Bankok, az adatvédelem bajnokai

Telefon csörög, felveszem, zenél kb. 20 másodpercet, ezután közli, hogy "ügyintézőnkkel történt beszélgetését rögzítjük", majd "berreg", és bemutatkozik egy nő.
Elmondja, hogy $BANK-tól hív, és mielőtt a tárgyra térhetne, az ÉN biztonságom érdekében három személyes adat bekérésével azonosítani fog (születési helye, ideje, anyja neve).
Miután közlöm vele, hogy az ÉN biztonságom érdekében mégis hogyan tudnám azonosítani ŐT, elmondja, hogy felhívhatom azt a számot, amiről hívott, és ott meg fogják nekem mondani, hogy az bizony a $BANK-é.
Letettük.

Hozzászólások

Velem is volt ilyen. Miutan 5 percig gyozkodott, hogy en tulajdonkeppen meg akarom hallgatni amit mondani akarnak, de azt csak az adatok megadasa utan lehet, de amig nem adom meg azt sem mondhatja meg mirol van szo, en is elbucsuztam tole.
Varakozas meg adatok rogzitese szoveg nem volt, kulonben mar akkor kinyomtam volna.

Privátban megírnád, kik voltak? Hasonló velem is előfordult már, de akkor én kértem visszahívást és csak utólag gondolkodtam el rajta, hogy ez így nem volt túl jó húzás.

Nyilván valami munkakapcsolatban lehet velük, nem? Vagy csak fél, hogy a történetét egyszercsak majd rágalmazásnak fogja valaki beállítani és majd jód' beperelik.

-------------
Command line Russian roulette:
[ $[ $RANDOM % 6 ] == 0 ] && rm -rf / || echo *Click*

Winben blogja

Reklámmentes képfelt

Gondolom emiatt:

http://www.origo.hu/techbazis/20120507-szepkartyasok-adatai-szivarogtak…

Szerk: komolyan törölve lett a régi buherablogos bejegyzés a témáról? Ahol ilyen vicces kifejezéseket lehetett olvasni, hogy "bejelzett a munin" (a ""támadásra"") meg "jogilag nem publikus", stb.?

http://buhera.blog.hu/2012/05/13/hirek_2012_19_het?fullcommentlist=1#co…

----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™

Velem is megtörtént, ugyanígy letettem. Aztán amikor sokadszor hívtak és fogadkoztak, hogy nem eladni akarnak valamit, hanem ,,fontos dologról van szó'', felhívtam a kártyán lévő számukat és érdeklődtem, hogy tényleg ők kerestek -e. Kb. 6 körös azonosítás után mondták, hogy igen, tényleg ők voltak és azért kerestek, mert lenne egy nagyszerű ajánlatuk, vegyek tőlük biztosítást.

Én ilyenkor fele-fele azonosítást szoktam kérni.
Eddig bevált.

pl.:
Elkezdi mondani édesanyám nevét én befejezem.
Mondja a születési dátum évét én mondom a hónap napot.
Mondja a számlaszám első 4 karakterét én meg a többit.

Bele szoktak menni.

pch
--
http://www.buster.hu "A" számlázó
--

Én sem vagyok oda az ilyen jellegű hívásokért. De egy megjegyzés.

1. Abban az esetben, ha nem vagy ügyfele a $BANK-nak, akkor nincs mondanivalóm, +1 :)

2. Ha ügyfele vagy, akkor vedd figyelembe, hogy nem szórakozásból kérnek adatokat, hanem mert előírás, ráadásul "fentről jövő", és akár több milliós bírság is lehet belőle, ha kiderül, hogy ezt elmulasztották.

Ne kattints ide!

nekem a "szamitogeppel" volt hasonlo kalandom. Felhiv ember, hogy aha-aha-aha..., majd azonositani akar engem. Kb. ez a beszelgetes zajlott le:

- mi az anyad neve?
- hoha villam, a szerzodeskoteskor meg az alsogatyam szinet is megadtam, es ha tenyleg az vagy, akinek mondod magad, akkor ezt az infot is tudnod kell
- OK, de nekem azonositanom kell teged
- O, b+, hat a szamomat is megadtam, amin most hivsz, en vettem fel, nem?
- azt barki mondhassa!
- na de en honnan tudjam, hogy te nem egy pecas ember vagy?
- na es ha azt mondom, hogy te itt meg itt laksz?
- akkor en meg azt, hogy anyam neve ez meg ez

--
"A politikat, gazdasagot es a tobbi felsorolt faszsagot leszarom, amig engem nem erint (nem erint)" (bviktor)

2. Ha ügyfele vagy, akkor vedd figyelembe, hogy nem szórakozásból kérnek adatokat, hanem mert előírás, ráadásul "fentről jövő", és akár több milliós bírság is lehet belőle, ha kiderül, hogy ezt elmulasztották.

