Wizzair tudnivalók

Fórumok

helló,

Úgy alakult, hogy júliusban megyek egy hétre Londonba. A Wizzair-nél sikerült olcsó jegyet vennem két hónappal ezelőtt.
Azt szeretném kérdezni a tisztelt nagyérdeműtől, hogy mik azok a titkos tudnivalók, amik kimaradnak a hivatalos tájékoztatásból? pl. valahol hallottam, hogy egyes fapadosoknál az utazás előtt egy hónappal meg kell erősíteni a rendelést, bár ez szerintem butaság.

Szóval ez most kifejezetten Wizzair-re vonatkozna, de jöhet egyéb fapados tudnivaló is.

Hozzászólások

Készülj fel az órás késésre, és a hosszas várakozásra. Akár mennyi fapadossal utaztam ezidáig, mindíg órákat várakozattak a tranzitbaban. Az is egy nagy marhaság, hogy 1,5 órával az indulás előtt kirendelnek a reptérre, azután meg 1,5-2 órás késéssel érkezik a repülőgép. Ha viszont csak 30 perccel a kiírt indulás előtt érsz ki a repülőtérre, akkor már nem engednek becsekkolni, hiába nincs még híre sem a gépnek sehol.
Egyszer egy GermanWings gép defektet kapott felszállás előtt, akkor 1,5 órát még pluszban ültünk a gépen míg kicserélték a kerekét. :(

Ja és ez az elsőbbségi beszállás egy nagy sznobság. Kifizetsz valamennyit, és elsőnek mehetsz fel a gépre. Ha meg valakinek kisgyereke van az még előtted beszállhat. Persze a fapadosak tele vannak gyerekes, nagypapás családokkal. Egy csomó extra service lehúzás. Ha jól akarsz űlni, akkor céloz be egy vészkijáratot! Ott jó nagy a hely. Ha nem beszélsz angolúl, akkor felejtős mert elültetnek.
Általában a késéssekkel együtt a repülők a leglehetetlenebb időpontokban landolnak és indulnak: Genfbe mindíg úgy érkezem, hogy vasút már nincs, így marad a horror árú taxi. Rómába meg mindíg hajnali 6:30 körül érkezem, így 11-ig kolbászolhatok mire a szállodába bejuthatok.
Meg fognak találni a utaskisérők, hogy adakozzál egy Braziliai erőmű építéséért, úgyhogy némi aprót készíts elő.

Bár nekem sincs 1 jó szavam sem a fapadosokról, azért én utaztam 1-2x velük minden probléma nélkül. De ez tényleg ritka eset, mint a fehér holló :) Hozzátenném még a nem-központi reptér fogalmát is. Ez kb olyan, mint ha Szolnokot Bp külvárosi repterének fognánk fel :) Érdemes guglimapon megnézni, hol is van valójában az a reptér, ahová majd a gép érkezik.

Ha már hülye időpontoknál járunk: ciprusra rendszeresen megyek ki munka ügyben, és a méregdrága malév járat éjfél előtt fél órával indul Ferihegyről. Megérkezni helyi idő szerint (GMT+2) hajnali fél 4 kor szokott. Nice, ugye? Ja, 5kor ágyba dőlök, 7:45kor kelés :)

És még két jótanács:
1) Ne ülj kisgyermekes közelébe! A Wizzair gépek mindíg tele vannak kisgyermekes családokkal (általában magyar nő férjhez ment a jobb élet reményében egy külföldihez tipusú szitu). A gyerek vagy ordít vagy táplálkozik. Ha táplálkozik akor büfögni fog... egy közelben ülőre. Ha meg pelenka esemény keletkezik, akkor ülhetsz a szmogban jó sokáig.
2) Ne ülj a WC közelébe! A WC-hez vezető úton mindíg csúcsforgalom van, az ülések keskenyek, így folyamatosan a válladhoz fognak dörgölőzni (főleg az öregasszonyok).

megvolt, igaz nem fapad. Atlanti ocean kozepen, szepen felbredtem, csorgott a biologiai vekker, hogy ilyenkor otthon reggel van, kis rutin gogogo. Beultem/behajtogattam magam a helyre, persze a repcsi vegeben, ugye ahol a legjobban raz. Ulok, teszem a dolgom, mikoris elkezd razkodni az atlagosnal jobban a cucc. Kigyullad a csatold be az ovet lampa - jo vicc. Majd megszolal a kapitany kellemsen dormogo hangja, hogy jo lenne, ha mindenki letenne a segget, mert hogy legorvenyes bulit jatszunk. En meg meg mindig a muvelet kozepen, kapaszkodok, hogy le ne essek a tronrol... imadtam.

Egyszer utaztam 747 Business Class-on. Párizsi átszállással utaztam Montreálba-be. Párizsba késéssel értem oda a Malévval, de a 747-es megvárt. Személyzet elsőnek kapott le a Malév gépről, kikapták a csomagjaimat a raktérből, és egy kisbusszal vittek a 474-es után. A Charles De Gaulle egérútjain vagy 10 percig száguldoztunk. Beszáltam ajtó becsukódott és a 747-es már gurult is. Aztán kiderűlt hogy egy amerikai ürge, találkozott egy ismerősével akinek történetesen mellém szólt a jegye. Bekuccolt a túrista helyemre. Megalkudtunk, megyek a BC-re Ő meg fogdoshatta addig is a csaj ismerősét. Hát egy kissebb szobát képzeljetek el, házi mozival, jégbe hűtött peszgőt szolgáltak fel, ágynak ledönthető fotelokban ülnek. Hát nem Wizz Air hering osztálya volt; a jegy ára horror volt akkoriban vagy $1800 :)
A 747 budija kimondottan kellemes méretű volt.

az 1800$ az hatarozottan olcso, bar tavolsagtol fugg. a tengeren tuli jaratok - ami jegyeket legutobb vettem 1600$ba alltak meg/fo, fel evvel elore bookolva. a business jegy meg tenyleg a vallatok kivaltsaga, fokent, ha utolso pillanatban kell venni, 4-5000 eurot is siman elkernek tengerentulert, ha emirates a versenyzo, akkor meg a duplaja. elonye annyi, hogy az ingyenpiabol kellemesen be lehet csicsenteni - felteve, hogy nem uzlet miatt utazol - es a kenyelemben jot aludni. a kaja az ugyanolyan ocska mikrozott urhajosszemet, mint barhol.

A transzatlanti járaton értettem meg a Business Class lényegét. Amikor az előttem ülő csaj a ránk váró 8,5 órás út első 15 percében hátradöntötte az ülést (én: 191 cm). Viszont egy rövidebb út során egyszer overbooking miatt Business Class-ra tettek több kollégámmal. Murinak ugyan jó volt, de nem éreztem magam mégsem jól a meleg ebéd fogyasztása közben, mert tudtam, hogy pár távolabbi kollégám hátul eszi a csomag ropit a túrista osztályon. Szóval nem tudtam azonosulni azzal a dagadt hollad pacákkal, aki egy másik út során a stewardess-szel fényképezkedett, és miután nem volt kirakva a Business Class táblácska az ülése támlájára, ő maga rakta ki! Pont mögötte ültem a túrista osztályon. Szánalmas volt.

Üdv,
Dw.

"Jegyezze fel a vádhoz - utasította Metcalf őrnagy a tizedest, aki tudott gyorsírni. - Tiszteletlenül beszélt a feljebbvalójával, amikor nem pofázott közbe."

en aludni szoktam, mert az jot tesz a repulo meg kellemesen elringat ( errol surgosen le kell szoknom )
2-3 oras utnal tokmindegy hol ulsz, annyi ido alatt nem gemberedsz el veszesen.
ha viszon hosszut repulsz, akkor egy ket trukk bevalhat - a legtobb gorenyseg, de a repulon farkastorvenyek uralkodnak.
ablak melle nem ulunk - a hosszu utak alatalaban ejszakai oldalon mennek, igy nem latsz semmit csak sotetet es at kell mesznod legalabb 2 emberen hogy felalhass.
ha nem szereted, hogy raz, akkor szarny ele jo ulni, ha szereted, hogy raz, akkor meg a vegebe:).
trukk0: veszkijarathoz ulni, mert ott van hely - gyorsan kell bookolni.
trukk1: kozepre aisle-re kell ulni, jol elterpeszkedni es gyorsan elaludni. igy a melletted ulo szepen a masik iranyba fog kisomfordalni, ha valamit akar - jo esetben
trukk2 - a legundoritobb: asszonnyal szoktunk ablak melle loni a 3bol a ket szelso ulest bookolni. az esetek 80%ban nem ul be senki kozenk, juhhe 2/3 aru jegy - ha meg beul vki, akkor jon a bocsi, cserelnel? ulhetsz ablak melle :F

egyik kollegaval esett meg, hogy az x legitarsasag ( asszem lufi ) nyomta fel businessrol, first classra, szinten overbooking miatt - gondolom ilyen szamarletra mintan, turistarol businessre, businessrol meg 1re lehet lepni. meselt cifrakat lazacrol, kaviarrol, fotelrol es nagykepernyos lcd tvrol...

"trukk2 - a legundoritobb: asszonnyal szoktunk ablak melle loni a 3bol a ket szelso ulest bookolni. az esetek 80%ban nem ul be senki kozenk, juhhe 2/3 aru jegy - ha meg beul vki, akkor jon a bocsi, cserelnel? ulhetsz ablak melle :F"

Hanyszor csinaltal ilyet? Azert a legtobb jaratot eleg jol feltoltik sajna. En a palyafutasom alatt (60-70 repulout) talan csak 2-3x futottam bele olyanba hogy nem ult mellettem senki.

Trukk meg: en a leheto legelorebb levo sorba szoktam foglalni, igy kiszallasnal nem kell varni mig a tobbi utazo osszeszedi a cokmokjat. Ezzel sokat lehet nyerni kiszallas utan a mosdonal/utlevel kezelesnel is :)

ket dolgot soha nem ertettem repulouttal kapcsolatban mint viselkedes:
1./ mikor elkezdodik a beszallitas az utasok 90%-a azonnal beall egy sorba ami rohadt lassan halad, mikor a jegye amugy is megvan ottvan a kapunal, nem fog lemadarni a geprol, es mar a helye is ki van jelole ugyis (beszeljunk most nem-fapadosrol), minek akar ennyire sorbaallni?
2./ abban a pillanatban hogy a gep megall a leszallas utan az utasok 90%-a azonnal felpattan felveszi a kabatjat/mindenfele ruhadarabjat, lekapja/hatara veszi a csomagjat, cska azert hogy utanna meg 10-15 percig teljes felszerelsben es cuccot cipelve nyomorogjon a kozepso folyoson a tobbiekkel, merthat amig az ajtot nem nyitjak ki ugyse nagyon megy senki sehova

Az elore foglalos trukk oke, de sokra ugyse mesz vele ha teged engednek at eloszor a passport controlon, utanna meg a csomagodra kell varni ugyis, igy aztan keves elonyt jelent

Az elsobbsegi Ferihegy 1-en kemeny, kb. annyit jelent, hogy elobb szallhatsz fel a buszra, vagyis hatrebb leszel a buszon, ahogy szallnak fel a 'nem elsobbsegi' emberek, vagyis a 'nem elsobbsegi emberek' lesznek kozelebb leszallaskor a buszajtohoz, vagyis a repulohez, tehat pont az elsobbsegi a nem elsobbsegi, nagyon komoly lehuzas ferihegy reszerol, ilyen Lutonban nem csinalnak meg ...

http://djszapi.homelinux.net

Más Ferihegyen lehettünk, amikor én repülök, általában nem ugyanazon az ajtón engedik az embereket fel a buszra, mint le, vagy eleve két busz van. Persze gondolom lehet, hogy ezt is légitársasága válogatja, kész csoda, hogy hányféle színvonalú szolgáltatást tudnak nyújtani gyakorlatilag ugyanazon az infrastruktúrán… ☺

—-—-—
int getRandomNumber() {
	return 4;//szabályos kockadobással választva.
}		//garantáltan véletlenszerű. xkcd

Az nem a repter hibaja ha nem veszi meg a legitarsasag a normalis kapuhelyet vagy epp nincs szabad. De igy mukodik mindenhol... Multkor jottem haza Munchenbol es a Lufthansas utasok ugyan igy jartak beszallasnal. Jokat is kuncoktam a reakciokon amikor lattak a sieto nagyonfontos oltonyosok hogy hopp buszba kell szallni :)

Egyebkent az egesz rendszer hulyeseg, a repulo eleje es vege is egyszerre er a celallomasra jo esetben :)

Készülj fel rá hogy fizetned kell majd a sörért. A többi emellett eltörpül.

gyúrjá vazze, hogy az ablak mellé ülhess. ez annyit tesz, hogy csekk után után a jegyellenőrzésre várva az xy. számú kapunál állj a sor elején akkor is ha gép másfél órát csúszik.

off én volt úgy, hogy rohadtul untam a banánt, vettem egy üveg unikumot a dutyfree boltban, oszt leültem a földre notival az ölemben és !hup! ot lapoztam (innen lehet észrevenni hogy a delikvens nem normális) közben rendesen fertőtlenítettem a torkomat (ez is jó jel: nem voltam hülye, a hangok is ezt mondták). épületes látvány lehettem mondhatom nem sokan jöttek a közelembe. bár spec ez a sztrájkos időkben volt, cirka öt órás késéssel, a normál kb egy óra :S

--
Leave me alone...

"gyúrjá vazze, hogy az ablak mellé ülhess. ez annyit tesz, hogy csekk után után a jegyellenőrzésre várva az xy. számú kapunál állj a sor elején"

Ez attól függ, hogy egy, vagy mindkét oldalán van ajtó a buszoknak (már ahol buszok vannak). Ha csak egyik oldalán, akkor értelemszerűen utolsóként kell felszállni.

Hmm. Nekem a fapadosokkal jellemzően jobb tapasztalataim voltak, meg az olcsóbb államiakkal.

WizzAir:
Rendszeresen utazom velük, ez évi 2-3 alkalmat is jelent. Egy gebasz volt eddig, amikor leszállt a hamu és én kintragadtam Hollandiában. Senki sem tudott semmit, nem értesítettek, hogy a gép nem száll fel vasárnap, még szerencse, hogy elaludtam ;) – a hazautamat persze nem állták, vonattal egy napon belül (sajnos sietnem kellett, vismaior-vakációról nem lehetett szó) nem volt olcsó.
A panaszkezelés protokollszerűen zajlott, visszakaptam a visszaút árát. Elvileg lehetett volna ilyen ügyfélszámlás móka, gondolom ahhoz kellett volna wizzes bankkártya.
Londonba, Brüsszelbe, Eindhovenbe, Frankfurtba repültem velük, mint jeleztem, jellemzően gond nélkül. Persze sokmindenért fizettetnek, de a fapados az ilyen.

Malév:
Drága, és ha szerencséd van, nem nyomják folyamatosan a képedbe az imázsfilmet, amíg aludnál. Frankfurtba repültem velük, kalandos sztori nincs. Just works, elég drágán teszi mindezt.

Lufthansa:
Egyszer repültem velük, de kalandos volt. Lyonba ment a menet, Münchenben átszállással.
Ferihegy2: hoppá, a számítógépes rendszer kaputt, kézileg csekkoltatnak be mindenkit. Majdnem lemaradtam, mert a hangosbeszélőt nem sűrűn használják. De sebaj, kárpótol a kézzel írt boarding pass. Ilyenje nincs mindenkinek!
München: persze lekéstük így a csatlakozást. Nem baj, „sűrűn repül”, a következő gép talán három órára rá repült Münchenből Lyonba. Csupán annyi baj volt, hogy Lyonig sikeresen elkeverték a csomagomat, de másnap reggelre megérkezett a szállóba. Elég bután címezték meg, majdnem rossz szobába került.
Hazafele valami okból kifolyólag Münchenben megint majdnem lekéstük a csatlakozást, géptől gépig vitték az utasokat reptéri kisbusszal.
Összességében mondhatjuk, hogy nagyon jól, rugalmasan kezelték a problémákat, amelyeket viszont ettől függetlenül nekik tulajdonítok. Dislike nekik.

Ryanair, easyjet:
Wizzhez képest drágák, Ryanair kényelmetlen, valamivel több dologért fizettetnek, mint a Wizz. Nem érik meg az árukat.

Finnair:
Helsinki–Varsó járatra szálltam. Mintha egy fapados árát egy állami légitársaság szolgáltatásával ötvöznénk.

—-—-—
int getRandomNumber() {
	return 4;//szabályos kockadobással választva.
}		//garantáltan véletlenszerű. xkcd

sztori, malév

németországi út, olcsó jegy, de még ez is helyre szól. visszaút leülök, jönnek az emberek mint az oroszok. odajön egy csóka és úgy néz rám, mint a Shrek-ben a macska. közben hadovál füncik zünycik meg mittudomén. néhány szót értettem csak, németül tájékoztattam, hogy nálam ez nagyon nem érthető, mondja inkább angolul. nem ment neki.

mögöttem ült egy fekete ~arab csóka, azt mondta, hogy ő veri az angolt és a németet is. ok barátom fordíts: a csóka feleségével és gyerekével utazik, de a három jegy nem egymás mellé szól - esetleg nem cserélném el vele a jegyemet az övére, mert így hárman egy kupacban ülnének. miért ne mondom, ok. ideadja a jegyét, rázézek, ~117-es szék.

odaverekszem magam a 117-esre "forgalommal szemben", jönnek az emberek és csak jönnek, légibusz. mindenki helyet cserél egyezkednek, a sztyuardesz' csajok segítenek ahol tudnak, de a tökük kivan már látszik. a gépnek 10 perce repülnie kéne, de még mindig kínlódnak. egyszer xy megveregeti a vállam, és közli velem angolul, hogy jó lenne felállnék mert ide szó szól a jegye. na az érdekes lesz barátom. lobogtatom a jegyem, a FSZOM tényleg gebasz van, a jegy amit kaptam 147-re szól az övé pedig 117-re, rák tudja miért néztem el. átmegyek a 147-re ott már ülnek. elegem van.

szólok a segítő csajnak hogy valamit csináljanak már. szétnéz, hely már nem nagyon van :D király. jó lesz, mondom neki kb így de fájdalmas arccal hogy leszarom csak menjünk már inkább állok egész út alatt, mivel Magyar vagyok hozzászoktam az ilyen "gettózásokhoz". pár percig kínlódik, majd elmegy a kapitányhoz. ekkor már mindenki ül. nagyon nagyon ki van a tököm, látszik is rajtam, tanácstalanul és egyedül állok már vagy öt perce, kb jó sokan néznek. az idő csak telik, megint vagy 5 perc a gép elején látszik hogy rólam beszélnek, végül a kapitányhoz rohan valami személyzet lentről.

repülőgép bemondója hangoson "kovács zsolt urat megkérjük fáradjon a kapitány fülkéjéhez". fasza, mondom itt se utazok ma. erre kijön a kapitány és a kezembe nyom egy kb akkor 80e Ft-os business jegyet a _nevemre írva_ és azt mondja elég halkan "ön kovács úr?" - "igen én vagyok az, ide hívtak" - "kovács úr maga most itt utazik mögöttünk első osztályon".

hirtelen megköszönni is elfelejtem csak pislogok, ez most valami kandi kamera meg valami bűvésztrükk? baz+ a nevem a jegyen, és business hol nyomtatták ne kérdezd (jegy megvan otthon bizonyítani tudom). hinnye akkor már leülök. mondja a csaj hogy kössem be magam mert már nem várnának indulnánk. leülök, mellettem kultúrált német csóka öltönyben dipóval és újságot olvas szétnyitva, akkora helyünk van elöl hogy csak na. én is kényelmesen férek. indulás után reggelivel stb kínálnak minket, amit már nincsen pofám elfogadni, aztán a csajok kb 10 percenként kérdezik szükségünk van-e valamire (igen igen, mocskos fantáziám van de nem merem lecsapni a labdát). mögöttünk már össze van húzva a függöny, a hátsó rész (tehát utasok 95%-a) nem lát ránk. elöl összesen ~8-an utaztunk, soronként 4-en kettéosztva bal 2 jobb 2. tényleg királyság. haláli, valami rendes asztal van előttünk ~úgy rémlik, nem lehajtható cucc. életemben először és utoljára utaztam ilyen kényelemben.

no ennyi. egyébként a malévnál és az airberlinnél nincsen jobb szerintem, viszont elég jól mérik az út árát :S

--
Leave me alone...

jaja, business class ftw :-)

mi anno kollegakkal utaztunk haza pragabol (napocskas idokben) egy treningrol, checkinelunk, erre jott a meglepi: harmunk kozul az en jegyem BC-re szolt, gondolom mar csak ott volt hely, az asszisztens csaj a pragai irodaban meg nem zavartatta magat mikor foglalni kellett :)

en jartam jol, a kollegak meg csunyan neztek, hogy nyomoroghatnak hatul, en meg elol kenyelmesen elfertem.. (az egyetlen hatuluto volt, hogy utalom a halat, aznap ebedre meg valami lazacsteak volt, de a styui elcserelte nekem 2 szendvicsre:))

@numen:

En csak most fogok utazni Finnair-rel eloszor hamarosan, szoval jol ertem akkor, hogy jo velemennyel vagy Roluk ?

En viszont ugy vettem eszre, hogy egyarban van Helsinkiig kb. a MALEV-vel, ugyhogy ezt a fapados arat en annyira nem erzekeltem. A nagy bajom nem is az volt Veluk, hogy VISA Electronnal nem tudtam intezni az interneten a foglalast, hanem utana egyik hivatalos customer service telefonszamon sem reagaltak, no sebaj OTP Travel elintezte ;)

http://djszapi.homelinux.net

Határozottan. Lehet, hogy csak kifogtam egy hűdejó akciót, expediáról találtam a járatot. Az internetes fizetés pedig általában dombornyomott kártyáért kiált, nekem megérte azt az évi x forintot.
int getRandomNumber() {
return 4;//szabályos kockadobással választva.
} //garantáltan véletlenszerű. xkcd[/code]

az expediarol, ha nem fapad kell, akkor brutalisan jo jegyeket lehet szerezni. hogy miert, mert az expedia, mint nagybani jatekos nem direktbe ertekesiti a legitarsasag jegyeit, hanem mar meghirdetesnel megvesz bizonyos szamu olcso kategorias jegyet - inkabb labat, ami persze foldi halandonak a legitarsasag nem kinal es azt adja el.

haaat, az expedia (mint ahogy midnen mas nagy online utazasi iroda) az Amadeus nevu GDS-t (Global distribution system) hasznalja. Ez egy brutalis (kb 20 milliard dollar erteku) amerikai ceg, akik a legitarsasagok aggregalt adatbazisat terjesztik azok szamara akik erre befizetnek (keresesenkent asszem 1 eurocent aztan leeht bulkokban kedvezmenyt kapni). Es ezen keresztul tortenik a foglalas. Ezek az arak a legitarsasag "nyers" jegyarai, amik meg az elotti arak hogy maga a legitarsasag ratenne a sajat plusz jutalekait (vagy azoknak egy reszet, ezert fordul elo neha hogy egy egy ilyen OTA-nel neha jobb arak vannak mint a legitarsasag sajat honlapjan). Az egyetlen olyan eset amikor "elore megvett" jegyekrol lehet szo (bar azok se elore megvett jegyek igazabol) az olyankor van mikor egy adott legitarsasaggal eppen valamilyen akcios megegyezest kotnek az OTA-k, igy lehetoseg van bizonyos datumokra/datumok kozott x mennyisegu jegyet az adott OTA-nek "olcsobban" adni a rendszeren keresztul (ettol meg nem "veszik meg elore")

Malev:
"Drága, és ha szerencséd van, nem nyomják folyamatosan a képedbe az imázsfilmet, amíg aludnál. Frankfurtba repültem velük, kalandos sztori nincs. Just works, elég drágán teszi mindezt."

Ennek azert erdemes utananezni, van olyan hogy a Malev olcsobb mint a fapadosok, foleg ha beleszamolod a kartyaval fizetes, extra csomag, repteri transzfer, blablablab. dijat.
Tavaly pl. Genf-Budapest kemeny 10ezer forintomba kerult mindennel egyutt.

fapadoson minden fizetos, asszem meg a budi is, igy repteren intezd az ugyeidet es meg mielott csekkolsz egyel igyal, mert a borodet lenyuzzak. egyszer fizettem 5 eurot egy kis doboz kolaert, azt hittem besirok.
idoseket, nagycsaladosokat a csekinnel is ivben keruld, mert a nagymami lassu, a gyerek meg ordit - utolag is bocs mindenkitol, aki beletartozik az adott kategoriaba.
vigyazz, mert ezek a draga fapadosok, meg a csomaggal is trukkoznek, olvasd el tovirol hegyire a tajekoztatojukat, az aprobetut is.
ha messzire repulsz, tedd tarsasagban, vegy egy uveg jagert a duty freeben es kellemesen rugj be.
ha nem repulsz messzire, akkor csak tedd tarsasagban.
ha teheted aludj, a repcsi kellemsen alombaringat.
ha atszallos a moka, legalabb egy valtas ruhat tegyel carry-on-ba, megeri!
psp, nintendo ds, netbook, akarmi amivel lehet az idot olni hasznos lehet.

mi tavaly Romaba mentunk wizzairrel, egyetlen egy bajunk volt, hogy az alap jegyben csak 15kgig van csomag, draganak meg sikerult masfel kiloval tobbet pakolni.. sulykiegeszites a helyszinen +11k, interneten csak 3k(!) lett volna, ha tudjuk elore. erre figyeljetek :)

Exemmel történt bár ő sem csinálta túl okosan. Egy kézipoggyász meg még valami táska nála, gondolta, hogy ez nem baj. Nekem ki lett adva, hogy meg se kérdezzem, mert minek felhívni erre a figyelmet, úgy se jut majd eszükbe, hogy ebbe belekössenek. Csomagfeladás, egy szót sem szólnak, eddig nincs gond. Utána elköszöntünk, én haza. Kapukon is átjutott, következik a felszállás. Sorban állni nem szeret, ezért megy a végén utolsónak. Ott meg ugye hoppá... Erre megpróbálta betuszkolni a kis táskát a nagyba, így meg már túl nagy volt. Oké, akkor pulcsi felvesz, vagy valami olcsó cucc kiszór, jött az ötlet, de leállították, hogy ne törje magát, mert már lekéste a gépet. Holott csak a busz ment ki, a gép még ott állt. Nincs mit tenni már. Én ekkor már nyitottam otthon a folyosóajtót, csörög a telefon. Mehettem vissza még egyszer a reptérre érte. Utána segítettem neki panaszlevelet írni (mivel magyarok ugye jól tudunk panaszkodni, ő meg spanyol), hogy miért engedték odáig, miért nem szóltak, elvégre ez lenne a dolguk, meg különben is, ő tök együttműködő volt, csak nem adtak neki 2 percet. Semmi nyomós okuk nem volt, hogy ne engedjék fel. De nem használt, pénzt ebből már nem látott.

Igen, reklamált is ő, de mivel spanyol, ezért ugye angolul kellett beszélnie, hiába beszél jól meg hiába beszélnek ott, azért nem ugyan az. Én a helyében össze is törtem volna valamit/valakit az biztos, ha velem ilyet megcsinálnak, de mondjuk ez nem történhetett volna velem meg, mert én az elején megkérdeztem volna, hogy ez így rendben lesz-e. Aztán én meg ugye újpestről indultam vissza érte, és BKV-sztrájk is volt, így kökin találkoztunk, személyesen már nem reklamáltunk, meg akkor már tényleg el is ment a gép, nem is mentünk volna semmire.

Ja, de néla nem laptop volt, hanem két normális kézitáska. Általában benne van külön az ilyen a feltételekben. Pl. most jöttem meg nepáli útról, kézipoggyászon kívül fényképező és laptop is volt nálam, ezeket előtte le is csekkoltam mind az Aeroflotnál, amivel Moszkvába, majd Új-Delhibe mentem, mind a Jet Airways-nél, amivel meg onnan Kathmanduba.

http://wwww.aeroflot.ru/cms/en/before_and_after_fly/carry_on_baggage
http://www.jetairways.com/EN/EU/PlanYourTravel/BaggageAllowance.aspx

Mindkettő külön kitér erre, hogy a kézipoggyászon kívül ez lehet.

Na ezt en is beszoptam a wizzel, kb 100$-ba fajt X(. Mintha ez nem lett volna eleg, a gep kesett 2 orat, es Marosvasarhely helyett Kolozsvaron szallt le a kod miatt! Eletemben nem karomkodtam annyit par ora alatt...

----------------------
"ONE OF THESE DAYS I'M GOING TO CUT YOU INTO LITTLE PIECES!!!$E$%#$#%^*^"

WizzAirral utazva semmi gondom nem volt. Pontosan jöttek, a fedélzeti csapat normális volt.
A magyar reptéren azonnal kidobatták velem a hajzselémet, tusfürdőmet, stb. ami a kézipoggyászban volt. (Max 100 ml azt hiszem a határ, amit felvihetsz. Ez azt jelenti, hiába majdnem üres a flakon, nem a tartalmának mennyiségét, hanem a csomagoláson feltüntetett értéket vizsgálják.) -> Ez valszeg most már minden magyar reptéren így van. (Olaszoknál pl. nem ellenőrizték annyira.)
Csomagokkal valóban gond lehet, mert a súlyhatárt szigorúan betartják mindenhol. Persze rugalmasak és ha többen utaztok megengedik, hogy egymás közt "rakosgassatok cuccokat".
Kézipoggyász max 1 lehet. A kedvesemet majdnem nem engedték fel a gép lépcsőjén, mert volt egy kis táska a vállán, de az én fényképezőgép táskámmal, ami nem kis darab nem vacakoltak. Természetesen a magyar oldalon voltak ilyen T*HÓK.

Csak a sajat commentem,

eletembe nem repultem meg fapadossal, a nagyok kozul LH es Delta eddig mindig mindenben tokeletes volt.
Mondjuk azok koze tartozom akiknek meg a malevvel sem volt baja.

A delta elegge szinvonalasnak tunt a transzatlanti jaratokon az usa belfoldiben meg hat, olcso es ahhoz kepest rugalmas :D

Hihetetlen csodalatos erzes volt mikor lekestuk a gepet? semmi gond, ott van kint a kis scanner, lehuzod a boarding pass-t es mar kapod is a kovetkezo gepre a helyet. :) (na ez nekunk +4ora varakozas volt a lentebb emlegett airfrance okan ;) )

Nade amugy ha mar teljesen sikerult offtopicnak lennem, egyedul az air france ellen erzek melyseges gyuleletet. Toketlen f2szfej tarsosag volt az egesz. Folyamatosan futni kellett a terminalok kozt hiaba hivod fel oket es kerdezed meg, hogy ez az ido vajon eleg lesz e mert neked kevesnek tunik. Az egyik maniajuk, hogy sehova sem mehetsz utlevel nelkul es nem eleg egyszer atadni. EU-n kivulrol jottunk es mire bejutottunk a budapesti gepre legalabb 6x kertek el az utlevelet! Mindenezt jo sok repules utan es mar hihetetlen mertekig elegem volt beloluk. Elso es egyetlen tapasztalat, de ha rajtam mulik az utolso is.

Amugy imho ha nincs penz vagy csak funbol repkedsz akkor tokeletes a fapados, kis kellemetlenseg, de hat oka van annak hogy negyed annyi a jegy. Vagy eppen hogy olcsobbol elvisznek bp/paris mint a mav bp>keszthely (es gyorsabban is ;) ). Ezt le kell nyelni, ha nem akarod, hogy gond legyen, ne sporolj 10e-t es menjel igazi legitarsosaggal imho.

Amikor csak fun-bol utazom akkor eleg jok a fapadosok arai is, de pont a rengeteg comment miatt amit mindenhol olvasok inkabb +50eur es akkor lesz kaja, lesz wc, lesz kicsi finom ora'ndzs dzsujsz meg minden es persze a szep kis szalvetak arrol nem is beszelve hogy oyan repterre erkezel ahonnan van tomegkozelekedes a varosba es a tavolsag <60km ;) (es hoppa maris nyertel oda vissza uttal 20eur-t ;) )
Na nem utolso sorban relative pontosan erkezik, a csomag amortizalas meg inkabb a repterek muve es nem a jaratoke. Igaz a 2500forintos kinai giga borondom haza jott 2 atszalassal jomesszirol sertetlenul mig az easyjet egy kolcsonadas kovetoen az elso utjan 0-ra amortizalta ;)

drk

Mi is voltunk Korfun Wizzair-rel. Kicsi, semmi extra, de felszallt es le is szallt (satufekkel - Korfun ki van centizve a leszallopalya).

Mi kell meg?

Bár akkor még nem voltak fapados repülők, hanem a charter korszak volt!

'98. májusa, irány Kréta; odafelé Heraklion (érkezés a jelenlegi "fővárosba"), visszafelé Chania (indulás a volt fővárosból).

Két hétre mentem az akkori barátnőmmel, odafelé semmi gond: leszámítva az indulásnál történő ki hova ül, kivel (ki mellé), s ebből eredően néhány unintelligens, üvöltő utast. :(
Sikerült bejárni - a tervezett pihenés mellett - Kréta nagy részét, stb.
Ellenben visszafelé volt egy kis gond a repülővel (hazaszállítással).
Miután a Jorgos Travel (rég csődbe ment) volt az utaztató partner, így a visszaindulás napján reggel 9-re voltunk csomagokkal együtt kirendelve a szállító/gyűjtő mikrobusz elé.(Ez ott normális, így a legolcsóbb összeszedni az apartmanokból a nyaralókat.)
Nos, nem a repülőtérre vittek, hanem egy néhány km-re lévő nagyobb (szebb), úszómedencés villába, hogy a gép késik (!), s ott várjuk meg. De nem adtak semmit, mindenki lepakolhatta a csomagját egy, közösen használt szobába. Vártunk. Egészen este 6-ig, akkor vittek ki a repülőtérre egy nagy, emeletes panoráma.busszal Meg is érkezett a TU-154-es rendben, mind a 155 utassal.
Nekünk az tűnt föl, hogy a MALÉV gép kapitánya megszólított minket (ja, lerítt, hogy magyarok vagyunk!) :)
- Mire várunk?
- Ja, mi a MALÉV repülőgépre.
- Aha. - volt a válasz.

Mint kiderült a visszafelé útra még kaja sem volt csomagolva, tehát úgy kellett "kölcsönkérni" az ottani ismerős cégtől 8 személyre, ui. összesen ennyien voltunk. Tessék elképzelni, hogy a Jorgos Travel eleve úgy rendelte a repülőt, hogy visszafelé senki nem lesz a fedélzeten!
Nem emlékszem pontosan, de nagyjából úgy jött össze a hazarepülés, hogy minden utasra jutott ~ ugyanannyi stewardess! :)
Ja, és a kapitány még azt is megengedte, hogy bemenjünk - repülés közben - a pilótafülkébe. Fantasztikus érzés volt beülni a másodtiszt (?) ülésébe 11 000 m magasan, s ott tanyázni vagy 1 óra hosszát! Úgy kb. a magyar határnál szólt, hogy most már menjek a helyemre, mert lassan leszállunk. Szóval kis túlzással egymást kergettük a "szellemrepülőn" a visszaúton.

Szia,

Nekem pont akkor sikerulnom a wizzair-rel, mikor 20 perccel a beszallas elott mondtak le a jaratot, hamu jelenseg miatt ... Oke, ez nem is lett volna baj, hiszen ez egy viszmajor szituacio, na de ahogy utana bantak Velunk 3 oran at az kegyetlen volt....
1 iszonyu lassu penztaros vart minket, aki telefonalt, es iszonyu hosszu volt a sor gondolhatod ... Oke lenyelem, eros vagyok :-)

Ezutan mar csak az volt a durvabb, hogy nem akartak lecserelni a repulojegyemet a kovetkezo jaratra, mikor ezt nekik meg kell csinalni, sot nem csak ezt, hanem etelt, italt, internet lehetoseget biztositani ilyen esetben, plusz egynapi szallast ...

Fogyasztovedelem emlegetesevel persze egybol megenyhult a szivuk, miutan kinyomtattam es felolvastam Nekik az ilyenkor fennallo jogaimat ...

Egy szo, mint szaz, en nem szeretnek wizzair-rel repulni tobbet, inkabb kifizetem a malev, vagy finnair, vagy mas legitarsasagok jaratait, mert ott en meg nem tapasztaltam ilyet...

Raadasul, amikor jottunk vissza Lutonbol, a lanynak par centivel nagyobb volt a batyuja, es ugy megszivattak, hogy ki kellett fizetnie 8 vagy hanyezer forintot ...

Ilyen vicc nincs a MALEV-en, ott 20-23kg-t felvihetsz a kezipoggyaszon/laptopon kivul is !

http://djszapi.homelinux.net

Csak ne fájna annyira sokba a Malév az adófizetőknek! Még azoknak is akik életükben nem mentek Malév gép közelébe.

A Malév nem repül Európán túlra. Európában meg számos valóban piaci "fapados" társaság verseng. Valahagy úgy gondolom, hogy tiszetsségtelen a fapadosokat a Malévhoz hasonlítani.

Szoval nem flame kep, egyetertek. A malev nagyon szomoru, hogy az adofizetok penzebe kerul. Nem hogy szomoru de egyenesen katasztrofa. Ennek ellenere a megmentessel egyet ertek sajnos :(

Viszont a malev eseteben normalis terminalok es normalis repterek vannak. A jegy aranak viszonylag kis resze maga az utazasi koltseg (afaik) ellenben a repulo parkolasa, felpakolasa kezelese etc kerul penzbe. Ettol olcsobb a fapados, elvisznek pusztara es kesz alig van koltseg. Na persze amennyire en ezt tudom.

Azert a nemzeti ontudatot talan meglehetosen kemenyen padlora kuldene ha meg nemzeti neven futo legitarsosag se lenne nem? :D

drk

A csomagokrol..

Mivel fapadossal sosem repeultem meg, soha senki sem merte meg eddig a kezipoggyaszomat :D Ezen kicsit megislepodok. Se meretre se sulyra, semmire. Jo kivan irva mindenhol a max meret. De pl a standard gurulos kezitaskacskam nem sokott rendre beferni az ules ala es kis csapkodas hatasara mondjuk felulre azert elfer :)

Naszoval notebooktaska + kezipottyaszert altalaban nem szoktak hisztizni. Illetve meg sosem.
A masik, ez a kedvencemmel a Deltaval esett meg, nyaralas utana csordultik pakoltuk a ket ultra meretu borondot, kezipoggyaszok rogyasig :D
Megerkezuk feladashoz, mondom a nonek mosolyogva, lehet kicsit nehezebbek mint kene.. ramnez es mutatja "psst!" , raragaszt mindegyikre egy heavy matricat es kesz. :O

Ok ugyan ez a legitarsosag szivatta meg 1evvel korabban egyik cimboram hazafele. Nem igazan tudtunk fejben atvaltani a sulyok kozt es nagyjabol fel kiloval lett nehezebb a taska amiert kellett is fizetni ;) De ez mondom ment a csomagterbe. A kezipoggyaszomhoz meg eletembe nem nyultak.. ohh persze azt leszamitva mikor a colas uveg benne maradt :D

Szerintem elmondom mi, vagy utazzanak fapodassal es nyeljek le mint postiro irja, felkeszulve mindenre. Vagy fizessenek a szolgaltatasert nem-e?

drk

Semmi tisztessegtelen sincs benne, mint ahogy a McDonalds-ban vagy a Teszkoban sem etkezek, ugy a Wizzairt sem fogom hasznalni, nekem ennyire nem fontos a penz, en inkabb szeretnek nyugodtabban utazni :)

Persze most meg epp a Finnair-nel all a bal, ami nem eppen fapados, no mind1 ´;)

Csak ismetelni tudom a fentebbi linket: http://homar.blog.hu/2010/05/13/minden_idok_legdurvabb_wizz_aires_utask…

Es ez csak egy a nagyon nagyon sok kozul.

@cydrk: Igen, ezt jol leirtad a vegen szerintem. Egyetertek.

http://djszapi.homelinux.net

en sokat repultem fapadossal (Germanwings) de nalam sem volt meg soha a kezipoggyasszal (sem)
egyszer pakoltam fel a szalagra a poggyaszt egy nemet repteren, latom a merlegen hogy 23.5 kg, az ugyintezo szepen rarakta a matricat, vitte a szalag. gondoltam megkerdezem mennyi a sulyhatar, azt mondja 23 kg, mondom oh, koszi :D
-
Slackware current / OSX Snow Leopard

Én 3x utaztam WizzAirrel, 1x Frankfurtba, 2x Londonba különösebb gond nélkül.

A gép mindenhol viszonylag időben indult (pár perc késéssel maximum), időben érkezett. A csomagokat nem hagyták el és épségben kaptam vissza. A kézi poggyászommal 1x babráltak, mikor bent hagytam a tusfürdőt...repült is a kukába, mint a huzat 8-)...Londonban a Luthon éjjel-nappal megy be busz a Victoria pályaudvarra és vissza úgy kb. 15-20 percenként. Az ára sem olyan vészes és itthon a WizzAirnél is ki lehet fizetni (ha jól emlékszem 6-8e Ft egy oda-vissza út). Bár sz vicces, mikor az angol sofőrnek felmutatod a magyar nyelvű vaucher-t 8-)) Néz egy nagyot, de felenged 8-)) Lehet, hogy nem a Wizz a legolcsóbb, de én még nem csalódtam bennük.

Én eddig Wizzairrel, Malévval és Ryanairrel repültem. Minimális késés volt, egyik esetben az időjárás miatt. Egyébként teljesen korrekt volt a két fapados. A Malévvel Berlinbe repültem, oda egy kis géppel (Fokker 70 ha jól tudom), ami rendkívül kényelmetlen volt. Visszafelé pedig túlfoglalták a járatot, a csoport egy része majdnem ott maradt.
Ryanairrel idén 4x repültem és még talán még ennyiszer fogok, valamint van 2 utam Wizzairrel.

@jakubovics: erdekes, hogy meg a legelso hozzaszolasodban kicsit negativabb voltal(igen durva velemenyt fejtettel ki magyarul...), most meg mar 'teljesen jo', persze mindent meg lehet magyarazni, Ferenc testver is ezt tette ... :)

Ha idoben csinalod es jol a dolgokat akkor 99,99% nem maradsz le egy MALEV jaratrol sem, tovabba ilyenkor meg karpotolnak is normalisan, nem ugy, mint a Wizzair-nel, hogy meg most is van, akinek jarattorles utan 1 honappal is a sajat jegyeert kell konyorognie, es ez nem vicc !

Egyebkent meg a sok uzletember miatt foglaltatjak tul a jaratokat, mert a biznisz emberek egyik naprol a masikra megtehetik torzskartyaval, hogy hat en megse ma repulok, es akkor az bukas a legitarsasagnak, szoval ezt a megoldast sajnos valahol el kell, hogy fogadjam, persze szigorithatnanak ezen a dolgon.

http://djszapi.homelinux.net

Nem a véleményemet írtam le, hanem a Wizarrel kapcsolatos tapasztalatokat, tudnivalókat. Egy-egy fapados út során az ember csak néhány órát tölt a repülőgépen, azt azért ki lehet bírni féllábon is. A fent leírt szabályaim betartása melett pont ugyan olyan repülési élményt nyújt a Wizzair mint a Malév :)
A Malév az egy furcsa társaság, mert mint mondottam tegeren túlra nem repűl, és nem is fapados. Amikor repült a Malév New Yorkba, akkor az a járat volt a "tegerentúli fapados". Na nem az áraiban, hanem a szolgáltatásaiban. 1998-ban a Malév használt Tu-154-est, amin volt szerencsém űlni is. Elég reto volt... Nagymamkorú légiutaskisérők, talán még ma is vannak náluk.

Erdekes, hogy amit leirsz az nem a velemenyed :)))

Egyebkent nem tudom, hogy Nalad mit jelent a nagymamakoru, de lehet mar 40 evesen is az valaki, es miert lenne gond egy 40 eves legiutaskisero ? Tenyleg nem ertem ... Azert ez igen kemeny hozzaszolas volt igy, en a helyedben bocsanatot kerek az osszes nem tini legiutaskiserotol, mert ez nagy szemtelenseg volt.

http://djszapi.homelinux.net

Off: tenyleg, ha mar repulunk:
Nem tudja valaki hogy aktualisan mennyi tomenyet lehet vinni/hozni EU/Schengen-en belul?

Konkretan Finnorszagba es onnet. Ezenkivul kezipoggyaszba (=hatizsak) be lehet ezeket pakolni vagy csak a nagytaskaba engedik (bar oda nemtom ki rakna).

Kosz ;)

mi palinkat szoktunk hozni vinni - errefele nem arulnak olyat, meg bort.
szepen be kell tekerni a zacskoba, meg ruhaba - ne a legertekesebb, legszebb darabokba, mert
lehet beut a krach.
a minosegi palinkaban az a jo, hogy olyan az ovege mint a bore - ergo 4 litert
siman atengednek a kulfoldi hatarorok, gondolom aztan toprengenek, hogy
a palinka vajon milyen szolo lehet :F. a hatos rekesz meggyre ra se futyultek.

"A passenger is allowed to import an unrestricted amount of snuff products acquired in another EU Member State for personal use."

Úgy tudom, hogy EU-n belül elvileg azt viszel és annyit amennyit nem szégyellsz. Illetve amennyit elbír a poggyászod. Kézipoggyászban persze nem lehet ilyesmi.

Én mondjuk a Budapest Airport weblapját néztem, de azon annyira nem volt érdemi információ, hogy feladtam. Mivel a jövedéki termékek mindig is bonyolult dolgok voltak, megnéztem a vam.hu-t, hogy mit mond, de ott meg annyi minden van, hogy rettentő gyorsan feladtam, hogy választ találjak.

A fenti link a finn hivatalos álláspont, a finn vámhivatal honlapjáról. (Fentebb ui. Finnországot kérdezték konkretice.) Szóval lehet, hogy az EU-n belül, meg elvileg, de _ha_ itt elkapnak a vámnál, hogy a szabálynál többet akarsz behozni, bizony megvágnak, mint annak a rendje, aztán mehetsz Brüsszelbe panaszkodni...
Meg a házi pálinkával még csak véletlenül sem érdemes előjönni, mert az Finno-ban en block tilos, a vámos nem hinném, hogy megdicsérne érte. Arra persze bármikor lehet játszani, hogy hátha nem szúrják ki a csomagodban... Csak aztán nem kell csodálkozni, ha mégis.
Csaba
Szerk: A snuff product meg a "tubák"-ra vonatkozik, nem az alkoholra.

Szerintem a Schengen az nem jelenti azt, hogy a csomagodat soha nem ellenőrzik. Igaz, általában nem ellenőrzik, ezért írtam föntebb, hogy lehet erre játszani, hogy úgysem veszik észre. De ha a vámosok fülest kapnak,hogy valami illegális jön az egyik bőröndben, akkor bizony végignézik akár az egész járat összes bőröndjét. Itt Finnországban az a hatóság hozzáállása, hogy kevés az ellenőrzés, mert úgyis mindenki betartja a szabályokat. Viszont ha valakiről kiderül, hogy nem akkor ....-ul megbüntetik. Akkor is, ha csak egy kicsit csal az illető.
Megpróbálom illusztrálni egy ismerős esetével. Van itt egy olyan szabály is, hogy külföldi rendszámú kocsival csak fél évig (vagy egy évig, már nem emlékszem pontosan) járhatsz itt, ha tovább akarod itt használni a külföldről hozott kocsidat, akkor azt itt be kell regisztrálni, rendszámot kap, adózni kell, stb. Jómagyar honfitársak gondolták, hohó, hát ugyan, honnan venné észre a hatóság, hogy itt ez a kocsi, és mettől meddig használják, hiszen Schengen van, nincs is határellenőrzés, ki venné észre? Nosza, járjunk magyar rendszámú kocsival. A kérdéses idő lejártával meg is vágták őket... Szóval világosak a szabályok, lehet próbálkozni a megkerülésükkel, a kockázatot juróban mérik.... Azon is el lehet gondolkozni, hogy érdemes e.
Csaba

Kedden utazom Finnair-el, majd 1 het mulva vissza Malev-al. Majd beszamolok :)

Bocs! ;)

Helsinki igen, odafele Malev, vissza Finnair.

Odafele:
Nagy makom volt, egyedul ultem a 3-as szekben, igy oldaliranyban elfertem kenyelmesen. Labhely lehetett volna tobb is.
Kaja: szendvics + udito, utobbi lehetett sor v bor is (utobbit jo volt). Borondre kb. 10 percet vartam, ami meglepoen gyorsan ment es a repterrol is pikkpakk kitalaltam (meg nem voltam ott korabban).

Visszafele:
Itt mar ult mellettem egy krakogo venfasz, de szerencsere bealudt 10 perc utan. Labhely ugyanaz. Kaja: krumplisalata, zsemlejellegu ize, husgomboc (ofkorsz!). Allitolag pont a catering miatt indult 30 perccel kesobb a gep (fakk.) Azonkivul h a pilota 30 percen at pofazott finnul es angolul arrol, amit a Malev gepen LCD display-en toltak, mas semmi extra. Csomaggal viszont itthon is szerencsem volt 20 perc varakozas utan kb 6.-kent jutottam a sajatomhoz. (Megjegyzes, USA-bol jopar eve 1 orat vartunk ra...)

Kb. ennyi, 72K-er ennyi jar :)

a hangja kárpótol a hiányzó látványért… :P A MALÉV szignáljára pedig a holtak is felébrednek. Mondjuk valószínűleg csak úgy felejtette a pilóta, mert amikor visszafele utaztam MALÉV-val, utazási infókat írtak rajta. Az egész érdekes volt.
(az eset egyébként így visszagondolva a Budapest–Frankfurt útvonalon eshetett meg valószínűleg, tavaly kora nyáron)

int getRandomNumber() { // ←ez itt már az aláírásom
	return 4;//szabályos kockadobással választva.
}		//garantáltan véletlenszerű. xkcd

Igen jol jartal, a KDE konferencia resztvevoinek, 80%-anak elkevertek a csomagjat, es Nekem amikor kikuldtek, akkor szakadt volt az utazotaskam, kicsereltek Finnorszagbol egy sokkal rosszabbra, es kb. 20 euronak szamitottak be a regit, mikor egy kezi taska is 50-100 euro kozott volt ott.

Finnair monnyonle :-)

http://djszapi.homelinux.net

Nos, nekem volt az elmult 3 hetben 4 utan Finnairrel: helsinki -> budapest -> helsinki -> budapest -> helsinki.

Valahogy azok az utak mindig jobbak, amik Helsinkibol indulnak, sokkal gyorsabb az egesz. Igaz, mind a 4 utamon volt keses, de mas egy olyan keses, amikor a varoban varok, es mas egy olyan, amikor a gepen, de menjunk az elejetol.

Az elso utam Budapestre izgalmas volt. Olyanannyira, hogy egesz vegig legorvenyben repultunk, a kajat ki sem osztottak, de legalabb rajottem, hogy mi ertelme van a biztonsagi ovnek :- ). Ez volt az egyetlen, ahol csak 10 perc keses volt.

Visszafele Budapestrol felszalltam a gepre utolsokent, es meg 28 percet hallgattam a Malev / Finnair temetoi zenejet mire megmozdult a gep. Mar megszoktam, hogy tumultus van, es altalaban 5- 6 gep is var elottunk felszallasra, darabonkent 2 perc varakozasi idovel. Ha jol emlekszem, ennek a gepnek 18.50- kor kellett volna indulnia, de 20.00- kor meg mindig magyar legterben voltunk. Nagyjabol a 4. ut ugyanez volt, igy azt le sem irom.

A 3. utamon pont egy lengyel sraccal mentem ki a repterre, akinek 30 perccel kesobb volt az indulasi ideje, mint nekem, megis mar a levegoben volt, amikor en meg a boardingra vartam. Sajna nagy ez a Vantaa repuloter.

Feltunoen sokan szidtak a wizzair- t. nekem mondjuk csak Budapest - Turku tapasztalatom van, de ebbol a 6 repulesbol 5- nel elobb ertunk be, mint ahogy kiirtak, egy alkalomnal meg volt egy olyan 20 perces kesesunk. Nekem az tetszik a wizzair- ben, hogy hihetetlenul gyorsan megfordul a gep. ha mondjuk foldet er a gep Turkuban 12.00- kor, 12.35- kor mar gyorsit a kifutopalyan a felszallashoz, es ebben a 35 percben benne van az, hogy ~150 utas leszall, ugyanennyi fel, kozben a csomagokat kicserelik, megtankoljak, meg nem tudom milyen hercehurca van meg. Persze, ugy konnyu, ha a gep elejen es hatuljan is lehet be es felszallni :- ). Sokkal gyorsabb az ellenorzes, bar teny, hogy az indulast megelozo 30 perc utan nem nagyon engednek mar be, es amikor Turkuban kesett a gepem, majdnem 1 orat kellett varnom az istalloban.

No mindegy, ma irogatos kedvem volt. Bocsi :- ).

No es wizzair- nel a stewardessek is sokkal csinosabban, bar szerintem ebben benne van az is, hogy igy joval tobb kajat tudnak eladni :- ).

Nalam egyszeru szabalyok szerint megy a repules:

- ha lehet kerulom a One World tarsasagokat (pl. Malev, Air France)
- Europan belul Luftwaffe meg akkor is ha at kell szallni
- Europan kivul Star Alliance de nem Luftwaffe mert hosszutavon az izzados mubor ulesek nem jok.
- Mindenkeppen csinaltass torzsutas kartyat. 3-4 hosszu ut utan kapsz kb egyet ingyen.

Es ahogy korabban is irtak, az teljesen megszokott dolog, hogy busszal mesz a repulohoz, nem csak a fapados jaratokkal van ez igy,
sot olyan is volt mar hogy _setalni_ kellet a domestic jarathoz (Air Canada Jazz).

Ja es ferihegyen legendasan szar a csomagok kezelese erkezesnel, mas repterekhez kepest. Ha pedig at kell szallnod Europaban
akkor ha lehet mindig Frankfurtot valaszd, az egyik legjobb es legertelmesebb repter es elsosorban az a Star Alliance hub is.

Es aki nem ismerne azt hogy hol kell a jo aru jaratokat nezni:

http://matrix.itasoftware.com/cvg/dispatch

Jaj es meg 1 jo tanacs, ha e-tix -d van es jo kajat akarsz enni, akkor a kajaosztasnal annyit mondj, hogy te vega kajat rendeltel
a foglalasnal es nem azt kaptal. Mivel nem vagy rajta a listan ilyenkor first vagy business class kajat fogsz kapni.

Én malévval és british airways-szel utaztam sokat, meg voltam elégedve mindkettővel...a malév annyival volt jobb, hogy stewardesek csinosabbak, az angolok néha nagyon lóarcú nőket voltak képesek feltenni a gépre. A british eleinte elég riasztóan kopott festésű gépei nem keltettek bizalmat, kb. a végső állomás jutott az esembe a látványtól. :D Viszont ferihegy tényleg egy kaki mondjuk a hearthrow-hoz képest. Cserében ferihegyen nincs géppisztolyos rendőr minden második utas mellett, nem vetkőztettek le soha és nem túrták szét a csomagomat. A hearthrow-i reptéren már legalább öt alkalommal.

Eddig csak Gatwicken keresztul mentem, kerulom deathrow-t :).
A Malevos stewardessek? Hat nem tudom, ezek szerintem engem mindig a szoc. idokbol visszamaradt team fogadott, ami nem baj mert szerintem az idosebb illetve csunya stewardessek sokkal normalisabbak. A bombazok mindig is flegmaztak.

adjuk hozzá a klasszikus repjegykeresőket:
expedia.com
momondo.com
skyscanner.hu
– szerintem ezek is egész korrekt árakat mondanak.

Frankfurt lehet, hogy nagyon jó, nagyon értelmes, de túl nagy. Inkább szállnék át egy kis reptéren, ahol hamarabb megtalálok mindent, és még metróznom se kell hozzá :D

Egyébként fapadon kívül ritkán használok mást – egyelőre úgy néz ki, Európán belül megéri, ha az ember azt várja a pénzéért, amit kifizetett. Persze aki nem alussza végig az utat, annak lehet érdekes, hogy kap „ingyen” kaját, szép a stewardess, egyébiránt ami engem illet kb. annyi lényeges előnyük van, hogy jóval korrektebb az ügyfélszolgálatuk.

int getRandomNumber() { // ←ez itt már az aláírásom
	return 4;//szabályos kockadobással választva.
}		//garantáltan véletlenszerű. xkcd

Hat en Frankfurtban epp meg nem voltam, ellenben az egyetlen gatyara vetkoztetest Berlinben eltem at, es nem zavartatta oket, hogy mar 5 perce harsogtak a nevemet a hangosbemondoban - mindezt mint nagynehezen kiderult azert, mert a hatizsakban a fenykepezogep tokjaban volt a hoza tartozo akkukeszlet is. Es a PDA, GPS, fenykepezogep, telefontolto, inverter + ezek kabelei cimu keszlet roppanz gyanusnak tunt szamukra.

en regebben egy pici hatizsakban vittem a netbookot meg aprosagokat (mp3 lejatszo, hozza kb. 2x10 ceruzaelemes csomag, meg vagy harom fulhallgato), azt is alaposan meg szoktak nezni a monitoron, meg altalaban utana kezzel is (- kinyithatom? - nem bazmeg :D). mondjuk mikor lattam hogy a monitoron hogy nez ki a sok kis rudacska + a rengeteg zsinor, szerintem en sikitva futottam volna el, nem hogy meg kezzel matassak benne :D
-
Slackware current / OSX Snow Leopard

Frankfurtban en is rohantam mar az egyik vegebol a masikba kapuvaltoztatas miatt, es hiaba a sok mozgojarda, akkor is baromi sokaig tart, szivesen felugrottam volna egy olyan kis kocsira, amivel a szemelyzet kozlekedik ott :D

egy vagy ket ora repulest siman ki lehet birni egy fapadoson, sot, meg jobb is. Zurichbe pl Malevvel mentem, felszallas utan azonnal ital/kaja, alig tudtam befejezni, mar szedtek is ossze mert jott a leszallas, egy fapados nyugisabb, a Germanwingsnel meg egy muffin+kave kenyelmesen belefer lassan nyammogva, filmet nezve is :)
-
Slackware current / OSX Snow Leopard