OpenTTD 0.4.8-rc1

Címkék

Megjelent az OpenTTD 0.4.8-rc1-es kiadása. Benne: a szokásos bugfixek. A Changelog itt található. Letöltés a SourceForge-ról lehet majd, amint be lehet rá lépni...

A 0.4.8-as verzió az utolsó lesz a 0.4-es szériából, még a nyáron megjelenik a 0.5-ös széria, benne rengeteg új feature.
Addig is, akinek van kedve, tesztelje a nightly buildeket, amik viszont biztosan letölthetők innen, és számos újdonságot tartalmaznak, pl. newgrf support.

Akinek a játékkal kapcsolatban kérdése van, megtalál minket itt.

Hozzászólások

- Codechange: [NPF] Disable NPF totally for ships as it wholly kills performance (blathijs). Only for 0.4/ branch and 0.4.8.

Ezt annyira imádom. Most már két olyan rész van, ami több irányba fejlődik; volt a váltóknál az irány szerinti lámpákkal kapcsolatos fejlesztés, hogy ne legyen teljesen piros egy lámpa, ha egy váltón áthalad egy mozdony, hanem sárgát jelezzen, hogy egy nagyobb váltószakasznál több vonat egyszerre tudjon használni egy váltórészt, most meg ez.
További részletek az előbbivel kapcsolatban itt olvashatóak.
Most meg az NPF eltávolítása hajókról. Nagyon remélem a 0.5-ös összeszedettebb lesz, s belekerül ez a Path-based signaling is...

A 0.5.0-ás kiadás tervezett tartalma, és azok fejlesztési állapota megtekinthető itt: http://wiki.openttd.org/index.php/Roadmap_0.5

Esetleg próbáld ki a MiniIN kiadást (http://wiki.openttd.org/index.php/MiniIN) is, amit innen szerezhetsz be: http://nightly.openttd.org/MiniIN/files/

0.4.7: stabil kiadás
0.4.8-rc1: következő stabil kiadás előzetese (release candidate)
0.5.0: következő stabil kiadási ág (lesz majd)
nightly: aktuális fejlesztési verzió (nightly build, minden este 8:00-kor generálódik)
MiniIN: Mini Integrated Nightly (fejlesztési teszt-ág, a felhasználók által beküldött patchek először ide kerülnek integrálásra, majd tesztelés után kerülnek át (nem mindig!) a fejlesztői ágba) (hetente két nap generálódik éjfélkor, bővebben a wikiben)

Imádom ezt a játékot (pedig nem vagyok vasutas), csak sajnos nem elég nehéz.
20-30 év alatt annyi pénzem lesz, hogy már egyáltalán nem kell a pénzügyekkel bíbelődnöm. Persze ez lehet, hogy beállítás kérdése.

A gépi ellenfelek viszont nem ellenfelek sajnos. Annyira rosszak, hogy azért szoktam őket megvenni, hogy eladjam a sineket, mert így nyerek az üzleten...

Ahogy látom AI fejlesztés nem is várható. :(

"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee."
-- Ted Ts'o

Igen, az eredeti sem volt egy nagy kihívás a vége felé. Hetekig csak azért játszottam, mert valaki azt mondta, hogy 2050-ben vége a játéknak, és azt meg akartam nézni...

A netes játékkal az a gond, hogy azt össze kell egyeztetni a haverokkal...

Vagy itt már be lehet kapcsolódni folyamatosan élő játékba?

"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee."
-- Ted Ts'o

Be lehet szállni a játékba később is, sőt, magára is hagyhatod a cégedet, ha gondolod, és ha nem jelszavazod le, más is átveheti.
De akár arra is lehetőség van, hogy valaki csak megfigyelőként vegyen részt a játékban (ilyenkor nem építkezhet, csak nézhet :-), mint ahogy arra is lehetőség van, hogy többen játszanak egy játékbeli játékos nevében és ily módon csapatversenyeket is lehet rendezni.
Vannak, akik csak a modellezés kedvéért játszanak (kvázi terepasztalként használják, de hálózaton), őket itt találod meg: http://openttdcoop.ppcis.org/

Ez jól hangzik, csak azt nem értem egészen, mi van akkor, ha otthagyom a cégem?
Balesetek, kimerülő források, stb.
Ott hagyom két napra, és mire visszamegyek már úszom az adósságban...

"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee."
-- Ted Ts'o

Szia,

Alapvetően a balesetek egy jól megcsinált vasútrendszernél nem okoznak akkora fennakadást.. Ráadásul a hálózati játékoknál is beállítható, hogy mennyire legyenek gyakoriak...
Nomeg két nap alatt eltelik nagyjából az egész játékidő... 2090-ben ér véget jelenleg a játék... Utána minden év 2090 (egyelőre)

Azért tegyük hozzá, hogy két nap, az folyamatos játékot jelent.
Amúgy meg lemértem. Kb 2.5 mp felel meg egy napnak, ami nyers 365-ös napok esetében 100 évre leszámítva (365*100*2,5) / 3600 = 25,3472 órának felel meg. Tehát egy nagyobb térkép esetében, ha az ember közben nem állítja meg az időt, még az építkezések közötti gondolkodás idejére sem, akkor is két nap folyamatos játékot igényel...

Bocsi, de...

melyik a jobb/szebb/kiforrottabb amúgy? Ez, vagy a simutrans?

(nagyon lamer vagyok openttd-ügyben, esetleg nem is ugyanaz a kategória?)

Nem kell sehonnan tudni, milyen az ízlésem, csak arra próbáltam kihegyezni a kérdést, hogy a szegényes linuxos "játékpiacon" mennyire állja meg a helyét ez a játék, mennyire "szalonképes"?

Szar, hogy ebben a közösségben mindent ilyen szarrágóan kell megkérdezni, mintha nem tudnád, mire gondolok, de ha tudom, hogy van esély arra, hogy te is válaszolj egy kérdésre, majd ezentúl is ilyen kva hosszan fogok kérdezni. Már bocs...

mas. az eredeti TT, majd TTD sokak kedvence volt, az OpenTTD ezeknek egyenesagi leszarmazottja. Szerintem a grafikaja szebb, mint a simutrans-nak, viszont amaz tobb mindent tud mar (passanger destination, busmegallo nem foglal extra negyzetet stb). Nekem az OTTD jatekstilusa jobban bejott, es szerintem maximalisan eletkepes ezen szuk kozossegben. a multiplayer lehetoseg path based signalinggal egyenesen kiralysag, hameg normalis repuloterek lesznek, akkor aztan nem lesz diplomam meg par evig :)

asszem a nagy kulonbseg a bevetelek szamitasabol adodik, de nem merek nagyon kinyilatkoztatni, a simutransot csak futolag ismerem. egy biztos, ottd-s jatekstilussal nem lehet jatszani vele.

Az OpenTTD-ben is megvannak a kezdeményezések a simutrans-beli featureok lekódolására, lásd a 0.6-os roadmapet.
Csak pár nyalánkság:
crossing bridges, signals on bridges/tunnels, cargo-packets (ez a passenger-destination itteni neve), 32-bites színmélység supportja, stb..

Ja, és készülnek az új grafikák is... http://wiki.openttd.org/index.php/Category:New_Graphics

Ja, és persze: lehet jönni segíteni, ha van ideje valakinek a grafikákat csinálni/kódolni...

Ezt a new GFX projectet már én is néztem, sőt még az is felmerült bennem, hogy beszálok.
Az a gondom csak vele, hogy még mindig nincs elég standard material, és attól tartok (és ez már az elkészült képeken is látszik néha), hogy nem lesz egységes a grafika...

Sőt azt sem egészen értem, hogy mi van az évszakokkal. Fákból van tavasz nyár ősz tél, a házakból meg csak egyféle?

Csomó hasonló kérdés merült fel bennem (igaz csak a wikit olvastam, a fórumokat nem). Kicsit olyan érzésem van, mintha nem igazán lenne koncepció.

Én ezt úgy képzelném el, hogy le lennének rögzítve bizonyos dolgok, pl hogy egy ottd mező hány blender unit, standard világyítás, camera beállítások, scriptek a rendereléshez, megegyezés az évszakokról (remekül megoldható lenne layerekkel blenderben) stb.
Olyasmire gondolok mint ami most is van a "Ground Sprites Automated" wikiben.

De most még azt sem látom, hogy az elkészült vonatok/repülők hol fogják viselni a játékos színét...
(Pedig milyen szép lenne egy player color material amit a render script állítgat...)

"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee."
-- Ted Ts'o

Ez a veszély valóban valós, magam is látom, sok esetben még maga a grafikák szinvonala sem ugyanolyan, de azt is látom, hogy a grafikusok jó minőségre törekszenek, és a kevésbbé jól sikerült elemekre csinál más egy új grafikát.
Anno egy grafikus dolgozotta projekten, de egymagában nem haladt túl gyorsan, ráadásul ujabban nincs elég ideje rá, de tényleg jókat csinált:
http://doug.mudpuddle.co.nz/gallery/main.php/v/wip/ottdwip/airport1.jpg…
http://doug.mudpuddle.co.nz/gallery/main.php/v/wip/ottdwip/airport2.jpg…
stb..

Csinált pár blender-es cuccot, amit közkinccsé is tett, pl. fák texturái, stb...

Ha gondolod, próbálj szerencsét :-)
Ha alkalmas vagy a koordinátori szerepre, esetleg a dev-ek is támogathatnak, és akkor ez is meglenne..
Amúgy érdekes módon magyar a lead dev is, és magyar a translation coordinator is (utóbbi szerény személyem :-)
Ha még a graphics coordinator is magyar lenne... :-D

Ha érdekel a dolog, keress meg mailben: mihamix (at) openttd (dot) org

Ilyen szinten nem érzek magamban sem ambiciót, sem tudást. Nem is vagyok grafikus, épp csak kicsit játszottam blenderrel...

További gondom, hogy az angolom nem túl erős (finoman szólva).

De azért kössz a bizalmat. :)

"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee."
-- Ted Ts'o

Nagy kedvenc :D. Amikor egy új disztrót nézek, akkor magas követelmény, hogy benne legyen. Szerettem az eredetieket is, de az OpenTTD az egyik minta példája, hogy egy jó játékot hogyan lehet még jobban megcsinálni.

Nekem nem unalmas... Szerintem azért, mert nem pénzre hajtok, hanem teljesítményre. Azt már jóval nehezebb megoldani, mint az első milliót $.
Kedvenceim a teljes kontinenseket átívelő vasút vonalak.

Egyertelmuen bestof game, nem hiaba lett 2005 hup dijas elso helyezett. :-)