És azt vágjátok, hogy az esetek 90%-ban nem is a banktól hívnak, hanem egy *ALVÁLLALKOZÓ* cég munkatársa hív, aki egy webes felület mögött ül?

Ebből következik néhány dolog:
1. Nem tud rólad vagy a számládról semmit se. Azt a néhány személyes infót tudja, amit a weboldal megjelenít neki.

2. Intézni nem tud semmit. Pl.:
"Köszönöm, nem érdekel a biztosításuk. Megtenné, hogy megmondja, van-e valami jelenleg futó biztosítás a számlámhoz, vagy a kártyámhoz rendelve?"

3. Ötlete sincs, hogy hányan kerestek már téged egy héttel korábban. Tipikusan több "alvállalkozó" között fut a ticketed round-robin elven.

4. Nem tudod elintézni velük, hogy többet ne keressenek téged marketing céllal (vagy személyre szabott) marketing céllal.
Ígérni tudnak ("majd jelentik", vagy valami hasonló szabváynszöveg), de mivel nincs hozzáférésük a bank rendszeréhez, így a pipát kivenni nem tudják.

És van lejjebb is:
5. automata felhív, mert a marketing-droidok órabére sok. Így a *tárcsázásra fordított ídőt* az automata kioptimalizálja neki.
Magyarán a te idődet rabolják!
Azaz felhívnak egyszerre 5 embert, és aki felveszi, azt bekapcsolják a marketingesnek. Ha valaki még felvenné, annak zenét nyomnak, ha megunják (utálnak 10mp-es zenét hallgatni) a várakozók, akkor az automata mindig hozzáhív a listából egy újabb személyt, úgy, hogy a marketinges napi 8 órában folyamatosan tudjon emberrel beszélni.

Lefordítva: Szarér' hugyé' várakoztatnak, és a végén SPAMet nyomnak az arcodba, miután vadidegennek BEAZONOSÍTOTTAD magad.

Engem spamelnek kb. minden banktól így, szépen mondom is vissza a számláimat. Egy takarékszövetkezetben nem csinálják ezt, így őket használom megelégedéssel, még nem volt 3 év alatt olyan hogy 5 percnél többet lettem volna náluk benn. Van olyan pénzbefizetésem, ami 2 perc alatt lezajlott...

Nekem ez többet megér, minthogy ilyen multisok a véremet szívják. Kamat úgysincs... :-\

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Hat azert is elkepzelhetetlen, mert amikor megyek be az ajton koszonnek, nem kell azonositassal pocsolni, mert *tudjak a nevem* es *felismernek*.
Igy, ha en azt mondom, hogy soha tobbet reklammal ne traktaljanak (mert leptem), akkor nem is fognak.

Egy multinal azert kell azonositani, mert megcsinaltak a RESTful api hozzaferest emberekhez... :-\

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Telefonon történő megkeresésekről volt szó. A személyes ügyintézés az más tészta, ott hülyén is venné ki magát, ha az igazolvánnyoddal a kezében megkérdezné tőled, hogy "édesanyja neve?" :) (amit egyébként most te lehet, hogy oda sem adsz nekik, de lásd lentebb: el kellene kérnie, még akkor is ha rokon vagy)

Mindenhol szabályzatban van előírva az ügyfélazonosítás menete, hivatalosan mindig úgy kellene eljárni, erre pedig MNB (ex-PSZÁF) előírások és követelmények vannak. Az más kérdés, hogy ez sok esetben tényleg csak az ügyfélkiszolgálás sebességére és menetére van "káros" hatással.

Ha pedig összejön a mostani vezetésnek, hogy egy kalappa az összes takarékot, azután ha valamit fent elhatároznak, akkor az kötelező lesz mindenkire. Erre értettem a "még"-et.

Ne kattints ide!

Engem még egyik bankomtól se spameltek (K&H - OTP - AXA - most Gránit). Általában van valami lehetőség, ahol ezt le lehet mondani, hogy ne zargassanak. A Gránitnál már számlanyitásnál neked kell engedélyezni a marketing célú megkereséseket (persze ügyesen bújtatva, hogy beikszeld! :D).

Nálam is hasonló helyzet. Én se akartam megadni, úgyhogy javasoltam csináljuk fordítva ő mondja az adatok én meg max igen/nem, erre nem volt hajlandó, mondván nem adhatja ki az adataim.

Jó kis 22es csapdája ugye.

Mondom nem adom meg mert eleve rejtett szám meg minden. Adottegy e-mail címet amire ha írok akkor visszaigazolják, hogy tényleg a banktól van stbstb.

Írtam amire azóta se jött válasz, következő körben ezt eljátszottuk megint. Mondtam, hogy írtam levelet de semmi válasz, erre mondta, hogy inkább telefonáljak. Mondtam nem fogok telefonálni, oldják meg, vagy keressenek más utat, mert ez így nem fog menni.

Még 1x hívtak, próbálkoztak azóta semmi. :>

Fedora 20, Thinkpad x220

Es gondolom mindig mas hivott, akinek az elejetol megint el kellett magyarazni mindent...

Egeszen addig zaklatnak, amig az egyik a "ticketedet" le nem zarja.
A kerdes az az, hogy akkor neki fizeteselvonasa keletkezik-e a sikertelen ticket lezarasakor. Mert valami miatt nagyon nehezen zarjak le.

Engem 2 honapon keresztul hivogattak random szamokrol, mindig elutasitottam az elso 10mp-ben, de nem adtak fel. Mindig mas szam, mindig mas droid a tulso vegen.
Tuti hogy ticket rendszer, tobb alvallalkozo, es valami round-robin van ott naluk.

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Amikor legutóbb hívott a „bankom”, akkor nagyjából ilyen kérdések voltak:
- melyik hónapban születtem,
- édesanyám keresztneve,
- igazolvány számom 3. és 5. számjegye.

Nem biztos, hogy pontosan ezek voltak a kérdések, de mindenképpen csak töredékes adatokat kértek. Tehát nem elegendőek ahhoz, hogy egy adathalász elegendő információt kapjon.

Másrészt, ha olyan hív, akivel eddig még nem voltam szerződéses kapcsolatban, akkor vagy elmondja azonosítás nélkül, hogy mit akar, vagy felejtsük el egymást. Ez utóbbi lényeges. Azaz közölni kell, hogy nem járulsz hozzá, hogy az elérésedhez szükséges információkat (telefonszám, email cím, ...) kezeljék.

-----

(&%;_98\<|{3W10Tut,P0/on&Jkj"Fg}|B/!~}|{z(8qv55sr1C/n--k**;gfe$$5a!BB]\.-

Az esetek 99%-ban valamilyen sales musorrol van szo, amelyet az alabbi buvos mondat(ok)tal meg lehet akasztani:

"Nem jarulok hozza a beszelgetes rogzitesehez, amely a szemelyes adatok kezelesenek minosul, es tiltakozom a szemelyes adatok kezelese ellen. Barmilyen szerzodeskotes es/vagy modositas kizarolag irasban lehetseges, ugyvedi ellenjegyzessel."

Az uzletszerzesi- es marketing celu adatkezeleset (illetve minden mast, ami nem torvenyi kotelezettsegbol, vagy a szerzodes teljesitesenek kotelezettsegebol ered) meg ki kell huzni a szerzodesbol mar szerzodeskoteskor (ha puffognak, fel lehet ajanlani a kozerdeku keresetet is, akkor viszont minden szerzodesbol ki lesz huzva).
Az onkentes hozzajarulason alapulo adatkezeles barmikor visszavonhato, es celszeruen nem a bankban rendszeresitett vegtelenul egyoldalu "visszavono" formanyomtatvannyal.

Nekem is van ezzel kapcsolatban egy mókás történetem.

Bátyám, aki évek óta kint élt Amerikában kivitte az itthoni magyar telefonját, de kikapcsolva volt mindig, hogy ne hívják, mert egyébként sem venné fel, stb - az sms-t meg elolvassa, mert bemondta a hangpostájára, hogy emailben keressék vagy sms-ben és visszacsörög, lényeg, hogy ne beszéljen a hangpostára senki, mert nem fogja drága pénzért visszahallgatni más baromságát.

Aztán teltek múltak az idők, egyszercsak szól nekem, hogy én itthon vagyok, a saját telenoros számomról hívjam már fel az ő hangpostáját, hogy hallgassam már meg, hogy ki az a retardált, aki a felszólítás ellenére is már hónapok óta legalább 6-8 üzenetet hagyott a hangpostáján.

Oké, nagy nehezen fel sikerül hívnom, majd a következőt hallom:

Önnek 10+ új üzenete érkezett. A rögzítés időpontja....xxx...:
"Haló? Halló? " *letette*

(mondom ügyes, jöjjön a következő)
Második üzenet:
"Halló? Van itt valaki? Halló?" *vár, csend, majd megint hallózik, majd letette*

(már fogom a fejem és csak képedek az egyetemes emberi hülyeségen)
Harmadik üzenet:
"Halló? Halló? Uram, kérem szóljon már bele!! - háttérbe beszél - Én ezt nem értem. Felvette, de egy szót se szól bele..."

Ekkor kezdtem lassan beszarni, hogy mi a franc történik itt, ennyire hülyék valakik, vagy életre kelt a Skynet?
Hallgattam tovább és végig csak ilyen hallózások voltak.

A telefonszámot leírtam és rákerestem. Kiderült, hogy az E betűs német származású banktól hívták és az történt, hogy az ő automata rendszerük felhívta bátyám automata hangpostáját és valahogy mindig egyszerre kapcsolódtak vonalba és az élő hölgyike már mindig csak a csendet kapta a részünkről...

-------------
Command line Russian roulette:
[ $[ $RANDOM % 6 ] == 0 ] && rm -rf / || echo *Click*

Winben blogja

Reklámmentes képfelt

Engem egy időben attól a banktól hívogattak, amelyiknél a netbankban a jelszóban a kis- és nagybetűt szándékosan nem különböztetik meg, ráadásul úgy, hogy tudakozóban nem szereplő "random" mobilszám volt a hívó (Nem, nem egy jól körülhatárolható pool-ból, mert azt lehet szűrni...). És csodálkoztak, hogy n+1. alkalommal is elküldtem őket oda, ahova valók... Aztán az n+2. hívó volt annyira értelmes, hogy felajánlotta, hívjam fel a bank központi számát, és kérjem őt név szerint. Azaz _én_ fizessek telefonszámlát azért, mert _ők_ el akarnak/tak nekem adni valamilyen számomra totál érdektelen szolgáltatást...

Ugyanennek a banknak a telebankja csinált egy nagyszerű húzást - egy tranzakcióhoz bekérte a t-pin első és harmadik számjegyét "nem jó" mondta a kis hölgy a bediktált számokra, aztán a második kísérletnél meg kérte a második és negyedik számjegyet. És csodálkozott, hogy erre azt mondtam, hogy nem...

Volt egy hitelintézet, ahol anno vettünk fel gyorskölcsönt. Azóta időnként megtalálnak egy-egy "hihetetlen" ajánlattal. Párszor már kértem, hogy töröljenek, de töretlen a lelkesedésük. Oda se neki, legújabb megoldásom:
"Mivel nincs futó hitelem Önöknél évek óta, így gondolom nem életbevágó a hívása. Ajánlatát legyen kedves levélben kiküldeni."
Egy darab levelet se kaptam még és egy ideje megszűntek a hívások is.
Ha nagyon fontos, majd kiküldi ajánlottan.

"felveszem, zenél kb. 20 másodpercet"
5 mp után leteszem
Meg ha hallom, hogy még mással trécsel, dettó.

Aztán a 12-nél felveszed :) vagy inkább :( Aztán a nénivel közlöd, hogy anyátok, tessék törölni a számom, az arra való tiltakozást, hogy azt ő nem tudja levenni nem veszed figyelembe, szépen elmondod, hogy a beszélgetést te is rögzíted, személyes adataid kezeléséhez a továbbiakban nem járulsz hozzá, nem érdekel a kifogás, töröljék ahogy akarják, lesz kedves közölni az adatkezelés nyilvántartási számát mostazonnal. Eddig használt.

egyrészt ez sem egyértelmű magánszemélyként, másrészt annyit kell mondani, hogy innentől rögzítem :) fennakadás szokott lenni, elköszönés és vonal bontása eddig még nem volt. (pedig sajna a számom valahogy bekerült egy ilyen kurva keringőbe egy fél éve, volt vagy 4 kanyar.)

Szerintem nem olyan nagy probléma ez. Nekem van piros gomb a telefonomon és tapasztalataim szerint működik is. :)

tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE