Bevétel egy weboldalból?!

Fórumok

Sziasztok!

Kizárólag elméleti síkon érdekel, illetve mások gyakorlati tapasztalata.

Tegyük fel, adott egy weboldaloldal, amit sokan megtekintenek, tehát tegyük fel sikeres. Az oldal alatt ott egy erőforrás. A domain, a reklám, stb. Ezek mind pénzbe kerülnek.

Hogy termelheti ki a weboldal legalább a saját fenntartási költségét? Milyen módok vannak erre MAGÁNSZEMÉLYKÉNT? Igaz, magánszemély-vállalkozó kérdéssel igazából könyvelőhöz kéne fordulni. Még is a saját tapasztalatotokra vagyok kíváncsi.

Hozzászólások

Vagy önkéntes támogati dij. Semmi kötelezettség, ha tetszik a lap utalj egy ezrest egy évre, amkiért esetleg plusz jogokat kap a user. Továbbá hirdetések, bannerkihelyezés.
-------------------------
Dropbox refer: https://db.tt/V3RtXWLl
neut @ présház

Kell egy adag sales-est alkalmaznod (vagy csinálhatod magad is ha megvan a skill és idő rá) akik eladják a felületet olyan cégeknek akik termékének/szolgáltatásának a célközönsége a te oldalad látogatói.

Pl. ha autós blogod van akkor szervizek/autós boltok tulajdonosait kell győzködnöd hogy adjanak neked pénzt mert jó reklámot tudsz nekik csinálni. Stb stb.

Klasszikus téma. Első lépésként szét kell választani a weboldalt és az üzemeltetőjét/tulajdonosát. Azért szükséges ez, mert a non-profit, for profit határán tengődő oldalak esetében gyakori probléma a tulajdonjog, költségek elszámolása és társai. Ha nincs előre lefixálva, letisztázva és kialakul az oldal körül valamiféle közösség, előbb-utóbb valakinek fájni fog a segge a támogatások és azok felhasználása miatt.

Tisztán magánszemélyként, weboldalból, hivatalosan, pénzt nem láthatsz. Kalapolhatsz támogatásért ami ebben az esetben nem az oldalnak szól, hanem magadnak. Ez esetben az SZJA bevallásban szerepeltetned kell és le kell adóznod. Az adakozónak nem lehet semmiféle követelése veled szemben, lévén a pénzt neked adta, te meg magadra költötted.

Ha el akarod számolni az oldal üzemeltetési költségeit, akkor több lehetőséged van:

Egyéni vállalkozó leszel. A támogatók a befizetett összegről, mint szolgáltatásról számlát kapnak. Hasonlóképp elhelyezhetsz reklámokat. A befizetett összegből költségként kifizetheted az üzemeltetést, a maradékot pedig adózás után felveheted. Előnye, hogy ha az oldallal kapcsolatosan szeretnél más üzletet folytatni könnyen hozzákapcsolhatod. Előnye, hogy a kutya nem szól bele abba amit csinálsz. Hátránya, hogy nem kalapolhatsz ígéretekkel támogatásért.

Valamilyen az oldal témájához kapcsolódó szervezetet (alapítvány, klub, stb.) alapítasz. Ebben az esetben, lesznek mindenféle költségeid, alapszabályzatot, stb.-t kell gyártani. Cserében, elfogadhatsz támogatásokat, tagdíjat szedhetsz és a szervezet fajtájától függően indulhatsz pályázatokon, elszámolhatod a működési költségeidet. Hátránya, hogy bizonyos szervezeti fajták esetében nem szerepeltethetsz reklámokat és nem folytathatsz üzleti tevékenységet. Ugyancsak hátránya, hogy rendszeresen jelentéseket kell készíteni a működésről és mindenki bele akar folyni a működésbe. Ráadásul, adott esetben, még ki is baszhatnak a saját boltodból.

Céget alapítasz a weboldalra. Azért vettem külön az egyéni vállalkozástól, mert ez esetben az oldalt önálló jogi személyiséggel lehet felruházni. Ennek előnye, hogy mindenki kvázi üzleti partner, és innen kezdve mehet a számlagyártás ezerrel, vehetsz fel alkalmazottakat, vásárolhatsz tartalmat, szolgáltathatsz, stb., stb. Hátránya, hogy több melóval és költséggel jár mint az EV lét, de cserébe akár még brandet is építhetsz és könnyen értékesítheted.

Miből lehet jövedelmed?
Kalapolás, tarhálás, könyörgés, téglajegy árusítás: Az ember gyomra válogatja beveszi-e vagy sem. Nagy előnye, hogy széles tárházat biztosít az olvasók átbaszására, mert megfelelő kulcsszavakkal bármire lehet pénz kérni, elszámolni meg úgyse kell, elég csak megköszönni időnként. Óvatosan kell vele bánni, mert ha túl sokat, túl sok mindenre tarhálsz, előbb-utóbb kiszáradnak a források.

Reklám: Google ads, reklámokkal telenyomott youtube csatorna, külső fél reklámjai, saját reklámok. Ha külső reklámszolgáltatóval szerződsz és kicsi a forgalmad lófaszt nem fogsz keresni, ha nagy a forgalmad, akkor meg mindenféle hivatkozással kihátrálnak a szerződésből. Ráadásul az össze-vissza tákolt hirdetési rendszereik miatt, belassult oldaltól kezdve a felhasználóid után történő kémkedésen át, azok személyes adatainak az ellopásáig bármi megtörténhet.
Maszek reklám futtatása sok vesződséggel jár, mert minden egyes hirdető után személyesen kell menni, ki kell belőlük verni a pénzt, stb., stb.

Fizetős tartalom: Emeltdíjas SMS felejtős, mert az aggregátorok a gatyádat lehúzzák rólad. Csak akkor éri meg, ha elég magas a fizetőképes látogató szám, ehhez viszont releváns tartalom és szolgáltatás kell. Pl. társkereső,
Ehhez képest a Paypal egész kifizetődő, de a konverziókon lehet bukni.
Fontos, hogy a tartalmad ne legyen továbbértékesíthető és megfelelően követhető legyen. Elég sok itthon a leecher és hajlamosak a releváns, fizetős tartalmakat pillanatok alatt ingyen vagy pénzért visszaosztani.

Erőforrások kiadása: Ha elég nagy a vasad és elég kicsi a forgalmad, akkor hostolhatsz pár kisebb oldalt, de cserébe bejönnek a hosting lét nyűgjei. Ha bérelt a gép, akkor nem biztos, hogy akitől bérled az szeretni fogja.

Kapcsolt termékek árusítása, webbolt: Weboldalhoz kapcsolódó cuccok (kulcstartó, póló, matrica, bugyi, műbroki, stb.) árusítása. Ez brandépítéssel megoldható, de megint csak dolgozni kell vele, adott esetben többet, mint az oldallal. A kapcsolt termékek másik előnye, hogy szedhetsz vele támogatást. Pl. a kutya sem kérdezi, hogy mi kerül 3500 HUF-ba egy kulcstartón és viszonylag egyszerű visszaforgatni az így kapott pénzt.

Események szervezése: Ez még nem terjedt el nálunk. Lényegében közösséget építesz az oldal köré, és évente 1-3 alkalommal elhívod őket bulizni, a beugróba belenyomod az üzemeltetési költségét. 3-4 fő szervező és egy műv. ház, iskola kibérlésével levezényelhető, de... KIBASZOTT sok meló. Értsd: Ha nincs benne gyakorlatod, 3 hónap idegelés, telefonálás, szervezés, után 2-3 napos rémálom, egy hetes romeltakarítással. Ha mázlid van, akkor pont megtérül a dolog.

Amire fel kell készülnöd, hacsak nincs valami, nagyon ütős szolgáltatásod vagy tartalmad, min. 3-4 év mire valamilyen szinten rentábilissá tudsz tenni egy oldalt. És ez azt jelenti, hogy ugyanennyi idő alatt ezzel kell minden nap kelned és feküdnöd.
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

Sikerült nagyon ráérezned a dologra. Mind az esemény szervezés, kapcsolt termék árusítás nagyon jó ötlet. Erőforrás kiadással az a gond, hogy hostingot nem szeretnék. De a non-profit szervezet lenne a legjobb, kérdés, mi az ami már nem fér bele az üzleti tevékenységbe.
Amit át kell rágnom, hogy megérheti ennyi energiát belefektetni..?!

Nagyon igazad van.
Viszont valamit kihagytál, ami nálam valószínűleg fennáll.

Egy weboldal nem mindig közvetlenül termel, van amikor közvetve (más úton) nagyobb hasznot hoz, mintha fizetős lenne a tartalom.

Erre mondok két példát.
Ha weboldalad ami egy hírportál pont a főállásod megpályázásánál egy referencia, akkor már termel.
Ha oldalad segítségével sikerül olyan kapcsolatokra találnod ami szintén bevételt hoz, azt megint közvetve a honlapodtól kapod.
És így tovább...

Ami a csúcs, hogy a közvetett bevételt nem adóztatja (még) a nav.
Itt üzenem nekik, hogy erre találjanak egy algoritmust a jövőben, népszerűbbek lesznek mint valaha :)

---
--- A gond akkor van, ha látszólag minden működik. ---
---

Legyen mondjuk havi 2500 HUF az oldal fenntartási költsége, ez egy évre 30000 HUF. Ez azt jelenti, hogy ennyit kell az oldalnak kapcsolati tőkében kitermelnie, hogy nullszaldós legyen. Vagy mondhatnám, hogy ennyi az éves marketingköltséged. Ha munkakeresésre használod az oldalad, akkor ez azt jelenti, hogy ezen költséget bele kell építened a munkadíjadba ami után adót fizetsz, ergo a közvetett bevételed is adózik. További probléma, hogy mekkora az oldalad megtérülési rátája és ez még komplexebbé teszi a képet. Nem csak a fenntartásnak vannak költségei, de neked is van munkaidőd vagy pihenőidőd, aminek ugyanúgy van óradíja, ezt is bele kell számolni és ez már nem biztos, hogy pár ezer forintnyi fizetési difivel megtérül.
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

sztem az elején, amíg nincs nagy forgalom, mehet magánszemélyként, bevétel amennyi jön, annyi lesz, aztán, ahogy elkezd beindulni célszerű könyvelővel egyeztetni.
Sajnos sokszor nem a "várt" eredményeket produkálja az oldala....

Közvetlen haszonra gondolnak egy weboldalnál általában. Saját tapasztalataim azt mondják, hogy mivel az emberek és közgazdászok többsége így gondolkodik, el is kell ezt vetni.
A közvetett haszon ami begyűrűzik, nagyobb lehet, de ezt már képtelen vagy felbecsülni, hogy milyen mértékű. Vegyük a hupot például. A nyakamat rá, hogy közvetlen haszon nincs belőle, mert pl. a tagok semmit sem fizetnek azért, hogy esetleg pont itt megoldódik a problémájuk. A közvetett haszon viszont ezzel szemben óriási értékű lehet, pénzben nem is lehet kifejezni.

(most vettem észre, hogy ezt már fentebb leírtam.)

---
--- A gond akkor van, ha látszólag minden működik. ---
---