Nem emlékszem pontosan de az egész kóceráj ~5500 Ft körül lehetett. Kicsit meglepődtem hogy ilyen olcsó a gyári olaj. "Nagy" márkák esetén a literár 1500-2500 forintnál kezdődik.
Az előző kocsim olajcseréjével egyidőben teknő tömitést is cseréltünk nevelőapámmal, ami elég izzasztó tevékenység volt, lévén csak kerékcserés emelőnk volt, ráadásul a teknőt szépen eltakarta a kipufogó cső. De azért megoldottuk.
(egyébként nem azért szerelgetek otthon mert b.szom a fillért, hanem mert élvezem).
Azt vártam hogy na, leeresztem feltöltöm szevasz. Hát nem.
Valamelyik kedves Opelos mérnök kitalálta, hogy a leeresztő csavar csillag formátumú legyen (a csavarfejet belülről fogatod be, nem körülötte). Erről azt kell tudni, hogy nagyságrendekkel kisebb erőt tudsz kézi szerszámokkal (főleg otthoni körülmények között) rá kifejteni.
Ez még rendben is lenne, számtalan szerszám van itthon, valamelyikkel vagy valamelyikek kombinációjával talán leszedem. Körülbelül másfél órás küzdelem után feladtam. Az előző szerelő, aki foglalkozott ezzel az alkatrésszel nyilván bebikázta a helyére "nehogy kiessen". Riasztóan kezdett a csavar eldeformálódni.
Ha ezt a csavart nem szeded le, akkor nem cserélsz olajat és kész. A további károk elkerülése miatt kerestem egy szervizt helyben, aki másnap reggel 8ra vállalta a csavar lazitását. Kicsit hülyén is éreztem magam hogy ilyen nevetséges munkát rendelek meg. Nem is kért pénzt, beálltam az akna fölé és 2 perc múlva már készen is volt. (közben agyba-főbe szidta azokat a szerelőket akiknek nincs "szerelési kultúrájuk" és "nem gondolnak a következő balf.szra aki ezzel fog foglalkozni" (közben programozóként tökéletesen átéreztem a dolgot)).
Ő direkt nem belülről basztatta a csavart, hanem körbefogatta valamivel (nem láttam pontosan).
Elsőre el is akart zavarni. Elmesélte hogy nemrég hasonló esete volt (olajcserét kértek, a leeresztő csavar beépült a teknőbe, és 16 órájába került, + a kezei tönkrementek), megpróbálja de nem sokat foglalkozik velem.
Szóval nem akart pénzt elfogadni, ezért megigértem hogy legközelebb is ide jövök, de valami normális munkával (van az inditómotor környékén valami kontakthiba, na az pont jó lesz).
Miután ez a hülye hiba elhárult, megcsináltam a cserét és mentem egy próbakört. Gyönyörűen duruzsol.
- uid_4263 blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 3154 megtekintés
Hozzászólások
Mifelénk egy olajcsere szűrővel 3 eft 15 perc és a használt olajat és az olajos flakont környezetbarát módon kezelik.
Több autós bolt hirdeti, ha nála veszed meg az olajat díjmentesen ki is cserélik.
Megtudnám itthon is oldani de nincs kedvem 15 percért 2 órát kínlódni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én szeretem magam szerelgetni az autót, ennyi. Tudom, hogy nem drága.
szerk.: egyébként ebben a 3e ft-ban gondolom nincs benne az olaj. A teljes müveletet mindenestül 8-10 ezer forint körül szokták elvállalni.
--
http://developersideas.blogspot.hu/
http://neurogadget.com/
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem 22-be kerult markaszervizben az olaj + pollenszuro csere.
Persze meg garancialis, de ez utana sem egy akkora osszeg hogy sokkaljam autotulajkent.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A márkaszervizek mellett vannak hivatalos szervizek akik szintén jogosultak garancia idő alatt is a szervizelésre, javításokra. Amennyiben elmúlt az autó 3-5 éves nyugodtan lehet máshoz is vinni az óradíj olcsóbb és nem számolnak fel 1óra 10 percért kötelező 2 órát mert az van a gépben előírva mint szerviz időtartam.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Viszont a markaszervizben elvegzett munkara egyreszt garancia van (elvileg), masreszt ha x ev mulva kiderul hogy azert ment szarra a motor, mert 3 eve az X alkatreszt az Y markaszerviz nem cserelte ki pedig kellett volna, akkor az utolso fillert is le lehet perelni vagy a szervizen vagy az importoron.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én az Arosa 90e km-es nagy szervizén 50e Ft-ot spóroltam és a "falusi" szervizben mindent beleraktak ami elő volt írva és a munkájukra garanciát vállaltak.
Az alkatrész hibából keletkező károkért a márkaszerviz sem vállal felelősséget csak a gyártó ha be tudod bizonyítani illetve perelni - ez viszont nagyon ritka a "gyári" alkatrészeknél.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
tenyszerusitsuk mar. mondjuk ha en veszek Debrecenben egy Phaetont, hova vihetem kotelezore a VAG markaszervizein kivul (garancialis idejeben), ahol bekerul a VAG rendszerebe az elvegzett munkak + felhasznalt alkatreszek listaja + allapotanak feljegyzese. bonuszkent meg akar kifizetodo is lenne odavinni a gepet.
ha az elektronikus uton rogzitett bejegyzesek nincsenek meg, annak megiszod a levet - ill. bizonyos ponton tul teljes garanciavesztest kapsz ajandekba. nem en talaltam ki.
--
Vége a dalnak, háború lesz...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
tényszerítsünk már akkor :P :)
1. kva jó dolog " gazdagnak lenni " és lexarni az autó javítására/szervizelésére fordított pénzt
2. a garancia idő lejárta után 3-5 év ...
3. használt autót lehet venni 350-800 eft közt és sokunknak van 7évnél öregebb autója amit teljesen értelmetlen drága szervizbe javíttatni.
4. vegyél KIÁ-t 7 év garancia csak számold ki mennyibe is kerül a márkaszervizhez kötött hűséged :D
5. a " falusi " szerviz szerelője a márkaszervizben dolgozott most viszont ugyanolyan szolgáltatást nyújt csak épp megfizethető áron.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
semmit nem tenyszerusitettel, sot valaszt sem adtal - annak tukreben semmikepp, ahogy fentebb irtad: "garanciaidon belul is".
a szolgaltatasok szinvonalaval tisztaban vagyok, miven nem az elso es nem is a masodik automat nyuvom. nem beszelve arrol, hogy garidon kivul en is a "falusi" szervizbe jarok, mivel szerencsere Mo egyik legjobb szereloje szemelyes jo cimboram, aki nem mellekesen ugy banik az autommal mintha sajatja lenne.
ettol fuggetlenul garancialis idoben a kijelolt markaszervizt nem tudod megkerulni, erre akartam celozni. hulye lenne ilyen kedvezmenyt tenni a gyarto: ez a kotelezosdi kurva jo es kiszamithato biznisz neki evekig - es ha ettol elesik "honoralni" fogja jo boven. felesleges akar KIA-val dobalozni, mert abban is osszeszaladhat a menes, es garanciajat esetleg assistanciajat elveszitve lehet nezni felfele. foleg ha kulfoldon all meg alattad: ekkor mar majdnem jobb, ha ott hagyod.
bar azt elismerem, hogy biztos jo lehet gazdagnak lenni. egyszer majd kiprobalom remelhetoleg.
szoval ha az eredeti kerdesemre lenne valaszod az jo lenne: ha megcafolnal en orulnek legjobbam
--
Vége a dalnak, háború lesz...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amennyiben veszel egy olyan autót amit csak egy városban lehet szervizelni egy részt így jártál másrészt kötni kell rá egész európára érvényes assistance szolgáltatást harmadrészt ez csak igen drága és ritka autóknál fordulhat elő.
A tömeggyártásba márkakereskedőkön keresztül eladott autókat garanciális időn belül Európa egész területén viheted szervizbe.
Egy adott szerviznek az az előnye, hogy max 10% árengedményt kaphatsz több év után.
Azt, hogy ott gépen mit tartanak nyilván az érdektelen, egy program csere után az összes adat törlődik ( Én így jártam ). El kell tenni a számlát és a részletes anyaglistát és a hivatalosan vezetett szerviz könyvet. Ezzel is a kocsi 6 évéig érsz valamit után az értéke annyira lecsökken, hogy teljesen mindegy milyen papírod van hozzá.
Anno 3 új autót vettünk és csak 1 év garanciát adtak mindegyikre. Sokan elfelejtik, hogy a 3-5-7 év garancia az nem teljes körű, hanem feltételei vannak pl a 100 ekm elérése, csak ezt nem reklámozzák. A Kia meg azt nem reklámozza még, hogy a szerviz az díjmentes de az anyagköltséget piaci áron kell kifizetned és ez mellett elég drága az autójuk.
A mostani valós 3 év garanciát nézve nyilván aki kitud fizetni 3-5 millát egy új autóért, az a lakhelye szerinti legkényelmesebb szervizbe viszi mivel évente kell egy kötelező szerviz aminek a költsége 90-180 eft 3 év alatt. Természetesen ez vállalható a garancia idejére.
