google autó

Munkába jövet a lassan kialakuló dugóban ücsörögve elképzeltem, hogy milyen változásokat hozna a Google autója, ha a technológia és a jogszabályok lehetővé teszik a megvalósulását.

Ilyasmik jutottak eszembe például:
- eltűnik a műszerfal és a kormány, vagy legalábbis erősen átalakul
- a felszabaduló hely miatt az első üléseket szembe lehetne fordítani a hátsókkal, mint egy limóban
- emiatt megváltozik a kaszni formája is
- nagyjából értelmetlenné válik az autó 'eleje' és 'háta' megnevezés
- hegyekben állnak majd a kölönböző notebook és egyéb kütyü csatlakozók és a töltők
- valamiféle drót nélküli kapcsolat az eszközök és a jármű között -> tableten/telefonon rábökünk a google map-en egy címre és az autó elvisz oda
- lesznek LCD kijelzők és fülhallgató csatlakozók, mint a repülőkön és a buszokon
- az autót el lehet küldeni egy adott címre, hogy vegyen fel valakit
- ésatöbbi

Hozzászólások

hamarabb verném magam agyon a lefűrészelt kezemmel, mintsem beüljek egy ilyen szarba :)))

--
Vége a dalnak, háború lesz...

lehet, de nem ilyen értelemben - hiszen eddig mindkettőt (mait és régit egyaránt) te irányítottad, nem egy kibaszott szoftver.

/off egyébként én pont "szeretném", ha a mesebelijóságoscég azt is tudná mikor hol vagyok vagy épp hová tartok. mehetünk még tovább is, akár (számomra) komolyabb biztonsági kérdéseket is érintve.

a balesetek számára sem kellene nagyon hivatkozniuk, mivel az nagyságrendekkel csökkenthető robotpilóta nélkül is, csak ezt eddig a legtöbben látszólag leszarták. ezért vezetnek 70 évesen, ezért száguldoznak 18 éves gyerekek, ezért vezethet olyan valaki aki percek alatt is döntésképtelen, ezért nem kötelező olyan biztonsági eszköz ami az éberségedet figyeli, ezért vannak gyengén szankcionálva a kihágások, ezért könnyű jogosítványt szerezni stb, de ezek csak úgy gyorsban jutottak eszembe.

szóval _nekem_ nem kell google autó, de azért köszönöm :)

--
Vége a dalnak, háború lesz...

Én sem adnám könnyen a vezetés élményét, de ha azt mondanák, hogy tessék, mindenki üljön be a teljesen automatizált járművekbe, amik majd minden hatékonyan és tökéletesen (balesetmentesen is) megoldanak, én azt mondanám oké. Gondolom gokartozni továbbra is lehet majd.

--
http://neurogadget.com/

Vicces dolog ez az un. 'vezetés élménye'.
Jó dolog vezetni, de úgy vagyok vele, hogy legközelebb már automata váltós autót fogok venni, mert szerintem hülyén néz ki 2013-ban, hogy egy vasrudat rángatva kapcsolgatok fogaskerék áttételek között. Ezzel az erővel lehetne kézzel húzogatni az ablaktörlőt is, meg villogtatni az indexet. :)))
Persze ez sarkítás.

nem erről van szó. az általam leírt pár mondatba olvasd még bele, hogy ilyesformán (forgalom + autó + ~robotpilóta) sem a saját életem, sem a családom életét nem bíznám semmilyen kib* szoftverre, kb ennyi. ehhez képest a többi dolog már csak sallang, de azért azok sem mellékesek. viszont a téma (pontosabban ez erre alkotott vélemények) érdekes(ek), szóval belemerülhetünk ha szeretnéd - főleg biztonsági kérdéseket feldobva.

--
Vége a dalnak, háború lesz...

Nem, de azt igenis szeretnem, hogy egy hozzaerto pilota felugyelje a leszallast.

Nem a geppel van bajom, annak a tudasaban megbizom. Hanem hogy mi van akkor, ha _barmiert_ nincs gep. Akkor inkabb a pilota tegye le a gepet, mintsem hogy csak siman a gravitacio. Mert a ketto kozul nem a gravitacioval van kimaxolva a tulelesi eselyem.
--

Ki oda vagyik, hol szall a galamb, elszalasztja a kincset itt alant. | Gentoo Portal 

emlekeim szerint a megkozelitest es minden ide tartozo vektrolast mar autopilotaval csinalnak - adott eljarasnak megfeleloen, de meg mindig a jokepessegu tekergeti a kapcsolokat.
a final approach es a touchdown az mindig elo ember muve. nezz meg egy ket crosswind leszallast, van a youtubeon par, valamelyik nemet repuloterrol. kicsit durvak.
egyebkent az ilyen automata vs ember konfliktusok miatt pihen egy airbus az atlanti feneken.

Érintőkörmány? Mozdulatvezérelt műszerfal? (Két ujjamat összébhúzom -> felkapcsol eggyel...)
--
Fight / For The Freedom / Fighting With Steel

Inkább a jogosítványt kellene elvenni a vezetésre alkalmatlanoktól (azaz a 90%-tól). Máris megoldódna a baleseti/dugó/taxis probléma.

A szélvédőn lehetne alkalmazásokat futtatni, de a google maps fizetett hirdetéseket jelenítene meg gps pozíció alapján.

Az útvonalat a google szerverei terveznék meg az aktuális forgalmi viszonyok alapján, cserébe az útvonalat eltárolná, és nem lehetne törölni a google fiókodból.

Kihalna két szakma: taxi, sofőr szolgálat
A kocsiban reggel berúgnék az iroda felé.. :) (mondjuk én inkább olvasásra használnám az időt)

Nem sokat. A probléma, hogy addig nem tud elterjedni a rendszer amíg egy olyan közlekedési eszköz is van a rendszerben ami nem teljesen autonóm. Tehát, először lesz egy 10-15 éves periódus, mikor lesz kormány és fékpedál, plusz a "sofőr" feladata lesz asszisztálni. Ez elég durva lesz, mert a mostani volán mögött ülő "tudokvezetni" emberek fele szívrohammal, a másik fele agyérgörccsel hal meg a volán mögött. A rendőrök sebességmérés mellett szoftververziót is fognak ellenőrizni és külön műfaj lesz a közvetlen manuális vezetést biztosító szoftverek illegális telepítése.
Újabb 10 év múlva, az 2000 forintos benzinár miatt, az átlag emberek sofőr nélküli tömegközlekedési eszközökre zsúfolódva nézik majd amint a tehetősek a sofőr nélküli autóikon előzgetik őket az ő dedikált sávjukban, már amennyiben észreveszik az AR-en keresztül.
A hírportálok kezdőldalon hoznák, hogy melyik autógyártó fizetett milliárdos büntetéseket, a rendszerük meghibásodása miatt okozott balesetekért. A sznobok közt menő dolog lesz személyautó balesetet szenvedni.
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

Szerintem nem kell 100%-os lefedettségre várni. Egy autonóm járművekből álló hálózatnak képesnek kell lennie alkalmazkodni egy olyan járműhöz, amelyik nem része a hálózatnak. Igaz, aki abban utazik, majd kissé kirekesztve érzi magát a feltűnően megnövelt követési távolság miatt. :-D

Nekem meg ilyesmik jutottak eszembe:
- Mindig tudnák, hol hol vagy és mi van a kocsid körül. Beleértve a CIA-t, NSA-t és a Moszadot is.
- Személyre szabott szöveges hirdetések jelennének meg a dugóban a te Google autód előtt álló Google autó felületén.

--
Ingyenes Ubuntu One tárhely:
https://one.ubuntu.com/referrals/referee/170278/

Nem lebecsülve a veszélyt, de:
- maximum asszonyt érdekelheti, hogy hol vagyok ;)
- szerintem ha nagyon akarják, most is tudják (btw. most is csak azt tudják, melyik cellában van a mobilom, a gugli autónál meg azt tudnák, hogy hol van az autó)
- hirdetés: most is csak kb. azért nézek ki az autóból, mert én vezetek, szóval nekem nem okozna lelki törést, ha elfüggönyözhető lenne a jármű (persze ez is ragozható a bármeddig)

A hirdetésről jut eszembe: PKD Közvetlen értékesítés c. novellája.

„most is csak azt tudják, melyik cellában van a mobilom”

Meg azt, hogy annak melyik szektorában (mert szektoriális sugárzókat használnak), és azt is, hogy kb. milyen távol vagy a bázisállomástól (mert ismerik a terjedési időt a bázisállomás és a mobil között).

-----
A kockás zakók és a mellészabások tekintetében kérdezze meg úri szabóját.

hmmm... nekem tökéletesen megfelel a Kispolszki...
-fs-
Az olyan tárgyakat, amik képesek az mc futtatására, munkaeszköznek nevezzük.

Par dolog: a repuloknel nagyon regota van mar robotpilota (persze kulonbozo bonyolultsaguak), a pilotak megis jobbara kezzel iranyitjak, mert szeretnek repulni.
Egyebkent egy csomo pilota tiltakozott regen a fly-by-wire ellen is (pl. Epstein a vele keszitett dokumentumfilmben), mert az nem ugyanazt az erzest nyujtja, de mara joreszt elfogadotta valt.

A fotos Google auto jelenleg emberek vezette jarmuvek kozt megy. Az emberek, akik esetenkent lelepnek ele az uttestre, szinten nem rendelkeznek plusz radios egyseggel, ami figyelmeztetne a kocsit.
Szoval az AI-t ilyen kornyezetre kell felkesziteni (pedig technikailag nyilvan egyszerubb lenne csak gepesitett kornyezetre). Jelenleg ez mar megodhato, legalabbis a Google vette az akadalyt. Semmi nem indokolja, hogy a kezi vezerlesu autokat miattuk kitiltsak.
(a gyalogosokat meg plane nem fogjak, mert egyszer mindenki kiszall az autojabol)

Ha egyszer a Google meg tudta oldani a sajat celjaira, masok is meg fogjak csinalni (pl. nemreg mutattak be olyan autot, ami magatol leparkol). Innentol a tied a valasztas, hogy egy olyan ceg implemetaciojat hasznalod, amelyik reklamokat vetit a szelvedore, es elkuldi az utvonaladat, vagy olyanet, amelyik nagyon letisztult vezerloelemekkel rendelkezik, de Berlint az Antarktiszon keresi, vagy egy olyat, ami csak siman mukodik (akar offline).

A kulonbozo kutyu csatlakozokat megusztuk. Mindenutt micro/miniUSB van, legrosszabb esetben van egy szabvanyos USB aljzat, amibe a kutyu sajat kabelet bedughatod.

Egyebkent a Voice Recognition egy bevett dolog, a TMC szinten, nem hiszem, hogy ertelme lenne a jovo autoibol kihagyni.

--
akkor most free tibet vagy delete tibet a jó?? - falu

En is vevo lennek egy ilyenre... akar meg tesztelnem is.

Eleinte szinte biztos lesz olyan, amiben lesz kormany is, csak alapbol automatan megy a kocsi. Az emberek nem biznak meg feltetlen az automatizmusban, es nem is szabad, vannak olyan szituaciok, amiket egy automata nem, vagy nem jol kezelne el. Ilyenkor mindenkepp kell a kezi felulbiralas lehetosege.
--

Ki oda vagyik, hol szall a galamb, elszalasztja a kincset itt alant. | Gentoo Portal 

Azért azt tegyük hozzá, hogy tréfát ide vagy oda, nagy jövője van. Akár még olyan fogyatékkal élők is nagyobb szabadságot élveznének, mint pl én... :)

Ha pedig a kocsi kasznija olyan, hogy a csomagtér irányából begurulhatok az elektromos kerekesszékkel, az már maga lenne a mámor! :D

Amúgy vicces, nekem mindig a KITT jut eszembe róla... :) Lehet, eljön azaz idő is?

--
-- GKPortál Blog
Tégy Jót!
Legyen neked is Dropbox tárhelyed! :)

Egy kisfurgonnak ma is olyan a kialakitasa (vagy konnyen olyanna teheto) hogy begurulhass a csomagter iranyabol, rampa es minimalis atalakitas kerdese az egesz. Mas kerdes, hogy toloszekkel a sofor helyere nem celszeru beulni, mert nehezkes a pedalok nyomogatasa. De az anyosules siman megoldhato igy. A kocsi rogzitese a neccesebb, mert nem biztos, hogy meg szabad bizni a "kezifekben".
--

Ki oda vagyik, hol szall a galamb, elszalasztja a kincset itt alant. | Gentoo Portal 

Én örülnék neki és a környezet is. Még ha hosszú távon maradnak a pöfögők is, egy csomó előnye lenne:
- A szoftver nem alszik el a lámpánál és a hosszú egyenesekben.
- A szoftver tudja mikor vált a lámpa és időben indul, nem adott másodpercnyi reakció idővel az előtte lévő után.
- A szoftver nem ideges, nem pörgeti feleslegesen a motort és a megfelelő tartományban tartja a motort.
- A szoftver képes lehet előre látni a forgalmasabb csomópontokat és azokat elkerülni.
- A szoftver nem anyázik, nem megy át a piroson, nem jön veled szemben az autópályán, nem kényszeríti a másik szoftver vészfékezésre és megfelelő követési távolságot tart.
- A szoftver az útviszonyoknak megfelelően vezet.
- A szoftver figyeli a sebességkorlátozásokat.

Idevág: http://youtu.be/ridS396W2BY

+1
Számomra már az is impresszív, amikor a GPS készülék (amiben van forgalomfigyelő szolgáltatás) egy fél-egy órás úton +-2 perc pontossággal már az elején megmondja, hogy mikor érek oda. Többszáz kilométeres úton meg negyedóra pontossággal. Számomra ez félelmetes.
Csaba