VoLTE vagy nem volt-e?

OnePlus 6T telefonom és a Telekom nevű szolgáltatóm is támogatják a VoLTE kapcsolatot. Sajnos kissé nyögvenyelősebben ment a bekapcsolás, mint ahogyan azt én elvárnám.

A OnePlus készülékek eléggé régóta tudnak VoLTE-t, de a 6T esetén csak a OOS 10-es (Android 10) verzióban kapcsolható be szervizmenü nélkül. Természetesen (hmm...) hiába kapcsoltam be, nem történt semmi.

Gondoltam, itt az ideje futni egy kört a szolgáltatónál, mert úgy gondoltam, náluk van a hiba. Személyesen megjelenve a droid az ügyfélszolgálatos csak hümmögött, hogy miféle készülékem van. Ellenőrizte, hogy valóban nem megy a 4G hanghívás, majd mivel ez részükről nem támogatott készülék, felkínálta, hogy cseréljem le valamire a kínálatukból, azzal tuti menni fog.

Eddig még rendben is lenne, habár ha így folytatják, előbb fogok szolgáltatót váltani, mint készüléket... Rákérdeztem a fickónál, hogy van-e valami követelmény vagy korlátozás a részükről, ami miatt nincs 4G hanghívásom, illetve engedélyezni kell-e külön. Azt a választ kaptam, hogy nem, nincs és nem.

Elkezdtem utánaolvasni, hogy mi lehet a gond: kiderült, hogy az általam is birtokolt készülék VoLTE beállításai az amcsik számára vannak összelőve, és az nem működik az európai szolgáltatókkal. Megfelelő alacsony szintű Qualcomm-os szoftverekkel át lehet állítani az "Overseas" (USA) beállításból "ROW"-ra (Rest Of World...), vagy akár a Vodafone_India profilra (vicces módon ezt ajánlják több helyen is), és ezekkel már mennie... kellene...

És kiderült, hogy a nyomorék T-nél igenis van külön engedélyező flag a VoLTE-ra. Azt nem tudom, hogy ha tőlük vesz az ember készüléket, akkor automatikusan bekapcsolják-e (vagy a hülye ügyfél úgysem veszi észre és akkor mindegy), mindenesetre nálam másnap reggel jött az SMS, hogy a 4G hanghívást engedélyezték. És valóban, azóta működik rendesen. Azt nem tudom, hogy az ügyfélszolgálatos engedélyezett-e valamit, vagy pedig a VoWIFI előző esti bekapcsolása (ami megtehető SMS-ben) vonta magával a VoLTE-t is, mindenesetre nem szeretem, ha kamuznak nekem.

Összefoglalva:

  1. A OnePlus készülékeket át kell állítani, hogy menjen a VoLTE. A fórumok alapján ez teljesen általános jelenség, és egész Európára jellemző.
  2. A Telekomnál elérhető online információk kicsit ellentmondásosak. Azt írják, hogy a 4G hanghívást külön engedélyezni kell, de hogy mely telefonokkal működik a dolog, az kissé félrevezető. Nagyjából így tudnám jellemezni a dolgot: "sem megerősíteni, sem cáfolni nem tudjuk, hogy a VoLTE működik a nem tőlünk vásárolt készülékekkel". Kíváncsi vagyok, hogy a GVH-nak mi lenne a véleménye erről a hozzáállásról.
  3. Az ügyfélszolgálatos vagy hülye, vagy engem nézett annak. Azaz vagy őt verte át a saját munkáltatója, vagy a fickó próbált meg átverni engem. Egyik forgatókönyv sem tetszik.

Egyre erősebben gondolkodom, hogy szolgáltatót váltsak, de valamiért a South Park egyik epizódja jut az eszembe erről.

A OnePlus 6T átállításához az információt és a szoftvereket a Mobilarena vonatkozó fórumáról szereztem be.

Hozzászólások

menni kell, nyugi

 

annyi h alapesetben kérni kell hogy engedélyezzék addig nem fog menni

No rainbow, no sugar

Nincs egységes VoLTE szabvány, mint ahogyan 2G / 3G van.

Emiatt egyetlen szolgáltató sem fog olyan kijelentést tenni, hogy az XY gyártó Z modellű készüléke működik, hacsak nem tesztelték előtte le. Úgy tűnik a Te telefonod még nincs abban a halmazban, amit leteszteltek. Azokat a készülékeket érdemes tesztelni, amelyből jelentős számú lóg a hálózaton.

Másrészt meg tényleg külön aktiválni kell a VoLTE szolgáltatást, hogy az amúgy VoLTE képes és MT kompatibilis készülék működjön. Ez nem minden esetben egyszerű. (Üzleti csomagok pl.)

