OsmAnd f-droidból fullos verzió

Fórumok

OsmAnd navigációs app-nak f-droidból letölthető verziója megegyezik a Play fizetős verziójával?

Hozzászólások

Most ha spórolni akarsz, akkor tedd fel az ingyenest, és a dokumentációban szépen leírt oldalról frissítsd kézzel a térképeket. (Böngészőből letöltöd a zip-et, kicsomagolod és a helyére teszed kis átnevezgetéssel. Lévén havonta jönnek ki új térképek, de komolyabban úgy is csak akkor érdemes vele foglalkozni mikor az ember nagyobb útra megy, nem akkora hátrány. Persze akár szkriptet is lehet rá írni, vagy megpróbálni valamelyik automata szoftvert betanítani rá :-) )

=====
tl;dr
Egy-két mondatban leírnátok, hogy lehet ellopni egy bitcoin-t?

Nem tudom hogy van ez, de nekem alapból letölti a térképeket - ugyan nem automatikusan, de van az UI-ban erre mód, még dokumentációt sem kellett bújni hozzá. Btw tégy egy próbát a MAPS.ME-vel - ugyanúgy openstreetmap alapokon nyugszik, de sokkal fapadosabb, egyszerűbb - ennek következtében gyorsabb is (és tartalmaz offline navigációt ugyanúgy, ahogy az Osmand).

Play-es free verzióban korlátozott a térképek letölésének a száma. Plusz van még néhány egyéb korlátozás. Zahy ötlete a manuális térkép letöltésekkel valószínűleg ennek a korlátozásnak a megkerülésére vonatkozik. Én legutoljára Nokia térképnél csináltam hasonlót azért, mert a Nokia hivatalos pc connect szoftvere (milyen meglepő) nem töltött le semmilyen térképet.
MAPS.ME appot ismerem. Egy bites usereknek remek. De még autópálya kizárást sem tud.

Apponként változik melyiket honnan jobb beszerezni. Természetesen F-droid opensource android appoknál jön szóba. Van példa sajnos arra, hogy nem túl jó az f-droidos forrás. Például az FBreader fejlesztői egy ideje zárt kódokkal pakolták tele az appjukat és az f-droidos verzió sincs karbantartva. Csak régi verzió van ott Play-hez képest kevesebb funkcióval.
Az OsmAnd viszont szerencsére a másik véglet. Itt az F-droid a jobb forrás.

Hát az FBreader helyett pl nekem megfelel ez inkább: https://f-droid.org/repository/browse/?fdid=org.sufficientlysecure.view…

Mondjuk valószínűleg igénytelenebb vagyok az átlagnál, mert nem olvasok sokat a mobilképernyőn - ilyesmire ott a Kindle, de ha mégis kell valami, akkor a fenti cucc megfelel - ezen kívül fent van még a LibreOffice alfa állapotú 'nézegetője', vagy ha nagyon kell olyan, amit a fentiek nem tudnak, akkor még ott a Coolreader.

Igen, az f-droid -os verzio (siman 'osmand~' -nak hivjak) nem limitalt.
A play store-os valtozattal nekem is az a bajom, hogy 6 euro kicsit huzos egy OSS app-ert. Ha 1 euro lett volna, 'meg is veszem', hogy kapjanak egy kis sorrevalot a fejlesztok.

Szerintem navigációra is jó az OsmAnd. Kinek mi a fontos. Nincsenek benne 3D épületek, meg pofás autó animáció. Viszont van benne rengeteg navigációs opció, időben előre mutatja melyik sávba kell váltani. Az útvonalat is tudja rögzíteni és elég részletes az osm térkép is.

A FAQ-ban olvasható egyébként egy limitáció: 200 - 250 km-nél nagyobb távolságok esetén érdemes plusz pontokat beiktatni. illetve bizonyos esetekben lassú lehet az útvonal kiszámítása - ez akár 4 perc is lehet és nem is érdemes ennél tovább várni. Volt olyan ismerősöm, akit ez pl zavart - mert mondjuk más (fizetős/warezelt) navi rendszer megoldotta neki a 800 km-es navigációt.

http://osmand.net/help/faq.html#long_route

Szerintem ez a távolságkorlát most már nem érvényes az OsmAndra - legalábbis pár hónapja valamelyik másik szálban feljött, és akkor simán - emberi idő alatt - tudtam ennél hosszabb utat tervezni. De persze lehet, hogy pl. térképfüggő, és mondjuk Törökországból Lengyelországba megy, ellenben Portugáliából ugyanoda (Lo-ba) már nem, mert a közben levő térképek (illetve hát úthálózat) sokkal bonyolultabb. De ez totálisan hasraütésszerű tipp, nem tudom.

Ezzel együtt is, egy-vagy két hete irgalmatlan módon megszívatott, mert egy Bp, Népliget-től külső-Óbuda Vadóc utca / Virágosnyereg utca kereszteződésig tartó úton a Bécsi út, Vörösvári úti kereszteződésnél a helyett, hogy vitt volna nyílegyenesen ki a Bécsin, felvitt balra a Táborhegyre és tökön-paszulyon át (Testvérhegy, Csúcshegy) kanyargott az istenadta ("természetesen" leggyorsabb módban volt, értelmes elkerülőkkel). Persze simán lehet, hogy az OpenStreetMap térképen valaki iszonyatosan lepontozta a Bécsi utat, és azt feltételezte, hogy 5 km/nap tempóval lehet csak haladni - mondjuk ezt ellenőrizni lehetne egyéb OSM-térképet használó navigációs appal. Ezzel együtt is, én is nagyon szeretem -bár mostanában jobban preferálom a Mapfactor Navigator-t - szintén OSM térképekkel.

=====
tl;dr
Egy-két mondatban leírnátok, hogy lehet ellopni egy bitcoin-t?

No ezzel megfogtál. Főleg, mert nem is találok ilyen beállítást :-( Most újra kipróbáltam, pont ugyanúgy elvisz a francba a hegyeken át, mint akkor. (Közben pedig a fent említett Mapfactor Navigator - ugyanúgy OSM térképekkel - szépen végigvisz a Bécsi úton.)

BTW, találtam egy egyértelmű eltérést a Play és az F-Droid-féle OsmAnd között. Ezen a telefonon a Play-ből telepíthető Free OsmAnd van - verziója 2.4.6 (megjelent 2016-08-22). Ezzel szemben az F-Droid oldalon legfrisebb verzióként a 2.4.4-es verzió szerepel (amúgy szintén 2016-08-22-i dátummal). Szóval lehet, hogy ez például egyértelműen fennáll, hogy pár (2?) verzióval korábbit kaphatsz meg ingyen.

=====
tl;dr
Egy-két mondatban leírnátok, hogy lehet ellopni egy bitcoin-t?

Amikor beírod a célpont címét setting fogaskereke (alul) és ott az első útvonalra vonatkozó opció, autópályák elkerülése, fizetős utak elkerülése... stb társaságában.
Érdemes bekapcsolni, különben pár perc előnyért is képes elvinni plusz sok kilométeres kerülővel is egy autópályára. Illetve az általad tapasztalt jelenség oka is hasonló lehetett. Szvsz bennmaradt egy 30-as vagy alacsonyabb sebességkorlátozás a Bécsi útra.

No ki lett tesztelve: az ötleted bevált, ez a valamiért nem magyarított fuel-efficient way beállítás a ludas a barom tervezésért. Megterveztettem vele ugyanazt az utat ennek a paraméternek a kikapcsolt állapotával -> hegyen-bokron át tervez. Bepipáltam neki ezt az üzemanyagtakarékos opciót, és máris szépen nem visz le a Bécsi útról, hanem tervez azon kifelé.

