Kerékpárzárak egysoros

Én egyszer bementem a boltba és kértem 1m vághatatlan láncot, kapura... a kiscsaj mondta ok, és levágott nekem 1 métert...

Nincs alternatív szöveg

gyenge pont

 

Durva, hogy az összes biciklizárat kiröhögi a flex.

Ezt talán nem:

https://altorlocks.com/products/saf-lock

saf lock szerkezet

 

Lock attack

Hozzászólások

Flex már nagyágyú, zajos.
Jobb kérdés, hogy egy póló alól előrántott erővágó mit visz át és mit nem.

Véleményem szerint az erővágóval vagy könnyen kijátszható zárral lopható bringa a nagy kockázat. A tolvaj sem bonyolítja feleslegesen a dolgát.
A fűrész, flex már a célzott lopás eszköze. Ha mindenáron azt a bringát akarja, az ellen nincs igazán védelem. Ha hiper-szuper lakatod van, akkor kiflexeli az oszlopot, kerítésdarabot, bármit és azzal együtt viszi haza.

Szerkesztve: 2020. 09. 27., v – 02:48

Nem az a lényeg, hogy levághatatlan legyen, hanem hogy nagyobb kihívás legyen leszedni, mint a melleted parkoló biciklik láncát.

Meg az se baj, ha az utazós-kirándulós, őrizetlenül sehol nem otthagyós bringa mellé van egy olcsó szar, amit a bolt előtt is ott lehet hagyni, míg bemész bevásárolni másnapra.

“Any book worth banning is a book worth reading.”

Meg az se baj, ha az utazós-kirándulós, őrizetlenül sehol nem otthagyós bringa mellé van egy olcsó szar, amit a bolt előtt is ott lehet hagyni, míg bemész bevásárolni másnapra.

^this

Ha olyan drága bringám lenne, amire 100k-ért kell lakatot venni, akkor nem lakatot vennék a 100k-ból, hanem az auchanban 10 db eldobható biciklit.

https://www.youtube.com/watch?v=Iaj6Hh2kr9E

Fickó pár perc alatt nyitja a zárakat - vagy így vagy úgy :-O

Nekem egy Decathlonos számzáras van, kb 3 cm vastag acélsodronyból. De a drága bringáimhoz nem használom, azokat eleve nem szoktam magukra hagyni.  Van külön boltba járós. 

Amúgy némi trükk ha pillanatra kell otthagyni: legnehezebb áttételre váltva és első kerék gyorszárat meglazítva nincs olyan könnyű dolga a tolvajnak, ha el akarna hirtelen hajtani vele!

"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"

OP által említett zárat is kicsivel több, mint egy perc alatt nyitotta ki: https://www.youtube.com/watch?v=ixPFDFp8Cfo
Tegyük hozzá, hogy dicséri a zárat és azt is megemlíti, hogy egyelőre nem nagyon van a piacon erre a zárra szakosodott eszköz (neki is sajátot kellett gyártani hozzá).

az ilyeneknél a zár szokott lenni a gyengepont

No rainbow, no sugar

Szerkesztve: 2020. 09. 27., v – 10:59

Jó móka lehet ennél a lakatnál elhagyni a kulcsot. :)
6 kg, szerintem max úgy életszerű, hogy az ember fixen otthagyja a lakatot, ahol gyakran lezárja (mondjuk munkahely mélygarázsban).

Én maradok a kryptonite U-lakatnál, gondolom sokkal könnyebben viszi a flex, cserébe könnyebb, nagyobb, több tereptárgyhoz tudom vele lezárni a bringát, egyszerre a vázat és a hátsó kereket.

Amúgy ennél a behemót lakatnál egyszerűbb levágni a korlátot.

Én most jelenleg ebben a kombóban hiszek:

https://zardepo.hu/ABUS-Granit-X-Plus-540/300-Kerekpar-U-lakat-USH-tarto

+

https://www.amazon.de/-/en/gp/product/B07L8FX5DG/ref=ox_sc_act_title_1

Nem kryptonite van. Egyszer probaltak elvagni, a muanyag porvedoig jutottak :D

Az ABUS-t szokták ajánlani mint keményebb cuccot, nem próbáltam soha mennyire jó.

Olyan helyekre ahol nem lehet biztonságban letenni (bolt, városban ide-oda való futkározás) olcsó, igénytelen bringával szoktam járni, olyannal ami nem kell senkinek. Általában ilyen bringát ingyen tudok szerezni ha a szomszédok lomtalanításait figyelem. Múlt héten hoztam haza egy Sram S7 agyváltós, agydinamós gépet. Egy kis ápolásra meg egy új nyeregre van csak szüksége.

