IKEA online vásárlás

Gyanútlanul vásároltam online az IKEA-ban. Pozitívum, hogy lehet bankkártyával fizetni a honlapjukon. Utána viszont jön a szivatás. Házhozszállítási szolgáltatásuk van ugyan, de ezt csak úgy lehet megrendelni, hogy el kell menni személyesen az adott áruházba és ott kell kérni a házhozszállítást. Tehát innentől értelmetlenné válik az online vásárlás, mert ugyanúgy el kell menni személyesen az áruházba.

Vagy lehet keresgélni tehertaxis céget, aki elviszi. De ezt külön kell leszervezni. El kell zarándokolni személyesen az áruházba, átvenni a rendelt árukat, majd várni a tehertaxisra, hogy megérkezzen. Átadni neki az árukat, majd kell még egy ember, aki várja őket a cél címen. 2 ember jó fél napos elfoglaltsága.

Normális helyeken ez úgy működik, hogy online rendelésnél házhozszállítást is lehet kérni, majd hív a futár, hogy mikor érkezik, várod otthon és átveszed.

Online rendelésnél meg kell adni, mikor veszed át a termékeket, a rendeléstől számított 3 napos intervallumban lehet csak választani. Ha nem sikerül pont az átvétel napján átvenni, akkor még lehúznak 1000 Ft / nap tárolási díjjal, de ha 4 nap után sem veszed át, akkor meg nemtom mi van, talán elvész az egész rendelés.

Eleve 3000 Ft-os összekészítési díjat számítanak fel online rendeléskor. Erre jön még rá az 1000 Ft/nap tárolás, ha épp közbe jön bármi és nem tudsz elmenni pont a kiválasztott napon.

Persze összeszerelést is csak személyesen lehet rendelni, online nem.

Telefonos ügyfélszolgálatuk nem létezik. Egy automata mondja a beprogramozott szöveget. Legalábbis rendeléssel kapcsolatban, ami nem reklamáció, nem tudtam ügyintézővel beszélni, de legalább jó hosszan mondja a szöveget.

Emailre 5 nap után válaszoltak.

Ez egy szar, többet így nem rendelnék IKEA-ból online. Kb. annyi értelme van az online rendelésnek, hogy lehúznak 3000 Ft-ra az összekészítés címén, de utána ugyanúgy el kell menni az áruházba személyesen, tehát semmi értelme nincsen. Gyakorlatilag magadat szívatod meg, ha online rendelsz, mert én pl. most nem tudtam átvenni a megadott napon a termékeket, így először lehúztak 3000 Ft-ra, és lesz még plusz 2000 Ft tárolási díj.

Állítólag óriási újításuk lesz hamarosan, hogy online rendelést is kiszállítanak anélkül, hogy el kéne menni az áruházba. De ez még nincsen. Ezt az "óriási" újítást több száz webshop már hosszú évek óta tudja.

Az a lényeg, IKEA-ból online NE rendeljetek, max. személyesen, ha egyáltalán rendelnétek bármit is.

Hozzászólások

IKEA, a házhozszállítást is rakd össze magad. Nem tudom mire számítottál. :D

szerintem meg az a lenyeg, hogy ha a legolcsobb butort veszed (IKEA) akkor ne oket hibaztasd hogy nincs ingyen hazhozszallitas, hanem oldd meg magad...

mi vettunk egy teljes uvegszekrenyt nemreg egy highendebb boltbol (Pfister), es kepzeld meg a szallitast (!111444111) meg az osszeszerelest (OMG! es igen, nem fogok papirvekony negyzetmeteres uveglapokat en szerelgetni, mert egy karistolas, aztan mehet a kukaba) is kiszamoltak kulon. de tudok meg highendebb boltot, ahol ingyen van minden, viszont a butor lehet 1.5x annyi...

szoval vagy DIY olcsoert, vagy kozeput es fizetsz, vagy draga minden, valaszthatsz.

