A Serious Sam 3: BFE már fut Linuxon is

Címkék

A horvát Croteam játékfejlesztő stúdió Facebook oldalán a napokban képernyőképeket tett közzé azzal a megjegyzéssel, hogy a Serious Sam 3: BFE (Before First Encounter) nevű first person shooter játék már fut - szemmel láthatóan Ubuntu - Linuxon. A Croteam által fejlesztett, Devolver Digital által kiadott játék egyébként 8 hónappal ezelőtt, 2011. november 22-én jelent meg. Úgy tűnik, hogy napjainkban egyre több játékfejlesztő fantáziáját mozgatja meg (újra) a Linux mint játékplatform.

További részletek itt.

Hozzászólások

Ez kifejezetten jó hír, ennek örülök :)

Ahogy elnézem a képet, nem sok alapja van a directx > opengl vitának.
--
AGA@
Fork portal és az egyik logóm :)

Túl van ez lihegve, szvsz. Már évek óta nincs akkora különbség a DX és az OGL közt, hogy érdemes lenne beszélni róla. Ha pedig azt is figyelembe vesszük, hogy az OpenGL alapvetően cross-platform fejlesztést tesz lehetővé, még inkább elhanyagolható a DirectX jelentősége.

DirectX-et OpenGL-lel összehasonlítani olyan, mint a Linuxot a Windowszal. Előbbi egy kernel, míg utóbbi egy operációs rendszer. Illetve az OpenGL egy grafikus library, míg a DirectX egy komplett multimédiás keretrendszer.

Közvetlen vetélytársak az OpenGL és a Direct3D. De az X nem csak 3D-t jelent a DirectX-ben, hanem egy csomó más dolgot is.

Persze, hogy lehet. Viszont a fent nevezett szemely elmondja, hogy miert ajanlja az SDL hasznalatat (igaz, ehhez meg kell nezni a videot is, vagy legalabb a foliakra kell egy pillantast vetni), viszont te a HUP-on oly lelkesen apolt hagyomanyokat kovetve, csak azt mondod, hogy szar es kesz. Ettol tobb kellene indoklaskent :p De ne vedd nagyon magadra, latni meg ilyen hozzaszolast feljebb is, nem annyira kirivo, igy le is zarhatjuk ezt itt ;)

Maradjunk annyiban, hogy használtam pár 2D-s API-t és csináltam pl. Linuxos kereskedelmi játékot is SDL segítségével. Nem nagyon zártam a szívembe. Mondjuk mentségére legyen mondva, hogy az még az 1.2-es SDL volt, nem a 2.0, úgyhogy azóta megváltozhattak a dolgok. Mindenesetre az utóbbi 8-10 darab 2D-s játékunkat már Unity3D-ben csináltam Sprite Manager 2-vel és mindenkinek jó szórakozást kívánok az SDL-hez, de én ezek után nem kérnék belőle. Hát, így... :)

Ebben teljesen igazad van. Én csak azt akartam ezzel mondani, hogy SDL segítségével írtam pár játékot az évek során, de nem nagyon jött be. Most Sprite Manager 2-t használunk Unity3D-vel és eszem ágában nincs visszatérnem az SDL-re, ha nem kényszerülök rá. Ezzel nem akartam egyenlőségjelet tenni a kettő közé.

Jó akkor nézzük úgy, mint egy Linux disztró (legyen pl. egy desktop buguntu) vs win7. Mindkettő oprendszer, nagyjából ugyanarra lehet használni, és így értelmet kap az összehasonlítás.
Akármit is tud még a DX, jelen esetben akkor is arra vetítettem rá, hogyha ugyanazt a funkcióját nézzük -értsd itt, egy játékot- akkor nem látni érdemi különbséget.
--
AGA@
Fork portal és az egyik logóm :)

Rendben, akkor lovagoljunk a szavakon, ez itt úgyis nagy divat:

"Túl van ez lihegve, szvsz. Már évek óta nincs akkora különbség a D3D és az OGL közt, hogy érdemes lenne beszélni róla. Ha pedig azt is figyelembe vesszük, hogy az OpenGL alapvetően cross-platform fejlesztést tesz lehetővé, még inkább elhanyagolható a Direct3D jelentősége."

A lényegen semmit nem változtat: ha ma nulláról kellene cross-platform 3D engine-t fejlesztenem, akkor egy percig nem gondolkodnék, hogy OpenGL-t vagy DirectX-et használjak.

Nekem nagyon bejöttek a SS régebbi verziói. A nagy nyílt terekkel és ellenség tömeggel igazi pörgős akció élményt nyújtott.

(Szerk.: már régen volt és utána kellett néznem, az első résszel játszottam, a 2.-at már nem ismertem.)

kb. 10-11 éve játszottam az 1. és 2. résszel, de erre a mostanira ránézve nem látom a hűdenagy fejlődést: leszámítva a nagyobb poligonszámú modelleket a csipás-szem effekt (gloom, mindent homályosan látok a szemembe száradt csipától) indokolatlan használata tűnt fel összesen. Megkockáztatom ez szarabbul néz ki egy mai 5-10x erősebb gépen mint a régiek voltak.