A három év eltelte illetve 50e km megtétele jönnek a zsebbe nyúlós tételek, fék és 90 vagy 120 e km-nél a nagyszerviz. Akármilyen jó fej vagy a márkaszervizbe sose fogsz annyi árengedményt kapni mint a " falusi " szerelőnél aki pontosan ugyan olyan anyagokkal dolgozik amit neki is házhoz visznek ugyanattól a beszállítótól.
A kötelező szervizelésre egy infó :
"A gyártó pusztán javasolhatja a saját márkaszerviz igénybevételét, de nem teheti azt kötelezővé. "
"Továbbra is célszerűnek tartom azonban a szakszervizben elvégeztetni a kötelező olajcseréket, hiszen ott megvan minden olyan speciális eszköz (pl. hibakód kiolvasáshoz szükséges csatlakozó kábel, stb.) ami a szakszerű szerviz elvégzéséhez szükséges."
forrás : http://www.herpy.hu/index.php?option=com_content&task=view&id=46&Itemid…
és +1 : http://totalcar.hu/magazin/hirek/2010/06/01/nem_kell_tobbe_markaszerviz…
Innentől kezdve mindenki eldöntheti, hogy az új autóját a márkaszervizbe vagy egy független szervizbe viszi a garanciális idő alatt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
1.,amit csak egy városban lehet szervizelni egy részt így jártál
nem értesz, azt próbáltam ecsetelni, hogy az elhagyott garancia milyen finom lehet, ha külföldön kellene igénybe venned. személy szerint pl. egy Frankfurtban megálló autót inkább nem szervizeltetnék garanciális módtól eltérően ott helyben. a gyárilag kapott assist hiányában pedig hazahozni is elég meredek. ekkor akár haza is tolhatod, lehet így jársz legjobban. fikciótól mentes dolgok alul a 4-ben.
2., Akármilyen jó fej vagy a márkaszervizbe sose fogsz annyi árengedményt kapni mint a " falusi " szerelőnél aki pontosan ugyan olyan anyagokkal dolgozik amit neki is házhoz visznek ugyanattól a beszállítótól
én is oda járok, de garidőn túl. leírtam.
3., (a linkelt anyagból idézek) független szervizek is végezhetik az autók javítását, karbantartását. Csak azok a műveletek képeznek kivételt, amelyek a gyártó által biztosított garancia feltételei. illetve kicsit csavarva Ha mindez megfelelő dokumentációval történik, köteles a gyártó fenntartani a vállalt garanciát a járműre
szóval azt szeretném végre tényszerűen hallani, hogy a tömeggyártásban lévő, pl. Skoda Ocvatia-t (direkt egyszerű lovat mondtam) szervizelve miképpen kerül be a VAG elektronikus rendszerébe az elvégzett munka, az alkatrészek és az autó állapota, amit mondjuk látnak egy Bécsben (direkt közelebbi várost írtam) utolérő gebasz esetén. mert a VAG szerintem nem fogja megengedni, hogy a ~Kis Béla és fia Bt. belefirkáljon az egyébként remek rendszerébe.
4., Azt, hogy ott gépen mit tartanak nyilván az érdektelen, egy program csere után az összes adat törlődik
ezt nem tudom honnan szedted, erről kellene konkrétan beszélgetnünk. a működő átlagpéldaként hozott VAG rendszerét kihasználva az ~egy hónapja vásárolt autónk körüli fejetlenségben több alvázszámot is bemondtam telefonon a megfelelő helyre, vásárlás előtt. (figyelj: kirívó válasz, fiatal autóval kapcsolatban): "ez az autó nem járt másfél éve márkaszervizben, a kötelező szervizek is elmaradtak a rendszerünk szerint, semmi pontosat nem tudunk róla. semmilyen garanciális igényt nem tud érvényesíteni". próbáltam pontosan idézni, egyébként az autó szervizkönyvében MINDEN be volt írva és pecsételve, valami idegen szerviz által.
--
Vége a dalnak, háború lesz...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nézd " rugózhatunk " még egy párat ,de ez már túl megy a blog írója által felvázoltakon.
Én egy év garanciát kaptam (2001-2004) tehát nem tudom megítélni azokat akik 3-5 évet kaptak és valami új rendszerbe vezették az autó összes szervizelést és amíg át nem baxtak addig a márkaszervizbe vittem az autókat. A második autóban 105 ekm van a harmadik autóba 127 ekm és csak az előírt szerviz illetve az elkopó alkatrészek lettek cserélve.
Miután az autók "elhasználódtak" teljesen értelmetlen márka szervizbe vinni őket nem csak nekem hanem másoknak is és sokan fognak otthon nekilátni az olajcserén kívül mást is házilag megjavítani, de az már megint egy más vonal amiről új posztot kellene nyitni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
>"sokan fognak otthon nekilátni az olajcserén kívül mást is házilag megjavítani"
Ezzel, csak az a baj, hogy ezen autók is ugyanazokon az utakon közlekednek ahol az én szeretteim.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nyiss egy új posztot de inkább flame kategóriában...
A féktárcsát és fékbetétet Én magam cserélem 4 éve kb...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na pont a fék javítása az, ami nem DIY kategória.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez egy olyan dolog, hogy van aki egy ikea bútort sem képes összeszerelni, mert annyi műszaki érzéke sincs, hogy tudná mi a különbség a kalapács meg a csavarhúzó között. Aki ilyen, az természetesen ne cseréljen féket (de jellemzően nem is akar és nem is fog sem féket, sem olajat cserélni otthon).
Akinek viszont van hozzá érzéke, esetleg hobbija az autó szerelgetés, tudja hogy kell, annak nem gond egy fék csere sem. És nem lesz közveszélyes attól, hogy nem a puccos márkaszervizben csinálta a nyárigyakorlatos tanuló szerelő.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A fékbetéteket és tárcsákat együtt, és egyazon tengelyen egyszerre szabad csak cserélni. Ekkor mindegyik új és egyforma. Ha rendesen csinálod, akkor jónak kell lennie. (fixme!) Én is megcsináltam volna, de a régi tárcsát nem tudtam leszerelni.
--
http://developersideas.blogspot.hu/
http://neurogadget.com/
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tárcsát és betétet nem csak egyszerre szabad cserélni. A betét és tárcsa minőségétől, illetve a használattól is függ, de általában egy garnitúra tárcsa kiszolgálhat több (2-3) garnitúra betétet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Arra gondolt szerintem, hogy ha az egyik oldalon cserélsz tárcsát, akkor a másikat is cseréld ki, illetve ha az egyik oldalon cserélsz fékbetétet, akkor a másik oldalon is tedd azt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem azt mondtam, hogy nem lehet otthon megcsinálni hanem azt, hogy nem kellene. Bármi nemű fékjavítás után kötelező a szerviznek fékhatásmérést végezni. Itt kiderül, ha rosszul lett valami összerakva. A szakembernek több tapasztalata van mégis becsúszik néha valami. Te megméreted a féket utána ?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Bármi nemű fékjavítás után kötelező a szerviznek fékhatásmérést végezni."
Nem kötelező. Honnan szedted ezt? Nem is lenne értelme csere után azonnal mérni, mert amíg az új tárcsa és betét nincs bejáratódva (nincsenek rendesen "összekopva"), addig egyrészt a fékhatás rosszabb a megszokottnál (ezt egyértelműen lehet érezni), másrészt nem is szabad erőltetni nagy fékezésekkel, mert a friss betét felületének nem feltétlenül tesz jót.
Aki nem látott még féket szétszedve, vagy bizonytalan a dolgában, az persze ne álljon neki otthon, de aki tudja mit csinál, az miért ne tehetné? (azért egy tárcsafék nem űrtechnika)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Biztos, hogy kötelező mert nálunk az NKH az éves ellenőrzéseknél mindig kéri a javítás utáni fékdiagramot, ha olyan számlát talál amin fékjavítás is van . Most csak ennyit találtam róla:
"A fékberendezés diagnosztikai vizsgálata történhet:....
- a szerviz, illetve javítóipari munkák során szükséges állapotvizsgálat
során, illetve a fékjavítási munkákat (beleértve az alkatrészcserét is) követő,
kötelező ellenőrzésnél."
Forrás:http://www.auto.bme.hu/sites/default/files/fek.pdf
Egyébként attól, hogy még nem kopott össze a fék, teljesen jó a fékhatás. A pedálerő egy kicsit nagyobb. Ezt érezheted, de ezt is inkább csak akkor, ha a csak betét lett cserélve tárcsa nem.
A javítás utáni fékméréssel pedig előjönnek a szerelésből vagy más okból eredő egyéb fékhibák is.
Egy garnitúra betét vezetési stílustól függően 30-70 ekm is elmehet. Ilyen távon nem csak a kopó alkatrészek mehetnek tönkre, lehet ezer más indokolt javítás is azon a féken.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mit jelent az hogy "nálunk", és miért van éves NKH ellenőrzés? Tippelek: nem személyautókról van szó, vagy valami más turpisság van a dologban, esetleg valami flotta, ahol maga az üzemeltető hozza a házi szabályokat.
Egyszerű magánember személyautóján biztos nem kötelező a fékbetét csere utáni fékerő mérés. Erre van a műszaki vizsga.