A készülékemen a 3G hívás sem jött össze sosem, mindig visszament 2G-re. Ugyanígy a régi, szintén független beszerzésű Moto G 4G-n is. Pedig hát a 3G eléggé szabványos kellene legyen, nem? Érdekes, hogy Telenor-os SIM-el azonnal 3G híváson ment mindkettő készülék.

Nincs bajom azzal, hogy a szolgáltató kijelenti, hogy "hivatalosan nem támogatott". Sőt, e konkrét esetben úgy gondolom, a OnePlus-nak is van sara rendesen, mert az itthon vásárolt készülék Észak-Amerikára volt beállítva, és a sima ROW gond nélkül működik.

A T-vel itt most az online elérhető információival, Vandával, és az ügyfélszolgálatnál levő droiddal volt bajom. Expliciten kértem tőle a 4G hang szolgáltatás bekapcsolását, és azt mondta, nincs ilyen beállítás. Aztán mégis volt, még SMS-t is kaptam a bekapcsolás tényéről.

Nekem egyszerű a helyzetem mert a UPC mobilnál nincs VoLTE. Bár a Wifis verziójára vágyom, mert szar itt a térerő.

Kérni kell, hogy engedélyezzék és vagy engedélyezik vagy sem. A flottában kértünk minden hívószámra és csak azokra kapcsolták be, melyek szerintük alkalmas készülékekben voltak. Furcsa mód csal almás készülékekben lévő SIM-ekre kapcsolták be, a többi androidosra, ami egyébként szerepel a támogatottsági listájukon viszont nem. Ez kb. fél éve volt.

Az oké, hogy szolgáltatót váltasz, de melyikre? Van ennél jobb? Szerintem nincsen.

Számomra a T a többihez képest megalázóan olcsóbb szolgáltatása miatt nyert. Kiszolgálás terén ugyanott van a három, ahogy én láttam.

A diginél is van egy hívószámom, ha lenne országos lefedettség kukáznék mindent. Olyan webes rendszere van, döbbenet! Profi.

nyilván a telekom a nyomorék, és nem a kínai telefon supportja szar. :D

nálam iOS alatt egy külön gomb van erre mindenféle hekkelés nélkül, így sajnos én nem tudom lenyomorékozni a telekomot.

a kérdésem tovább az, hogy mivel lesz jobb ha szolgáltatót váltasz? mi a garancia hogy a vodafonenál, telenornál vagy a diginél ez ootb menni fog? :) és ha ott is ugyanezt kell végigszenvedni akkor milyen szolgáltatóhoz fordulsz? esetleg átrepülsz az usába és ott kezdesz emiatt új életet? 

iPhone esetén mikor megjelent valamelyik bétában a VoLTE, akkor a Vodánál úgy lehetett kérni, hogy felhívtad őket, és behazudtál egy támogatott készüléket (akkor még az iPhone nem volt az náluk) . kérdés nélkül bekapcsolták. legalábbis a több fórumtárs ezt erősítette meg.

én Telekomos vagyok, semmit nem kellett csinálnom sose az iPhone-nal. nemrég indult a VoWifi is, ott viszont egy SMS-t kellett küldenem. rohadt Telekom :D

Én TUDOM, hogy igazam van. És ha nincs is, akkor is NEKEM van igazam, mert én vagyok az Admin. Ennyi!

Van egy tippem, hogyha tőlük veszel eleve VoLTE-képes készüléket, akkor bekapcsolják neked automatikusan. A problémám azzal volt, hogy Vandánál nem tudtam összehozni a 4G Hang bekapcsolását, az ügyfélszolgálatos meg elhajtott. Aztán végül is vagy ő kapcsolta be, vagy a VoWiFi SMS-en keresztüli bekapcsolása vonta magával a VoLTE bekapcsolást is, ezt már nem tudom, másnap reggel jött az SMS, hogy aktiválták.

a VoWifi előfeltétele a VoLTE tudtommal, máskülönben nem tudja a handovert ha kilépsz a Wifi sugarából. így valószínűleg az hozta magával. bár valóban kellene egy "értek hozzá, tudom mit akarok" opció, és nem kell kajláskodni az egységsugarú ügyfelekhez szokott ügyfélszolgálatossal.

Én TUDOM, hogy igazam van. És ha nincs is, akkor is NEKEM van igazam, mert én vagyok az Admin. Ennyi!

Pont karqcsony elott kapcsoltattam be ket elofizetesre is a vowifi-t es a voltet. A vandan par kurva anyazssal (mert hat nem ertette mit akarok) pikpakk atjutottam, es az ugyintezo rogton be is kapcsolta mindkettot, meg mondta, hogy inditsam ujra.

aztan kozbe megtudtam, hogy sms-be is be lehet kapcsolni mindkettot, nem tamogatott telefonra is.

Az általad linkelt leírás OOS 9-re vonatkozik.

Én még a 9-esnél bekapcsoltam, a 10-esnél már nem volt a OnePlusLogKit-ben, cserében a SIM beállításoknál simán (screenshot)

Viszont ha mégsincs a Beállítások → Wi-Fi és internet → SIM & hálózat → SIM beállítás alatt, akkor arra is van megoldás. Fel kell tenni a régi logkit.apk-t, és akkor visszakerül a OnePlusLogKit-be a VoLTE engedélyezése. Ehhez keresd fel a fent linkelt Mobilarena fórumot, ott az összefoglalóban van egy link a végén egy táblázatra. A táblázatban a OnePlus készülékekhez van egy link leírásra és szoftverre, amivel a VoLTE beállításokat meg lehet javítani. A leírás az OOS 9-hez készült, ezért a OnePlus 7 résznél levő ZIP-et is szedd le és az abban levő apk-kat telepítsd fel a telefonra. A beállítás többi részét a OnePlus 6T leírása alapján folytasd.

Kössz!

Már majdnem eljutottam valameddig. Felpattintottam a logkitet, így megjelenik a két checkbox, aminek hatására a sim menüjében is ott van a VoLTE és a VoWIFI is.
Felkerült az asszony Windowsára is a Qualcomm összes mindene.
Viszont a #*801# mágikus menüben csak a Full port switch-et tudom bekapcsolni, a Serialtól elegánsan crashel a program, így sajnos ennél tovább nem jutottam.

Nem kell a Serial dolog, a Full port switch után lehet indítani a PDC-t és átállítani a profilt. Viszont kapcsold/kapcsoltasd be előre a szolgáltatónál a VoLTE-t, hogy a profil állítgatás sikerességét azonnal tudd ellenőrizni. Én azt hiszem a VoWIFI engedélyeztetésével jutottam hozzá, azt pedig úgy kell bekapcsolni, hogy elküldöd a +VOWIFI SMS-t a 1414-es számra (forrás) , és megvárod a visszaigazoló SMS-t (ami nekem másnap reggel 7-kor jött meg).

Igen, közben rájöttem - máshol is megtaláltam, hogy nem kell a serial. A PCD UI elsőre nem volt túl intuitív, csak a kis felső keresőben(?) jelent meg egy kis szöveg, a listában alatta semmi.

A wifit bekapcsoltam tegnapelőtt, arról egyből jött SMS, tegnap reggel pedig a VoLTE-ről is.

Szóval elvileg megy, legalábbis a VoLTE ikon ott van a helyén, bár azt nem tudom, hogy hívás közben milyen különbséget kellene észrevennem. :) Mindenesetre az érzés, hogy a micsoda új technológiát használok, az elképzelhtetlen. ;)

Köszönöm a segítséget!

Ahol én lakom, ott a Telekom 3G hálózatán keresztül nem tudtam HD hangot kicsikarni, állandóan visszament 2G-re a hanghívás. Szerintem egyszerűen szar a 3G hálózat itt, mindenesetre a 4G hanghíváson keresztüli HD codec-ek jelentős hangminőség-javulást hoztak magukkal. Szintén nem utolsó szempont, hogy most már végre nem szakad meg a netkapcsolatom beszéd közben, pl. ha úton vagyok, tudok telefonálni és laptopot használni egyszerre, nem kell másodlagos SIM. A beígért akku üzemidő javulásról nem tudok véleménnyel lenni.

Szerkesztve: 2020. 02. 29., szo – 04:59

Már kattintás nélkül is tudtam, hogy melyik SP rész :) , pedig nem vagyok fan.

Mrs. Tűzvolte (jó film, valamiért ez jutott eszembe :D )

Valakinek Nokia 6.1-en sikerült beállítani? SMS-ben kértem a bekapcsolást, visszaigazolás megjött a VoWifi-re meg a VoLTE-re is, de a készülék menüben nem jelenik meg az engedélyező gomb. Fórumokon azt olvastam, a készülék elvileg támogatja, a Telenornál is rajta van a támogatott készülékek listáján.

A Telekom be fogja kapcsolni a VoLTE-t, ha nem mondod el nekik, hogy Nokiád van. A fentebb említett SMS-es módszerrel is.

Azonban ahhoz, hogy tényleg működjön, a megfelelő Qualcomm 4G beállítások kellenek a telefonba. Ha az alapbeállítások nem jók, akkor át kell mókolni valahogy, például a Qualcomm alacsonyszintű cuccaival (QPST). OnePlus-hoz a mobilarena és az xda fórumokon lehetett tájékozódni.