Minden hulla a Mount Everesten valamikor egy nagyon motivált ember volt.

300 USD, ez nagyjából 2 Auchan-os bicikli ára. De az agyhalottaknak nem drága... Jó lenne megtanulni, ha napi szinten akar valaki kerékpárral a városban közlekedni, akkor vesz egy olcsó csettegőt, amiért nem kár és a két kocsi árából megvett, biciklinek kinéző, Ming vázáját hagyja otthon.

Plusz kör, hogy a kerekek még ugyanúgy kilophatóak ezzel a lakattal.

"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

Holland közmondás: végy egy biciklit 50 euróért, majd lakatot rá 100 euróért. Kb azt nem lopják el arrafelé :D

Amugy a kovetkezo dolog a sav vagy a thermite lesz a flex helyett :D

Nem poen elhagyni a kulcsot, de elmondhatom, hogy az egvilagon senkit nem erdekelt, hogy miert a hatadon viszed a bringat.

9 kilometert gyalogoltam. Varosban, forgalomban, ut mellett, 2 rendor feliratu auto is elhajtott, semmit nem foglalkoztak vele.

Mielott kerdezne barki is, kerekzar, mert 1 lakat nem lakat. 2 lakat fel lakat...

Every single person is a fool, insane, a failure, or a bad person to at least ten people.

Direkt nincs semmiféle záram, lakatom bicajhoz. Így nem esek kisértésbe, h valahol otthagyjam, akár csak pár percre sem.

gyertek falura lakni! sosincs semmi lakatolva :) a múlt a bolt előtt erzsi meg marika mondták egymásnak, hogy összecserélték a biciklit, de nem gond, most meg vissza :) 

a vasúton is ott van 10-20 bicikli mindig őrizetlenül.

Nem erre gondoltam - hanem h falun inkább tekintik használati mint sem fetisizált tárgynak a kerékpárt és a halántékukra mutogatnának egymásközt, ha valaki fél millás bringával mászkálna. Amúgy alapjában egyetértek velük: van abban valami irritáló, hogy fél autó árába kerül egy  kerékpár, de ennek ellenére vannak akik megveszik. Nem az irigység beszél belőlem, nem vágyok én a máséra, hanem ebben a kontroll-nélküliségben megnyilvánuló bugrisság zavar igazából. Némi elégtétel, h ezek a "karbon csodák" műszakilag egy kalap szart sem érnek,  de legalább szép színes festékkel vannak leöntve és ez már elég a konzumidióták pénztárcájának a megnyílásához! 

"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"

Értem én - de az imént még te akartál egy fél millás bringát a pályaudvari tárolóba támasztani -próbára téve ezzel a falusi emberek tolvajjá válását-, most meg azzal jössz, h azok másra valók. Döntsd már el, h mit akarsz!:)
Amúgy meg abból, h sokba kerül egy bringa, nem következik, h sporteszköz lenne. pl elektromos bringák. 

Ezzel a minél kisebb tömeggel az az idea van kergetve, h a versenygépnek a célban szét kell esnie. Ugyanis ha nem esik szét, akkor az azt jelenti h túl volt méretezve és még lehet rajta könnyíteni. Ez az idea merőben ellentétes azzal, amit a rendszeresen sportolóknak [de nem versenyzőknek] kéne várniuk a saját bringájuktól - nevezetesen, h az legyen tartós, megbízható és ne igényeljen túlzott karbantartást. Tisztán kéne látni h a két szempont eltérő és ellentétes optimalizációt igényel! És akkor itt jön képbe a kerékpáripar konzumidióta képzője, ami addig bolondítja bringásokat, míg azok ezt a tisztánlátást végül elvesztik és már a rendszeres sporthoz is olyan bringákat akarnak használni, amik nem csak a lehető leggyorsabban tönkremennek, hanem kifejezetten veszélyessé is tudnak válni a közúti közlekedésben. Ezen "szolgáltatásokat" részükre a kerékpáripar csillagászati összegekért biztosítja! Sztem ez elég röhejes és szomorú is egyben.   

"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"

Nem az számít mennyibe kerül, hanem hogy mennyibe kerülőnek néz ki!

Te meg én valószínűleg nagyságrendileg belőjük az árát, akkor is ha lelakottabbnak tűnik, vagy nem fekete-piros-sárga mega-gucci a váz, de egy alap tolvaj nem biztos. 

Nem merném kirakni a vasútra a fél milliós bringát :) Viszont egy százezreset sem, ha tök új. Igaz, hogy a vasúton kirakott biciklik nagy része, ha el is lopják 10-20 ezer forintért is nehezen lenne értékesíthető feketén.