Kezdjük azzal -ha az otthoni szereléstől el is tekintünk-, hogy bármilyen szervizben cseréltethetsz féket, olyanban is, ahol nincs lehetőség utána mérésre. Én már cseréltettem több helyen, de sosem mondták, hogy most akkor irány a kötelező fékpadi mérés.
A mi agyonszabályozott országunkban ez már akkor eleve úgy működne, hogy minden olyan szervizben kötelező felszerelés lenne a fékpad, ahol a féket is szerelhetik. Vagy megfordítva még jobban hangzik ugyanez: fékpad nélküli kis szervizeknek tilos lenne a fékhez nyúlni. De nem így van.
Egyébként a futómű többi alkatrésze, vagy mondjuk a kormánymű, de még egy lámpa -tompított, féklámpa- működése is kritikus a közlekedésbiztonság szempontjából, mégsincs ezekre sem külön szabály, hogy hol és ki szerelheti, cserélheti. Sőt az sincs előírva, hogy valahol ellenőriztetni kell csere után. A műszaki vizsgán ellenőrzik.
Szerk: a linkelt pdf helyett jogszabályt keress :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
1/1990. (IX. 29.) KHVM rendelet:
"9. § (1)38 Olyan járműfenntartó tevékenységet, amelynek elvégzéséhez – a (2) bekezdésben meghatározott feltételek esetén – a járműfenntartó szervezetek mérési, vizsgálati tevékenységének szabályait megállapító 5. számú melléklet, illetőleg más jogszabály a javított szerkezeti rész műszeres beállítását (bemérését) kötelezően előírja – a (4) bekezdésben foglalt kivétellel – csak az végezhet, aki a beállításhoz (beméréshez) szükséges berendezéssel (műszerrel) rendelkezik.
(2)39 Az 5. számú mellékletben meghatározott műszeres vizsgálatokat (beméréseket) a következő esetekben és módon kell elvégezni:
a) abban az esetben, ha a gyártó a jármű karbantartási utasításában azt előírta, az abban foglalt technológiai előírások betartásával és eszközökkel,
b) diagnosztikai ellenőrzési, beszabályozási műveletek végzésekor, az ellenőrzött, illetőleg a beszabályozás által megváltoztatott (befolyásolt) műszaki jellemzőkre és tulajdonságokra vonatkozóan, továbbá
c) az 5. számú melléklet táblázatában meghatározott munkafolyamatot követően, a javítási művelet által megváltoztatott (befolyásolt) műszaki jellemzőkre és tulajdonságokra vonatkozóan."
Az 5. számú melléklet táblázata pedig így kezdődik:
munkafolyamat:fékberendezés ellenőrzés, javítás -> mérés:kerékfékerő a pedálerő függvényében
(légféknél kivezérelt nyomás függvényében),
oldalak közötti fékerő eltérés -> mivel:görgős fékerőmérő próbapad
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az hogy valami otthon van szerelve/cserélve/javítva még nem biztos hogy szar lesz. És fordítva is igaz, sajnos ami márkaszervizben csinálnak, az sem mindig jó.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
legyen, jöjjön a házi javítás korszaka. finomítandó ötleteim:
a., szűnjön meg a lezsírozott műszaki vizsga lehetősége (több módon elérhető).
b., maradjon lehetséges az otthoni javítás, de a műszaki vizsgán mégis feltárt hiányosságokat:
-b/1., igazoltan szakszervizben kelljen javítani a mielőbbi következő kör előtt.
-b/2., ismételt idegen javítás esetén a munkákat szakszerviz által jóvá kelljen hagyatni valamilyen dokumentált bevizsgálással, nyilván nem ingyen.
c., ha ezen a körön sem megy át, a szakszerviznek legyen felelőssége a dologban, mondjuk anyagi, hogy elég jól dolgozzon b/1 esetben, vagy elég szigorú legyen b/2 esetén.
d., akármilyen személyi sérüléssel járó balesetnél szakértő vizsgálja / becsülje meg az autó törés előtti állapotát is, fókuszálva a házi gányolásokra és a szakszervizes munkákra egyaránt, mondjuk személyi felelősséget felvetve.
e., ha közúti ellenőrzésen pl. szakadt futóművel, rángató fékkel ér a seriff, kötelezzen adott időn belüli általános műszaki felülvizsgálatra, ahol ha nem felel meg az autó, irány műszaki vizsga.
f., ha szemmel láthatóan alkalmatlan az autó közúti közlekedésre (akár alkalmatlan gumiabroncs esetén is), azonnali műszaki vizsgát rendeljenek el. úgy értem a delikvens szálljon ki, a gépet saját költségére szállíttassák el a vizsgapadig - szóval ami nem nyert, az legyen szakszervizben javítandó.
ezek után lássuk, ki mit tud:
a., apró és nem kritikus dolgokra talán elmegy a házi barkácsolás.
b., aki profi, az továbbra is matatni fog jó mélyen: nem gond, úgyis kiszűrik ha tévedett.
c., aki viszont nem profi, az tövig beszopja és szerviz fog helyette dolgozni.
tudom, hogy szigorú vagyok, de nekem így felelne meg a dolog - nem babra megy a játék. ezek után már csak a sofőröket kellene erősebben szűrni. oda is vannak ötleteim (biztosan azok is finomítandóak, de kiindulópontnak talán jók)
ui tényleg érdemes lenne egy új szálat indítani :)
--
Vége a dalnak, háború lesz...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem értem ezt a szigort.
