Drupal 6 alapismeretek

 ( trey | 2010. július 31., szombat - 7:43 )

Idézet:
Ezzel a könyvvel arra vállalkozok, hogy a Drupal tartalomkezelő rendszerrel ismerkedő olvasó kezébe a kezdő lépések megtételét segítő anyagot adjak. Elsődleges célközönsége a Kecskeméti Főiskola GAMF Karán tanuló hallgatók, de minden más érdeklődő haszonnal forgathatja e könyvet.

Idézet:
Mint ahogy egy évtizede a szövegszerkesztési ismereteket tekintettük mindenki számára hasznos tudásnak, úgy egyre inkább elmondható ez a webes tartalomkészítésről is.

Célom az alapismeretek bemutatása, de nem csak webfejlesztők, hanem bárki számára, aki egy honlap készítését, üzemeltetését feladatának érzi, vagy másoktól megkapja.

A könyvről itt.

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

Kicsit off-topik, de a GAMF-os tanári kar hátsójára azért ráférne egy szétrúgás.

Végzett informatikus hallgató, sehol nem kap állást. Megkértem, hogy írjon egy programot tetszőleges nyelven, ami 20 és 35 között kiírja a számokat a képernyőre. Se kép, se hang.

Érthetetlen, hogy hogyan kaphatott a gyerek informatikus diplomát. Nem tudom, hogy a többi egyetemen mi a helyzet, de én elvárnám, hogy mondjuk egy Notepad szintű programot egy végzett informatikus meg tudjon írni.

+1

Láttam már jelentkezőnél rosszabbat is. A winfos felhasználóváltás sem ment egyiknek nálunk :)
http://kovisoft.hu

ő még csak egyedül használta, mi ezzel a baj?:)
--
Dropbox tárhely igénylés: https://www.dropbox.com/referrals/NTMwMDYwODE5

Szerintem a fogalom, mint informatikus nem egyezik azzal amit elvársz, és nem a megvalósulással, hanem a te fejedben tárolt értékével van baj.
Nem minden informatikus programozó. Baj is lenne, olvasni, javítani, tervezni tudjon mindegyik folyamatot/programot, nade írni minek?

(bocs úgy látszik rossz helyen nyomtam meg a válaszgombot kettővel feljebb akartam)

Szerinted lehet úgy programot tervezni, hogy egy nyelven sem tudsz 20-35-ig számolni?

Lehet úgy házat építeni, hogy még életedben nem betonoztál?

Lehet, de az én házamat olyan ember tervezze, aki már életében látott kivitelezést is. A MÁV-nál 100 éve a mérnökök az első héten csikket takarítottak, utána jegyeket kezeltek, váltókat állítottak, végigcsinálták szinte az összes ember munkáját. Utána leültek az íróasztalhoz és terveztek...

+1
--
Syrakuza Team
http://www.syrakuza.hu

"Szerinted lehet úgy programot tervezni, hogy egy nyelven sem tudsz 20-35-ig számolni?"

Igen, határozottan. Bár ez az a kategória, hogy feltételezhető nincs meg az algoritmus gondolkodás azért a "notepad szintű alkalmazás megírása" ne legyen már követelmény, mert nem az. Anélkül kiválóan lehet programot tervezni.

"Lehet úgy házat építeni, hogy még életedben nem betonoztál?"

Lehet, bár a hasonlat sántít, a legtöbb építészmérnök nem betonoz...

Gondolom ezért tart itt a MÁV (ne ne válaszolj, hülyeség az egész, a mérnök legyen tisztába a folyamatokkal, de hidd el sok esetben káros ha programozó a program tervező egyben)

Kerlek, fejtsd ki, hogy mit ertesz szoftvertervezes alatt. Remelem nem csak egy funkcionalis specifikaciot.

----------------
Lvl86 Troll

"sok esetben káros ha programozó a program tervező egyben" kifejtenéd ezt kérlek bővebben, mert én pont az ellenkezőjét látom. nem tudom elképzelni, hogy valaki meg tud tervezni egy programot úgy, hogy nincs ismerete alapvető dolgokról. Szerintem programot tapasztalt (8-10 év) programozó tervezzen, aki tisztában van a felhasznált technológiák korlátaival, tisztában van a különböző tervezési és implementációs mintákkal (és nem csak elolvasta, hogy mik vannak, hanem mindnek ismeri az előnyét és hátrányát a gyakorlatban), stb. Amiket említettem amúgy a jéghegy csúcsa a tervezésben egy rakat dolgot figyelembe kell még venni, amikre nem tud egy eygetem felkészíteni, amik nem könnek elő, ha nem foglalkozol a dolgoggal a gyakorlatban. Sőőt, meg merem kockáztatni, hogy az iskolában felszedett tudás jelentős része csak steril környezetben használható igazán, és rengeteg olyan problémát kell megoldani házi feladatként, amihez hasonló aztán az életben elő sem fordul.

java'nother blog

Egy tipikus példa tervezésre: rajzolj egy egyenest:

- y = m*x+b
- végigmész x1-től x2-ig, kiszámolod y1-et y2-ig, majd kirajzolod

Programozva:
- keresel egy libet, ami egyenest rajzol
- ha valamiért nem teheted meg, akkor sem az y=m*x+b -vel számolsz, mert az a létező leglassabb algoritmus
- az anti-aliasing hiányáról nem is beszélve

Előveszel egy könyvet, elolvasod, hogy jelenleg melyik a leggyorsabb anti-aliasingos egyenes rajzoló algoritmus és megvalósítod.

Ehhez tisztában kell lenned:
- milyen libek vannak a piacon
- egy számítógépnek milyen a sebessége
- az összeadás, vagy a szorzás gyorsabb-e
...

Az értelmes tervezéshez rengeteg programozói háttértudás kell.

nyugtass meg kérlek, hogy párszáz soros bash/perl szkripteknél komolyabb programokat nem írsz

de hidd el sok esetben káros ha programozó a program tervező egyben

wtf? egy esetet mondj plz..

Egy vallalat informacios rendszeret igazitod a programhoz, vagy
a programot /programokat/ a vallalati informacios rendszerhezhez.

program tervezo != rendszerszervezovel

---------------------------
Az információ egysége a bit, nagyobb egysége a megabit, kisebb egysége a mikrobit.

Köszi, már világos, hogy az előző hozzászóló mást értett programtervezés alatt..

"A MÁV-nál 100 éve a mérnökök az első héten csikket takarítottak, utána jegyeket kezeltek, váltókat állítottak, végigcsinálták szinte az összes ember munkáját. Utána leültek az íróasztalhoz és terveztek..."

Moldova írta a "Mozdonyfüstje"-ben, hogy amikor a vasúti híd elkészült (gerenda-ácsolat), az első vonat úgy ment át rajta, hogy a tervező mérnöke alatta állt..

Mondjuk, ez nem a mai MÁV volt, hanem a Magyar (Királyi) Állam Vasutak..

PS: az ácsoknak meg az volt a vizsgafeladat, hogy bevizeztek egy 100 koronás papírpénzt, rátapasztották a gerenda oldalára, és a felvételre jelentkezőnek egyetlen ácsszekerce-suhintással le kellett vágnia, úgy, hogy sem a papírpénz, sem a gerenda nem sérül.

Egy bites teszt volt, zéró érték esetén bukta a 100-ast is (most kb. 10.000-es), meg az állást is.

Mások pedig a Windows szót nem tudják helyesen leírni, melyik a rosszabb? :)

-----
"Egy jó kapcsolatban a társunkat az ő dolgában kell támogatni, nem a miénkben."

Így belegondolva sosem használtam ezt a feature-t a windowsban. Mi ez, több sessiont tudsz használni egyszerre, és lehet váltogatni közöttük? Gondolom igen... :-)

Egyébként az, hogy ez hiba-e, erősen függ a munkakörtől, amit be fog tölteni a jelentkező. Én pl. esélyes, hogy kiesnék rajta, hacsak nincs benne valahol a start menüben egy link rá, cserébe értek egy halom más dologhoz, ami lehet, hogy nem kell az álláshoz.

Februarba jeletkeztem NIK-re mernok infora. Akkor ilyen magas lehet a szint itt is. :D
Hat LOL! 20-35 kozott meg en is kiiratom a szamokat 3 fele nyelven is. Es ezek a diplomas szakemberek???
Jol ereztem en hogy ez a magyar oktatas eleg silany. Sajnalom, hogy ilyenek a mai sulik. Es ezert diplomazzak le, hogy ezt se tudjam? Inkabb maradok hulye erettsegis egy OKJ-vel. Es meg munkam is van egy nivos iskolaba.

--
http://szolarenergia.hu

Megértem a keserűségedet és a véleményedet, de sajnos papírfétis-világban élünk. Egyszerűen kell a diploma, mert az "a beugró állásinterjúra".
--
unix -- több, mint kód. filozófia.
Life is feudal

Egy éve jelentkeztem egy felsőfokú képzésre, igaz nem diploma, csak felsőfokú végzettség, de sajna itt is ez a helyzet. Nem vártam egybként sokat a dologtól, de gondoltam arra jó lesz, hogy a 25 év alatt összeszedett ismereteket valamilyen szinten rendszerezem, meg van angol, azt is tanulok egy kicsit, mert az kimaradt eddig az életemből. Egyébként meg államilag támogatott, és helyben van. De sajna az első félévben kiderült számunkra - párom is jött, ő gyakorlatilak kezdőként - hogy ezt a minimális szintet sem hozza a képzés. A tananyag kidolgozatlan, az oktatók felkészületlenek, végeredményben a szakmai része arra sem jó, hogy valamiféle keretet adjon a további ismeretszerzéshez. A félévi 15 nyelvóra alatt - amit tudom nem sokra elég - talán egyórányi nyelvtanulás összejön.
Így a végeredmény annyi, hogy papír lesz, de a többit gyorsan el kell felejteni.

Egyébként most nem tudom a GAMF-on mi a helyzet, én 20 éve tartózkodtam ott, akkor a képzés véleményem szerint elég magas szintet ütött meg. A honlapon található infók alapján, illetve Nagy Gusztáv munkáiból úgy láttam ez ma sincs másképp. Persze 20 éve is voltak kiskapuk :)

Én is a kilencvenes évek elején jártam a Gábor Dénes Főiskola elődjének számító LSI OMAK alapítvány képzésére. Üzemmérnöki végzettséget ígértek. Közben egy kormányrendelettel ezt a titulust megszüntették. Így csak műszaki informatikus lettem. A programozást nem igazán oktatták. Mentségükre legyen mondva ez levelező oktatási forma volt. Ha én nem ülöm szét a hátsómat itthon a gép előtt (aminek kezdetben még doboza sem volt) akkor nem lett volna a szakdolgozatom témája egy assembly nyelvű fordító program i8048 mikrovezérlőre. (Félreértelmezhető volt a kiírás és ezért a teljes programkódot kinyomtatva is mellékeltem a szakdolgozathoz. Kb. két ujjnyi vastag lett. :-))

Szerintem ez nem csak a tanarokon mulik, amikor en jartam fosulira, eleg sok diakot nem erdekelte az egesz es akarmit csinalt a tanar, ugyse tanultak.

Nem baj, ha nem tanulnak, az egyetemnek az a felelősége, hogy kirúgja őket.

És a következő évben már egyetem se lesz.

De lesz, csak nem akkora mértékben, és talán állami erőfeszítést is kevesebbet kell tenni a fenntartás miatt az adófizetők pénzéből, és megszünne az a tendencia, hogy magyarországon mindenki diplomás akar lenni mert dolgozni nem akar, ezért a kézimunkát végzők létszáma igen csekély ma magyarországon, és lehetne még sorolni. Szerintem igenis gáz, hogy mindenkit átrugdosnak az iskolán, vagy átbugdácsol ha van pénze. Ugyanígy én a jogosítvány-szerzést is szigorúbb feltételekhez kötném és nem lenne ennyi béna az utakon, meg baleset sem lenne.

java'nother blog

+1

"vagy átbugdácsol ha van pénze"

Ezt a problémát egész konkrétan nem oldották volna meg a NEM szavazatok. Sőt, a többit sem.

A probléma látszólag könnyen megoldható lenne, úgy, hogy aki nem odavaló, azt kirúgják. De ha a kedves hallgatók azt látják, hogy itt 0 befektetéssel is papírt kapnak (ami ugye ebben az országban még ma is sokkal fontosabb a valós tudásnál), akkor minek strapálják magukat?

Ahogy látom, egy két kivételt eltekintve, az egyetem éveivel megegyezző szakmai tapasztalat adott területen éppen annyira jó mint az egyetemi végzettség. Néhány vízfejű multitól, vagy szupertitkos kormányzati szervektől eltekintve az átlag tesz a végzettségre. Tudod vagy nem. Van-e affinitásod vagy nincs. Lásd Google: itt a feladvány, ha meg tudod oldani jöhetsz mindn mindegy.

java'nother blog

Ez azért nem általánosság a GAMF -on sem. Nagy Gusztávra sokmindent lehet mondani (emberileg nem kellemes jelenség ez tény) de a szakmáját nagyon érti. Tudom mert engem tanított. :)

Sajnos az, hogy egy-két ilyen balhere is átjut a vizsgán az a többiek teljesítményét is degradálja .. :S

--
When your mind is empty of prejudices you can see the Tao.
When your heart is empty of desires you can follow the Tao.

Az első bekezdésben megfogalmazott véleményed nagy többségét osztom, Gusztáv honlapja is hasznos információforrás.
Viszont ha egy fősulin műszaki informatika szakon (még a BSC megjelenése előtt) az emberek többségének komoly kihívást (értsd: mumus) jelent olyan szintű fizika tárgy elvégzése, amire normál esetben egy középiskolásnak is képesnek kellene lennie, akkor ott (is) valami baj van. Konkrétan jónéhány olyan mechanikapéldával boldogították a jónépet, amit a négyjegyű függvénytábla + józan ész birtokában az emberek többsége meg tudna oldani szvsz.
Az már egy másik kérdés, hogy miért próbálják fizikával, kémiával (ld. például VE) és egyéb nyalánkságokkal vidítani a hallgatókat ahelyett, hogy konkrétan a szakmájához tartozó részismereteket adnának át...

Iiiigen a Szablics Bálint féle legyen a fizika szóbeli vizsgás ... ammból a muriból hála istennek már kimaradtam! :))

--
When your mind is empty of prejudices you can see the Tao.
When your heart is empty of desires you can follow the Tao.

Miért? Egy konkrét példa. Klímat kellenne felparaméterni, de a kedves mérnök kollégának halvány fogalma sincs az i-x diagramról. Hiába zsonglőrködik a számítógépes vezérlőprogrammal, nem érti a fizikai hátteret :( . Sokáig el fog vele kínlódni. A tanulópénzt meg fogja fizetni. Kérdés mely cég nézi el neki hosszabb ideig.
---------------------------
Az információ egysége a bit, nagyobb egysége a megabit, kisebb egysége a mikrobit.

Igen, de nekem az a véleményem, hogy az általad felvetett problémához az alapot a GAMF megadta szóbelis fizika nélkül is. A kedves mérnök úr meg, ha ilyen problémával találkozik szépen utánanéz a szabadidejében a dolognak.

Egyébként a tudás kopik, magamon is észereveszem, hogy azok a dolgok amiket nem sokat használok fakulnak, ezért elő kell vennem a könyvet néha, hogy frissítsek.

Fizika helyett egyébként a programozást, vagy a hálózati ismereteket, oprendszereket szigorítottam volna be. Digit kemény dió így is Madarásszal. :)

--
When your mind is empty of prejudices you can see the Tao.
When your heart is empty of desires you can follow the Tao.

igen :D Az alabbi mondat is vizsgan hangzott el :
---------------------------
Az információ egysége a bit, nagyobb egysége a megabit, kisebb egysége a mikrobit.

jopar eve. A mai napig felvidit ;)

SZTE-s halgatókkal is hasonló a tapasztalat :(
Mondjuk annyival jobbak, hogy egy sima for ciklus megy nekik, de 2-3 if-fel kombinálni már nem... tisztelet a kivételnek, akik azóta már kollégák lettek :)

PE ugyanez.

A kvóta (és sajnos nem a quota) nagy úr....
Programozás gyakorlat egykor SZTE-n programozó matematikusoknak (C nyelv):
- Jó, rendben van nagyjából a programja. Oké, akkor mutassa meg legyenszíves a forráskódot.
- Öööö... ööö.... az mi?
- Azt mondta az előbb, hogy maga írta. Akkor hogy is van ez?
- Én írtam, persze hogy én írtam.
- Rendben, akkor legyen szíves mutassa meg a forrást.
- Hát az nem tudom mi, de attól még én írhattam, nem?

Ez fájt. :-( Rémes.

Nem értem, mi itt a probléma.

    printf("%d\n",20);
    printf("%d\n",21);
    ...
    printf("%d\n",35);

--
CCC3

es igy a leggyorsabb, minden ciklus csak lassitja a vegrehajtast :)
---------------------------
Az információ egysége a bit, nagyobb egysége a megabit, kisebb egysége a mikrobit.

Ez a manuális -funroll-loops :)

;)

meg optimalizalhato: egy printf boven eleg :)

Ez mehetett volna egy sorba is :P
--
unix -- több, mint kód. filozófia.
Life is feudal

Keverednek a fogalmak rendesen :(

rendszerszervő != programozó

Egy közgazdasági rendszerszervezőnek, miért kellene a számítógépes nyelveket használati szinten ismernie. Egy gépész termelési rendszerszervezőre - folyatmatszervzőre - ez éppúgy érvényes.

in…forma…tikus -azaz emberke aki formát ad néki -> rendszerezi, szendszert állít fel

Az információ a kibernetika egyik alap fogalmai közé tartozik. S ugye a kibernetika sem csak a programozásról szól .

A hardver, szoftver, orgver harmas ugy altalaban mindekinel megvan. De van egy negyedik a menver - az emberi környezet / forrás - amiről úgy nagyon el szoknak feledkezni.

---------------------------
Az információ egysége a bit, nagyobb egysége a megabit, kisebb egysége a mikrobit.

Ha mar itt tartunk: van egyaltalan MO-n valahol olyan kepzes, ami kifejezetten szoftverfejlesztoket kepez? Mernok infot azt ismerem, ott valaki vagy megtanul magatol, vagy nem. ELTE progterinf-t meg mar ELTE-s ismerosokkel kibeszeltuk, hogy elmeleti matek alapozasnak tok jo, csak gyakorlatban nem tanulnak szinte semmit. :)

Tudom, gyakorlatban majd megtanulja otthon/munkahelyen. Fonok ki van akadva ettol a gyakorlattol.

----------------
Lvl86 Troll

Nem ismerem a MO lehetosegeket, nem ott elek. Az elmeleti es gyakorlati kepzes aranyat mindig nehez megallapitani. Hany egyetemista blicceli el a gyakorlatokat, mert abbol csak alairast kell szerezni :( .
Aztan sziv a vizsgan mert ugye ott az elmeletet kell legtobbszor visszadni, de gyakorlati ismeret nelkul
kicsit nehez. Nem tudja mit is takar az elmelet.

Aztan kikerul az egyetemrol. S aztan a mindennapi eletben egy kicsit mas kell. Ha megtanult tanulni, nem lesz vele semmi gond, csak egy kis ido kell neki az atallashoz. A munkaltato persze turelmetlen. Neki azonnal hasznalhato ember kell. Van munkaltato aki a egyetemeknek add ki munkat. Az ilyen munkaltato, hamarabb kap az o igenyeinek megfelelo embert, mert mar a resz vett a emberke neveleseben is.

Szoftverfejlesztokhoz visszaterve, szerinted mit kellen neki tudni? Az epp divatos programozonyelvet?
Egy kis adatbaziskezelest? De azert rajzolni is tudjon muszaki szinten? Egy kis algorimustervezest? …et cetera…
Egyaltalan kell a szoftverfeljesztonek programozni tudnia? Nem epp a coderrol van szol. Vagy all in one? Lehet de igy nem lesz efektiv.
Mit kell tudnia egy kozgazdasagi szoftvert fejlesztonek?
Mit kell tudnia egy gepeszeti szoftvert fejlesztonek?
Mit kell tudnia egy epulet gepeszeti szoftvert fejlesztonek?
Mit kell tudnia egy fizikai szoftvert fejlesztonek?
Mit kell tudnia egy vegyesz szoftvert fejlesztonek?
Mit kell tudnia egy elelmiszeripari szoftvert fejlesztonek?
ecettera :)

szerinted:)

Mire is keszitsen fel az egyetem.
Egy jo codert fel tud kesziteni egy jo szakkozepiskola is. De attol meg jo szoftver nem biztos hogy kikerul a keze kozul. De lehet, hogy igen. Nagyon ember fuggo ez is.

---------------------------
Az információ egysége a bit, nagyobb egysége a megabit, kisebb egysége a mikrobit.

Az egeszben az a legszebb, hogy mindenki elmegy amellett a teny mellett, hogy habar a mai informatika oktatas ugy altalaban veve eleg sovany, szinte mindenhol tanitanak valamennyi programozast, amivel a feladat megoldhato, igy elvarhato lenne a jelentkezotol.

Persze amellett a teny mellett is elmegy mindenki, hogy aki csak alapszinten tanul, annak nem prouberhaxxornak kell lennie belole, csak egy minimalis szemleletmodot es alapot kell kapnia.

----------------
Lvl86 Troll

Azért egy hallgatótól, aki pl az SZTE-n teljesítette a Programozás Alapjai c. kurzust (ahol a vége felé van pár fincsi dolog, pl integráló algoritmus), el lehet várni, hogy egy for ciklus és 2-3 if kombinációja ne legyen a számára megoldhatatlan feladat.

Programozási szempontból egy ilyen algoritmus egyáltalán nem bonyolult, a matematika az, ami bonyolultabb mögötte.

Igen, de aki a matematikai hátteret ismerve le tud kódolni egy ilyen algoritmust (=> átment a vizsgán), annak egy annál sokkal könyebb probléma miért jelent megoldhatatlan feladatot?

Azt az esetet természetesen kizárva, hogy az illető számítógépes tudása a WoW feltepítéséig, esetleg a Microsoft Word Formátum->Betűtípus menüjéig elmegy... a vizsgákra meg vers szerűen bemagolja a tananyagot, majd a vizsgáról kilépve varázsütésre elfelejti az egészet.

Pedig néha (gyakran?) sajnos az intézmények maguk is erősítik ezt a mentalitást. Ha például egy "Algoritmusok" című tárgy előadója azt várja el, hogy a hallgató szó szerint vissza tudja adni a csodás megvalósításokat (és itt nem az a probléma, hogy egy bubble sort vagy egy b-tree elve nem változik, hanem az, hogy ennél komplexebb példaprogramoknak betű és formázás szerint kellene úgy kinéznie az adott metanyelven, amint azt valaki egyszer odafantáziálta), akkor abból túl sok jó nem sülhet ki. Fotografikus memória tesztelésére jó ugyan, de sem a megértést nem kéri számon, sem azt a minimális kreativitást, amire szükség lehet.
Ráadásul ennyi erővel lehetne kötelezően tervezési mintákat is tanítani ugyanezen tárgy keretében, mert manapság valószínüleg sűrűbben fog a való életben valaki utóbbiakkal találkozni, semmint lemenni alacsonyabb szintre és mondjuk AVL-fákat , vagy quick-sortot implementálni házilag az eszköztárban meglévők helyett.

Akadhat jónéhány olyan emberke is, akik átmentek ugyan ilyen-olyan vizsgákon, de nem tudással, hanem egyéb módokon. Igen, létezik a bemagolás is, sőt, ha a tétel-->bizonyítás és közben némi lemma visszaadásának a "tudása" a tanár szemében a tudás mércéje, akkor megint csak nem derül ki, hogy az illetőnek van-e halvány sejtelme arról a tárgyról.

Nem mellesleg a szerző se minden előadásán muzsikál valami szépen. Enyhén túlzásnak tűnik a saját maga szította személyi kultusza. Arról nem beszélve, hogy a sokat reklámozott jegyzete elég gyengécske és a fórumon se volt ott topon több esetben. Az ilyen tanár úr milyen szakembert neveljen?
--
unix -- több, mint kód. filozófia.
Life is feudal

Az a jegyzet kb. mindent tartalmaz, ami egy kezdőnek az elinduláshoz kell. Ha neked több információra van szükséged, akkor valószínűleg vannak már olyan szinten a Drupalos ismereteid, hogy akár az angol nyelvű leírások alapján tájékozódj.
Mindenesetre úgy vélem, hogy minden, a jegyzet javítására vonatkozó konstruktív javaslatod meghallgatásra talál. Vagy akár te is írhatsz hasonlót, jobbat.

-----
"Egy jó kapcsolatban a társunkat az ő dolgában kell támogatni, nem a miénkben."

A szükséges információ addigra megvolt, mire a fórumot megnéztem. A jegyzet pedig valóban az induláshoz elég. A problémát megoldottam de ebben se a fórum, se a jegyzet nem segített (volna).
--
unix -- több, mint kód. filozófia.
Life is feudal

Egyrészt a GAMF-on az informatika szak nem programozásra szakosodott embereket képez. Legalább is az előző évezredben inkább az automatizálás, és rendszerszervezés inkább volt terítéken egy kis gépgyártás-technológiával fűszerezve, meg lehetett menni digitális elektronika, hálózattervezés, és perifériák alacsony szintű programozása irányába.

A végzősök közt is bőven volt olyan, aki max addig jutott el, mint egy kezdő titkárnő, viszont a tanultakat visszaadta. Egész egyszerűen elavult alapokon oktattak ott is. Ez a jóember mint látom ez ellenében próbál tenni.

Minden elismerésem Nagy Gusztáv felé a befektetett munkáért és a (nem első) színvonalas kiadványért.

Idézet:
Mint ahogy egy évtizede a szövegszerkesztési ismereteket tekintettük mindenki számára hasznos tudásnak, úgy egyre inkább elmondható ez a webes tartalomkészítésről is.

Ezzel viszont mélységesen nem értek egyet. Egy évtizede a szövegszerkesztési ismereteket tekintettük hasznos tudásnak; hát meg is lehet nézni, hogy az átlagember milyen szövegszerkesztési kézségekkel rendelkezik. Ha az a jelenség a webszerkesztés, weboldalak készítése és üzemeltetése esetén is általánossá válik, akkor jön el az Internet sötét középkora.

Cipőt a cipőkészítőtől, weboldalt a webes szakember(eket alkalmazó cégek)től. Minden egyéb, magánfelhasználásra szükséges oldalra elég egy blog, vagy Google Picasa-szerű kép-, illetve Youtube szerű videomegosztó. Aki pedig profit miatt igényli (terméke, szolgáltatása bemutatása, promóciója), az pedig befektetésként tekintsen egy weboldalra, és fizesse meg az árát.

az internet sötétkora a gportallal már elkezdődött...

Hát igen a Drupal kicsit ágyúval verébre. Egy mezei weblapra , blogra a Wordpress jóval felhasználóbarátabb megoldás. Mondom ezt úgy, hogy használom mindkét rendszert. Szerintem sem elvárható, hogy akár egy rendszergazda aki nem foglalkozik weblapokkal mélységében ismerje bármelyik CMS rendszert is. Nem , hogy egy átlag ember.

Mindenesetre Nagy Gusztáv kiemelkedő alakja a Magyar Drupal közösségnek és a könyve bizonyosan hasznos. Én rendeltem is magamnak egy példányt! Köszönjük Gusztáv!

--
A kudarc nem végleges, a feladás teszi azzá.

Nézd meg a Drupal 7-et, nagyon sokat fejlődött használhatóság terén.

ez tipikusan egy olyan mondat volt, amit azért írtak le, mert szép, és telik vele a lap.


szerintem.

mondjuk lehet, hogy nem a drupal7 riliz előtt kellett volna előjönni vele :]


szerintem.

A Drupal 6 támogatott lesz még egy jó darabig.

-----
"Egy jó kapcsolatban a társunkat az ő dolgában kell támogatni, nem a miénkben."

Miért is? Drupal 7 kiadási dátuma ha így halad szeptember elejére datálódik. Drupal 6 egészen a Drupal 8 kiadásáig támogatva lesz, ugye az pedig bőven nem most van.

miért jön mindenki a támogatással? az xp is támogatott 2014-ig, kit érdekel? attól még nem most fogok hozzá leírásokat gyártani hozzá, új userként meg még kevésbé fognék hozzá azt tanulni.


szerintem.

Rengeteg olyan modul van, aminek csak hosszú hónapok múlva lesz Drupal 7 portja.

jaj, hát azok a modulok :) meg a témák... mondjuk úgy, hogy hagynak maguk után kívánnivalót.


szerintem.

Aha, ne haragudj, de attól tartok, nem nagyon mozogsz a témában. Aki komoly oldalt készít, esetleg üzleti célra, az még elég sokáig fog Drupal 6-ra építkezni.
Nyilván a modulok portolása is időbe kerül, főleg, hogy elég sok dolog változott, aztán azokat is tesztelni kell, valamikor lesz belőlük hivatalos kiadás, stb.

-----
"Egy jó kapcsolatban a társunkat az ő dolgában kell támogatni, nem a miénkben."

aha.

ÉN nem fél évvel az új verzió kijövetele előtt adnék ki guide-okat egy 2,5 éves szoftverhez. az én ÉN véleményem. és ezen nem fog változtatni, ha támogatással meg komoly oldalakkal dobálóztok.


szerintem.

+1

dehat elofordul ez a foss vilagba:):

Elkészült az openSUSE 11.2 kézikönyv
( trey | 2010. június 20., vasárnap - 11:26 )

Megjelent az openSUSE 11.3
( Oldman | 2010. július 15., csütörtök - 19:58 )

Nem értem, mi a gondod?

Idézet:
mondjuk lehet, hogy nem a drupal7 riliz előtt kellett volna előjönni vele :]

s/drupal7/opensuse11.3

Továbbra sem értelek. Hogy lehetne könyvet/dokumentációt írni egy még ki sem adott (nem stabil) cuccról? Egy könyv nem 1 hét alatt készül el.
???

ezert kene elkezdeni alfa/beta/rc kiadasba a munkat? gondolom en

OK, hagyjuk.

Én megköszönöm az elkészült és megjelent Drupal 6 könyvet.

Nehéz könyvet írni az alfa-beta-rc alatt úgy hogy abban a benne legyen 2-3 év gyakorlati tapasztalata.

Sajnos ismét nem jutottál túl a tőled megszokott trollkodáson, pedig akkor tudhatnád, hogy a könyv anyaga már régóta letölthető jegyzetként.

-----
"Egy jó kapcsolatban a társunkat az ő dolgában kell támogatni, nem a miénkben."

rossz helyre valaszoltal

riliz előtt nem szerencsés könyvet kihozni egy szoftverről. eleve változhatnak a riliz (-ig és) után is dolgok, amitől a könyv máris félrevezetővé válhat. épp ezért ne pazaroljuk feleslegesen a fákat! :)

Csak az a furcsa hogy hír és nem ingyenes vagy valami X Y licensz alatt kiadott könyvről van szó. (Általában ilyenek szoktak ide kikerülni.)

Akkor nem csak nekem tűnt reklámszagúnak.

"Csak az a furcsa hogy hír és nem ingyenes vagy valami X Y licensz alatt kiadott könyvről van szó."
Egy ingyenes tartalomkezelő rendszerről szól a könyv, és azokról szokott itt szó lenni. Szvsz nem furcsa.

Hmm végülis ez egy jó támpont.

"Szvsz nem furcsa."

Akkor ennek szellemében bátorkodom megjegyezni (ráadásul immár magánszemélyként), hogy a Kiskapu Kiadó gondozásában is éppen most fog megjelenni egy ilyen könyv dupla ekkora terjedelemben:

Tanuljuk meg a Drupal használatát 24 óra alatt

---
Science for fun...

Ez legfeljebb az újoncoknak lehet csak újdonság. 2002-tól 2007-ig minden Linuxvilág kiadásról megjelent egy összefoglaló (pénzes újság volt). Ezen kívül a teljesség igénye nélkül:

Marcel Gagné: Linux rendszerfelügyelet
Pere László: Linux felhasználói ismeretek I.
Brian Ward: Linux hibaelhárító + CD
Könyv ajánló: Linux bevetés közben

és így tovább.

--
trey @ gépház

A könyvet a kiadó webáruházban árulja, de személyes egyeztetés alapján is megvásárolható. Agusztus 23 ig viszont szabadság miatt zárva vannak.

Állatbarátokat keresek http://hup.hu/node/66090
http://elütöttek.hu/