Zárt forráskódú marad a Ryzom

Címkék

Ryzom.org azt a célt tűzte ki maga elé, hogy gyűjtéssel "szabaddá teszi" Ryzom névre hallgató MMORPG-t. Az akció azonban, hogy szabad játékká váljon, elbukott. Voltak akik nagyobb ajánlot tettek. :(

A következő e-mail-t kaptam:

Hello,

I have bad news this time. Our offer to buy Ryzom and release it a Free
Software MMORPG has been declined by the court.

At the end, there were three offers presented, and the other two were
bigger than our's. They are keeping more employees than we do, and
offer more money. We should get the details of the other offers soon,
so we should be able to know more more then. In the meantime, I would
like to personally congratulate the winner, Gameforge, and I wish them
good luck.

However, even if a conventional company is winning the bid here, the
campaign is still a success. It has made a lot of noise on the Net, it
has been covered by mainstream medias, we have found two FOSS
investors, we have got the backing of the FSF, 170 K€ of donation
pledges have been registered, and – perhaps the most important – we
have found we were not alone dreaming having of own our A-Grade MMORPG,
of owning a world.

We are currently discussing how we could still achieve that. If you want
to join us, please come and take a seat in our boards:

http://www.ryzom.org/forums/viewforum.php?f=1

--
Xavier,
On behalf of the Ryzom.org community.

Hozzászólások

kíváncsi vagyok, hogy most mi lesz a ryzommal. kereskedelmi játék lesz belőle, vagy szépen elsüllyeszti a gameforge egy sötét asztalfiókba, majd majd megkapja a teljes kifizetett összeget +extranyereség a wow kiadó blizzardtól? ez utóbbi lehetőségen sem lepődnék meg. a wow jelenleg egyeduralkodó a mmorg téren, valószínűleg ezért ment csődbe a ryzom fejlesztő nevrax is. a blizzard pedig nyilván nem akar egy előfizetés nélküli, wowhoz hasonló szinvonalú konkurens opensource mmorg játékot. a piaci helyzet nem változott, azaz egy új kereskedelmi fantasy mmorgnak ugyanolyan sötétek a kilátásai, mint az adománygyűjtő akció előtt.
egyébként nem játszom mmorg játékokkal, így csak hírekből ismerem a körülményeket, ha kihagytam a gondolatmenetből valamilyen fontos más mmorgot elnézést a rajongóktól. imho a wow játékosok egy idő után kicsit hmm.. furcsává válnak, így inkább mellőzöm az ilyenfajta időtöltést :D

ami mindenképp pozitív a történetben, hogy kiderült van elegendő támogató megfelelő tőkeerővel egy ilyen költségvetésű nagyobbszabású opensource játékhoz, így hasonlóan adományokból akár készülhet is egy hasonló teljesen új fejlesztésű játék is, illetve más csődközeli helyzetben lévő fejlesztők is választhatják ezt az utat.

Rá kellene igérni...
Húzzuk le a bőrt is róluk...
**********************************************
Heavy Metal for Human Bee(Gees)ings!
**********************************************

szerintem el sem akartak adni nekik. azaz megrendezett volt az egesz, csinaltak jo nagy hypet, aztan titkozatos valaki nagyobb ajanlattal lenyulta, ingyen reklam.

Vagy ez, vagy a konkurrencia.
Mindenesetre szép kezdeményezés volt, más kérdés hogy ha sikerül is megvenni, adományokból meddig lett volna fenntartható a dolog...

A nonprofit Linux disztrok (van még ilyen?) azért képesek fennmaradni, mert olyanok használják és támogatják (esetleg a munkájuk függ az üzemeltetésétől), akiknek magas a fizetése és/vagy egy mirror felállítása nem okoz nekik gondot.
Ellenben egy MMORPG célcsoportja néhány unatkozó gyerek és szürke, unalmas életű, alulfizetett bürokrata...
A "vegyünk kódot" akcióra még fel lehet bujtani a szoftverkommunistákat, a "tartsuk fenn x évig" már nemhiszem, hogy működött volna... Amíg egy OS fenntartása sokaknak szinte létkérdés, a bőrükön éreznék ha megszűnne (vagy legalábbis sok idejüket elvenné a más rendszerre migrálás), addig egy játék könnyen megunható, és a fene akar havonta olyannak utalni amihez már egy jó ideje semmi köze...

(edit: mielőtt még bárki rosszat feltételezne, a "szoftverkommunista" semmilyen negatív felhangot nem üt meg, egyszerűen az ideológiailag megszállott szabadszoftver felhasználók táborát értem alatta)

Igen, jó reklám, de melyik cégnek?
A HP az ide küldött hardveradománnyal rendes bevételt remélhet, hiszen ide általában járnak olyanok, akik befolyásolják a komoly, drága gépek beszerzését.
De egy játéknál, a célcsoportot lásd feljebb, melyik cég remélhet bevételt?
Az ATi-AMD és az nVidia már vett magának néhány híres játékot reklámfelületnek (pl UT sorozat), tehát nekik már nem oszt-nem szoroz egy ilyen, sokkal kisebb project.
Az játszogató unatkozó kiskölök és az alulfizetett bürokrata milyen hardvert vehet még? Processzort, alaplapot, természetesen, de ezt úgyis a VGA-kártya típusa határozza (meg az alaplap ára), esetleg a TESCO eladója, tehát kilőve.
RAM, merevlemez: annyit tud róla hogy kell, ld feljebb.
Hálókártya: úgyis RTL8139-et vesz ha nincs integrált, mást fölösleges hírdetni.
Szoftver: tűzfal, vírusirtó => WTFazmegmi?, ha meg a MS veszi meg a projectet, akkor a Linux verzióról le lehet mondani.

A noname gyártóknak meg nem éri meg márkanevet sulykolni, hiszen az úgyis félévente változik.

A nagycéges-támogatós rész innentől meg van lőve.

"játszogató unatkozó kiskölök és az alulfizetett bürokrata"

LOL! Látom Te is képben vagy homo ludens ügyben. :)
Mondjuk a WOW esetében nagyot csodálkoznál, hogy milyen széles
korosztályból és társadalmi rétegből tevődik össze az ezzel a
játékkal játszók tábora.

"Fentartani nem olyan drága, sávszél kell neki, meg egy gép ami működik"

Szívesen venném, ha annyi lenne a havi bevételem, mint amennyibe egy
MMORPG szerver park üzemeltetése kerül. Megszűnnének az anyagi gondjaim.
Szerinted hány játékost bír el egy darab gép? Az alapfelállás általában
az, hogy max 10.0000-20.000 játékos felett már nagyon ajánlatos szétosztani
a feladatot több gép között. Arról már nem beszélve, hogy egy ilyen
szinvonalú játéknál illik biztosítani a folyamatos működést, tehát
tartalék alhálózat, stb.
Számold ki, hogy mennyi gép megy, ha 2m-3m játékost kell kiszolgálnod
párhuzamosan. Ha nagyon nagyon le akarom egszerűsíteni, akkor kb. 200
gépből álló gépparkról beszélünk. Ez pedig csak egy nagyon leegyszerűsített
modell.
Akkor még a sávszélességről, szerver terem bérletről és az egyéb járulékos
költségekről nem beszéltünk.

Ellenben egy MMORPG célcsoportja néhány unatkozó gyerek és szürke, unalmas életű, alulfizetett bürokrata...

Hmm... szerintem nagyon nem. A MMORPG-nek pont hogy nincs igazán célcsoportja. Szerintem rengeteg olyan ember is játszik MMORPG-t akik nem tartoznak a fenti csoportba. Hogy mennyire szocializáló hatású egy MMORPG parti, főleg egy ventriloval megfűszerezve, arról nem is akarok beszélni.

De képzeld el, sok ismerősm játszik MMORPG-t néha, pedig ők aztán igazán nem tartoznak a fenti csoportokba. De esténként mindenki azt csinál amit akar. Hétvégén dettó. Nem tudom miért kell ennyire szűklátókörűnek lenni... :( :confused:

Pls, nézz utána jobban a dolgoknak, mielőtt beszélsz róluk...