Telekom rant.

Egy időben áttértem csoportos beszedésre, mert többször elfelejtettem időben befizetni a számlát, gondoltam így egyszerű megoldani, hát nem. Minden klappol, aztán elkezd jönni az SMS, hogy sikertelen beszedési kísérlet: más azonosítóval kezdték beszedni. Jó, módosítom a banknál. Ilyen kétszer volt, kétszer módosítottam, a papír számlán szereplő temérdek "azonosító" közül hol az egyiket adják meg, hol a másikat, hol a legelsőt, de beleszúrva még néhány nullát. Milyen rendszer ez?

Közben se a my t-home felület, se az ügyfélszolgálat nem rendelkezik használható információkkal arról, hogy milyen szolgáltatást veszek igénybe és mennyiért, konkrétan a számlán több van, mint amit ők hisznek (a számla jó, de azt ők miért nem látják?). Ez az ügy -bonyolult- csomag upgrade-et követően rendeződik.

Regisztrálok a távszámlán, mondván ez korszerűbb, meg a saját rendszerük, csak tudják, hogy mi a jó nekem. Megadom a számlán szereplő távszámla azonosítót (még egy azonosító), és várok, láss csodát, pár hét múlva az új számla már ide érkezik. Befizetem, mindenki happy. Kicsit tanácstalan vagyok, mert a számlaképen továbbra is az van, hogy én csoportos beszedési megbízással fizetek, és a my t-home felületen még 3 nap múlva is fizetetlen a számla, de mondom, majd jó lesz, jó munkához idő kell! Na kb egy héttel később jön az SMS, sikertelen csoportos beszedési kísérlet. Ez a beszedés csak azért nem sikerült, mert nem volt elég cash a számlán. Érdekes módon a my t-home-on ekkor már fizetett a számla...

Most egy újabb hónap, gyanús, hogy már rég lennie kellene számlának, belépek a távszámlára, semmi. Belépek a t-home-ra, ott van egy hete a számla. De legalább már az szerepel rajta, hogy távszámla a fizetési mód, viszont a "távszámlához szükséges azonosítót" már nem nyomtatják így rá, jó lenne, ha rajta lenne, kiderülne, ha megint más azonosítóm lett és újra fel tudnám venni a távszámlán. :)
Most ilyenkor mi van?

Amúgy a beszedési dolgok súlyos pénzekbe kerültek (késedelmi kamat, mert eleve a lejárat+1 napon jött a sikertelen beszedési esemény), azt már rég feladtam, hogy az ügyfélszolgálattal oldjam meg, mert halvány fogalmuk sincs az egészről, valami teljesen mást látnak a rendszerben mindig, mint amit én.

Hozzászólások

Ezért nincs nekem T-s előfizetésem már.

Mit lehet elvarni egy olyan cegtol, aki inkabb elkuldi az ugyfelet, mint megoldja, hogy az iranyitoszam lehessen 5 karakter, noss...

http://karikasostor.hu - Az autentikus zajforrás.

A vevo cimenek nem resze az iranyitoszam (pontosabban egy csomo helyen nem is letezik az a fogalom, hogy iranyitoszam, pl. Irorszagban sem), igy a szamlanal sem kellene egyaltalan megadni a vevo cimenek feltuntetesekor.

Az iranyitoszam valojaban csak a posta szamara lenyeges informacio (a postai routing protocol resze), postai korzetazonosito es semmi mas. Tobb telepulesnek is lehet ugyanaz az iranyitoszama, es egy telepulesnek is lehet tobb iranyitoszama.

Magyarorszagon letezik a postai iranyitoszam fogalma, es itt negyjegyu. Mas orszagokban egyaltalan nem letezik, vagy mas formatumu, de egy kozos bennuk: semmikeppen sem resze a cimnek, postaforgalmi azonosito, igy a szamlan sem kell feltuntetni.

Informatikailag a címek kezelesenek nemzetkozileg is jo megoldasa baromira nem trivialis, pont azert, mert nincs ket olyan orszag, amiben egyseges lenne a cimek kezelese. A Telekomnak nem erte meg fejlesztetnie egy globalisan jo megoldast.

A vevo cimenek nem resze az iranyitoszam

Az iranyitoszam valojaban csak a posta szamara lenyeges informacio

wtf

nézz rá a lakcímkártyádra ("lakcímet igazoló hatósági igazolvány"); felteszem legalábbis, hogy rendelkezel ilyennel. Nagyjából nulla köze van a postához, és szerepel rajta (a lakcímed részeként) az irányítószám.

A cím fogalma (és azon belül az irányítószámé) természetesen változhat országról országra. Magyarországi lakcímnek része az irányítószám.

A magyarországi lakcímben valóban adattartalom az irányítószám (lásd 146/1993. (X. 26.) Korm. rendelet), azonban itt nem lakcímról, hanem számlázási címről van szó (azaz nem egy magyarországi lakcímről), méghozzá nemzetköziről (az eredeti kiindulás az volt, hogy miért nem 5 karakteres az irányítószám).

A vevő címének csak akkor része az irányítószám, ha az magyarországi cím (és ekkor az 4 számjegy), általános esetben azonban ez nem igaz, hiszen az adott ország szabályai vonatkoznak rá. Ezért érthető meg, hogy nem 5 karakteres az irányítószám mező: az általánosságban kezelve csak magyarok esetében értelmes adat egy magyar szolgáltató szemszögéből. Teljesen életszerűtlen, hogy minden lehetséges esetre felkészítsék a szoftverüket. Ugyanígy életszerűtlen egy magyar számla esetén, hogy külföldi címnél a külföldi ország szerinti címdefiníciót használja fel: azt kell használnia, amit az ügyfél megad. Ezért nem része (kötelezően) a címnek az irányítószám. Magyar lakcímnek része, de ezt nem is vitattam.

tegyuk fel, hgoy számlázási cimrol van szo (bar nem tudom, ezt honnan veszed, de tegyuk fel), akkor szerinted nem kell az iranyitoszam, hogy mondjuk a leveleket, szamlakat, stb. odakuldjek postan?
amugy en mar jartam sok orszagban, de olyat meg nem lattam, hogy levelezesi cimnel, lakcimnel, stb. ne kertek volna zip-code -ot...
mindenhol van ilyen mezo...

Nekem is szívem-csücske.. (novemberre nagyjából sikerült kb. 10 személyes megjelenés és néhány levél + 2 hivatalos reklamáció árán megszüntetni a szolgáltatásokat és kb. december elejére azt is elértük, hogy visszakorrekciózták a nemlétező szolgáltatásra kiszámlázott ezreseket... persze egy "bocs" vagy bármi hasonló egyszer sem hangzott el)

Hasonló sztori, csak nekem a távszámla-regisztrációt nem fogadták el. Hogy miért nem, senki nem tudott mondani semmit, távszámla ügyfélszolgálat telefonon semmi, email-re reakció nem érkezett (pedig már vagy egy éve történt).
Azóta rájöttem, hogy a netes felületen lehet bankkártyával fizetni. Minden hónap vége felé már megjelenik a számla, szépen befizetem, és meg is van oldva. Használsz egy emlékeztető-programot, ami minden hónap 20. vagy 25. körül visít, hogy t-home, addig, amíg be nem fizeted, és még el se felejted :)

Távszámla számomra egy pozitív csalódás. Elsőre működött mind a T-Mobile, mind a T-Energia, mind a T-Home {telefon, ADSL} témákban. Megelégedéssel használom. Először azt hittem, hogy kényelmetlen lesz, de bevált.

--
trey @ gépház

Számlamegjelenítési kérését (szolgáltatói azonosító: ... ) elutasítottuk.

További információért, illetve számlával kapcsolatos kérdéseivel kérjük, keresse munkatársainkat a mailto:info@tavszamla.hu e-mail címen, illetve kattintson a Távszámla főoldal "Online ügyfélszolgálat" menüpontra!

Írtam, telefonáltam, nem tudta senki sem. Utána ráhagytam.

Ha fizetesi problemad van, akkor be kell ballagni az ugyfelszolira, ez altalaban bevalik. Mert ott meg tudod tenni, hogy addig vered az asztalt, amig nem tortenik valami, mig telefonon siman le tudnak razni.
--

Ki oda vagyik, hol szall a galamb, elszalasztja a kincset itt alant. | Gentoo Portal