Nem érted, nem a fizetős kiszállítással van a baj, hanem hogy 3000 Ft-ot levonnak a semmire, és értelmetlen az online rendelés, mert a házhozszállítást személyesen (!) kell megrendelned az ügyfélszolgálaton, tehát mindenképp el kell menned az áruházba, akkor viszont ha már ott vagy, meg is tudod venni a termékeket a 3000 Ft-os díj nélkül is. Ez a 3000 Ft nem a szállítás díja, hanem az online vásárlás különdíja. Erre jön még rá az 1000 Ft/nap tárolási díj, ha gyanútlanul azt hiszed, hogy ha 1-2 nappal később mész érte, akkor az nem gond. Ráadásul ez számomra csak akkor derül ki, miután már kifizettem mindent előre.

Az IKEA alapvetően egy önkiszolgáló bolt, pont ez a lényege, ez a különbség a hagyományos bútorboltokhoz képest. Az a célcsoport, aki összeszedi a raktárban magának a cuccot, hazaviszi magának, összerakja magának.

Az IKEA-ban még nincs webáruház, csak Click&Collect (amit a magyar weboldal "Kattints és vedd át" szolgáltatásnak hív). Én ezt nem nevezném utólagos szívatásnak.

Az országos házhozszállítós webáruház pár héten belül indul elvileg.

Fogalmam sincs talan ketszer rendeltem Ikeabol olyat amit nem tudtam volna szemelyesen elhozni (matrac meg ket szekreny)

Diszparnat szerintem ha rendelsz valahol tuti kiszallitjak 3K-ert Mon-n belul. Igazabol kisebb dolgokat pont nem eri meg Ikeabol venni mert mashol az arban benne van a kiszallitas is.

De akkor ne kerüljön 3000 Ft-ba, hogy a raktár egyik részéből átszállítanak pár árut a másik részébe.

Tescótól rendeltem múltkor 40-féle árut, 6 húzós kis kocsival hozták fel nekem 4 lépcsőfordulón keresztül 2 ember, mindez volt összesen 800 Ft kiszállítási és összekészítési díj.

Nem.

Most megnéztem, hozzáadtam a kosárhoz egy 995 Ft-os díszpárnát, legutolsó lépés fizetés, és itt is 3000 Ft a szolgáltatási díj. 3000 Ft-ba kerül, hogy összekészítsenek egy díszpárnát.

Jó megnéztem újra alaposan, csak az ÁSZF-ben van leírva, hogy házhozszállítás nem rendelhető online, csak személyesen. De a FAQ-ban meg a rendelés során máshol ez nincs leírva, csak az ÁSZF-ben. Tudom én vagyok a hülye, hogy nem olvastam át a 16 oldalas ÁSZF-et, rajtam kívül biztos mindenki átolvassa elejétől a végéig.

3000 Ft-os összekészítési díj, házhozszállítás nem rendelhető online csak személyesen, mindez eldugva az ÁSZF-ben. Nem mondom, hogy szabálytalan, de eléggé lehúzás az egész.

Nem tudok még egy webshopot, ahol megveszed, kifizeted az árut, utána el kell menni személyesen házhozszállítást megrendelni. Ez egy baromság. Legalább ne dugják el az ÁSZF-ben hanem írják ki nagybetűkkel a lényeget, hogy házhozszállítás nem rendelhető, tehát értelmetlen az egész "webshop".

Utólag találtam meg ezt a cikket, előbb kellett volna:
http://24.hu/fn/gazdasag/2017/02/20/anyazzak-a-kommentelok-az-ikeat-mer…

Van még ez is: http://www.napi.hu/magyar_vallalatok/ket_nagy_dobasra_keszul_a_magyar_i…

Elvileg még idén lesz rendes kiszállítás, a cikk szerint ez "nagy dobás", szerintem meg már több száz webshop tudja évek óta és teljesen magától értetődő dolog.

„Nem tudok még egy webshopot, ahol megveszed, kifizeted az árut, utána el kell menni személyesen házhoz szállítást megrendelni.”

Sokáig ilyen volt a Praktiker is, annyi különbséggel, hogy ott fizetni is az áruházban kellett. Az OBI webshopja is azt írja, hogy az ügyfélszolgálattal kell egyeztetni a házhoz szállításról. Az nem derül ki, hogy ez személyes, vagy telefonos/emailes egyeztetést jelent.

Úgy tűnik, hogy a nagy multik nehezen változtatnak. A Tesco és az Auchan is nemrég indította meg a webes vásárlást, és csak néhány áruház körzetében lehet weben rendelni.

Namost ha rákeresel hogy ikea házhozszállítás, ez jön ki elsőnek:
http://www.ikea.com/ms/hu_HU/customer_service/ikea_services/cs_transpor…

"Ha segítségre van szükséged a megvásárolt termékek hazaszállításában, nálunk kedvező áron az ország egész területére megrendelheted ezt a szolgáltatást. A szállítási díj a vásárolt termék értékétől illetve a lakóhelyed távolságától függ. Már ma hazaviheted, amit megvásároltál, és pénzt is megtakaríthatsz. Természetesen, mindenben, amire szükséged van, a rendelkezésedre állunk, így kérésedre, kedvező áron házhoz szállítjuk a megvásárolt bútorokat. A szállítási időpontokról és az árakról a vevőszolgálaton érdeklődhetsz."

A vevőszolgálat egyenlő telefon, email, személyes ügyfélszolgálat. A linkelt PDF-ben sem írja, hogy online nem rendelhető házhozszállítás, csak az ÁSZF-ben.

Nem vevőbarát az a lényeg.

Egyet kell értsek veled, ez így 1 átbaszós-lehúzós kóklerwebshop kategória. (szökőévenként elmegyek én is az IKEAba venni néhány vackot személyesen, neten még sosem rendtem tőlük, ezek után valszeg nem is fogok).

Lehet az IKEA-ra mondani h. akkor vásárolj ott ha csóró vagy és ócska szétesős LEGOzós szart akarsz venni, és fogadj el az olcsó árért cserébe mindent! De ez még nem indokolná a kóklerwebshop stílusú lenyúlásos trükközést, amikor a levegőügyi adótól kezdve a szárítási készletfeltöltési általányt még bújtatott plusz ktségként rábasszák a kiszállítási díj mellett.

Aki ennyire képben van az IKEA házhozszállítási útvesztőivel, első alkalommal már ilyen okos volt, vagy az 1. beszopatás után osztja az észt mint akinek már elsőre is flottul ment?

Következő kérdésem akkor a zökkenőmentes, gikszernélküli lakáshitel lesz.
--

Azok a pasik akik a lapra szerelt dolgokat másokkal rakatják össze, igazából csajok! :D

Teljesen átérzem, nemrég olvastam én is az ÁSZF-üket. Gondoltam pár kattintással megrendelhetek ezt-azt tőlük is. Hát nem, ráadásul nekem az jött le, hogy csak Budaörsön lehet érte menni, ami nekem még annyira sem játszik. Kicsit ki is akadtam aztán nem rendeltem/vásároltam tőlük. Pár apróságért lehet egyszer bemegyek, de nem prioritás.
______________
"If you immediately know the candlelight is fire, the meal was cooked a long time ago."

A végén kimondtad a megoldást.
Az IKEA igazából azt akarja, hogy bemenj az áruházba, és elsétálj a lehető legtöbb termék mellett.
A webáruház csak alibi.

Van webáruházuk, kosárba tehetsz termékeket, ki is tudod fizetni online bankkártyával, meg tudsz adni számlázási nevet, címet. Van házhozszállítási szolgáltatásuk is. Ami a baromság, hogy csak személyesen lehet házhozszállítást kérni, emailben vagy telefonon nem. Ennek értelme mi? Még fejlesztés sem kéne ehhez. Ok, online nem lehet házhozszállítást foglalni, de akkor egy emailre vagy telefonra válaszolva foglalják már le a házhozszállítást anélkül, hogy el kéne menni hozzájuk. Ehhez zéró fejlesztés kéne.