljak szorakozasbol mielott atadjak. Ha meg valamelyik tenyleg annyira gaz, annak manapsag eleg gyorsan hire megy...

"NE a legolcsóbb legyen feltétlen a szempont. Csak akkor, ha feltétlen megbízol bennük." - ezzel egyetertek. Nyilvan nem az olcsosag az egyetlen szempont. Es SENKIBEN nem bizom meg 'feltetlenul'. De ha valasztani kell ket szalon kozott, es az egyikben olcsobban adjak ugyanazt, akkor miert a dragabbat valasztanam? Egyikben sem bizom jobban mint a masikban, nem tudok az auto mellett allni az orszagbaerkezestol az atadasig.

A szervizeles mas kerdes, ott tenyleg nagyon sokat szamit hogy ki es mit csinal vele, pont emiatt nem oda viszem, ahol megvettem :)

Szerintem ez azert auto es ar fuggo is, mikor egy e-up-ot vettem meg chiphiany elott voltunk, de mivel kvota auto volt es meg olcso is, ezert kb 0 kedvezmeny volt ra, plusz egy szett gumiszonyeg ajandekba.
Kicsit kesobb mar a covid+chiphiany derekan egy iX3-ra kozel 5m kedvezmenyt kaptam es persze gumiszonyeg itt is jott ajcsiba. Ja es mindketto tele volt toltve atadaskor:)

Kiszamoltam mar en is ezt a tipusu utam, tavra kicsit hosszabb, de nem Budapestre megyek es azt is +1 rokon latogatassal, ami ugyan kiterovel, de utba esik, szal hosszabb valamennyivel.

Ionity is volt legutobb benne az ilyen extrem 0.74 eur/kwh, szoval nem csak olcsobb SuC arakra hagyatkoztam, hanem a valo eletbol szedtem az infokat es azokkal az arakkal szamoltam, ahol tenylegesen fizettem.

Igy az uzemanyag koltsege 237 EUR volt oda-vissza 2.3m x 5.1m autoval autopalyatempoval (ahol lehet ott minimum 130).

(Model Y eseten ez az ar 194 EUR, Model 3 eseten 173 EUR, Model S eseten 182 EUR lenne). (nem prospektus adatokkal, hanem valos fogyasztassal)

Ez tartalmazza azt, hogy 100%-rol indulok es visszaerkezes utan 100%-ra toltom.

Ugyan ilyen meretu autoval, ami egy Volvo XC90 (ugyan ezen az utvonalon, ugyan ugy 100%-rol indulva es 100%-al erkezve 562 EUR. Ugyan ugy autopalya mellett tankolva 1x utkozben. indulaskor pedig normalis adott varosi kut arral szamolva. (Visszauton 2x tankolva palya mellett, mert hegyeshalomnal mol kuton fasza a wc)

Az autok uj ara ugyan ott van. Nem azt mondom, hogy szamit ez a diff mert ez evente 4 uttal mindossze 1300 eur. Szoval emiatt meg nem eri meg EV-t venni. :) Casco biztositas evi 800-1000 euroval olcsobb Tesla Model X-re(EV kedvezmeny), mint Volvo XC90-re. Tehat nem egy nagy kulonbseg ez sem, de nem szimpi a hibrid, meg akkor sem ha kenyelmesebb hosszu utakon.

4 eves hasznalattal szamolva. Ez csak 8500 euro "sporolas".

Ebben nincs benne az, hogy az ember bejar meloba.

De hibrid(XC90) eseten es cegben ingyenes toltes es otthoni 0.25 toltes eseten eves szinten 526 euro lenne. Az akkor 4 evre 2104 EUR. Tehat 10600 eur "sporolas".

Azert rakom zarojelbe a sporolast, mert 90k euros autokrol beszelunk. Tehat ha nem erdekelne a tuleles vagy nagyon keveset palyaznek, akkor suzuki vagy audi a1-3 sokkal jobb valasztas lenne penzugyileg. Tehat azert sporolasrol nem nagyon lehet beszelni.

En messzebb lakom + a rokon kerulo az +300km kb hozzad kepest egy iranyba.

Nekem amugy ingyen van elso 100% es visszafele jovet ujra 100% mikor megerkeztem (Ha nem ingyen lenne, akkor is esti toltes 0.12). Ez egy hosszu utnal azert jelentos. Meg Magyarorszagon majdnem ingyen van toltes celallomasnal. Nyaron meg teljesen ingyen ott is. Pesten is ingyenes 50kW, 22kW toltok, ha az lenne celallomas.

De nem a sporolas miatt vettem. Mindossze akkoriban csak Tesla tudta a normalis savtartast + sebessegtartast + havas uton kontrollalhato volt. Meg durva esos idoben ejszaka auto latja savokat es tudja tartani, nem kell felreallni akkor sem ha en nem latom.

Szoval nekem mindegy mi hajtja a kovetkezo autom, de normalis software fusson rajta.

Uzemanyag ar jelentektelen amugy pont hosszu utakon modern ICE autoval is. Sporolni EV-vel foleg inkabb ingazassal lehetne.