Most már csak azt az egyet nem tudom, hogy az adott egyedi problémától eltekintve konkrétan mi lenne az ideális beállítás. Nekem a név azt sugallja - illetve nekem nem sugall semmit. Úgy gondolom, hogy ha a leggyorsabb utat választom, akkor ha akár csak 1 perccel rövidebbnek hiszi az egyik utat, akkor arra visz. Igaz - ez mondjuk lehet 5 km-rel hosszabb akár. Míg ha ezt bepipálom, akkor mondjuk 5 percen belüli találatok között a rövidebb utat fogja feldobni. Nekem ebből az jön le, hogy ebben az esetben számíthatok arra, hogy bevisz a kis utcácskákba. Szóval ezt azért még értelmeznem kell - persze ha van róla infód, azt megköszönöm. (Nyilván a konkrét számértékek eléggé hasraütésszerűek - igaz, pont az OsmAnd-nél, ha akarom, megnézhetem a forrását.)

(Emlékeim szerint régebbi iGo-nak is volt (lehet, az újnak is van) pontosan ilyen üzemanyagtakarékos tervezési opciója, és már ott is ugyanez volt a bajom, hogy nekem a leírásból az jött le, h azzal számíthatok cikk-cakkos tervezésre.)

Kösz a tippet, hasznos volt!

=====
tl;dr
Egy-két mondatban leírnátok, hogy lehet ellopni egy bitcoin-t?

Nem néztem még a forrását, de szinte biztos az utak maximális sebessége alapján kalkulálja a leggyorsabbat a fuel-efficient opció nélkül. (Ha nincsenek külön forgalmi adatai) A kanyarokra pedig szvsz nem kalkulál sebességveszteséget.
Tegyél egy próbát. Válassz városi környezetet ahol sok az út és autópálya is van. Vegyél egy kb derékszögű háromszöget. A hosszabbik befogó legyen az autópálya és a legkisebb szögű csúcsánál legyen a cél. A rövidebb befogó legyen a kiindulópontod és az autópálya közötti városi út. Fuel-efficient nélkül még akkor is az autópályán keresztül fogja tervezni az utat, ha a rövidebbik befogó harmada a hosszabbiknak és az átfogón is aránylag egyenes városi út vezetne a célig. El lehet jásztani más arányokkal is.

Olyan furcsaságot tapasztaltam, amikor Veszprémben korzóztunk nemrég a várban, a vár utca végén, a szobroknál - akkor azt hitte, hogy a szomszédos völgyben futó kis utcában vagyunk (Jókai Mór u.). Össze-vissza forgott a kis irányjelző ikon - soha nem csinált még ilyesmit. A kis utcába leérve - látva dróthálót kifeszítve a kerítés tetején plusz kamerákat - a szomszéd hegy tövébe emelt épületekkel arra jutottam, hogy annak hegynek gyomra rejtheti az ország stratégiai mágneskészletét. :)
Vagy a vár alatt van valammi...

Viccet félretéve van erre settings opció OsmAnd-ben. :) "Use Kalman filter"

Illetve Navigation settingsnél "Snap to road" próbál mindenképp a közeli útra betenni. Ezt különben sok navigációs app kikapcsolhatatlanul tudja. Volt amikor egy hivatalosan még el nem készült és térképen nem létező autópályán mentünk, a közelben egy kisváros volt. A navigációs app, meg egyik város széli utcából a másikba teleportált folyamatosan. Pedig azok nem pár méterre voltak.

Melyik iGo-t? Play-est? Mert ott nem régen jelent csak meg. Ráadásul hozzászólók szerint nem teljesen azonos az navigációs eszközzel együtt árusított, szintén Android rendszerű verzióval. Igaz sok hülyeség van play hozzászólásokban.
Szerintem nagyon eltaktikázta magát az NNG. A legjobb navigációs program volt. De olyan sokáig távol tartották az iGo-t a mobilos app boltoktól, különösen a Play-től, amíg időközben elszaladt mellettük a világ.
Az iGo mellett egykor csak B-kategóriás szlovák Sygic már 100 millió letöltés közelében jár. Az iGo pedig még 500 ezer alatt jár. Az ingyenes Nokia Here WeGo és OSM alapú navigációs appok mellett mint az OsmAnd vagy Maps.me elég nehéz lesz elérni a sok milliót. Az is totális baklövés, hogy az iGo éves díjat kér a közlekedési adatokért. Ha valaki úgyis mobilnettel navigál, akkor az ingyenes Google Maps régóta jó megoldás friss közlekedési információkkal. Waze pedig eleve erre épül.

Csak a szülinapjukon volt ingyenes a Magyarország térkép? Mert most úgy látom fizetős.

Az iGo Szülinap lassan másfél éve érhető el. Tavaly volt először egy 10 napos intervallum, amikor ingyen, kizárólag mgyarországi térképpel letölthető volt (de tabletre nem). Aztán bezárt az ingyen iGo, utána idén is kinyitották egy rövid időre - sőt, egy frissítés is kijött előtte kb 1 héttel :-). De ehhez a verzióhoz hivatalosan nincs semmilyen lehetőség egyéb országok térképeihez jutni. Szerintem ez is elég nagy marhaság.

(Sokadszor mondom, Mapfactor Navigator. Simán ingyenes, OSM térképpel, de ha akar valaki, akkor Tom-Tm térképeket is vehet hozzá. Én azt szeretem benne, hogy több funkcionalitása van, mint a Maps.ME-nek, de nem annyira túlcicomázott, mint az OsmAnd. Akinek amúgy nincs mobilnetje, vagy nem akarja erre elpazarolni, de van tárhelye dögivel, annak simán érdemes lehet pl. egy Here maps-et, meg valami OSM-térképes navit is gépen tartani. (És Mo-on iGO.) Sokszor futottam már bele olyanba, hogy egyik vagy másik nem tartalmazta a kívánt célt, de elővéve a következő app-ot, csak sikerült meglelni.)

=====
tl;dr
Egy-két mondatban leírnátok, hogy lehet ellopni egy bitcoin-t?

Én is a több navi app mellett vagyok. Ezeknek az iGo-soknak mikor van a szülinapjuk? Hátha lesz még akciójuk.
Nézeteggem a Mapfactort és valóban jó. Ráadásul a TomTom térképek olcsóbban itt mint a hivatalos TomTom appból, ami mégcsak nem is jó navi app.
TomTom-os térképekre különben a Sygic is elég jó ma már.

Fejből nem ment, de netes keresgélések alapján 2015-ben 10 napig volt elérhető valamikor május 10 környékén, idén (ha minden igaz) csak 5 napig, de szintén május 10-12 körül.

Nekem a Sygic túl hivalkodóan volt tele reklámokkal, és pár dolog az ingyenesben úgy rémlik nem elérhető (ha jól emlékszem pl hangos navigáció, kanyarodó sáv kijelzés, fene se emlékszik rá.) A Mapfactor-ban meg egyszer ki kell kapcsolni, hogy kösz jó lesz az ingyenes térkép. Ezek után egyszer-kétszer induláskor rákérdez, közlöm, hogy épp még nem kérek pénzes térképet, és kész.

=====
tl;dr
Egy-két mondatban leírnátok, hogy lehet ellopni egy bitcoin-t?

Abból az ingyenes nem túl jó. Sok ingyenes navi app jobb választás annál, amikről itt is volt szó.
Vigyázni kell a Sygic voucher változatával, hacsak nem ajándékba kapod. Nem kerül kevesebbe mintha rendesen megvennéd a térképeket, viszont nem az accountodhoz kötődik hanem ahhoz az eszközköz ahol először aktiváltad.

Szívtam a fogam, mikor megvettem a contour line pluginnal együtt, de végül nem bántam meg. De azon egy kicsit felhúztam magam, hogy azóta nyomja az arcomba, hogy fizessek elő osm live-ra havi összegért, hogy ne csak havonta egyszer frissüljenek a letöltött térkép adatok, hanem akkor bármikor le tudom tölteni az aktuális osm állapotot. Hat az a.. f..t:-)