"a., szűnjön meg a lezsírozott műszaki vizsga lehetősége (több módon elérhető)."
Ezzel teljesen egyetértek, nincs is mit ragozni rajta.
"b., maradjon lehetséges az otthoni javítás, de a műszaki vizsgán mégis feltárt hiányosságokat:
-b/1., igazoltan szakszervizben kelljen javítani a mielőbbi következő kör előtt."
Miért? A műszaki vizsga azért van, hogy igazolja, hogy a jármű rendben van műszakilag. Ha megfelel, akkor nem mindegy, hogy ezt hogy érte el (szakszervizben, vagy otthoni karbantartással)?
"e., ha közúti ellenőrzésen pl. szakadt futóművel, rángató fékkel ér a seriff, kötelezzen adott időn belüli általános műszaki felülvizsgálatra, ahol ha nem felel meg az autó, irány műszaki vizsga."
A seriffnek nem az a dolga, hogy a kocsi műszaki állapotát megítélje, mert nem ért hozzá, meg mert ránézésre nem is lehet megítélni. Ezért a van a műszaki vizsga. Feltételezve, hogy a vizsga nem megvehető az autónak érvényes papírokkal elvileg rendben kell lennie. Az meg a tulaj felelőssége, hogy 2 vizsga között ha valami probléma van, akkor megfelelően orvosolja. Az orvoslás mikéntje megintcsak mindegy, ha a felelősségének tudatában otthon is karban tudja tartani az autót, akkor tegye. Ha nem tudja, akkor vigye szervizbe. A lényeg, hogy rendben legyen.
"f., ha szemmel láthatóan alkalmatlan az autó közúti közlekedésre (akár alkalmatlan gumiabroncs esetén is), azonnali műszaki vizsgát rendeljenek el. úgy értem a delikvens szálljon ki, a gépet saját költségére szállíttassák el a vizsgapadig - szóval ami nem nyert, az legyen szakszervizben javítandó."
Szerintem ilyen lehetősége most is van a rendőrnek, ha nincs, akkor meg támogatom, hogy legyen. De csak olyan állapot, hiba esetén tehesse ezt, ami teljesen egyértelmű és szemrevételezéssel is eldönthető.
Még pár gondolat:
Az autó állapota a gazdájának a felelőssége. Magát a műszaki vizsgát is túlmisztifikálod, mert ha mindent tökéletesen rendben van (és nem azért mert lefizetik a vizsgáztatót), akkor is keletkezhet akár már a vizsga másnapján is olyan kár az autóban, ami miatt nem lesz üzembiztos. Pl egy komolyabb kátyú, elcsesződik a futómű. Vagy csak simán a használattól tökig kopik a fékbetét 2 vizsga között, ugyanis vizsgán ezt sem nézik, hogy milyen vastag, csak azt, hogy a fékhatás jó-e. Az nem dolguk, hogy a csere idejét megjósolják, a karbantartás a tulaj dolga. Csakis az autós saját felelősségérzetén és élni akarásán múlik, hogy a még 2 évig érvényes műszakija mellett így közlekedik, vagy rendbe rakja. Na ez -a hanyagság- sokkal veszélyesebb, mint az otthon -de megfelelően!- elvégzett munka.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
mint írtam, finomítás elférhet, de én a tulajdonosnak illetve a szervizt végző személynek ill. cégnek szeretnék egy jó adag felelősséget tenni a nyakába, hogy ezáltal érdeke legyen mindenkinek összekapnia magát.
mivel volt már részem ide vonatkozó balesetben, illetve sajnos pár körülöttem élő személynek is, én jóval nagyobb szigort szeretnék. többek között emiatt is gondolom, hogy amennyiben a vizsga másnapján (vagy mindegy, akár 4 hónap múlva) leszakadt a futómű, akkor vitesse ez az autót és csináltassa / csinálja meg a gazdája, azonnal. a fékrendszerről nem beszélve. a saját élni akarás elé pedig nyilván vágod, hogy oda kellene tenni sokaknak: mások is vannak az úton. egy átlagos napon megtippelni sem tudom mennyi autó halad el mellettem valamilyen irányban (szerintem többezer).
viszont a szál abból indult, hogy garanciális időben a kötelező szervizek megkerülhetőek-e pl. a Nagy Károly és szomszédai Kft. segítségével: igen, megkerülhetőek, de javarészt csak következményekkel. csak a nyomaték kedvéért írom le, nem is igazán neked.
--
Vége a dalnak, háború lesz...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"a szervizt végző személynek ill. cégnek szeretnék egy jó adag felelősséget tenni a nyakába"
Most is van mindenkinek felelőssége. A KRESZ eleve úgy kezdődik, hogy forgalomban csak arra alkalmas műszaki állapotú autóval lehet részt venni (-> ez a tulajdonos vagy üzemeltető felelőssége). Innen nincs hova tovább. Van még a műszaki vizsga rendszer, de naponta nem ellenőrizhetsz minden autót, hagy vajon még mindig rendben van-e a tegnap ellenőrzés óta.
"mivel volt már részem ide vonatkozó balesetben, illetve sajnos pár körülöttem élő személynek is, én jóval nagyobb szigort szeretnék. többek között emiatt is gondolom, hogy amennyiben a vizsga másnapján (vagy mindegy, akár 4 hónap múlva) leszakadt a futómű, akkor vitesse ez az autót és csináltassa / csinálja meg a gazdája, azonnal. a fékrendszerről nem beszélve."
Ez most is így van, mégha nem is pont így van leírva:
http://kresz.info/a_jarmuvek_kozlekedesben_valo_reszvetelenek_a_feltete…
"(1) A közlekedésben olyan járművel szabad részt venni, [...] c) amely a jogszabályban meghatározott műszaki és környezetvédelmi feltételeknek megfelel; "
http://kresz.info/muszaki_hiba.php
Itt a teljes paragrafus érdekes, nem idézem be..
"viszont a szál abból indult, hogy garanciális időben a kötelező szervizek megkerülhetőek-e pl. a Nagy Károly és szomszédai Kft. segítségével: igen, megkerülhetőek, de javarészt csak következményekkel. "
Ezzel sem értek egyet. Feljebb már más is írta, hogy EU-s szabály van rá, hogy a márkaszerviz nem kötelezhet arra, hogy ott szervizelj. Ha számlával igazolni tudod, hogy az előírt karbantartások megfelelően (megfelelő alkatrészekkel a megfelelő időben) lettek elvégezve, akkor az nem lehet ok a garancia vesztésre (persze mindent meg fognak tenni, hogy lepattintsanak, de ez amúgy is jellemző, elvégre Magyarországon vagyunk, ahol addig vevő a vevő, amíg fizet, minden más esetben csak nyűg).
Írtad az assistance-t, az egy másik kérdés: az assistance egy külön szolgáltatás, azt olyan feltételekkel adja a szerviz (a garancia mellé), ahogy akarja. Ebből lehet külföldön kellemetlenséged, de az nem jelenti, hogy a garanciát nem tudod érvényesíteni (bár valóban kellemetlen lehet, hogy mondjuk utólag kell bizonygatnod).
Mellékesen én ezt úgy oldom meg -már rég túl a garanciális időszakon-, hogy 1) van a kötelező biztosításom mellé fillérekért kiegészítő assistance szolgáltatás (ami ha jól rémlik belföldre érvényes), 2) ha külföldre utazok kötök utasbiztosítást (sokféle van, általában mindegyikhez jár korrekt assistance szolgáltatás is lerobbanás esetére). Sőt így belegondolva talán még a bankkártyámhoz is van valami EU-s assistance szolgáltatás. (szerencsére még egyszer sem kellett egyiket sem igénybe venni)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
mondjuk ennel tudnek hatekonyabb modszert is a szamomra fontos cel eleresehez, de kezdetnek ez sem rossz: bar csak mellekvagany a biztonsagosabb kozlekedes, de kezdetnek megteszi.
--
Vége a dalnak, háború lesz...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
1. Autofenntartas draga dolog. Tudni kell fizetni a szervizt/biztositast/buntetest/egyebeket is. Ha hasznaltautod van akkor az "olcsobb" szervizt, ha uj akkor a markaszervizt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1. csak ezt sokan nem ertik meg.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen csak a munkadíj, olajat én viszem de mivel PDTI dizel az nem olcsó így olyan helyről " veszem " ahol kedvezményt is adnak a vásárláshoz, tehát a bolti ár alatt kijön a munkadíj is.
Én már nemszeretem magam szerelni az autókat, elég volt a Zsiguli-Trabant korszakban :)))
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én spec azt az olajat a fűnyíróba sem tenném be. Nem véletlenül olyan olcsó. Vegyél inkább normális olajat bele. Ez alatt értsd azt, hogy normális gyártótól az autóba ajánlott olajat. Az olcsó GM olajról sok mindent hallottam már, de jót nem. Számolj utána egy kicsit mit is vehettél. Környezetvédelmi termékdíj + csomagolási díj kb:800Ft 5l olaj esetén. Mi marad szerinted az olajra? Én azt sem találtam meg rajta, hogy ki gyártja. Jellemzően azok a szervizek használják ahol a reklámtáblán 8900Ft az olajcsere munkadíjjal olajjal együtt, de ha megkérdezed mit ajánlanak egyből 15k lesz belőle, mert azt nem ajánlják.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A gyártó, illetve a gyári szervízhálózat nagy tételben veszi a cuccot, hordószámra, és bizony a beszállítókat elég keményen versenyeztetni szokás - amellett, hogy a leszállított árut rendszeresen vizsgálják, hogy a kért tulajdonságokat "hozza-e". És az árából egy valamilyen költséghányad hiányzik: az olajcégtől a fogyasztóig terjedő hálózat marketingköltsége.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez az az olaj amit bármelyik autósboltban megkapsz filléreké mint GM olaj, 5L kb 3-4k. Tehát benne van "az olajcégtől a fogyasztóig terjedő hálózat marketingköltség" is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hint: saját márkás termék. Saját emlék: mosópor. Ismerőstől telefon, hogy a X saját márkás mosóporral találkozok, akkor azt érdemes megvenni, mert azt a Z nevű, egyébként nagyon jó minőségű mosóporból töltik, csak épp a W áruházlánc saját márkás termékeként - ami emiatt bő 40%-kal olcsóbb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem azert irom, hogy verjem magam - valamint tudom "kinek a pap...", de en sem vettem olajat 10e alatt kb 7-8 eve. a jelenleg hasznalt valahol 12e korul van, emelle az olajszuro 3e. anyagkoltseg 15 e, nem veletlenul.
maskulonben azt a GM olajat en sem hasznalnam, DE meg mindig jobb, mint a tavaly a Cora?-ban arult 2900? Ft-os 4l motorolaj :D az minden altalam latottnak odabaszott. ekkortajt mar a Swift-be is Mobil1-et toltettem, evek ota.
szoval +1 is, meg nem is. inkabb elobbi.
--
Vége a dalnak, háború lesz..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amennyiben az előírt paramétereket hozza (és hozza, mert a márkaszervízben használt olaj paramétereit az autó gyártója határozza meg és teszteli, és ha nem felel meg, akkor megy vissza a feladónak az egész aktuális tétel), akkor miért is jó többszörös áron vásárolni? 9 év alatt egyszer sem került dupla-tripla áron adott "prémium" olaj az autóba, és teljesen rendben van a motor - sokkal fontosabbnak tartom a rendszeres időközönkénti (futásteljesítmény, illetve terhelés alapján az előírtnál gyakoribb) cserét és karbantartást.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amennyiben az előírt paramétereket hozza...
ezzel értelmetlen lenne vitatkozni, nem is teszem. összességében nem látok benne kivetnivalót, viszont nekem mégsem nyert, mivel (szerintem) van jobb. szóval amiért én "triplás" olajat töltetek bele az így átgondolva több dologból tevődik össze,
a., "hit" kérdése, mivel én tényleg elhiszem, hogy a motor lelke az olaj
b., (pl. az egy hónapja eladott Suzuki esetére is mondom) egy megfelelő Mobil1-el nekem jobban tetszik a motor hangja mint a gyári olajjal (gondolom nem véletlenül, minden viccet félretéve)
c., egyszer mutattak nekem egy (nem tudom milyen szervizre váró) japán blokkot belülről, ami komoly olajat kapott életében végig. ha nem az a tag mondja a futott km-eket aki mondta, én nem is hiszem el. olyan tiszta és príma fémfelületet én még nem láttam motorban.
a fentebb (általam) említett exCora-s olajjal van leginkább problémám, amit még egy ezerkettes Zsigába se öntenék.
--
Vége a dalnak, háború lesz...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt irja elő a gyártó, ezért ezt vettem. Nem azért mert olcsó.
--
http://developersideas.blogspot.hu/
http://neurogadget.com/
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A leeresztett olajjal mi lett? Egyébként meg amennyibe kerül (a szokásos éves átvizsgáláson belül), annyit nekem megér, hogy nem kell vele pancsolnom.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
2 literes flakonokban félre vannak téve, nem öntöttem bele sehova (természetesen).
--
http://developersideas.blogspot.hu/
http://neurogadget.com/
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni