2008. július 1-jétől a szabványnak erről a változatáról is vélelmezhető, hogy megfelel az 1999/5/EK irányelv 3. cikkének (2) bekezdésében található követelményeknek, a következő kiegészítő feltétellel: Az 5600–5650 MHz-es frekvenciasávban sugárzó berendezés által végzett dinamikus frekvenciaválasztási (Dynamic Frequency Selection, DFS) mechanizmusnak képesnek kell lennie arra is, hogy azokat a meteorológiai radarokat is érzékelje, amelyek nem állandó időközönként bocsátanak ki rádióhullámokat....
2009 áprilisára várható az új szabávány megjelenése amely rendezni fogja a jelenlegi "nem túl ideális" viszonyokat.
Részletek itt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 4527 megtekintés
Hozzászólások
Sajnos mindét fél (meteorológia, wlanosok) számára rossz az, hogy egy sávban vannak az eszközök.
Szerintem valamelyiknek odébb kellene tenni a freki sávját. De sztem a radaroknak kellene, egy teljesen üres és védett sávot biztosítani. Az semmiképp nem lenne jó, ha pl a 5600–5650 MHz sávot letiltanák a wlanosok elől. De az "együtt élés" ezen a sávon nem hiszem, hogy sokáig fog menni. A wlannál a 2,4-es sáv túl telített így mindenki át áll a 5Ghz sávokra, ...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ennek elsősorban fizikai okai vannak. Régebben, amikor szovjet(MRL-5) radarok üzemeltek, akkkor a 3 és 10 cm-es sávon voltak mérések. Zívataros (nyári intenzív cellák esetében) a 10 cm-es hullámhosszúságú mérés volt megfelelő(nem gyengült), de gyengébb intenzitású csapadék esetén(főképpen a téli időszakban) a 3 cm-es mérések voltak a legideálisabbak.
Egy szó mint száz, jelenleg az 5 cm-es hullámhosszúságú mérések a legmegfelelőbbek, így a meteorológiai radarok nem tudják elhagyni ezt a sávot.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hat, ez tipikus igyjaras*. mivel most nem fog egyik nagy wlaneszkozgyarto se modositani semmin, foleg nem a szabvanyokon :)
*: ha tevednek, FIXME, de nekem ugy tunik, hogy ennel vannak mar jobb radarok is nyugaton, amik nem ebben a savban dolgoznak. persze nem ertek hozza, ha tevedek, cafoljatok, de csak azert mert mi elavult szarokat hasznalunk, ne varjuk, hogy a vilag hozzankigazodik
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Korszerű doppler-radarjaink vannak, melyeket a frekvenciasáv szerint C-band típusba sorolhatóak. Ezen a földrajzi szélességen ez a típus ideális. Nyugat-Európában is elterjedtek az ilyen típusok. Ez egész Európában probléma, így van esély arra, hogy egymás kölcsönös zavarását megszüntessük.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem lesz egyszerű. Szerinted hogy lehet megoldani az rlan cuccok gazdáinak szarrábüntetésén kívül hogy kimenjenek a meterolológiai radarok sávjából ha már az eu volt olyan idióta hogy engedélyezte ezeket egyszer? Ráadásul 10 felhasználóból 3 vagy több azt sem tudja hogy zavar valakit vagy hogy egyáltalán milyen frekvencián megy a rádiója.. de azért sok sikert hozzá.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez nem egyik napról a másikra fog megoldódni. Úgy gondolom, ha közösségi szinten arra késztetik a gyártókat, hogy ezt a néhány csatornát ne tudja használni az eszköz, akkor néhány éven belül a régi eszközök kikopnak a használatból. Megoldás lehet még a régi eszközök esetében, ha az új firwareban letiltják ezt. Nem hiszem, hogy büntetgetni kell, nem is ez a cél. Ha valaki zavar minket, akkor bejelentjük az NHH-nak, akik megkeresik a forrást és megkérik, hogy használjon másik csatornát.
A hír beküldédének éppen az volt a célja, hogy felhívja a figyelmet arra, hogy ilyen zavarás létezik. Ha a fenti 3 emberből már 1 értesül róla - megnézi az eszközét, átállítja ha szükséges - már megérte. Legyen akár otthoni felhasználó, akár vállalati.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezekhez a radarképekhez (főleg a Gilice téri) hozzá lehet valami publikus úton férni?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az országos kompozit radarkép közérdekű adatnak számít, így ez a meteorológiai szolgálat honlapján elérhető 15 percenként. Ha kutatási vagy egyéb céllal kellene radarkép,(például jobb felbontásban), akkor keress meg priv üzenetben.
Üdv:
István
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni